Gefeliciteerd Emma!!! En wat een leuke naam zeg!!! Lekker genieten van je derde mannetje en knap maar gauw op zodat de kraamhulp weg kan! xx
Gefeliciteerd emma, en die nare bevalling heb je in ieder geval achter de rug! Hoop dat je zelf ook weer snel op de been bent, doe rustig aan en geniet van je mannen! Hier weinig nieuws, maar was weer beroerd incl spugen, heb nu medicijnen gekregen en dat werkt goed! Emefasene is het, iemand hier die ook wel eens gebruikt?
Ha meiden, ben ik weer even! Super bedankt voor alle lieve reacties! Het gaat nog steeds niet zo goed met mijn bekken en moet sowieso nog ruim een week continu op bed liggen. Pffffff! We hebben nu een andere kraamhulp voor de komende 4 dagen, wan heb verlengde hulp gekregen. Onze huidige hulp is gelukkig ervaren en pakt veel aan. De vorige bleek nog een leerling te zijn , zij had absoluut nog niet de ervaring om een gezin met 3 kids te runnen en om te gaan met onze hele voorgeschiedenis van depressie, bekkeninstabiliteit, verlamde schouder van mijn man en de vorige zware bevallingen met bloedtransfusies, schouderdystocie en 2 subtotaalrupturen etc Wij gaan nu een grote klacht indienen bij de organisatie, want de eerste kraamhulp was tevens helemaal niet op de hoogte van onze problematiek. Zij wist alleen dat ik in het verleden antidepressiva heb geslikt....verder niets!!! Ik kan het de kraamhulp dus ook echt nie kwalijk nemen, zij is gewoon ingezet in een veel te zwaar gezin.... Roy doet het verder goed. Gister is wel bilirubine geprikt omdat hij zo geel is, en de waarde was wel flink hoog, maar binnen de grens. Hij is ook alweer aan het groeien, nu 4490 gram, dus heel netjes. Hij drinkt supergoed aan de borst en verder ben ik gewoon dolblij met mn mannengezinnetje sta te popelen om alles weer te kunnen en lekke naar buiten te gaan. Maar goed, alles stap voor stap.....
Wat fijn om van je te lezen Emma! Balen dat het nog niet goed gaat met je bekken en je nog bedrust moet houden. Gelukkig heb je nu een kraamhulp die wel van aanpakken weet en jullie gezin aankan. Hoe vinden Mick en Daan hun nieuwe broertje? Heeft je man wel vrije dagen kunnen opnemen of is hij gewoon aan het werk? Goed om te lezen dat Roy het goed doet! Nadine zag ook behoorlijk geel destijds, ook bloed laten prikken maar die waarde was idd ook (nog net) binnen de marges. Hier gaat t niet zo heel goed. Met de baby wel hoor! Maar ik heb waarschijnlijk kinkhoest (al een paar weken) en daar voel ik me flink beroerd door. Tel daarbij op de spataderen, misselijkheid en rugpijn en dan kun je je vast voorstellen dat ik het even niet breed heb.. Nouja, nog een aantal weken dan maar..
Ach jeetje Danabelle, dat klinkt idd helemaal niet goed! Ik ken iemand die het ook heeft gehad en die was niet eens zwanger maar voelde zich vreselijk beroerd. Duurt idd ook zo lang voor het beter gaat... Wat een domper zeg. Alsof je al niet genoeg vOor je kiezen hebt gekregen.... Geeft het ook risico's voor de baby? Hoop dat het gauw wat beter met je gaat meid, want dit is 10x nix...... Dikke knuffel voor jou! Vandaag komt nog 1x de vk kijken. Gister was de kraamhulp voor het laatst... Hebben gelukkig wel verlenging gekregen, dus dat was wel mooi. Sinds gister gaat mijn bekken iets beter, maar ik zal niet te vroeg juichen De nachten zijn wel superkort nog. Roy komt elke 1,5 tot max 2 uur voor een voeding. Betekent dat wij tussen de voedingen ongeveer een uur hebben om te slapen.... Heb flink hoofdpijn, maar goed, hopelijk heeft de vk nog wat advies.
Emma hoe gaat het nu met jullie? Heb je al (veel) minder last van je bekken inmiddels? En laat Roy al wat langer tussen de voedingen zitten 's nachts? Ik kan me voorstellen dat het best zwaar is nu de kraamverzorgster weg is, heeft je man misschien nog vrij deze week? De kinkhoest is trouwens niet erg voor de baby. Ik ben al lang niet meer besmettelijk, dus ook als de baby nu al zou komen (eh, wat wel erg vroeg zou zijn, ben morgen 34 weken) zou het geen kwaad kunnen. Ben verder niet zo mobiel meer door de spataderen en pijn in mijn rug en, tja, ik weet niet of het bekkenpijn is, maar 'van onderen' doet het behoorlijk pijn zodra ik opsta. En Dai, hoe is het met jou?
Heey meiden, ben niet echt fit de laatste tijd, vooral sochtends, de emefasen helpen redelijk maar zo af en toe ontkom ik niet aan een potje wc-potten, en dat is niet handig, maar het lucht wel op. Voel me overdag wel beter, denk dat ik dit weekend weer eens zonder pilletje probeer, moet toch een keer beter gaan zeg. Kom nergens meer aan toe, stom gedoe....maar het schiet stiekem al weer op, bijna 10 wk volgens mijn eigen telling. Morgen intake VK en dan volgende week eindelijk de echo.... en tussendoor nog even twee dakkapellen laten plaatsen, dus zolder moet leeg................. Groetjes Dai
Ja, Emma... Hoe is het daar met jullie?? Gaat het al iets beter? Danabelle, begint ook op te schieten bij jou he! Leuk hoor!! Nog even genieten van je buik en dan begint het jaar goed voor jullie! Dai, balen he die misselijkheid... Ik heb er tot een week of 10 last van gehad... Heb je dit bij je vorige zwangerschappen ook gehad? Hier gaat het goed! Pepijn doet het super en met mij gaat het ook heel goed! Ik heb eindelijk definitief gebroken met de schoonfamilie en ik heb me echt lang niet zo "vrij" gevoeld... Gek wat het met een mens doet.... Liefs, Duckertje
Duckertje, soms moet je keuzes maken, maar zijn het wel verstandige keuzes, en als dan een zware last van je af valt, wat wil je dan nog meer? Misselijkheid had ik bij de beide meiden ook, maar voor mn gevoel iets minder. Met die emasefene kan ik het goed onder controle houden, af en toe spugen, maar als ik een dag oversla is het gelijk weer raak. Afgelopen dinsdag trouwens bij VK geweest en ze zei: zal ik eens zien of we het hartje kunnen horen, geen garanties hoor! Nou ik vond het best en echt gelijK! dus dat was wel lekker. komende woensdag avond de echo. Groetjes Dai
Dankje Chelleke! Hoe is he met jou? Dai, wat heerlijk dat je het hartje al gehoord hebt!!!! Duckertje; klinkt als een goede beslissing! En wa fijn dat het zo goed met jullie gaat, lekker hoor! Danabelle: hoe is het nu met je? Trek je het nog een beetje? Hier gaat alles wel goed, alleen heel druk en korte nachten nog steeds. Ik probeer wel overdag wat te rusten, maar is ook lastig. Roy doet het erg goed, alleen is hij nog steeds verkouden, al 3 weken nu, want het begon vlak na zijn geboorte. Wel erg vervelend. Gelukkig geen koorts. Verder heeft hij nog steeds behoorlijk moeite met de giga hoeveelheid melk die ik produceer. Daardoor verslikt hij zich heel vaak, erg zielig. Heb ook al eens wat gekolfd, maar wil de productie niet nog verder opschroeven. Goh, woonde ik maar in amerika, dan kreeg ik 1000 euro per maand als ik moedermelk zou doneren. Lekker zakcentje, kan ik wel gebruiken!!!!! Mijn man is de eerste week vrij geweest en daarna is hij voor 4 weken halve dagen gaan werken. Zo kan hij mick uit school halen om 15.00 uur, terwijl mijn schoonmoeder Daan uit de peuterspeelzaal haalt om 12.00 uur. Mijn man pikt Daan dan om 15.00 uur bij ze op. Ideaal, zo hoef ik de deur niet uit en heb ik tot 15.30 alleen Roy! Vanaf januari moet ik het dus alleen gaan doen, wel spannend, want heb nog steeds last van mijn bekken/rug, al gaat het wel beter dan in het begin.
Hoi meiden, Hier alles goed, afgelopen woensdag de echo gehad en alles was goed. Het is nu 8 juli geworden, dus ietsje langer zwanger dan ik dacht... Verder nu nog harstikke druk met de dakkapellen, die zijn afgelopen week geplaatst, nu bezig met de ruwe kamerindeling en betimmering, Best lekker, zo net voor de kerst, Fijne dagen allemaal!
Dai wat fijn een goede echo! Emma, kan me indenken dat het druk is.. heb je nog hulp als dat nodig is? Hier gaat t niet zo goed, vandaar ook mijn korte reactie. Ik kan nauwelijks meer lopen, slaap niet goed en moet nog steeds elke ochtend spugen . De baby doet t nog goed, maar gezien mijn klachten gaat de vk me met 38 weken proberen te strippen en anders doorsturen naar de gyn. Ben nu 35+4 dus schiet best op.
Hier alles zijn gangetje. Met de kindjes alles goed!! De reuma een heel stuk minder. Maar komt ook wel weer oké Fijne dagen allemaal Bekijk bijlage 209606
Danabelle, wat ellendig meid, gelukkig heb je een begripvolle verloskundige. Hopelijk kun je idd met 38 weken ingeleid worden. 3 weken is al pittig genoeg om vol te houden met zo weinig nachtrust en veel pijn.... Veel sterkte.... Chelleke, wat erg dat je reuma zo slecht gaat.... Hoop dat het gauw wat beter met je gaat. Wel fijn dat het met de kids goed gaat. Hier zit ik er even volledig doorheen. Lijkt wel of ik nu pas mijn kraamtranen heb. Kerst was te druk voor me. Gister zijn mijn schoonouders blijven eten en ik had me natuurlijk veel teveel uitgesloofd. Voor mijn gevoel is er ook niemand die snapt dat ik nog maar kort geleden bevallen ben. Heb het gevoel alles alleen te moeten doen. Niemand vraag hoe het eigenlijk met mij gaat. Maar alle aandacht gaat uiteraard naar de baby. Hopelijk komt het gewoon door de moeheid en kan ik er binnenkort weer luchtiger tegenaan kijken. Het beangstigt me alleen dat dit gevoel lijkt op mijn depressieve periodes uit het verleden.....