Zwanger willen worden met medicatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door stoetel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk idd dat Stoetel "lekker" ;) aan het bevallen is. Ik hoop dat alles goed gaat!

Ja Emma, misschien idd homeopathie, alleen ik weet niet hoe je huisarts hier tegenover gaat staan. De mijne staat nooit open voor het alternatieve circuit, maar laat je niet weerhouden hoor!
    Misschien kun je zelf al eens kijken bij de Bach bloesems. Heb je die al eens geprobeerd? Ik gebruikte de rescue voor examens. 4 druppeltjes op de tong en ik kon de hele wereld aan! :)

Maar je bent niet de enige hoor, vandaag heb ik ook een mega baaldag.... ik zie nogal op tegen het gesprek met de gynaecoloog. Als ze nu zegt dat het niet zo'n goed plan is allemaal....??

We gaan maar gewoon door!
    We zullen donderdag maar even afwachten dan... spannend....

Groetjes, Duckertje

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha dames,
    Stoetel zou volgens mij zondag een CTG krijgen en gisteren worden ingeleid, maar dat laatste weet ik niet zeker. Als ze idd gisteren is ingeleid, hoop ik toch voor haar dat ze haar kleintje inmiddels in haar armen heeft mogen houden! Ze zal vast wel weer reageren hier als ze daar aan toe is :)
    Emma, ik heb zelf een tijdje het medicijn Domperidon gebruikt. Het is bedoeld om maagklachten te behandelen, maar het heeft als bijwerking dat het je cyclus stil kan leggen. Bij mij deed het dat inderdaad, bij een dosering van twee tabletjes per dag. Het medicijn mag langdurig gebruikt worden en mag ook bij zwangerschap en borstvoeding gebruikt worden, mits in overleg met een arts. Het is ook vrij verkrijgbaar trouwens. Enfin, als jullie toch voor een derde willen gaan is het niet zo'n handig medicijn, maar zolang je dat niet wilt/aankunt of daarná is het misschien een optie? Misschien even bespreken met je arts?
    Joyce, welkom hier. Jij gebruikt een hoop medicijnen zeg! Ik ben zelf op het moment medicijnvrij. Ik gebruik af en toe hormoonzalf tegen eczeem en toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden (ik heb nu een dochter van 15 maanden) gebruikte ik langdurig antibiotica. Daar moest ik wel mee stoppen tijdens mijn zwangerschap.

3. hoi hoi allemaal

jeetje ik was echt onwijs laat wakker kortom ik ben net mijn bed uit :)
    ik had maandag of eerder ongi moeten worden en dat is niet gekomen
    normaal heb ik een hele stabiele cyclus zo tussen de 28 en 30 dagen dit is voor mij dag33
    punt is zodra ik wel zwanger ben moet ik de bloedverdunners stoppen en overgaan op de spuitjes ... maar de testten waren afgelopen 2 dagen negatief... ik denk als het er morgen niet is ik maar even bloed moet laten prikken

Ik hoop voor stoetel dat alles voorspoedig verloopt!!

Danabelle ik gebruik voor mijn maag Losec (omeprazol) kan geen kwaad en legt de cyclus niet stil.

Duckertje Waarom zou de gyn dan kunnen zeggen dat het geen goed plan is ?

Emma2: Dank je maar denk dat het met mijn medicatie niet snel raak mag zijn hoor hah tis allemaal wel spannend we heben 4 jaar op een ja je mag het proberen gewacht haha en nu is het zover en doet mijn lichaam vaag....

nou ga zo eens even de hondjes uitlaten tenminste als ze uit bed willen komen haha ja die twee zijn echt mega lui en passen zich geloof ik aan mijn luiheid aan haha
    daarna even naar stal even 2 paardjes doen en dan koken maar ik ben echt lamlendig door het lange slapen bah !

4. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Thanx Duckertje, wat een magisch goedje dan, die Bach Bloesems. Wel vaak voorbij zien komen, maar me er nog niet echt in verdiept. Is het vrij verkrijgbaar dan? Hoe kwam jij erbij om het te gebruiken (via homeopaat?)? Ik ben van nature nogal een stresskip, dus zou zoiets ook goed kunnen gebruiken denk ik!!
    Thanx Danabelle, voor jouw tip! Wist niet dat Domperidon eigenlijk ook bij zwangerschap en bv mocht! Fijn om van jullie nieuwe ideeen op te doen. Zo kom ik donderdag ook goed beslagen ten ijs. Ik begreep van mijn man dat de huisarts niet negatief tegenover homeopathie staat, dus dan heb ik toch best wat opties denk ik zo. Voel me nu al beter, wetende dat er vast een mogelijkheid voor mij is en niet meteen mijn eierstokken eruit hoeven (jazeker, dat was ook een optie stond erbij....:$)

Hey Joyce, wat vaag zeg, dat je nu overtijd bent en toch negatief test. Maar volgens jouzelf is de kans dus klein vanwege je medicijnen?

IEmand stelde ergens toch de vraag of je niet bang was voor de gevolgen voor je kindje bij gebruik van medicatie? Dat heb ik zeker gehad. Mij was op het hart gedrukt dat de risico's superklein waren, maar toch, een klein risico is nog steeds een risico. En nog steeds zit er nog wel wat angst, omdat er ook over leerachterstanden gesproken werd, waar men nog niet veel over weet bij gebruik van Zoloft. Maar goed, als je Daan nu bekijkt leert hij supersnel hoor, dus mijn bezorgdheid neemt wel af in de tijd.

Gister schrok ik mij een hoedje: Daan zei: PAPA KOMT THUIS! Een volzin!!!!!!!!!!!!!!! :$
    Ik had op dat moment mijn man aan de telefoon en die hoorde dat ook (hij dacht zelfs dat Mick het zei). Het zal wel toeval zijn, maar ik blijf het grappig vinden.

Wat voor woordjes zeggen jullie kids trouwens?
    Daan zegt nu:
    papa (komt thuis ;)), mama, ja, nee, appel, mauw, auw, bal, boeeee, boeba (bumba)

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Emma, die Bach Bloesems ken ik via een vriendin van me... Die zoekt altijd alles tot de bodem uit en dit was echt een goede tip. Het is vrij te verkrijgen bij bijvoorbeeld de Tuinen... Je hebt voor verschillende gemoedstoestanden een flesje en je kunt ook dingen mengen en combineren....
    Misschien is Danabelle haar tip ook wel iets... in ieder geval beter dan je eierstokken verwijderen!! Wie heeft dat nu weer verzonnen...??
    Mannen?? ;)
    Mijn kinderen zeggen helaas nog niets!! :D Wel heel stoer van Daan!

Joyce1982, ik ben zwaar allergisch en ik heb door de Prednison redelijk wat overgewicht gekregen. Ik heb er wel weer 10 kg afgekregen, maar ik ben toch nog iets te zwaar....

Groetjes, Duckertje

6. @emma2 ja bij ons zijn de risico's ook hoger dan normaal heb gister mijn ziekte met een zwangerschap getest pff maar goed sta volledig onder controle dus als hun zeggen het kan dan geloof ik ze haha .
    ik denk dat door de bloedverdunners die ik slik en de inr die ik zelf prik ik nu een stuk wijzer ben geworden vandaag hahah
    mijn inr is veel te laag 1.5 terwijl ik dus tussen 2.5 en 3.5 hoor te zitten vrees dat ook daarom mijn maandelijkse rode leger niet langs wil komen *zucht* zal vanavond eens meer pillen erin mikken wie weet !

@Duckertje oef prednison en gewicht praat me er niet van haha ik ben van 16 jaar en 42 kilo naar het ziekenhuis gegaan heb stoten prednison gehad 1000mg per dag 3 dagen lang om de week en kwam als 17 jarige met 120 kilo er weer uit
    ondertussen in de jaren de prednison afgebouwd en met opbvlammingen weer meer maar zit nu zo rond de 90 kilo en ben 28 dus ja ook ik ben dik .
    maar sporten behalve mijn paarden is niet mogelijk door mijn protheses
    ach ja in me koppie zit het allemaal ok :)

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hier nog 1 die 10 kilo extra weegt sinds de prednison, dat was de vorige keer ook zo. Ik vind het echt vreselijk, vooral mijn vollemaansgezicht en ben er echt ongelukkig van :(

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wow Emma, wat knap van Daan!
    Nadine zegt enkele losse woordjes heel duidelijk: papa, mama, die, hebben, bal, poes, bah, boe, ja en nee. Een aantal andere woordjes spreekt ze nog niet zo heel goed uit, maar gebruikt ze consequent: buh voor bus, duh voor deur, bok voor box, baaan voor banaan, daah voor daar, ooowwt voor auto. Dat zijn de woordjes die ze uit zichzelf gebruikt. Niet altijd trouwens, vaak zit ze gewoon onverstaanbaar te kletsen ;)
    Maar als je zegt 'zeg eens ...' dan zegt ze dat dus bijna nooit. Ze geeft met ja en nee wel antwoord op mijn vragen ('is dat de bal?' als ik naar de bal of iets anders wijs, maar ook 'wil jij een koekje?' beantwoordt ze).
    Maar een zin van drie woordjes, nee hoor.. ze heeft één keer 'die hebben' gezegd, maar meestal is het 'die' of 'hebben' als ze iets wil.
    Ben benieuwd hoe het met Stoetel en haar kindje is.
    Een aantal van jullie gebruikt Omeprazol lees ik, mag ik vragen waarom/waarvoor? Nadine heeft Omeprazol zetpillen gehad toen ze zo'n last had van reflux, en ik begreep later dat dat medicijn nogal 'tuig' is, zeker voor een baby. De medicatie sloeg trouwens niet aan.
    Emma, fijn dat je HA wel openstaat voor homeopathie! Ik loop zelf bij een homeopaat die dertig jaar lang werkzaam is geweest als huisarts, erg fijn, hij schrijft daarom indien nodig ook reguliere medicatie voor.
    Joyce, spannend zeg, dat je overtijd bent. Maar hebben jouw medicijnen dan invloed op je vruchtbaarheid?
    Chelleke, wat erg dat je echt ongelukkig wordt van je extra gewicht door de Prednison :(

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ik probeer me maar aan vast te houden dat het voor een goed doel is en na de zwangerschap en bevalling het wel weer goed zal komen. ;)
    Ik gebruik omeprazol als maagbeschermer tegen mijn medicijnen.
    Ben er ook heel blij mee want ik had altijd heel veel last van maagzuur. Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik dat 8 mnd lang dagelijks heel erg gehad, wist soms niet waar ik het zoeken moest. Toen kreeg ik er niks voor.
    Nu mag ik deze medicijnen god zij dank doorgebruiken. :)

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik kom even om het hoekje kijken!
    Heb al een hele lange tijd niks meer gelezen en was benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Hier gaat alles goed. Erg druk met de kleintjes, maar wel genieten!

Liefs

11. Chelleke ach 10 kg is niks joh ! hahaha na mijn stoten was ik echt enorm ! nu valt het mee maar blij metm ijn lichaam ben ik zeker niet maar ik kan er wel mee leven ik ben gelukkig ....
    en het gezicht tja mensen moeten ons maar nemen zoals we zijn onder onze plof gezichtjes zitten hele mooie maskers hihi

Danabelle lekker he die pratende kinders , die van mijn zus begint ook al ja haha
    Omeprazol is geen verkeerd medicijn kan ook niet veel kwaad eigenlijk , het is indd een maagbeschermer heb ik zowieso nodig voor alle medicatie die ik slik

De bloedverdunners hebben invloed op de baby als die er is daarom de overgang zodra zwanger naar spuitjes de prednison heeft geen invloed de labitalol voor mijn bloeddruk minder dan die ik eerst slikte .
    Denk dat voor mij Cyclofosfamide kuren (chemo's) van vroeger het 1 en ander hebben aangericht maar mijn gyn heeft goed hooop
    zit in utrecht .....

Stephanie hoi hihi

12. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ stephanie
    -Zwaai- Fijn dat alles goed gaat :)

@ Joyce
    Nee ind bij jou vergeleken is het ook niks :)

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die daardoor zo verzwaard is.... En mensen kunnen ook zo kijken als je dan eens iets snoept... Terwijl ik eigenlijk nooit echt overdreven eet of snoep... Echt balen, voor jullie ook!
    En idd Chelleke, m'n gezicht en m'n buik.... verder niet....

Maar hebben jullie het idee dat dit een zwangerschap in de weg staat, met betrekking tot de risico's van overgewicht?
    En hebben jullie artsen het hier ooit over gehad?

Ik doe nu sinds een half jaar aan Zumba. Ging in het begin helemaal niet, werd er steeds vuur rood en een jeuk!
    Het werd ook afgeraden door m'n dermatoloog, er zouden daar te veel schimmels hangen waar ik allergisch voor ben.
    Ik heb toch volgehouden en er is toch bijna 10 kg vanaf...
    Joyce, paardrijden heb ik ook een tijd gedaan, maar dat zal nu wel niet meer gaan met m'n allergie. Al mis ik het wel!

Emma, alles goed?

Groetjes, Duckertje

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ik denk niet dat dat mijn zwangerschap in de weg staat, op zich weeg ik nog niet veel te veel. Weeg nu 65/66 kg
    Maar ik heb inderdaad ook het idee van de mensen die het niet weten maar me wel kennen denken dat ik een vreetzak ben (geworden)

Jee dat was/is vervelend van Zumba.
    Knap dat je het hebt volgehouden :)
    Ik heb ook altijd paardgereden. Alleen ben ik mijn paardjes kwijt geraakt die ik altijd reed. Ik heb hem aangegeven bij de dierenbescherming omdat hij honden is gaan verzamelen en er erg slecht voor zorgde. Tot zelf dood maken aan toe. Dus ik was natuurlijk na 10 jaar niet meer welkom.

Ik mis de paarden ook, maar ga hier echt niet naar de manege hier in Uden, dat gun ik de eigenaresse niet, ik ben in mijn pubertijd (10 jaar geleden ofzow) daar weggegaan met bonje omdat ze mijn moeder had ingelicht dat ik rookte. ;) En ik zou ingebroken hebben in een caravan die daar toen stond :$ Dat was dus helemaal niet waar, waarom zou ik. Ik ben er uiteindelijk wel achter gekomen wie dat wel heeft gedaan, knapen waar ik toen al niet meer mee omging ivm drugs enzo. Daar deed ik niet aan mee.

Ik zou ook niet weten of ik nu nog zou kunnen paardrijden met een vastgezette pols, maar ik denk het wel als het eenmaal helemaal vastgegroeid is en 100% mag gebruiken.
    Maarja ik ben er al weer 4 jaar uit :( Het is niet anders ;)

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha meiden,
    Duckertje, wat stoer dat je toch aan Zumba doet! Dat soort sporten is voor mij niet weggelegd (te inspannend). Ik heb altijd geprobeerd te blijven sporten, maar echt goed ging het nooit. Het lukte me nooit goed om conditie op te bouwen, ook niet als ik heel rustig aan deed. Uiteindelijk kwam er altijd een punt waarop ik oververmoeid raakte, mijn weerstand weer achteruit ging en ik ziek(er) werd. Was ik weer terug bij af. Na Nadine's geboorte heb ik niet meer structureel gesport. Ik wandel en fiets wel met haar (kan ook niet anders, manlief heeft de auto) en dat gaat wel goed.
    Chelleke, wat jammer dat je zulke vervelende ervaringen hebt met die man van de paarden en die vrouw van de manege. Kun je het niet 'later', als je je pols volledig mag belasten, nog eens ergens anders proberen? Zag trouwens dat jullie naar de gyn gaan binnenkort, verwacht je iets nieuws onder de zon?

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hey allemaal,

Ik moet heel veel bijlezen geloof ik :)
    Maar moest ff kwijt dat ik heel blij ben met jullie tips. HEb me even ingelezen voor morgen en heb ook online een gratis bach bloesem advies aangevraagd. Ben erg benieuwd.
    Daan is al 3 dagen erg ziek, boven de 40 graden koorts en hij blijft echt hysterisch krijsen. Zo vreselijk zielig....eergister werd hij ineens blauw en ging heel erg rillen, toen had hij tegen de 40 graden koorts. Hopelijk gaat vannacht ietsjes beter en slapen wij ook wat, want we zitten best wel aan onze grens zeg maar...pfffff!
    Morgen naar de huisarts, spannend...

Duckertje, heb je gezien dat er een lezing over pijnbestrijding is in het dolfinarium harderwijk? Geheel gratis. Er komen bekende sprekers, ook uit het buitenland. En 's middags kun je een trainingssessie met de dolfijnen bijwonen. Ik heb me al opgegeven! Het is 24 november........dus mocht je ook gaan...;) Ik geloof wel dat je je snel moet aanmelden omdat er beperkt plek is.

17. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Chelleke, wat een raar verhaal. Daar zou ik idd ook niet meer gaan rijden! Maar is er in de buurt ook niet iets anders waar je zou kunnen rijden?

Emma, leuk dat je aan me denkt! Volgens vriendlief hebben we hier ook een folder van in de bus gehad, maar ik heb niets gezien..... :(
    Helaas kan ik alleen 24 november niet.... Maar er komt vast nog eens een andere keer! :)
    Goed trouwens dat je naar die Bach Bloesems hebt gekeken.
    Ik ben benieuwd morgen. Succes!!

Hoe zou het trouwens met Stoetel zijn?

Groetjes, Duckertje

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Jammer! Ik zal wel verslag uitbrengen ;)
    Ja ben ook zo benieuwd naar Stoetel.... Ik weet toch wel vrij zeker dat ze haar kindje nu toch wel in haar armen heeft!!!!!!! Hopelijk horen we snel wat van haar en maken zij en de kleine het goed.

19. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Danabelle
    Ik heb geen idee wat ik er nu van moet verwachten :(
    Voor de vorige zwangerschap konden ze niks vinden.
    Toen ben ik vrijwel meteen na de HSG zwanger geworden.

@ Emma
    Beterschap voor Daan :(

@ Duckertje
    Ik weet niet of ik in de buurt kan. Ik heb wel eens bij de ex-schoonouders van mijn broer kunnen rijden, maar ik durfde er nooit naar toe te gaan. :)

20. zoo bijgelezen hahah

nu nog even de goede stukjes bij de naam vinden :

@Duckertje nee hoor heb niet het idee dat het me in de weg zit voor een zwangerschap vrees dat mijn enkels en knie het meeste en grootste probleem gaan worden mijn linkerknie zit nog geen prothese in en mijn enkels ook niet en die zijn wel stuk maar ik gok het erop ben opereren wel zoo zat ! en van het in de rolstoel zitten word je ook niet dunner
    Zumba haha nee niks voor mij !
    ja ik heb 2 eigen paarden en rij er voor andere mensen nog een aantal bij kortom ik verdien er mijn brood mee en kan het zelf inplannen ideaal !

@chelleke jeetje vage figuren daar dan zeg ! nee dan zou ik daar ook niet meer terug gaan haha

@Emma harderwijk ik vlakbij mij !! dus als je trek hebt in koffie mag je altijd langskomen !! no problemo!
    Hoop dat Daan snel opknapt zeg jakkes!

he he net even mijn inr op peil gebracht met een lekker flesje likeur met mijn moeder samen haha ernstig maar wel lekker , na het douchen had ik was rood slijm bij het afdrogen (lees samen douchen:D) dus ik dacht YES!! eindelijk !! ik al me eitje uitstippelen haha maar goed vroege hoop want het is nu alleen beetje rood bij afvegen druppeltje *zucht*

ik wou nog iemand wat vragen ff weer terug lezen
    @Dannabelle wat heb jij voor ziekte als ik vragen mag ??

ow en als mensen naar je kijken als je wat eet of zo en je ziet ze afkeurend naar je kijken gewoon even vragen of ze ook een overheerlijk roze pilletje van je willen elke dag gheghe ...

Deel Deze Pagina