Hoi allemaal, Het is nog even wennen, helemaal om het hardop te zeggen, maar ik wil graag zwanger worden Nu zit ik met een paar vragen en misschien hebben jullie tips of advies voor mij. Ik slik al jaren medicijnen voor netelroos (urticaria). Als ik deze medicijnen niet (dagelijks) gebruik krijg ik overal bultjes. Ik krijg het door kou/warmte verschil, stress en inspanning (al bij een stukje wandelen door fris weer is voldoende om bultjes te krijgen). Het ziet eruit als brandnetels, jeukt onzettend en de jeuk verdwijnt (wanneer ik rustig blijf) na een half uur. Door de medicijnen heb ik alleen rode vlekjes, maar geen opgezwollen bultjes die jeuken. Bij warm weer heb ik minder last, maar de winter is echt drama. Door de loop der jaren heb ik zyrtec, zyzal etc gebruikt. Momenteel gebruik ik Levocetirizine. Ik heb al verschillende onderzoeken / testen gehad en ben bij 2 verschillende homeopaten geweest en een handoplegger. Uit allergietesten blijk ik allergisch te zijn voor honden / katten en huisstofmijt. Van de eerste 2 merk ik nooit wat. Ik heb al een paar jaar een hond (de allergie wel 10 jaar eerder) en sinds kort een kat. Eigenlijk kan ik mn vinger er niet op leggen wat nou de trigger is van de jeuk. Ja beweging en stress, maar dat moet volgens mij weer ergens anders door veroorzaakt worden. Zelf heb ik al vaak aan voeding gedacht, ook al van alles geprobeerd (geen vlees / geen zuivel). Ik heb ook Astma en gevoelige darmen, zelf ben ik er helemaal van overtuigd dat het alledrie met elkaar in verbinding staat, maar hoe? Ik ben geen dokter. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest om over te stappen op andere medicatie. Er is mij een neusspray en oogdruppels voorgeschreven (Livocab). Alleen wanneer ik de bijsluiter lees en aan het googlen ben, lees ik dat dit toch ook echt niet goed is wanneer je zwanger wilt worden. En er zit een stof in die weer netelroos kan veroorzaken. Ik vind het vreemd dat ik dit heb voorgeschreven gekregen en wil eigenlijk wat anders. Zijn hier mensen die tips voor mij hebben, die ook netelroos hebben en wat heb jij ertegen gedaan?
Ga eens naar je gyn en vraag eens wat haar/zijn bedenkingen zijn bij heel dit verhaal? Mijn man neemt zware medicatie door zijn ziekte van crohn en ik had hier ook vragen bij. Eerst zei de gyn dat we geen kinderen mochten krijgen omdat er meer kans was op afwijkingen. Een maand later belde ze me terug om te melden dat ze zich vergist had. Ze had navraag gedaan bij de belangrijkste afdeling van fertiliteit en daar hadden ze toch positief gereageerd. Ik zou dus zeker gewoon navraag doen... Hier is het toch maar gissen en wegen...
Volgens mij is er geen probleem om zwanger te worden als je netelroos hebt. Je hebt alleen kans dat je kind het misschien erft. Om mezelf maar als voorbeeld te nemen Mijn moeder heeft ook last van netelroos, en is gewoon zwanger geworden zonder problemen. Enige nadeel is wel dat ik nu ook last van netelroos heb (mijn broer daarentegen weer niet)
@TieLo, daar ga je toch pas heen als je zwanger bent? @ Teardrops, op alle medicatie staat dat je het niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden. En die zou ik dan ook liever niet gebruiken. Nu lukt het redelijk zonder medicijnen, zolang ik me maar niet inspan en rustig blijf. Maar de winterdag trek ik dat echt niet. Heb jij dus ook al je hele leven netelroos? En welke variant? Donderdag ga ik naar de de huisarts en dan hoor ik wel meer. Bij mij is het een combinatie van allerlei vage klachten en zelf denk ik dat het een voedselallergie is, maar heb al van alles geprobeerd. Alleen groente / fruit en volkoren rijst eten helpt (al kan ik dan nog niet sporten, maar wel minder jeuk en benauwd zijn). Dat heb ik een tijdje terug 10 dagen gedaan, maarja dat lijkt me ook niet gezond voor lange tijd.
Ik heb geen idee welke variant eigenlijk. ik weet dat wanneer er weersveranderingen zijn en wanneer ik ga lopen stressendat ik er behoorlijk veel last van krijg. heb het zelfs zo erg gehad dat mijn knieholtes en knieën mijn enkels mijn bovenarmen mijn hals en mijn onderbuik en onderrug er onder zat. heb toen ook van alles gekregen van de huisarts.aar er was níet veel dat ècht hielp. heb cremetjes gehad en tavegyl tabletjes maar dat hielp niks is er nog wat uitgekomen bij je bij de dokter?
Hoi Teardrops, sorry voor de late reactie, bij dat gesprek bij de dokter is niets uitgekomen. Ben ook helemaal klaar met haar, bah ze beweerde dat ik geen allergie heb voor voedsel, aangezien uit de testen niets uitkomt en wel een positieve voor de hond (en die heb ik). Maar op de hond reageer ik niet en alle klachten had ik al voordat ik haar kreeg. Maar voor haar is het dan klaar. Ik ben er nu zelf achter gekomen dat ik reageer op vanille. En vast nog meer, maar dat weet ik nog niet. Ze wou me niet doorsturen, aangezien ik het zelf ook kan uitproberen met verschillende soorten voedsel. Ik vind het maar belachelijk, waarom zelf het wiel uit moeten vinden, terwijl iemand die er verstand van heeft, vast tips voor me heeft. Vorige week heb ik een vroege miskraam gehad, (5 weken zwanger) ik ben wel blij dat ik de medicatie niet gebruikt heb, hoef ik me niet af te vragen of het daar aan ligt, wel gebruik ik Pollisan tabletjes van dr Vogel.. Hoe doe jij dat nu, wat gebruik jij voor medicatie?
Hier iemand met een acute netelroos aanval kort voor d'r trouwdag... Ik moest en zou die dag zonder rode vlekken/bulten in mijn trouwjurk, dus heb mijn dieet toen volledig aangepast aan voedsel dat weinig histamine 'veroorzaakt' in het lichaam. Ik zie dat jet het over voedsel hebt, maar heb je hier ook al eens naar gekeken: bepaalde soorten voedsel zorgen voor vrijkomen van histamine en anderen niet. Vanille is een beruchte, net als heel veel fruitsoorten, drop en chocolade. Toen ik dit liet staan ging het snel beter. Qua medicatie vind ik trouwens dat er een medicijn is dat wel compleet veilig gebruikt mag worden: Phenergan (promethazine). Heb je dit wel eens gebruikt? Ik hoop dat je een goede oplossing vind, ik weet hoe vervelend netelroos op zich al is, laat staan als het ook nog op je kinderwens effect heeft...
Hoi Britt, bedankt voor je tip. Pff wat verschrikkelijk zo vlak voor je trouwdag. Zoiets zou mij ook kunnen overkomen. Ik heb een histamine vrij dieet geprobeerd, maarja niet vol te houden. Ik ga het proberen zonder drop en choco. Pfff lastig hoor, net de dingen die ik lekker vindt. Waarschijnlijk dus als ik alles niet eet wat ik heel lekker vindt, komt het goed, zucht. Ik heb een kuur van 10 dagen gedaan op fruit/groente en granen. Dus zonder gemanipuleerd voedsel, toen is het ook heel goed gegaan, daarvoor het histamine vrije dieet, maar dat vond ik echt heel moeilijk, zo flauw eten was dat. Heb je er nu nog wel eens last van?
Hoi Anna, Vorige week heel plotseling, maar dat was ook redelijk snel weer weg. Heb nu ananas in de koelkast liggen, ga het zo eten en laat wel weten wat er gebeurd. Zou zo'n dieet, als het voor je werkt, wel vol te houden zijn tijdens zwangerschap? Hoe lang duurt het bij jou voor het weer een beetje wegtrekt? Bij mij is het overigens begonnen als heftige reactie op antibiotica, inclusief koorts..
Hoi Britt, Tuurlijk gaat zo'n dieet tijdens de zwangerschap lukken, ik heb het een maand gedaan. Ik heb het dieet toen van internet gehaald, jij dan, heb je het zelf gedaan of via een diëtiste? Bij mij hielp het wel. Ik heb alleen chronische netelroos, vanaf mn 19e (ben nu 34) en de zomerdag heb ik altijd minder last dan de winterdag. Ik doe nu al sinds juni zonder medicatie. Ik krijg bultjes na inspanning, dit kan (merk ik nu) al gebeuren bij een klein stukje wandelen wanneer ik iets 'verkeerds' gegeten heb tot gewoon lekker rustig fietsen zonder dat er iets aan de hand is. Deze vakantie ben ik er achter gekomen dat ik heftig op zuivel reageer, zodra ik iets waar melk inzit drink of eet ben ik 's avonds benauwd. Bij mij trekken de bultjes (die over mijn hele lichaam zitten) na een uurtje rustig aan doen weer weg. Bij heftige inspanning wordt ik zonder medicatie helemaal gek van de jeuk. Maar ik weet dus niet hoe het de winterdag het gaat, aangezien ik ook reageer op het kou-warmte verschil.