Hallo Allemaal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sher1986, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hier even in het kort ons verhaal...

Mijn man en ik zijn sinds een tijdje bezig voor een 2e kindje.
    Wij zijn de gelukkige ouders van een zoon genaamd Ryan (19-6-2006).
    Ryan is spontaan geboren ondanks mijn ernstige overgewicht wat ik in de jaren heb opgebouwd. Nadat Ryan werd geboren kregen we ongeveer een jaar later te horen dat hij Diabetes type 1 heeft en hebben toen besloten om alles op safe te spelen om nog geen 2e kindje op de wereld te zetten. Nadat Ryan werd geboren bleef ineens mijn menstruatie uit en bleek dat ik een PCO syndroom heb. Iets meer als een half jaar geleden heb ik een maagverkleining laten doen en ben inmiddels 40 KG kwijt:). Wonder boven wonder is mijn menstruatie ook weer terug en zijn we weer in behandeling bij de Ferteliteitsafdeling in ons ziekenhuis. Vorige maand hebben we alle uitslagen gekregen en daaruit bleek dat zowel ik'als mijn man er 'gezond' aan toe zijn en dat mijn PCO sterk verminderd is in mijn bloed etc. De arts vertelde dat ik nu meer kans had om zwanger te raken. Hij gaf als advies 2 maanden natuurlijk proberen en anders terug komen. Deze maand begonnen met Ovu testen en bleek dat ik op vrijdag 13 april 2 duidelijke strepen had, dus hopen dat we deze maand succes boeken. Mijn ongesteldheid was nog niet helemaal regelmatig, maar de arts vond het er allemaal prima uit zien.

Na operatie zijn dus de menstruatie's terug gekomen:

20-11-11
    31-12-12
    29-01-12
    28-02-12
    30-03-12

Ik zou het leuk vinden om hier mensen te leren kennen en verhalen etc uit te wisselen. Alle tips en weetjes om zwanger te worden zijn uiteraard welkom.

Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar vruchtbare dagen etc en tips die mij zouden kunnen helpen.

Groetjes

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo,

Wat een verhaal zeg!
    Maar je mag trots op jezelf zijn dat je zoveel bent afgevallen!
    Waarom zegt de arts dat je moet terug komen als je niet zwanger bent binnen 2maanden?
    Het kan namelijk langer duren dan 2 maanden.
    Er zijn hier heel veel vrouwen die al langer als een jaar bezig zijn en die krijgen nog niet eens een behandeling.

Maar die 3de ovutest is zeker weten positief!!
    Lekker klussen zou ik zeggen.
    Heel veel succes met zwanger raken!

3. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Sinds 2006 vrijen wij al zonder voorbehoedsmiddelen en ben ik niet meer zwanger geraakt. Ik liep voor mijn operatie ook al bij de Ferti en vanaf eind 2009 zijn we weer gaan proberen. Toen even stop gezet ivm maagverkleining en nu weer verder. Ze hebben alles gecheckt behalve eileider doorgang. Arts denkt dat ik binnekort wel zwanger zou moeten raken, mocht dat niet het geval zijn gaan ze mijn eileiders controleren en dan horen we wat de plannen verder zijn.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhh oké!
    Spannend voor jullie dan!
    Hopenlijk is het snel raak,dat hebben jullie wel verdiend!
    Succes met zwanger raken en hopenlijk kom je ons snel een positieve test showen!!!

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    spannend zeg en wat knap zeg al die kilos waar ben je geopereerd?ik heb een maagbandje en ben nu bijna 37 afgevallen voor ons tweede kindje wat ik heel graag wil wil ik er nog wel wat af hoor maar dat komt wel goed
    hopelijk zijn jullie snel zwanger

Deel Deze Pagina