hoi allemaal Is het waar dat als je een lange cyclus hebt (meer dan 5 a 6 weken) je bijna geen eisprong krijgt? Ik heb dit gelezen op deze site http://www.zwangerstraks.nl/menstruatiecyclus.php Ik had er nog nooit eerder van gehoord. En ben nu wel een beetje in paniek want heb een cyclus gehad van 47 en 52 dagen!
Of je geen eisprong hebt dat kun je volgens mij zo 1, 2, 3 niet zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dat je cyclus veel te lang duurt... Dat is een heel goede reden om naar de ha te gaan die je kan doorsturen naar een gyn of fert.arts om te kijken wat de reden is dat je zulke lange cycli hebt. Ik zou niet langer zo doorgaan, want er bestaat een heel goede kans dat je zo niet zwanger zult worden en het is misschien maar een kleinigheidje die zo opgelost kan worden.... Succes!
gewoon even naar de HA gaan.... Kan je veel duidelijkheid geven. Ik weet niet hoelang je bezig bent om zwanger te worden of dat je misschien bent gestopt met de pil. Stoppen met de pil kan er ook mee te maken hebben? Ik heb gehoord dat een of andere olie ook moet helpen teunisbloem olie? Sterkte
Het hoeft dus niet, want ik had ook lange cyclussen en ben nu moeder van een gezond kereltje. Maar je kan altijd ff langs de HA als je meer duidelijkheid wilt.
Ik heb ook een ontzettend lange en onregelmatige cyclus en ben zwanger geraakt in 1 maand.. Het kan dus wel... Maar je zou het even kunnen overleggen met een arts
Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Zoals je ziet heb ik ook een lange cycli, maar heb wel elke keer een eisprong..dus het hoeft niet te betekenen dat je deze niet hebt als je cyclus lang is.
Ik zou idd sowieso even langs de huisarts gaan want het is niet normaal. Mijn laatste cyclus duurde 129 dagen maar heb wel een ei gehad.
ik had de vorige ronde, met clomid, ene cyclus van ong 36 dagen en ook een ei. Mja, dat was wel met clomid, maar toch..
Je moet zelf weten wat je prettig vindt, maar ik zou niet snel naar de huisarts gaan. Temp je ook al? Je zou dat eerst even kunnen proberen. Ik heb ook lange cyclussen en best onregelmatig. Ik weet hoe moedeloos je daarvan kan worden, want je hebt het gevoel minder kansen te hebben. Ik ben gaan tempen en kwam er achter dat ik gewoon een ei had. Ik had voor mezelf sowieso nog een half jaar ingecalculeerd, had nog geen zin in medicijnen in m'n lijf... en zie m'n banner, had het niet verwacht, maar tis dus toch gelukt! Hoe lang ben je al 'bezig'?
Ze gaan eerst kijken of er iets aan de hand is en wat hoor voordat je medicatie krijgt En je kan op elk moment zeggen dat je het nog even thuis zo wilt proberen... Je bent niets verplicht... je kan het ook van de kant bekijken: stel het zal zo niet lukken en dan heb je er al die tijd ingestoken... terwijl dat het anders misschien wel veel eerder raak was geweest... Toch?
Ja dat is ook zo. Misschien verschilt dat ook wel qua leeftijd, ik wilde wel heel graag, maar als we nog even moesten wachten zou dat ook niet erg zijn geweest, hoewel lange cyclussen bij tijden wel slopend kunnen zijn. En zoals je bij je naam hebt staan; engelengeduld is inderdaad vereist! Jij bent al een tijdje 'onderweg'?
Ja ik ben zeker al een tijdje onderweg Ruim 3 en half jaar! Ben wel 2x zwanger geweest in die tijd, maar 1x mk en 1x bbz die operatief verwijderd is... Maar wel al zo lang in het ziekenhuis.... Weet uit ervaring dus een heleboel, maar ook vanuit mijn eerdere beroep... En lange cyclussen.. zijn gewoon niet goed... Tussen de 25 en 35 dagen wordt als acceptabel gezien.... De TS zit hier een flink aantal dagen boven en dan is het echt wenselijk om er even naar te laten kijken... Vandaar dat ik het ook aangaf... Maar zoals ik ook al zei... Je hebt het ten alle tijde zelf in de hand en kan dus altijd zeggen dat je het nog even liever weer thuis probeert
Wil hier even op reageren, dit is zo waar! Je kan het inderdaad steeds gaan uitstellen maar je weet maar nooit stel dat als je eerder naar de dokter bent geweest en het allemaal heel anders was gelopen... Zo dacht ik ook toen ik een afspraak ging maken bij de gynae. Terwijl de h.a me zegt dat ik nog veelste jong ben en maar moet terug komen als ik 30 ben. NO WAY! Maar het blijft altijd, 'als, als, als'
Daarom kan je het maar beter even zeker weten... Is er niets aan de hand loop je weer vrolijk het ziekenhuis uit en weet je het... En je hebt gelijk hoor! Gaan! Ook al zegt een ha van niet... Als je bij de gyn komt op je 30e heb je kans dat je gevraagd wordt waarom je niet eerder gekomen bent... Ik ben 33 en ben al aan de oude kant volgens de artsen !?
Ik wil het anders heeeeeel graag weten, en als er iets is dat het te verhelpen is (hoop ik). Wil helemaal niet wachten tot mijn 30ste.? Stel dat ik 30 jaar ben en terug ga en het zwangeren ook niet lukt wat dan, dit is mijn lichaam ik beslis zelf alsjeblieft. Ben niet meer terug gegaan naar de h.a, maar mijn internist gebeld en die zei dat het onzin was en heeft me gelijk doorverwezen naar de gyn, de internist keek ook zo van die is van het lotje getikt. Ik vind 33 jaar helemaal niet oud hoor! Het waren de woorden van mijn h.a . En die is gek.
Vaak is het te verhelpen als er iets gevonden wordt... gelukkig maar.. Maar ja... in sommige gevallen helaas ook niet... En dat is dan toch weer de wetenschap... Ze weten veel... maar nog lang niet alles helaas... Gelukkig dat je internist er anders over dacht De fert.arts en gynaecologen van mij vinden 33 aan de oude kant
Mijn internist is een 39 jarige vrouw en zij werd zwanger op haar 34ste en heeft nu twee gezonde kindjes. Dat is niet leuk om te horen wishgirl. Maar ook al vinden ze je oud het bekend niet dat je niet zwanger kan raken, want zo te lezen ben je gewoon vruchtbaar. Hoop doet leven Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten, meen ik echt.
hoi allemaal Bedankt voor jullie reacties! Ik ben al een paar maand gestopt met de pil en ben dus ongeveer 3 keer ongesteld geweest. Ik heb een cyclus gehad van 47 dagen 53 en 33. En nu zit ik aan dag 43 ongeveer Maar ik moet wel zegge dat voor ik de pil nam ook altijd een lange cyclus had hoor. Maar ja misschien moet ik wel eens langsgaan bij mijn HA. Maar wat zou hij eraan kunnen doen eigenlijk? groetjes
@bloempje - artsen zien bij mij ook geen reden dat ik niet zwanger zou kunnen worden.. Anders was ik natuurlijk ook niet nog steeds in behandeling he Het zal dus wel een keer gaan lukken, maar ik begin wel ongeduldig te worden... Ik hoop ook dat jij snel zwanger zult worden... Ik kreeg net te horen dat de buurvrouw hier ook 2 maand zwanger is en daar werd ik even niet blij van... Iedereen om me heen wordt maar zwanger... Zelfs alweer van een tweede in de tijd dat ik aan het proberen ben.. grrrr... @Emmi - de ha kan je doorsturen naar de gyn of fert.arts. Die zullen je cyclus gaan bekijken door middel van inwendige echo's en hormoonbepalingen. Het zaad van je partner zal bekeken worden en evt. krijg je samenlevingstesten.