He meiden, Ik ben net nieuw hier en heb echt even advies nodig! Wist niet hoe ik het onderwerp moest noemen, want het betreft eigenlijk meerdere dingetjes! Sinds enkele maanden proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Mijn cyclus is niet altijd even gelijk, wat het soms best lastig maakt. Ik houd het dus goed bij. Mijn laatste menstruatie dag was 16 januari. 3 februari kreeg ik een bloeding, waardoor ik dacht dat ik al ongesteld was geworden. Ik baalde natuurlijk heel erg en vond het ook raar, want als ik ongesteld ben voel ik dit altijd goed aankomen in de vorm van buikpijn en hevige migraine. Nu bleek dit dus niet de eerste dag van mijn menstruatie te zijn want na één kleine bloeding stopte het. Afgelopen week had ik wat rare klachten zoals pijn rondom de navel en jeukende borsten. Ik hoopte dus dat die bloeding een innestelingsbloeding was. Nu werd ik vanochtend wakker en bloed ik hevig. Zelfs doorgelekt en wederom niks aan voelen komen. Ik weet niet of dit mijn menstruatie is of weer een tussentijdse bloeding. Dat zal ik nog af moeten wachten maar ik ben er bang voor... wat denken jullie? Iemand ervaring mee? Ik baal in ieder geval erg, want ik dacht echt even dat het dit keer raak was. Waar ik nog meer van baal, is het feit dat we het zwanger worden nu moeten pauzeren voor 3 maanden want 1 mei gaan we naar Curaçao en vanwege het Zika virus is het te gevaarlijk om zwanger te zijn. Deze vakantie was al geboekt met heel de familie. Toch hoopte ik stiekem dat ik al zwanger was.. stom he? Want dan had ik wellicht niet mee gekund maar ik wil gewoon zo graag. Misschien te graag..
Hey meid, wat ontzettend vervelend. Onzeker kun je worden van onverklaarbaar bloedverlies . Ik had zelf ook sinds de pilstop maandelijks bloedingen tussen 5dpo en nod en ik werd er elke keer zo moedeloos van en was er elke keer van overtuigd dat het voor die ronde weer voorbij was. Zo ook in de ronde dat ik zwanger raakte, het kon dus toch! Het duurde langer dan we hoopten, maar uiteindelijk hebben we daardoor ook nog een hele fijne reis gemaakt die we anders niet gedaan zouden hebben. Achteraf ben ik blij dat we zowel die vakantie hebben gehad als nu een prachtige baby in de wieg. Ik hoop dat het voor jou hetzelfde loopt, dat jullie heerlijk gaan genieten op Curaçao en daarna snel papa en mama mogen worden. Wel onwijs balen dat jullie door dat zikavirus nu jullie pogingen moeten uitstellen, ik kan me voorstellen dat dat het extra vervelend maakt!