Ja bij de eerste zat ie met t geslacht goed maar bij de tweede niet haha Zelfde geld voor mij... bij de eerste zat ik fout en bij de tweede goed, we wisselen elkaar dus mooi af haha
Bij mij zei hij al van te voren wat het werd en hij had het allebei goed! De laatste keer zei hij ook dat het een meisje werd, dat hebben we helaas nooit geweten maar ik had wel het gevoel dat ie gelijk had!
Even nog tussendoor. In een email over wat anders vroeg een s-zus (een die ik weinig spreek) nog hoe het met mij ging. Zij zelf heeft ong halfverwege vorig jaar een mk gehad. Ze waren welliswaar niet heel bewust bezig voor kinderen, maar gebruikte al jaren geen anticonceptie meer. Ik vroeg dus hoe zij het ervaren had. Maar ze gaf aan toch ook soms zich nog intens verdrietig te voelen. Zo duf maar ook dit voelt als een soort bevestiging dat ik niet raar ben.
Bouwjaar ik denk dat je pas raar bent als je geen verdriet hebt om het verliezen van je kindje........
Bouwjaar, je bent NIET raar! Na al die teleurstellingen eindelijk zwanger en nu toch met lege handen. Dat heeft "gewoon" tijd nodig! Ik denk dat het altijd bij je zal blijven. Ukkie* is nu eenmaal jullie eerste kindje, zo gewenst en welkom.
@bouwjaar Natuurlijk ben je niet wappie! Mooie uitdrukking trouwens Helaas denken we in zulke gevallen heel vaak dat we de enige zijn, maar zulke gevoelens zijn heel menselijk. @losje Zo gek krijg ik die van mij niet hoor....misschien met het bunny pakje We doen het wanneer we zin hebben en de 2 dagen van m'n positieve ovu gooi ik m'n pakje in de strijd als vriendlief (nog) geen zin heeft. @mgbk Ik had ongeveer een week heftiger bloedverlies met stolsels. Toch zag de vk daarna nog een vruchtzakje zitten. Een week later was dit niet meer zichtbaar, terwijl ik toen juist last had van lichter bloedverlies. Op de echo was ik toen al helemaal schoon. Uiteindelijk heb ik van begin januari tot ongeveer begin maart wel bloedverlies gehad, maar dat had te maken met 3e miskraam die er nog eens bijkwam. En meis het is logisch om teleurgesteld te zijn in je lijf, maar neem jezelf alsjeblieft niks kwalijk. Blijf vertrouwen hebben hoe moeilijk dat af en toe ook is.
Bouwjaar, je bent zeker niet raar! Ik ben heel erg close met mijn oma. Zij heeft ook een kindje verloren en nu nog na 55 jaar droomt ze van een kindje zonder gezicht. Het verlies en de pijn blijft. Ze worden alleen stiller. Ik merk dat mijn dip vandaag mede komt omdat ik mijn eerste kindje zo mis. Ook al was het nog maar 10 weken. Het was mijn kindje en ik zal het nooit vergeten. Ik heb al met mijn vriend besproken dat we mijn onderschrift (als ik naar de sterren kijk...) ook op het geboortekaartje zetten.
Moet de 23-3 nog veranderen. En wordt weer gezellig filmpie kijken. 28 -4 is wel een beetje een gokje. Cycles is beetje onregelmatig nog.. We zullem zien.
@ika Het is ook een mooie uitspraak en een mooie manier om jullie eerste kleintje te gedenken. Ik wil t.z.t. op m'n geboortekaartje 3 vlindertjes. Misschien heel raar, maar een tijd geleden heb ik van een vriendin zo'n ijzeren sieraden ophang beeldje gekregen in de vorm van 3 vlinders. Ik heb ergens in m'n hoofd dat het een voorteken is dat het voor ons bij 3 vlindertjes blijft. Heel stom, maar je moet wat hè om moed te houden...
Nee bouwjaar je bent niet raar. Je bent volgens mij een lieverd die erg hard is voor zichzelf. Vrienden van ons hebben twee jaar geleden hun kindje met 26wekelijks verloren. Zij heeft vier maanden thuis gezeten door het verdriet en de pijn. Ze hebben nu een gezond kindje maar het eerste kindje zijn foto hangt nog steeds in de huiskamer en ze hebben er beiden nog steeds verdriet van! Hij blijft altijd in hun hart. Net als ukkie voor jou, demi voor bella en Ika haar kindje en zo kan ik ons hele rijtje af gaan. De één was verder dan de ander maar ieder beleeft dat op haar manier. Je hebt een heftige tijd achter de rug. Je kindje verliezen is zwaar en het is nog maar kort geleden. Geef het de tijd om alles een plekje te geven. Wees niet zo streng voor jezelf, je verdient beter!
@ika: oei, jammer van die auto, maar dat is niet erg (er moesten ooit wel krassen komen hé) ik herken je 100% in de schrik, ik heb dat namelijk ook, ik zit constant te twijfelen aan alles, maar je zult vlug je echo hebben en dan hopelijk gerustgesteld zijn... ik: zaterdag doe ik een ronde van de voegwerken aan ons huis: ik zie dat ze in ons nieuwe vensters (van nov, dus nog geen 6 maanden oud) "kappen" in gedaan hebben (dus gewoonweg met hun beitels uitgegleden en dus 5 mooie putten in onze 3 nieuwe PVC ramen + 1 grote schreef in rolluik) was ook oh zo gelukkig... @bouwjaar: je bent helemaal niet raar! ik vind dat je ongelooflijk sterk bent, en als je soms niet durft afzeggen, is dat denk ik meer voor wat de buitenwereld wel gaat denken, maar nu is de tijd om aan je herstel te denken, dus nog even sterker zijn en op je tanden bijten en gewoon doen wat voor jou juist en fijn aanvoelt!!!
Kippenvel Dido... Pfft. Sterker nog, tranen... Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Ik ervaar steun en erkenning en geduld en begrip en plezier en hoop en herkenning van, door en met jullie. Heel veel dank daarvoor meiden.
Geen dank! We hebben het al vaker gezegd maar iemand die geen miskraam heeft meegemaakt, weet niet hoe dit voelt. Die kent de pijn, het verdriet en de angst niet. Hier zijn lotgenoten (helaas) die je begrijpen, weten hoe diep die pijn zit. We halen allemaal uit dit forum wat we nodig hebben en zijn gewoon een luisterend oor.
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben gewoon bang dat mensen denken dat ik blijf hangen. En dat is niet zo, maar het verdriet is gewoon nog neet weg. Daarom zoek ik bevestiging denk ik. Omdat je pas precies weet hoe t voelt als je ervaringsdeskundige bent (helaas) heb ik het idee dat de meeste van m'n vriendinnen het nooit helemaal zullen begrijpen. Jullie snappen het en ik kan gelukkig m'n ei kwijt bij jullie. Nouja m'n ei houdt ik zelf natuurlijk @ika jouw oma is een mooi voorbeeld dat je t nooit zal vergeten @mgbk wat jij verteld maakt het ook weer duidelijk. Ik heb het idee dat vriend te ook beter snapt inmiddels. Toen ik vroeg of hij me niet saai vond als ik niet mee ging naar de housewarming as zaterdag, zei hij...maar als je maar over een paar jaar weer mee gaat. Dan moet ik weer lachen...duh ik mag t hopen @dido dat over je sieraden hanger zo moet je ook denken denk ik, zonder hoop is het lastig leven. Daarbij is 3 wel weer eens genoeg ja. @ika oja dat van je auto balen. Helaas is de 1e kras over een maand net zo verrot. (ik had in 2007 een nieuwe motor gekocht omdat ik een goede inruilprijs kreeg voor de oude. Leg ik m met 3 maanden neer in de bocht..omdat ik te weinig gas gaf aargh, ik herken de het gevoel dus) @mamsie jij bent al fijn bezig pies te verzamelen? Ik mis LOV eigenlijk wel, die praatte ook altijd zo lekker mee. Zou ze erg in een dip zitten?
Dido, dat is wel een mooie gedachte. En juist die hoop en gedachtes zorgen ervoor dat je verder kunt. Je kunt er kracht uit putten. Dit is zo'n fijn topic. We delen allemaal iets gezamenlijks. En het maakt niet uit in welke fase je zit. Je kunt alles hier kwijt. Dikke knuffel meiden. Ik moet veel aan jullie denken. Zelfs vriendlief vraagt hoe het hier gaat.
Hihihi ja bouwjaar hou jij je ei zelf maar...... Ik mis lov ook hoor...... Ml zegt ook alrijd "zit je weer lekker op je forum" Dames voor nu welterusten en ik spreek jullie morgen weer!
Ja ml hier hetzelfde, vraagt geregeld of er nog ontwikkelingen zijn en of ik de testjes en verhaal over die kloteecho geplaatst heb en of ik er veel steun uit haal. En of er nog nieuwe zwangeren zijn. En bouwjaar je moet echt leren de bevestiging alleen bij jezelf en vriendlief te zoeken. De rest van de wereld: lekker belangrijk wat zij vinden en denken. Ze weten het toch altijd beter. Pfft. Nee jij mag op jouw tempo verwerken en doe wat voor jou goed voelt. Niet nadenken over de mening van anderen. Jij telt. Waarom zou je het belangrijk vinden hoe anderen over jou denken? Wees trots en zuinig op jezelf!