Eda ja aan 5tv hebben we soms genoeg e Boostrix hebben we in januari laten zetten allebei Strijk staat klaar maar dat is nu één van die karweitjes die ik niet graag doe
@mamsie Wat een schrik. Inderdaad misschien even de verloskundige bellen? @Lies Goed dat je het met je collega's hebt gedeeld. Ik ben er altijd vrij open in. Vind het zo'n onzin dat er zo'n taboe op lijkt te rusten. Het komt helaas heel vaak voor een miskraam, maar je hoort er pas vaak mensen over als je aangeeft er zelf ervaring mee te hebben. @babyboom Ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Ik zoek die emoties nu liever even niet op.
Mamsie, schrikken meid!! Is het bij de twee veegjes gebleven? Anders even bellen, je bent nu net na de 6w toch, mss een echo ter geruststelling? Eda, Nimme, help!! Wat is boostrix?!? Lies, goed dat je het gedeeld hebt. Na mijn MA hoorde ik ook van 3 collega's dat ze het hebben meegemaakt! En mijn nicht en vriendin ook 2x. Gebeurt vaker dan je denkt. Helaas.... Babytv, ik kijk eigenlijk nooit iets over baby's, bevallingen. Genoeg aan m'n eigen verhalen denk ik, haha! En aan die van jullie! Kijk zelf ook niet naar BE tv, hier in NL ook ruime keuze, zo'n 10 stuks... Fijn he strijk, je wil niet weten hoeveel manden ik heb staan. Heb echt een achterstand, pak wat ik nodig heb en de rest komt wel weer... oeh slecht!! Net even boodschapjes gedaan, nu eten en dan straks met de kids naar de kapper.
Thanks meiden! Lief. Nee nog niet gebeld. Net een normale klodder slijm. Dat bruine was heel erg weinig dus denk (en hoop) dat het allemaal wel meevalt. Was wel even in de stress maar dat komt ook de vermoeidheid (weinig geslapen vannacht ivm werk). Nu maar even lekker met de beentjes omhoog! Ben wel babyboom aan het kijken. Ik hou ervan!
Boostrix, is een vaccinatiebtegen kinkhoest , tetanus en difterie Dit is wat jonge ouders, zwangeren of zorgverleners kunnen laten zetten om zo de niet onschuldige hierbovenstaande ziekten een halt toe te roepen. Via Google kun je nog meer info vinden Ben aan mijn kledij bezig, bijna klaar! Ik kijk ook heel graag naar medische programma's en soort CSI of over het paranormale...
Oh oke Nimme, thanks. Volgens mij heb ik de dktp (difterie, kinkhoest, tetanus, polio) voor het laatst gehad toen ik 9 was! Weet wel dat mijn vriendin in de zorg ook elk jaar prikken moet, maar welke weet ik niet! Fijn Mamsie dat het daarbij is gebleven. Kan idd wel het gevolg zijn van een slechte nacht. Groot gelijk dat je nu met je beentjes omhoog gaat! Heb jij nou de sollicitatie al gehad? En hoe ging het? Bella, vergeet trouwens helemaal te zeggen dat ik het echt leuk vind dat jullie verhaal is uitgekozen voor de Flair! Even zeggen wanneer ie uitkomt, ga ik 'm natuurlijk even lezen! Vind zelf CSI, criminal minds ed ook leuk om naar te kijken. Verder kijken we hier GTST! En programma's zoals Help mijn man is klusser, Zesde zintuig ed. We kijken ook veel naar RTL crime. Erg leuk. Elk weekend marathons van 24. Leuke serie!
Ja sollicitatie gehad, aanfluiting. Duurde maar een half uurtje, geen tweede gesprekken oid. Ze hebben gister al iemand aangenomen op basis van 1 gesprek. Mijn manager benoemde dat dit de laatste tijd vaker gebeurd. Gesprekken voor de formaliteit, keus is allang gemaakt....
Mamsie ,nou leuk is anders... Hier in Be gebeurd dat ook vaker en vaker omdat men gewoon teveel volk krijgt om 1 job en dan eigenlijk zichzelf ook de luxe geven om snel te kiezen. Hoop dat er iets anders uit de bus mag komen binnenkort?! Mamadj ,geen idee of je dat elk jaar moet laten zetten maar kan best ,ben te lang uit die roulatie van het zkhgebeuren jammer genoeg. Ben klaar en nu staat on the case with paula...op Rijst staat te koken ,ga de overschot van afhaalchinees verorberen heb dat verdiend
In Belgie is het beleid inderdaad dat zwangeren, jonge ouders en zorgverleners een DKTP vaccin moeten krijgen. Dit wordt ook wel cocooning strategie genoemd. Het RIVM heeft recentelijk het advies uitgebracht om ook in Nederland zwangere vrouwen tegen het einde van de zwangerschap te vaccineren tegen kinkhoest, om op die manier zuigelingen te beschermen. Kinkhoest is niet gevaarlijk voor de zwangere zelf, maar wel voor een zuigeling die niet of niet volledig is gevaccineerd. De Gezondheidsraad moet hier een definitief besluit over nemen. (ik werk als verpleegkundige infectieziektebestrijding bij de GGD en heb hier regelmatig mee te maken).
@mamavandj: ja, kijk ook niet veel na zo'n programma's, want word daar soms ambetant van (zoals: I didn't know I was pregnant...) boostrix is een vaccin tegen difterie, tetanos en kinkhoest. en vooral tegen kinkhoest wordt het aangeraden voor toekomstig ouders (vooral om dus zelf beschermd te zijn zodanig dat kind ook minder kans heeft om het vroeg te krijgen) Heb de mijne gehad in november na de mk, toen ik toch bloed moest laten trekken voor hcg en man heeft die dus nu laten zetten. dank u Lies voor de verduidelijking! je bent als geen ander op de hoogte hé ik ben ook geen held in stijkmanden... veel dingen plooi ik gewoon (vooral nachtkledij en zo) @mamsie: wat betekent dat precies voor je dat ze al iemand anders gekozen hebben? geniet van een rustig namiddagje
@Mamsie, wat een schrik! Maar bruin bloed is oud bloed. Misschien nog van de innesteling? Over TV... Wij kijken ook naar gtst en comedy central vind ik erg leuk. Vooral Scrubs Hier hebben we het goede nieuws bekend gemaakt. Dat voelt zo fijn. Vanochtend zelfs twee huilende collega's die zo blij waren voor me. Eén van de twee vertelde dat ze zelf veel moeite had om zwanger worden en ook meerdere mk heeft gehad. Ze heeft nu vier kinderen en is al oma!
Lies ,leuke job! Zou zoiets ook graag willen gedaan hebben maar ik was geen held in chemie enz. Ika, wow dat is een pak wat van je schouders is afgevallen niet?! Heb je al een mooi buikje? Net naar The time travellers wife gekeken ...prachtige film! Enkel de oudste kwam elke seconde met vragen af en hij kan het niet snappen door zijn aandoening en dat mama ook niet alle antwoorden kent.Ik kijk ook immers niet naar een film met het idee dat ik weet wat er zal gebeuren maar dat snapt hij niet.
Nimme, daar ben ik ook geen held in hoor, maar dat hoeft ook niet Het is inderdaad meestal leuk werk, heel anders dan je verwacht als iemand verpleegkundige is. Ik moet ook altijd uitleggen wat ik precies doe Wat voor aandoening heeft jouw oudste eigenlijk als ik vragen mag? Ik ken de film niet, moet ik misschien maar eens gaan kijken Ika, lijkt me zo fijn om het met iedereen te kunnen delen Nu hoef je lekker niks meer verborgen te houden Heb je een mooie buikfoto voor ons?
@Nimme, dat klopt. Ik heb nu echt het gevoel dat ik kan gaan genieten. Ik heb vandaag ook de aanvraag voor de kraamzorg gedaan. Daar schijn je vroeg mee te moeten zijn, liefst voor 14 weken. Watvoor aandoening heeft jouw oudste, als ik vragen mag? Ik heb in mijn album een buikfoto staan Die is van vorige week. Ik zal er snel weer één maken. Lies en Nimme, hoe gaat het met jullie?
O mamsie schrikken is dat he, maar zal vast nog wel goed zijn hoor! Hier gister nieuw pak luiers gekocht maar nu vandaag besloten om me jongste op de wc te laten plassen, ze is 2, 5 en ze heb nog maar 1 ongelukje gehad vandaag, voor de rest is ze droog. .....best trots
Hij heeft a u t i s m e ofwel ass. hij kan veel dingen niet snappen omdat hij ook niet het waaiertje van emoties begrijpt/kan begrijpen?. Als iets niet fijn/aangenaam/naar wens is is het voor hem dat altijd boos/pijn... Hij is nu 8,5 maar de diagnose is vrij laat gekomen net geen 6 jaar oud) omdat ik altijd dacht dat door mijn ernstig ziek wezen na zijn geboorte het mijn toedoen was waarom hij zo was en de moeder-kind band er niet was. Dit vooral omdat de omgeving van schoonouders dit altijd zeiden ,je bent geen goede mama ,je houdt niet van je zoon en dan geloof je zoiets maar echt vergelijken kon ik pas eens onze dochter er was en toen ja was hij ook vaak ziek en de diagnose is gesteld toen ik hoogzwanger was van de jongste.
Oooh geweldig mag je best fier op zijn !! hier zijn we ook bezig (zijn eerder ik want papa laat het aan mama over)met de jongste
Hahaha ik dacht eerst zal ik er wel aan beginnen want ik voel me niet lekker maar toch maar gedaan en het gaat eigenlijk best goed, ik heb haar de gele dag overal mee naar toe genomen zonder luier! Maar ben wel blij als ze straks lekker in bed ligt met een luier ik ben gebroken!