In t engels. Dus mn praatje kan ik voorbereiden alleen die vragen dan mis je soms net een woord Zie lijst @CC nou spannend! @joy aangepast Zijn de definitieve UD van ika, jaydee, mamsie en eda nog kloppend?
@Dido, ik zie helaas ook nog niets. De foto is idd wat wazig. @Lizzie, wat heftig voor die collega. Wat fijn dat je in wilt vallen, maar wel balen van je vrije tijd. @Nimme, soms kun je zo'n onbedwingbare trek hebben @spreken voor een grote groep: ik kan het wel, maar doe het niet graag. Geef mij maar een grote groep kinderen dan een ouderavond Hier een heel productieve dag gehad. Ik heb heel wat toetsen van deze week nagekeken en al veel voorbereidend werk voor de 15 min. gesprekken over twee weken. Komende week de laatste toetsen en dan kan ik de rapporten gaan inschrijven. Oh ja, en drie wassen gedaan, gevouwen en gestreken @Sanne, ik heb idd binnenkort zomervakantie. 5 juli is mijn laatste werkdag En na de zomervakantie werk ik nog drie weken tot mijn verlof. Het totaal aan resterende werkweken van 2013: 7
Zo weer bijgelezen en hier is mijn opstel weer Meiden met een AS, als je dit apparaatje voor 16 weken gebruikt, kan het zijn dat je het hartje de ene dag wel hoort en de andere dag niet omdat de kleine nog heel ver naar beneden zit en relatief veel ruimte heeft om te bewegen. Het is dus makkelijk voor onze ukkies om ons flink te pesten en zich te verstoppen achter ons schaambeen. Tijdens mijn zwangerschap no. 3 ben ik hierdoor dan ook 2 keer in paniek naar het ziekenhuis gereden waar ik dan weer een echo kreeg waaruit bleek dat alles gewoon goed was (kon ik wel weer even onze uk zien ), ik hoorde het hartje toen de eerste keer met 9 weken en toen ik weer wilde luisteren met 10 weken, kon ik m niet vinden, daarna kon ik m met 13 weken niet vinden. Ml heeft na de laatste keer dan ook mijn AS verstopt en pas weer terug gegeven nadat de vk met 16 weken het hartje makkelijk kon vinden. Dus als je besluit probeer niet in paniek te raken als je nog niets hoort, of de ene dag wel en de andere dag niet. Ik gebruik m niet meer voor de 16 weken. Ika, ik gebruik katoenen luiers, als je iets wilt weten laat het me weten want vaak denk je een goede keuze te maken in het type luier dat je wilt gebruiken en dan is de kleine hier en werkt het helemaal niet voor jouw baby. Ik denk dat dit hetgene is dat me echt tegenviel in het begin dat ik geen een luier had die niet lekte. En het luiers wassen is helemaal niet zoveel meer werk dan je denkt omdat de huidige luiers ook vaak op gebruiks gemak zijn gemaakt. Op Ebay kan je ook prima betaalbare (en super schattige) wasbare luiers vinden. (Er zijn trouwens ook wasbare zoogcompressen). Aaaach wat een super lief pakje!! Is het de moeite waard om mijn ouders de blije doos weer te laten bestellen, of zit het weer vol met alleen proef monsters? Joy, Beterschap! En heeeeel veel succes en plezier tijdens je echo op woensdag! Mgbk, je bent wel super goed in rijmen zeg! Toeter, LOL Bouwjaar (of is het taart vanaf nu? LOL!), wauw petje af hoor!! Waar ga je over spreken als ik vragen mag? Lizzie, succes de komende week, niet leuk dat je zo weer mag beginnen. Jeetje mina wat erg van de dochter van je collega zeg... Dido, Ik wil echt heeeel graag wat zien, maar ben een erge slechte tuurder en zie helaas nog niets... Misschien is het een idee dat de ervaren mammies hier beginnen een lijstje te maken met wat ze onmisbaar vonden en wat ze totaal overbodig vonden. Want als je het mij vraagt was het meeste op de zogenoemde wat je nodig hebt lijstje volledig overbodig ook al lijkt het heel handig. Hier weet alleen de leidster van de Stillbirth and Neonatal death charity het. Ze had het geraden na een meeting omdat ik plotseling Nederlandse woorden tussendoor ging gebruiken. Deed ik blijkbaar ook toen ik zwanger was met mn zoontje. Vandaag was echt een vreemde dag met zoveel verschillende emoties. Aan de ene kant ben je zo druk om het voor iedereen een gedenkwaardig moment te maken dat je aan de andere kant een beetje je eigen verlies vergeet op dat moment. Pas toen het tijd was om de ballonnen te laten gaan kwamen de emoties in een keer bij mij los. Mijn toespraakje... tsja wat zal ik zeggen, als je van Dutchisms houdt was het waarschijnlijk een goede toespraak . Volgens mijn man (en de leidster van de bovengenoemde organisatie) ben ik duidelijk zwanger... heh... Moet wel zeggen dat het enorm lastig is om zoiets emotioneels te doen in je tweede taal terwijl je alleen probeert te denken aan niet te snel spreken. Maar gezien de hoeveelheid bedankjes op facebook denk ik dat niet veel mensen het gemerkt hebben of anders zich eraan gestoord hebben. Er was een enorme opkomst trouwens. We zijn daarna lekker wezen eten met mijn schoonzusje en schoonmoeder, die laatste had ook een keer een gezellige dag, normaal gesproken is ze meer iemand van je moet het maar vergeten wat er gebeurd is. Alsof je zomaar je baby kan vergeten die je gebaard hebt en vijf dagen kon vasthouden. Ik denk dat vandaag haar ogen wel een beetje heeft doen openen. Nu lekker met ml nog een film kijken, tot morgen dames!!
Liesje ,petje af van de katoenen luiers ,ik ken heel veel dames uit America die erbij zweren enkel ikzelf heb daar geen geduld voor alhoewel ik vaak de neiging heb waarom niet als je de leuke prints ziet voorbij komen En dank je voor de uitleg van de AS. Rara wat is ML uithalen nu na zijn werk................ K E B A B Mmmm me happy de peppie
Liesje ik las het van je toespraak en ik moest even aan de film "what to expect when your expecting" denken....waar die zwangere vrouw die toespraak houdt over zwanger zijn Maar lijkt me ook moeilijk voor jullie om er dan weer aan terug te denken....wel weer een stukje verwerking he
Argh, meiden, ik probeer nu al tijden om een banner in mijn handtekening te zetten en of de aantal weken tellen niet door of ik probeer iets en bij het uploaden van de link krijg ik de melding 'ongeldig bestand' (dat is bij de banner van zwangerschapspagina...??). Heeft iemand tips??
mmm nee Lies anders eens alles weghalen wat je getypt hebt , eerst je handtekening en dan de rest? ik hoor gebroem men is eten is toegekomen , Tot morgen dames
@Liesje, wat een heftige emotionele maar ook mooie dag. Je zult vast heel erg moe zijn nu. Knap hoor om zoiets te doen, maar ik denk ook fijn om zo jullie zoontje te herinneren. Welke wasbare luiers heb jij veel gebruikt? Ik zit te denken aan de Tots Bots easyfit, maar ook aan de Bamboozle stretch. Ik lees ook dat je voor de nachten beter weer andere kunt gebruiken dan overdag.
Lekker Nimme!! Eet smakelijk Ik moet zeggen dat de leuke prints bij katoenen luiers wel erg verslavend zijn... Lov, heb die film helaas nog altijd niet gezien, moet 'm binnenkort maar eens een keertje huren denk ik. Het is inderdaad zeker een stukje verwerking, maar het is ook wel heel moeilijk om vaak de verhalen te lezen van andere ouders, vooral als ze hun kindje nog maar heel kort geleden zijn verloren. Het stopt mij een beetje om verder te gaan in mijn eigen verwerking om het zo maar te zeggen. Blijf een beetje hangen. Ik heb daarom ook besloten om eind dit jaar uit het committee van de organisatie te stappen. Misschien dat ik nog wel een paar evenementen ga organiseren, want als ik naar de opkomst van vandaag kijk geeft het ook wel heel veel voldoening om te zien dat zo veel mensen hier troost bij vinden.
BBCode werkt dus niet... Ook alles verwijderen en dan opnieuw beginnen werkt niet...STUPID!!! Ik wil ook een banner!
@mgbk: niets gekocht voor de baby gisteren, wel voor mij: een jeans en 2 kleedjes... kweet niet hoe het zit in Nederland, in België wordt er veel gewerkt met geboortelijst en dus vaak wordt alles (of toch veel) gekocht bij 1 winkel, want dan krijg je 10% terug van je aankoopbedrag in waardebon, dus vooral grote dingen probeer je in zelfde winkel te kopen we hebben gewoon een paar winkels gedaan om te zien waar we we best voelen en de prijzen wat vergelijken... we hebben nog niets, dus eigenlijk alles nodig, maar ja, wat is nodig hé? best wel overweldigend moet ik zeggen, kan het me nog niet echt voorstellen... @joy: oei, niet leuk zo'n nacht achter de rug.... hopelijk is het niet verergerd en ben je snel weer helemaal goed! ik ben het zat = ik ben het beu, zo heb ik het begrepen @bouwjaar: 't is vooral ook wie er in de zaal zit, als het allemaal super slimme mensen zijn die er net evenveel afweten dan jou en dan moeilijke vragen stellen... @lizzie: wel balen dat je direct weer meer mag gaan werken... @nimme: zo gebruik je man die moto ook voor nuttige dingen dan! ik weet niet echt wat ik moet verwachten van wasbare luiers, weet ook niet of de creche ze dan ook zou gebruiken, maar lijkt me wel een gedoe of niet? liesje: kan je niet helpen met je banner, klik op de mijne om via een andere website een banner te maken, en dan gewoon kijken welke code je krijgt en die gebruiken? ik probeer morgen wat in het clubje bij te lezen...
Ika, Mijn ervaring is dat de Totsbots easyfits waarschijnlijk te groot zijn om te gebruiken bij een pas geborene. De Totsbots paste mijn zoontje pas bij 6 maanden (ook al worden ze birth to potty genoemd en mijn zoontje heeft een behoorlijk ronde achterkant!). Ze zijn behoorlijk groot en lijken niet comfortabel bij zo'n klein ukkie en ook zijn de beentjes vaak te dun, dus veel lekkage. Totbots heeft ook teenyfits, die zijn speciaal voor de hele kleintjes en werkte redelijk. Ik heb geen ervaring met de bamboozle stretch toen mijn mannetje pasgeboren was helaas, heb er wel 2 van nu en werken prima. Wat voor ons het beste heeft gewerkt tot nu toe (geen tot een minimum aan lekkage) is een bamboe prefold luier met een wrap (sorry ben niet ingelezen in de Nederlandse termen) de prefold luier is een rechthoekige doek die je in 3en vouwt en soms nog een simpel extra vouwtje als je een jongetje hebt die veel plast (zoals wij). Deze luiers heb je in verschillende materialen en wij gebruiken zowel katoen als bamboe maar met bamboe hebben wij helemaal geen last van luieruitslag en deze absorberen veel meer vocht als katoen. Als onze nieuwe kleine geboren wordt ga ik deze weer gebruiken maar ook de gewone ouderwetse luier met een wrap die rekbaar is rond de benen (So Simple Snap (Stacinator)) zien er niet geweldig schattig uit maar werken wel fantastisch. Nachtluiers... Nou moet ik eerlijk zijn. Onze zoon plast enorm veel en vooral snachts. Ik heb een aantal keer geprobeerd om hem de nacht door te laten brengen in katoen maar omdat hij ook op zijn zij slaapt loopte dit uit in een ramp. Ga het binnenkort wel weer proberen na wat lijkt een erg goede tip van een vriendin dus ik laat het je weten. Als je nog meer wilt weten... Geef een gil!
@Eda, bij Baby luiers, wasbare babyluiers - bumaround.nl kun je zien wat er zoal mogelijk is qua wasbare luiers. Het is allang niet meer de hydrofiele luier met een veiligheidsspeld Mij vriendin heeft ook wasbare luiers en het valt enorm mee met het gedoe. Ze wast om de dag en gebruikt een inlegvelletje voor de poep. Wasbare luiers schijnen minder uitslag te geven en de zindelijkheid te bevorderen.