Zwanger willen worden na miskraam wie kletst mee (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bouwjaar1979, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Eda, ik vroeg me dat ook al af. In Nederland val je onder de zwangerschapsbescherming. Dat betekent dat je recht hebt op wat vaker pauze, maar ook aangepaste werktijden. Dat zijn dagen van meer dan 8 uur die je moet gaan maken. Ik vraag me af of ze dat van je mogen verlangen.

@Bouwjaar, je zit nog vroeg in de zwangerschap. De kwalen kunnen nog komen, maar het hoeft niet. Het wel of niet hebben van kwalen zegt niks of het goed gaat of niet. Ik snap echter heel goed dat je graag de bevestiging wilt hebben. Komende week heb je weer een echo, toch?

2. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    lov als het plakkerig is, is het vruchtbaar slijm, doordat er hormoonverandering is, wordt er wel eens een klodder naar buiten getuft, en inderdaad is dit vlak voor een eisprong:) (sorry voor details)

fijn dido dat het gezellig is geweest, kon je er verder goed mee omgaan, of vond je het toch iet wat moeilijk?

Het is bevestigd door de moeder dat het de 2 kinderen zijn uit doorn, de politie wil dit nog niet bevestigen maar de moeder heeft dit al wel gedaan (politie moet altijd wachten op familie toestemming) kwam op nederland 3 daarstraks.

3. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Lov, ik had meestal ook zo'n klodder, maar dan kwam m'n ei een dag of 4 later. Is bij iedereen weer anders natuurlijk, maar ik heb goede hoop voor je komende week!

Bouwjaar, fijn dat jullie het naar je zin hebben! Jammer dat je lichamelijk nog weinig merkt, hoop dat er snel wat lichamelijke signalen komen om het toch echt te geloven!

Ik heb ineens sinds een dag of 2 dat ik meer misselijk ben, m'n borsten wat ronder zijn en ook pijnlijker. Kan dus ineens komen.
    Manlief is een avondje weg, had net z'n luchtje op gedaan, bah!!

Ja Eda, hoe is dat in BE geregeld? Want er wordt wel veel van je gevraagd.

Kindjes liggen al, dus even kijken of er nog iets leuks komt op tv straks.
    Hoeveel koffie drinken jullie eigenlijk? Ik probeer het te beperken tot 2-3 kopjes per dag. Daarnaast drink ik cranberry, suikervrije limonadesiroop en groene thee.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

gek dat het nieuws dat net niet zei?
    Dus de moeder heeft zelf de kinderen gezien :(

Geen idee of het plakkerig was ik heb er niet aangezeten hahaha
    Wel veel last van mijn bm dus hoop maar op dat eitje hahah

5. MamavanDJ

Oh bah, ga zo ook maar even nieuws kijken. Maar beter zo, dan nog weken in onzekerheid. De hoop dat ze nog leefden was er natuurlijk al niet meer, al zal je als moeder die hoop altijd houden. Afschuwelijk gewoon, hoe kan je het over je hart verkrijgen!?!

6. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    mamavandj ik drink best veel koffie gemiddeld 4 kopjes per dag. Maar ik drink wel caffeine vrije koffie want ik neem liever geen risico aangezien het stoppen met roken ook nog niet helemaal is gelukt:( krijg het niet voor mekaar, maar ik geef niet op.

Ja lov, dan komt je ei binnen paar dagen hoor zal niet te lang meer op zih laten wachten dus even blijven doortesten heej. dat last van je bm is hormoonverandering je bm bereid zich voor;)

7. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    ja wat de kindjes uit doorn betreft, het is maar beter voor de nabestaande familie dat ze de kindjes wel vinden want zo kunnen ze het afsluiten. Als ze ze nooit zouden vinden lijkt me dat een moeilijkere afsluiting. vreselijk voor die moeder:(

8. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier geen enkele winkel open en morgen ook niet...

ik snap niets van die ovutesten, dus reageer er niet op!

heb even een baaldag: maak me super veel zorgen, want voel me eigenlijk super goed, precies echt niet zwanger, en met dat ik het kindje niet voel, beginnen mijn hersenen te draaien van: misschien is het wel dood in mijn buik.... heb het donderdag wel nog zien bewegen op de echo, maar ja...
    't is ook door die babyborrel, mijn schoonzus is er dan ook die eind juli moet bevallen, als ik haar zie, moet ik toch denken aan hoever ik had moeten zijn, namelijk 1 maand verder dan zijn ofwel 8 maand zwanger... word er dan weer zo depri van

@bouwjaar: kweet niet als die lange werkdagen mogen of niet, maar 't is nu eenmaal zo in mijn vak, dus moet er maar mee leren leven hé
    en dat is in Frankrijk, maar moet dinsdag naar arbeidsgeneesheer, dus kan het wel navragen

ook wel precies een erg gezinsdrama bij jullie, hier nog niet van gehoord

ik drink maar uitzonderlijk eens een koffie, en af en toe thee, maar eigenlijk niet dagdagelijks, dus mijn cafeïne-opname stelt denk ik niet zoveel voor
    probeer enkel water te drinken, maar soms ook fruitsap of light frisdrank/cola (wat wellicht ook niet super gezond is)

9. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    heh bah eda, wat rot voor je dat die onzekerheid je bekruipt..:( ik heb soms hetzelfde als jij, ik had al zover geweest of nu zou bijna mijn verlof in zijn gegaan. Vergeten doe je het niet. Hopelijk trekt de onzekerheid snel weer weg zodat je weer het genieten kan oppakken.

ja cola zit ook idd caffeine in maarja als je alles zou moeten laten...;) zo af en toen ken geen kwaad.

10. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    O lieve meiden ik heb een drukke dag achter de rug en ik ben heeeeeel moe,
    Dus ik ga nog even tv kijken met ml want die heb het hele weekend gewerkt!
    Ik spreek jullie morgen weer maar wou even laten zien dat ik wel aan jullie denk hihihi.......
    Pfffff was het maar alvast vrijdag:D

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #1311 Ikapika, 19 mei 2013
    Laatst bewerkt: 19 mei 2013
    @Eda, ik voel me lichamelijk ook behoorlijk goed, op wat rugklachten na. En dat schijnt normaal te zijn in het tweede trimester. Dat ik het kindje nu al geregeld voel is heel vroeg, hoor. Door de echoscopiste werd ik er opmerkzaam op gemaakt, anders had ik die plopjes niet van darmborrelingen kunnen onderscheiden. Nu merk ik het verschil. Bij mij ligt de placenta achter. Ik weet niet hoe het bij jou zit? Als die voor ligt dan voel je het ook pas vaak later. Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen. Die zorgen herken ik wel... Helemaal zorgeloos ben je helaas niet meer.

Koffie drink ik weinig. Een enkel kopje per dag en soms niet eens. Verder vaak groene thee op het werk en water. Als ik frisdrank drink dan liever geen light ivm aspartaam.

12. MamavanDJ

Ik moet idd ook weer cafeinevrij gaan halen, dan drink ik dan thuis, en op m;n werk gewone koffie. Valt zo op als ik ineens geen koffie meer drink... Normaal wel 6 bakken op een dag.. nu 3 op het werk, rest thee en water.

He bah Eda dat je dat nare gevoel blijft houden. Snap het wel hoor, door wat wij hier allemaal meegemaakt hebben, is niks meer vanzelfsprekend. Nog een paar weekjes en doen voel je je kleine ook vast bewegen.

Losje, lief van je! Geniet met je man op de bank!

Zit prison break te kijken op rtl crime. Leuke serie, snap niet dat ik het vroeger niet heb gevolgd.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @hadden
    Eda en toeter wat jullie heb ik ook hoor, als ik hier dames zie lopen met een bolle buik denk ik ook wel mijn buik had zo moeten zijn. Wellicht dat we dat allemaal wel eens hebben

@koffie
    ik drink enkel dag wel 1,soms 2 maar dat is de max. Verder veel thee (rooibos) en bubbeltjes water

@ika in groene thee zit ook cafeine.

@nieuws
    We kwamen net terug van eten en vriend zet ff de tv aan. Nu live de persconferentie over de jongetjes van Doorn. :(

Ik vind uit eten gaan wel lastig. Bestelde ik een salade staat het voor mijn neus denk ik, zal t goed gewassen zijn. Daarnet crème brulee besteld en dan zit ik heerlijk te eten en dan denk ik zal hier ook weer iets in zitten wat niet "mag". En zojuist lees ik berichten dat je dat beter niet kan eten. Aaargh uit eten gaan is bijna niet leuk meer. Een doorbakken biefstuk hoef ik nl ook niet.

Oja Op de site thuisarts.nl (is van t NHG) stond trouwens dat je gedroogde worst wel mag eten.

14. MamavanDJ

Tis toch verschrikkelijk he meiden....
    Pff en dan nu gaan slapen.
    Ben in gedachte bij de familie.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Klopt, in (groene) thee zit ook cafeïne, maar beduidend minder dan in koffie. Ik drink zo'n twee a drie kopjes per dag. Ik laat het nooit lang trekken. Dat is me te bitter. Verder drink ik veel water. Light frisdranken vind ik vies. En aspartaam is erg ongezond. Dan neem ik liever wat vruchtensap met wat mineraalwater. Dat is dan niet zo zoet.

16. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Caffeine; bij me eerste begon ik langzamerhand steeds meer koffie te drinken terwijl ik daarvoor nooit koffie dronk, ik had het zelf niet eens echt door ik pakte gewoon als ik wat drinken wilde een bakkie:(ml had dat al vrijsnel door dus die heb stiekem cafeïnevrije in huis gehaald:)
    Dus sinds die zwangerschap drink ik elke dag twee bakkies in de ochtend!
    Aan me tweede zwangerschap heb ik me verslaving aan spa rood overgehouden:)
    Verder drink ik water en melk.

verder is me buik heel erg opgezwollen (net of ik zes maanden zwanger ben)
    Dat gebeurt altijd voor ik ongi word dus ja ik ben er bang voor:(

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meiden,

Goede eerste pinksterdag gehad gister? Hier geen zon gezien, toch jammer!

Losje, nog een paar dagen wachten meid! Duimen draaien!

Lov, geen verstand van testen. Slijm heb ik wel altijd voor mij ei dus hoop dat hij er toch aan komt meid!

Koffie, hier ook een een paar kopjes per dag. Drink verder vooral water.

Vandaag 12 weken, toch een mijlpaal maar ben pas echt blij als de echo volgende week goed is (en dan begint de spanning voor de 20 weken echo ;)).
    Hier weer een dagje familie. Fijne dag allemaal!

18. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    goede morgen,

Oh bouwjaar ik herken dat heel erg. Op het werk hebben ze een bedrijfsrestaurant en dan neem ik weleens een salade en dan denk ik "zou het goed gewassen zijn" of zou het fruit wel goed afgespoelt zijn?? Met kaasjes ben ik erg voorzichtig ook;)

Ik heb nooit koffie gelusten pas toen ik zwanger was van mijn zoon dronk ik liters koffie:) ik wist dat het slecht was, maar ik vond het zo lekker. en ik lustte geen appelmoes meer;)

Sinds die tijd lust ik koffie en nu doe ik idd rooibos en caffeinevrije koffie en ik drink veel water, van die sapjes krijg ik maagzuur. En voor het maagzuur drink ik gember, gingerale af en toe een glaasje.

Ik had gisteren zo'n last van maagzuur pfff, ik lag op bed en het kwam gewoon omhoog, weet je wel dat je speekselklieren gewoon beginnen te lopen bah..

tja die jongetjes, en dan net voor het slapen gaan dat had ik misschien beter ook niet kunnen kijken maarja dan wil ik het weten ook. Heb geloof ik hele scenario's bedacht blegh ik leef mee met de familie.

vandaag naar mijn intake bij de vk, die hadden gewoon dienst op pinksteren, nou lekker handig dan hoef ik geen vrij te nemen.

19. MamavanDJ

Nou ja Toeter, spreekuur met Pinksteren? Zullen ze dan dubbel tarief declareren bij de verzekering ;)

Ik kon weer eens niet slapen en een borrelende buik, dus vannacht om 1u even twee crackers gegeten...
    Misselijk opgestaan en m'n borsten doen pijn zonder dat ik eraan zit, yeah!

Ika, ik laat de groene thee ook niet te lang trekken, blegh!

Bouwjaar, ik was de sla thuis ook hoor en een appeltje schil ik af! Heel irritant. Vorige zwangersschap ging ik uit eten en had gevraagd om goed doorbakken, was niet zo, heb ze mooi teruggestuurd! Die ene keer kan vast geen kwaad, maar stel dat... Dus snap je ongerustheid absoluut wat betreft uit eten gaan. Je hebt geen idee hoe het in de keuken eraan toe gaat.
    Veel plezier vandaag met de musea, vanavond weer naar huis?

Mamsie, fijne dag weer!
    Wij gaan vanmiddag op bezoek bij vrienden, ook gezellig.

Losje, hoop het niet voor je en komt die megabuik omdat er iets anders gebeurt daarbinnen... nog een paar dagen meid...

20. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    haha daar had ik niet eens aan gedacht;) maar je zou weleens een goed punt kunnen hebben.

losje, opgeblazen buikje hoeft ook geen ongie te betekenen meid, ik duim voor je dat vrijdag geen ongie komt!

Deel Deze Pagina