klopt helemaal! Moet zeggen dat wij ook gewoon graag 3 kindjes willen en niet omdat ze dan niet alleen zijn......dat is hopelijk een leuke bijkomstigheid!
Precies, Lov! Iedereen heeft weer een ander idee over zijn of haar ideale gezinsgrootte. Ik krijg soms best negatieve reacties, terwijl ik me al gezegend voel met zo'n kleintje in aantocht. Net zoals bij grote gezinnen. Ik vind dat zo flauw. Op mijn werk is een gezin met 5 kinderen. Sommige mensen vinden het maar niks. Maar zij zijn gelukkig en hebben het prima voor elkaar met zijn zevenen. Dat is toch geweldig? We hoeven geen gebruik te maken van kinderopvang, maar ik wil wel dat ze straks naar een peuterspeelzaal gaat. Juist ook omdat ze thuis alleen is. Overigens zal ze genoeg speelkameraadjes en dus 'playdates' hebben met al onze vrienden met kies Ze krijgt het druk.
Ach wie bepaalt wat " geluk " voor jullie is he.... Het is idd nooit goed em eigenlijk heeft niemand er iets mee te maken toch Ben eens benieuwd naar reacties van ons straks als het zover is
Hopelijk is dat snel, Lov! En wie weet als de kleine er straks is dat we er toch nog één willen. Je weet nooit hoe het loopt. Alhoewel ik tegen de spanning die het met zich meebrengt wel zou opzien.
Dank je! Ja Ika ik kan je wel vertellen dat een kindje krijgen iets met je doet.....zo erg dat je gelijk na een bevalling alweer al de pijn vergeten bent.
Dat geloof ik graag, Lov. Ik ben ook niet bang voor de bevalling. Ik kijk er eerlijk gezegd naar uit. Het lijkt me zo'n overweldigende ervaring. Binnenkort wil mijn vk praten over de pijnbestrijding. Ik denk niet dat ik voor een ruggenprik zal kiezen. Ik wil wel in mijn bevallingsplan opnemen dat ik hem niet geheel afwijs. Stel dat het echt nodig is en het kan nog, dat er dan altijd een optie is. Maar ik lees ook veel nadelen over een ruggenprik.
Hahahah ja je weet ook niet wat het is een bevalling ik was bij de eerste ook niet bang. Bij de tweede gerustgesteld omdat ik nu wist hoe het zou gaan.....maar ook weer minder fijn dat je heel goed weet wat voor een pijn het doet. Pijnbestrijding heb ik nooit gehad en wil dat ook niet. Idd te veel,nadelen en het is te doen zonder....naar mijn mening Ben ook trots dat ik het natuurlijk heb gedaan
De oude baas van mijn vriend moest een ruggeprik voor een operatie en bij het zetten was er ruggenmerg vloeistof gelekt meen ik....hij heeft heel erg lang ontzettende hoofdpijn gehad. Ook ben ik altijd minder enthousiast omdat alles ook boj je kindje terecht komt.
Ruggenprik, Ik werk in de zorg en kom vele tegen waar ze hem verkeerd gezet hebben die of verlamd zijn of een hartafwijking hebben door de prik. Als ik de keuze heb zou ik hem niet laten zetten, maar dat is door de dingen die ik heb gezien...
Misschien ook maar beter om van te voren niet te weten hoe het voelt hihi. Je kan je wel overal druk om maken, maar daar schiet je niks mee op. Het kan alle kanten opgaan. Maar het is volgens mij zoals de tante van mijn vriend zegt: 'Ik heb liever een bevalling dan een kies die wordt getrokken. Met een bevalling krijg je iets terug.'
Het is uiteindelijk ook een behoorlijke ingreep, zo'n ruggenprik. Ik lees heel veel nadelen erover. Van mij hoeft het niet als het niet nodig is. De pijn is er ook niet voor niets. Ze zeggen dat door een ruggenprik de bevalling vaak langer en moeilijker wordt.
Ja soms moet het wel omdat ze ontsluiting niet vordert.... Maar als je het moment bereikt van.....ik kan niet meer.....dan is het einde van de bevalling nabij En ik denk dat je van te voren jezelf goed moet inlichten hoe een bevalling zal gaan......dat je weet dat je rustig moet blijven en je het gewoon kan!
@ Enigskind, ik ben ook heel lang enigskind geweest. Mijn halfzusje werd pas geboren toen ik 13 was. Ik ging ook altijd veel om met vriendinnetjes en neefjes en nichtjes, dus ik heb wel veel met andere kinderen gespeeld, maar toch miste ik wel een broertje of zusje. Andere gingen weer naar huis met hun broertje of zusje en ik alleen. Daarom wil ik voor Dilan zo graag een broertje of zusje!! Ik doe het dus ook meer voor hem, want anders was ik er na mijn ervaring met Demi* denk ik ook niet meer aan begonnen, maar doordat de wens voor Dilan zo sterk is, dat hij niet alleen is, sla ik me door deze angstige periode heen. En Dilan maar zeggen dat ie geen broertje of zusje wil maar een konijn grrrr hahaha gelukkig heeft ie geen idee waar hij het over heeft Er vallen inderdaad ook veel gezinnen uit elkaar door ruzie, maar dan is dat wel hun eigen keus geweest, ruzie of niet, ze zullen altijd broertjes of broer en zus blijven. @ Pijnbestrijding, ik zei vooraf al dat ik een ruggenprik zou willen. Tijdens mijn bevalling van zl heb ik er ook 3 keer omgevraagd, maar mijn vk liet me gewoon niet naar het ziekenhuis gaan. Het was op den duur echt onverantwoord, want ik zat namelijk al 14 uur op 6 cm ontsluiting. Uiteindelijk toch naar het zkh en overgedragen aan de gyn. Toen kreeg ik na een uur al een ruggenprik, oohh wat is dat heerlijk, heb er ook niks van gevoeld, want ik kreeg net op dat moment 3 weeën in 5 minuten tijd. Ik was echt zo uitgeput dat ik na de ruggenprik op de OK al in slaap was gevallen en zelfs snurkte hahaha Uiteindelijk is Dilan na 33 uur geboren. Bij Demi wilde ik dus zo snel mogelijk een ruggenprik, maar toen was ik nog helder, want ik kreeg 'm al bij 2 cm. Ohhhh wat deed dat toch pijn om die prik te laten zetten. Ik werd er zelfs helemaal dol van in mijn hoofd. Net of ze een minuut lang een vuurtje tegen je rug aan houden, damnnn.... Niet geweten dus van de vorige keer hihi. Maar ik weet nu gewoon dat ik het nodig heb, want mijn ontsluiting vordert gewoon niet zonder. Dat was bij Demi namelijk ook zo, 3 uur weeën zorgde voor 1 cm. Na de prik ging ik binnen 3 kwartier van 3cm naar 7cm Dus Ikapika, bij mij gaat de bevalling juist dus super snel na de ruggenprik haha. Dan ben ik denk ik ontspannen ofzo, ik weet niet waar het aan ligt. Bij Dilan trouwens ook na de prik van 6cm na 10cm in 2 uur, wat dus echt snel was als je je bedenkt dat ik 14 uur op 6 was blijven hangen.
Precies, ik ben er nu ook over aan het lezen. Ik heb van die ouder van school (met die vijf kids) heel veel boeken te leen gekregen. Dus ik krijg wel een beetje een beeld van hoe het ongeveer gaat. Nooit een garantie natuurlijk. Zo had een vriendin van me met haar eerste een bliksembevalling. Toen ze wakker werd 's ochtends en de vk kwam had ze al 8 cm ontsluiting
Pfff heftig joy! Ja dan is het voor jou noodzaak dat je juist wel een prik krijgt...maar dat is ook anders dan vindt ik persoonlijk. Je hoeft niet onnodig te blijven lijden........
Vandaar dat ik wel de optie open wil houden met een ruggenprik. Stel dat het een langdurig iets wordt en het je lichamelijk te veel uitput, dan is het misschien verstandiger.
Ja ik heb echt nog ruzie met die vk gehad. Het scheelde nog maar weinig of ik kreeg een spoedkeizersnede, de arts was namelijk al aan het overleggen voor een OK zei ml later. Want mijn vliezen waren namelijk ook al 24 uur gebroken, pas toen stuurde ze mij door naar het zkh met die 6 cm. Eigenlijk wilde ze mij toen nog steeds niet afgeven aan de gyn (verliest zij de centen he) en ze had zelfs gezegd dat ik al 9 cm had en toen zei de gyn, ik ga eerst toucheren en dan zien we wel wie het verder gaat doen... Toen bleek ik dus nog steeds op 6 Zij was er meer van dat ik moest bevallen zoals de vrouwen in afrika, daar hadden ze ook geen pijnbestrijding... ze is ook letterlijk door de gyn en de zusters het ziekenhuis uit gezet, was een hele ruzie op de gang over mijn bevalling en ik maar puffen haha.. Dus bij Demi heb ik al voor een andere vk gekozen en die zijn echt super lief en daar zit ik nu weer bij.