Dat komt ook wel goed. Ik zie alleen voor me dat als ze het niet vinden, de buren de kannen weer naar binnen halen met geen idee wat het is hahaha. Zo netjes zijn de mensen hier weer wel
@ Ikapika, je gaat inderdaad dan toch niet het risico lopen dat er iets gebeurd als je rauwe dingen gaat eten tijdens je zwangerschap. Je krijgt van MvM straks inderdaad een mooi doosje met een testje erin. Mijn testje is in ieder geval zo gelig en goor als wat geworden zag ik laatst toen ik het kistje van Demi in ging ruimen... maar schijnt dat ik er druppels water in moet doen, dus dat zal ik dan vrijdag maar meteen doen als ik een KV test open maak voor het pipetje Bij de allereerste zwangerschap van de MK had ik me ook aangemeld voor MvM, vervolgens kon ik me 2 weken later weer afmelden. Bij Dilan heb ik me dus niet aangemeld omdat ik zoiets had van, eerst maar eens zien dat ik de eerste 12 weken voorbij kom. Bij Demi me wel aangemeld en meegedaan vanaf 6 weken... Ik weet dat ik er mensen mee kan helpen en klinkt heel ego maar ik vond het toch echt een gedoe. Ik kon niet meer gewoon even snel naar de wc, want dan moest ik die kan vullen en vervolgens in de fles doen om over mn nek te gaan van de lucht bahbah de hele wc en onze hal stonk naar die lucht, werd er niet happy van. Dus deze keer ga ik niet aan die rompslomp beginnen... maar lekker genieten van het zwanger zijn
Ja ik had die kratjes met flessen in de tuin staan, en 1 fles in de wc.. het was ook geen doen om steeds met die kan door de huiskamer heen te gaan
@Bouwjaar Ik snap je reactie ook heel goed hoor. Ik heb begin april een avondje met vriendinnen die misschien blijven slapen, dus met het oog op m'n waarschijnlijke eisprong heb ik nu al een reminder voor mezelf aangemaakt dat we waarschijnlijk die zaterdagochtend of die zondagavond dan wel 'moeten' seksen....erg hè...Ik wil het in april gewoon niet missen. @MvM Ik heb bij de eerste zwangerschap meegedaan. Toen op de echo bleek dat ons kleintje niet meer leefde heeft vriendlief gelijk alles geregeld om op te zeggen. Helaas heeft het uiteindelijk een behoorlijke tijd geduurd voordat (zoals ze meerdere keren hadden beloofd) ze de bussen kwamen ophalen. Dit heeft me dusdanig gekwetst en ook de angst om weer bloed te zien bij het plas opvangen houdt me tegen om er bij een volgende zwangerschap weer aan mee te doen, maar we'll see. Wel goed dat je er aan meedoet hoor Ika. Is in principe inderdaad een kleine moeite en er zijn veel mensen die je er mee kan helpen.
Vriendlief zal het leuk vinden. Die gaat bij het minste over zijn nek. Het is zal heel wat dat hij de kattenbak schept. Laatst was ik misselijk en de kat had overgegeven in de gang. Dat kon ik dus mooi zelf opruimen Mijn held
Bij ons stond 1 krat in de werkkamer en 1 bus in de badkamer. Eat je zegt bella dat je niet meer ff snel naar de wc kan, was ik al snel zat. Maar aan de andere kant had ik zoiets van hiermee kan ik wel anderen helpen. Ik geef ook al jaren bloed, kleine moeite. Dat mag de eerste 7 maanden na een zwangerschap niet. Ook niet in mijn geval. Raar volgens mij kan ik t nu best missen maar goed.
de ene gyn (die slechte van toen mijn mk) had tegen me gezegd dat als er een kloppend hart is, je toch nog 15% kans hebt dat er toch iets misgaat, lijkt me veel, maar hou dat getal in mijn hoofd... ik denk inderdaad dat ik rond 10 weken nog eens ga, want de gyn die me nu opvolgt zei de vorige keer dat de laatste 3 maanden geen enkel haar baby verloren had na 10 weken, dus denk dat na 10 weken het risico echt daalt.... @bouwjaar: vervelend zeg... wil hij zelf niet alle kansen benutten? snap dat hij wel wil blijven leven ernaast, maar 't is maar 1 week op de maand of zo hé. Kan hij niet shortski doen van 3-4 dagen ipv een hele week? Of jij gewoon meegaan en niet skiën maar dan heb je hem 's avonds toch tussen je lakens... je kunt daar rusten, wandelen, lezen, eens weg van je huis en van je zorgen, kan je echt veel deugd doen ook hé. Je kunt als het mooi weer is gewoon 1 of 2 dagen lessen nemen voor ski of snowboard, je bent niet verplicht om heel de week tegen je zin op de latten te staan. dat weekend is lastiger hé, mannen onder elkaar hé, ze willen voor de ene niet onderdoen en doen lekker mee... er goed over praten, uitleggen dat je gewoon elke kans op een goede manier wilt benutten en dat het heel belangrijk is voor je maar dat je hem verder ook niet wilt verbieden om dingen te doen. En dan compromis sluiten lijkt me iets grappigs: vandaag ik kom toe in ziekenhuis, wordt er daar een jongen afgezet die mankt en vraagt hij of ik hier werk en waar de spoedgevallen zijn... ik kon hem alleen de hoofdingang wijzen... heb ik dan zelf even op de spoed gezeten om mijn bloedname te doen omdat de bloednamedienst pas open ging om 15u30... dan aan betaalautomaat voor parking: een oude man die zijn kaartje probeert in machine te krijgen, maar blijkbaar heeft hij niet lang genoeg op parking geweest en moest hij niet betalen, maar hij kon dat moeilijk geloven en begon wat te klagen dat hij zo ver geparkeerd staat met de auto, als zijn kaartje dan niet werkt, moet hij dan helemaal terug... thuis dan nog de klink van de voordeur in mijn hand gehad (ml wist direct wat te doen als hij thuiskwam) omdat ik morgenochtend niet werk, even naar de film in cultureel centrum geweest.... 't is lang geleden dat ik zo'n slechte film gezien heb: The cabin in the woods... iedereen moet dood, echt dom 't is misschien niet echt grappig, maar ik kom geregeld 'rare' dingen tegen over MvM: ik denk niet dat dat bestaat in België? nog niet over gehoord eigenlijk over listeria: de colruyt heeft onlangs vleessalade teruggeroepen, dus komt toch nog soms voor... over rood vlees: heel gemakkelijk: gewoon min 1 week invriezen en dan geen risico meer op toxoplasmose (schapenvlees is gevaarlijkst, dus opletten met pasen) ik heb meer last met kaas, want eet dat net zo graag met lait cru (lievelingskaas: Morbier en mijn moeder heeft wel een stuk meegebracht uit de Jura... ligt nu in de frigo en ml vergeet ervan te eten grrr, zo'n verleiding)
Hallo meiden, Vooropgesteld bedankt voor de lieve felicitaties. Feestje was echt geslaagd. We hebben het erg knus gehouden met dichte familieleden. Kleine zag er wel erg schattig uit met zijn punthoedje op hahaha. Hier zoals gewoonlijk altijd druk met van alles en nog wat. Vandaag genoten van het heerlijk weer. Zo te lezen is het heerlijk weertje vandaag niemand ontgaan hihi. @ Ika & Eda; wauw, wat een geweldig nieuws! Prachtige ervaring is dat om een klein wondertje te zien met een kloppend hartje. Geniet van het zwanger zijn! zwangerschapsbroeken; ik vind de zwangerschapsbroeken meestal niet zo mooi. Je hebt tegenwoordig genoeg elastische broeken die lekker aansluiten. Gedurende mijn zwangerschap heb ik van die hele fijne broeken aan gehad.... voornamelijk elastisch. Hier met 12 weken werden mijn spijkerbroeken te strak. Nu nog kan ik ze niet meer aan.... lijkt wel alsof mijn bekken breder zijn geworden na de zw??? @ Bouwjaar; Ik denk wel dat het nodig was voor je om even alles rustig aan te doen (bruiloft)... zo heb je toch meer ruimte en wordt alle druk niet zo hoog opgelegd. Wat betreft uitjes van je partner; probeer niet teveel vooruit te denken... laat alles zijn beloop gaan. Vrijen moet leuk blijven en niet volgens de testjes exact... begrijp wel de ovu testen enzo, maar zolang er geen microscoop op de markt uitgebracht is dat met 10000% kan bevestigen dat het eitje zichtbaar is, blijf ik de ovu testjes natte vinger werk vinden... probeer alleen maar te zeggen dat niet alles volgens de berekeningen hoeft te gaan. -x- @ Bella; had je verhaal nog gelezen over wat je zoal meegemaakt hebt (beetje laat, maar heb tijd nu kunnen nemen). Je hebt idd een sterke persoonlijkheid... hopelijk komen er alleen maar mooie tijden voor jou. Voor iedereen van de dames hier uiteraard. hier lichtjes uit en naar bed. man roept me een tijdje dat het saai is zonder mij haha. Nou groetjes en succes allemaal morgen met hetgeen waar jullie mee bezig zullen zijn
@Bouwjaar, ik doe met onze honden doggydance en ABC training. Daarbij worden ze heel bewust van hun lichaam en kunnen ze voor- en achterpootjes en links en rechts onderscheiden. Onze border kan ik bijvoorbeeld achteruit over een stel omgekeerde kratten sturen. En leuk dat ze het vindt! We hebben er dus ook altijd plezier in Hier wederom ontzettend slecht geslapen. Kwaaltje denk ik?? Normaal ben ik ook niet zo een uitslaper, maar steeds om 4 of 5 uur wakker zijn en niet meer kunnen slapen is wel erg extreem. Daarnaast ook nog eens snotverkouden dus dat wordt een leuk dagje vandaag... Ook omdat ik 1 t/m 10 moet lesgeven... Fijne dag dames!
@eda owh dat is een heel ander getal wat ik gehoord heb. Vind trouwens sowieso dat je wel veel verschillen hoort qua handels- en denkwijze van gyn's. Zoals wel/ geen samenlevingstest enzo. Vriend is blijkbaar niet bezig met alle kansen willen benutten. Tja terwijl als we met IUI gaan beginnen het alleen maar meer plannen wordt maar daar denkt hij wsl helemaal niet over na. (Al kunnen we dit natuurlijk ook uitstellen) Als ik mee ga heet het dan voor mij vakantie? Kan ik in mijn eentje een rondje lopen in de sneeuw, boekje lezen en wachten tot hij weer terug komt...Of ga ik dan toch maar wel skien en doe ik mezelf daar eigenlijk niet echt een plezier mee. Het kan, maar wordt wel een dure week weg voor mij en of ik het dan ook echt leuk vind. Hij mag de 1e 2 weken van april weg dan voorzie ik geen problemen Al zou ik inderdaad ook een paar dagen kunnen gaan skien, dat vind ik nog niet eens zo'n slechte optie Hmm. En dat vrijgezellenfeest..idd je verwoord het prima mannen onder elkaar.. Zijn familie is ook wel "erg" hoor. September vorig jaar, vriend heeft een AB-kuur (dus geen alcohol): neefje is jarig (5 jr) wij komen ong 16 uur daar aan. Iedereen aan wijn/bier, vriend zeg ik wil nog wel een koffie. "KOFFIE?!" Eh ja...het is 16:00 en nog niet gehad vanmiddag. Nou vervolgens neemt hij dus een frisje. "FRIS? wat is dat nou, gaat alles wel goed, .....blabla" Als die mensen nou eens hun klep zouden houden. Kijk het is wel algemeen bekend dat mijn vriend van een biertje houd, maar het lijkt wel of ze niet zien dat hij veranderd is en nog steeds denken dat hij alleen maar zuipt ofzo. Dat van die man bij de betaalautomaat haha. Je zal wel even verbaasd gekeken hebben toen je de klink in je hand had. Balen van die film, denk je ff er uit te gaan... @Mermaid ja ik moet ook niet te veel vooruit denken, maar dat is helaas het aard van het beestje. En je hebt ook wel gelijk met de ovu-testen, maar die helpen je wel in de goede richting te zitten. Vrijen is ook wel gezellig, maar als er niet 1x op het juiste moment bij zit schiet eht natuurlijk ook niet op. @jaydee owh wat bijzonder zeg. Ik wist helemaal niet dat dat kon. Klinkt wel leuk en waarschijnlijk ook leuk om lekker met je hond bezig te zijn. over slapen, ik sliep volgens mij ook slecht, vooral de 1e tijd en later weer door andere dingen , maar zou dus inderdaad best een kwaaltje kunnen zijn Zo maar weer eens aan de bak. Weer thuis vandaag, dus hopelijk kan ik lekker in de tuin, in het zonnetje lunchen vandaag.
@bouwjaar: 't is idd best dat hij 1 van de eerste 2 weken van april gaat skiën, en wil je niet een heel week meegaan, kan je ook achterkomen voor een paar dagen en zouden misschien de juiste dagen zijn en kindje in de bergen verwekt (je kunt maar dromen hé) ik weet ook niet wat juist klopt van cijfers, heb het gisteren ook niet meer gevraagd aan de gyn die me nu opvolgt, maar vind 1% toch echt weinig, ik denk dat de werkelijkheid misschien rond 7 - 8% zit, max 10%. Als het slecht gaat, weet je dat je in de minderheid zit, maar toch niet een uitzondering, dat maakt het verlies nog ondraaglijker vind ik. en hier zijn er wel meiden zoals jij en Bella die echt iets meegemaakt hebben dat eerder bij de uitzondering horen, dus ja, toch wat perspectief houden zoals het ook maar meer dan normaal is dat jij gewoon alle kansen optimaal wilt benutten (zonder druk of zo) aangezien je de eerste maal 20 maanden hebt moeten wachten. ik denk dat je vriend idd niet goed beseft dat als jullie IUI starten dat er nog meer planning zal zijn... volgens mij heeft hij er wel vertrouwen in dat jullie een kindje krijgen en wilt hij van zijn kinderloze leven zo goed mogelijk genieten (skiën zonder zorgen, vrijgezelleweekend), maar hij heeft wel natuurlijk nog de maanden van de zwangerschap om zich voor te bereiden en er nog van te profiteren. Ik denk als jij zwanger bent, dan mag hij gewoon alles doen wat hij wilt, zolang hij er dan maar is voor de belangrijke dingen hé. Sterkte alleszins, ik hoop dat jullie er gemakkelijk uit geraken, maar dat zal wel gisteren is er ook nog een PC waarvan scherm niet meer werkte, maar wel nog werkte aangesloten op de TV gecrasht en daar staan een deel belangrijke bestande, gelukkig de harde schijf kunnen redden, oef..
@eda oei gelukkig maar dat je de HD hebt kunnen redden. Doet me er meteen aan denken dat een back-up moet maken van mijn foto's Wat een gehannes zeg met de hypotheek gebeuren, dat is echt abacadabra voor mij. We hebben een spaarhypotheek en sparen wij nou in box 1 of 3 en moet er nou wel of niet wat aangepast? Hypotheker-mederwerker: ehh ja ik weet niet of het nog kan aangepast Belastingtelefoon: voorwaarden waar aan Kapitaalverzekering Eigen Woning aan moet voldoen doorgenomen. Check zit goed Hypotheker-medewerker bellen of het wel nodig is: ehh ..(stilte) als u zo'n clausule wil is dat nodig. Conclusie: We voldoen aan de voorwaarden om in box 1 te sparen, maar ik vraag zekerheidshalve toch maar die KEW-clausule aan. Je weet het maar nooit met de politiek. Geen vertrouwen in hypotheker-muts.
Wat een heerlijke dag he meiden! Vanochtend al even bij de dierenweide en speeltuin geweest met een vriendin en haar 2 kids. Nu lekker in de tuin, zoon maakt er een mooie puinhoop van buiten !
Het is zeker een heerlijke dag MamsieM! Al had ik stiekem wel een beetje gehoopt op dat zonnetje van gisteren, aangezien ik vandaag lekker vrij ben. Maar goed, de was hangt in ieder geval weer s lekker buiten te drogen, dat vind ik vooral zo fijn met mn beddengoed. Dat ruikt vanavond weer heerlijk fris!!
Wij hebben heerlijk gewandelt in het bos en de was had ik gister buiten gehangen.... Ruikt dan idd altijd zo lekker!
Ff ego. Denk dat de zwangerschapswens ff de ijskast in moet. Ik heb nog geen vast contract. Hopelijk eind dit jaar. Maar ik wordt zeker niet aangenomen als ik zwanger zou zijn of met verlof ben. Vandaag ook iemand geen vast contract gekregen. Baal van dit nieuws en zette me aan het denken.. Vannavond even over hebben met mijn vriend.
@Lizzie Ehh dat is prut. Maar wat doe je als je einde van het jaar nog steeds geen vast contract hebt? Ik snap wel dat je graag zekerheid heb, maar je weet niet wanneer je dat krijgt en de vraag is dan hoe lang je er op gaat wachten.