Ja klopt maar wil geen zeur zijn. hahahha Eingelijk heb ik nu dat gevoel weer omdat ik een klein beetje bloed ben verloren. Geen idee hoe dit kan wat al langer geen bloedverlies gehad. Ohh misschien weet ik het ook wel. hahaha vriendlief kon niet van me afblijven vanmorgen. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
@Dido82: ja, kan me echt inbeelden dat de 2de maal dat je zwanger bent je wel extra ongerust bent, maar je toch probeert te overtuigen dat de vorige keer gewoon pech was... en als het nog eens gebeurt... Die vriendin van mij zei me toen ze voor de 3de maal zwanger was dat ze eerder het gevoel had van: oh nee, hier gaan we weer, opnieuw een lijdensweg met een teleurstelling op het einde. Ze kon haar er niet meer op verheugen... ze vertelde me ook iets dat me doet vermoeden dat ze op echo's meer kunnen zien dat ze durven zeggen want de 3de keer zei haar arts van: nu ziet het er toch zeer goed uit (iets wat hij niet gezegd had bij de eerste 2 zwangerschappen) Dus volgens mij zien ze vaak dingen waarvan ze denken kan misgaan, maar geven het natuurlijk niet altijd mee... ik hoop dat je snel weer zwanger raakt, als je dat wilt. Ik zou dat heel graag willen, maar moet geduld kweken van deze keer...
Ben benieuwd hoe je test is Vanmiddag zelf weer een testje gedaan en hij is niet lichter geworden vergeleken met die van maandag Maar heb de hele tijd wel het gevoel dat me ei er aan begint te komen één deze dagen. Voel me weer precies zoals ik me steeds voelde voor mijn eisprong. Hopelijk neemt mijn lichaam me niet in de maling
vandaag beetje laat op forum geraakt en weer bijgelezen... tof om te zien dat onze lichamen vlot herstellen, dat is toch ook al iets! ik wacht nog steeds op mijn eisprong, heb de indruk dat mijn cyclus precies langer en langer wordt sinds mijn miskraam... we zien wel. nu vrees dat het deze cyclus toch niet gaat lukken, want manlief is ziek dus da's ook niet bevorderlijk... ik was ook uitgerekend voor in juni, zal het dan ook lastig hebben. wat ik wel ondervind is dat de eerste keer, als je nog geen pech gehad hebt, ben je veel bezig met datum, geslacht, ... je zit te rekenen en zo, denkt hoeveel je er zou willen hebben in de toekomst, wat is de beste tijd enz... en nu denk ik dan: ga zo blij als 1) ik weer zwanger geraak, 2) het goed mag lopen en er een GEZOND kindje het resultaat mag zijn. Geslacht maakt mij niet uit, wanneer het geboren wordt maakt me ook niet meer uit, en aantal tja, ga al zo blij en dankbaar zijn met eentje en dan zien we dan wel... mijn gegevens voor lijstje: eerste kindje en vermoedelijke NOD denk ik rond 5 februari (maar kan dus wat dagen schelen)
@Annabeth: ik vind deze groep ook fijn omdat ik het ook wat te confronterend vind om mee te spreken met meiden die gelukkig weer zwanger zijn en 'zwangerschapskwallen' hebben... doet nog wat teveel pijn, maar bedankt voor de uitnodiging en kan nog steeds van gedachte veranderen!
Dorianne (31), 3e kindje, nod 04 februari BellaNoa (26) , 3e kindje, nod... Jam87 , 1e kindje, nod .. Lov23 (29) , 3e kindje, nod .. Ikapika (33), 1e kindje, nod 31 januari - 6 februari MamsieM (30) , 2e kindje, nod .. Lizzie (26), 1e kindje, nod ?? Mietie (32), 1e kindje, nod .. MamaHeleen (26) 1e kindje, nod 20 februari RockinMommy , 1e kindje, nod .. Eliz30(31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari Dido82 (31), 1e kindje, nod .. Jettos , ? kindje, nod .. Fie2kids (31) , 3e kindje, nod.. Eda (30), 1e kindje, nod 5 februari MamaAnnelies (21), 2e kindje, NOD 9 februari Kimmm25 , 1e kindje, nod 30 januari Knuffie 23 , ? kindje, nod .. Aangepast hoor, Eda
Heel herkenbaar. Je staat er toch anders in. En het besef dat het een wonder is, is nu nog veel groter. De eerste 12 weken zullen bijzonder spannend zijn en ook daarna zal er toch ook altijd wel angst blijven. Ik probeer maar te denken, het gaat vaker goed dan fout.
Ik ben ook blij al een gezonde zoon te hebben. Geeft ook moed dat het gewoon "kan"! Vind het wel heel spannend, een nieuwe zwangerschap. Gezien mijn miskraam, een goede echo zegt ook niet alles... Dat maakt het dan zo spannend straks! Maar goed, eerst dit maar eens even verwerken en het leven weer oppakken. Ga in principe vanaf maandag weer aan het werk. Bijna 3 weken in ziektewet gezeten. Ben er ook wel aan toe weer wat te gaan doen maar voelt ook dubbel. Mijn leven gaat dan gewoon weer verder. Ergens is dat fijn en moet dat ook. Maar ergens wil ik dat nog niet....
ja, als je nog geen kinderen hebt, dan weet je zelfs niet of je ooit in staat zult zijn om een kindje op de wereld te zetten. Denk wel dat na de eerste de druk wat vermindert, ook als kan een kinderwens heel intens blijven, maar je hebt toch al iets hé
Ik denk dat we allemaal dit gevoel zullen hebben. Een groot wonder dat we zwanger mogen zijn om een gezond kindje op de werld te zetten. Helaas ben ik wel een beetje het vertrouwen van een echo kwijt. Bij mij zag alles er goed uit. Is meerdere malen tegen ons gezegt. De nekplooimeting. Perfect. Is precies zo als het kindje moest zijn. En dan na een afspraak met de vk toch nog een mk. Dat is wat ik het moeilijkste vind. Ik denk dat ik het ook heel moeilijk ga vinden om van de volgende zwangerschap te genieten.
@Eda, we hebben bewezen dat we zwanger kunnen worden. Ik was toen ik stopte met de pil bang dat het ook wel eens nooit zou lukken. Ik ben 33 en dan begint het klokje toch te tikken. Ik was in de tweede ronde zwanger. De eerste ronde ook niet echt geprobeerd. Het ging dus allemaal heel snel.
Hier bij de 1e er 23 maanden over gedaan. Toen inderdaad heel vaak gedacht: het lukt toch nooit, ik word nooit mama. Toen het raak was, heb ik weken in ongeloof geleefd. Verder echt een superzwangerschap gehad. Nu was ik zo zwanger maar ja, het hartje stopte ermee....
@Lizzie, een echo is in mijn ogen eng. De allereerste echo van mijn leven heb ik als een hel ervaren. Niet alleen door de slechte boodschap, maar ook hoe het is gegaan. Eerst uitwendig en toen inwendig tot twee keer aan toe. De controle echo viel mee. Dat kwam ook door echoscopiste die alles vertelde wat ze zag.
De inwendige echo deed ook pijn doordat ze met zijn tweeen zo aan het drukken waren om het goed te zien. Ik voelde me net een koe bij de veearts (sorry voor de uitdrukking).
Slecht dat ze je toen zo hebben geholpen. Is al slecht nieuws meeste wat je dan kunt doen is zorgen dat de mensen zich op hun gemak voelen. Hopelijk in de toekomst wel een positieve kijk op de echo's. Niet alleen vanwege een nieuwe zwangerschap maar ook door goede vakmensen. En misschien van te voren zeggen dat ze alles moeten zeggen wat ze gaan doen!