Inwendige echo was bij mij niet zo erg. Ook niet als pijnlijk ervaren. Maar ik voelde me dus die koe bij de veearts in het ziekenhuis. Pffff.. en maar duwen...
Deze echo in het ziekenhuis was ook niet gepland. We zouden namelijk later die dag naar een echobureau gaan waar de vk mee samenwerkt. In de toekomst gaan we daar ook eerst heen. Maar vrienden zeiden al dat een gyn. vaak scheutig is met echo's. Het echobureau doet overigens ook geslachtsbepalingen vanaf 14 weken.
Dag meiden. Je gaat even een uurtje zumba doen, kan je 5 pagina's bijlezen haha. @Ikapika: whooehooe! Fijn en spannend hoor! Weer zo'n eerste ronde. Ik vind het leuk van je lief dat hij er direct ook weer voor gaat. Sommige mannen vinden dat lastig. @Bang voor een nieuwe miskraam: ik heb dat eerlijk gezegd niet zo.. Misschien omdat ik direct voelde dat het niet goed zat deze keer en omdat ik altijd het idee heb gehad dat het eerst een keertje mis moest gaan voordat ons kindje komt. Nou had ik deze ellende ook niet helemaal aan zien komen hoor haha. Maar ik ben ergens blij dat ik kan vertrouwen op mijn gevoel. En ik heb nu misschien wat meer vergelijking tussen mijn standaard pms klachten en wat ik voelde toen ik zwanger bleek te zijn. Persoonlijke vraag maar hoe snel na de miskraam waren jullie weer toe aan sex?
Leuk een uur Zumba! Pittig hoor We hebben het vorig jaar met een teamuitje gedaan. Ik kon er niks van hihi. Ik ben niet zo handig met 'danspasjes'. Wij waren na de controle echo wel toe aan sex. Dat kwam ook omdat we al een hele tijd niet intiem waren geweest. Vriendlief was zelf een beetje bang tijdens de zwangerschap. Weltruste Mamsie!
Wij waren echt erg volgens mij... 4 dagen erna. Waren er gewoon aan toe. Wel heel voorzichtig geweest en daarna zo ongeveer om de dag... Ach we houden er van hahahahahha Zumba is lekker Pittig. Heb het een paar keer gedaan samen met vriendinnen was heel gezellig en leuk maar vond de klas te groot worden..
Slaap lekker meid! Ik lees net dat je controle goed was. Fijn! Ik hoop dat het je rust geeft en dat het helpt bij het verwerken. Lekker toegeven aan wat je voelt. @Ikapika: ik bak er ook niets van! Maar oh oh wat vond ik het leuk en wat zou ik graag net zo goed kunnen dansen als de instructrice. Het lichaam wil ik ook wel
Ika wat erg dat je je zo voelde bij de echo.....! @eliz nou zodra het bloeden bijna weg was toch weer sex gehad....echter heb ik nu al best een tijd niks kunnen doen omdat ik steeds maar bloed blijf verliezen. Maar ben er wel echt aan toe....gewoon normale sex zonder bloed enz... Er vroeg mij op het forum laatst iemand of ik niet slap was van al dat bloed verliezen. Bedacht me opeens dat ik me daarom misschien zo moe voel? Je bent gewoon zo in een roes dat je weinig dingen doorhebt of uberhaupt meekrijgt. Hebben jullie dag ook? @ bang voor een nieuwe zwschap....ik heb dat ook niet .....zeg ik nu misschien vole ik me straks amders.
Leuk zumbu, hoe beviel het je? Lijkt me erg leuk om een keer te doen Hier een week nadat ik echt de miskraam heb gehad. 12 dagen na het nieuws dat het fout was.
Wow, jullie mannen hebben zoveel geluk met jullie!! Mijn arme, arme lief! Wij hadden in onze vakantie in november behoorlijk veel geknuffeld, de week daarna ging niet ivm doordat ik even niet zo lekker in mijn vel zat. De week daarna bleek ik zwanger en vonden we het allebei wat eng. Vanaf 4.6 weken begon ik te vloeien en ik voelde ik me doorlopende vies. Oftewel.... vannacht voor het eerst weer. Dus 2 weken na de operatie. Het voelt allemaal nog wat onwennig moet ik eerlijk toegeven. Ik hoop dat ik snel mijn libido weer vind.
@MamaAnnelies: ga je mee? Ik ga in Zw... Een proefles kost 10 euro. Ik ben lid geworden. Te veel leuke lessen en een mooie spotschool.
Ohh eliz je libido komt wel weer hoor!! Je man snapt dat vast wel. Wij hadden ook wel veel geluk dat ik geen bloedverlies meer had hoor. Anders was dat nooit gebeurd.
Bij mij was na de cytotec het bloedverlies na 5 dagen over. Maar we hebben gewacht tot de controle echo. We waren toch wel wat angstig voor complicaties.
Bedankt voor jullie eerlijke reacties! @Lizzie: mijn man begrijpt het gelukkig helemaal. Heeft nooit enige opmerking gemaakt of hints gegeven. Ik moet me weer een beetje sexy gaan voelen voor ik er weer echt voor kan gaan. Ik zie trouwens dat iedereen de controle relatief snel heeft. Ik ben 9 januari geopereerd en heb 22 februari pas de na-controle?
Ik had na twee weken de nacontrole bij de andere locatie van het ziekenhuis. Bij de locatie waar ik eerst was kon ik al eerder toen we belden, maar ik wilde daar liever niet meer heen. Misschien kun je wel eerder als je belt? En als je dat wilt natuurlijk.
Ja dat vond ik ook dat iedereen dat snel had. Ik moet pas een maand erna. Eerst wouden ze 6 weken. Dokter vond een maand beter. Werd me wel gezegd dat ik moest bellen als er iets was maar als ik alles lees wil ik ook wel wat zekerheid. LOL Maar zolang ik niks ernstig heb ga ik niet bellen, heb besloten gewoon te wachten.
Bij de eerste miskraam hebben we de dag na het slechte nieuws gesekst. Werkte ook goed als ontspanning en deze keer eigenlijk ook heel snel. Stelletje konijnen Alleen niet op dagen dat het bloedverlies echt heftig was. Bang voor een nieuwe zwangerschap ben ik ook niet, maar ik vind het jammer dat het gelukkige gevoel dat er bij de eerste zwangerschap was, nu vooral plaats heeft gemaakt voor een gevoel van eerst zien dan geloven. We reageerden deze keer veel minder uitbundig op de positieve zwangerschapstest.
Jeetje wat een kletskouzen hier Maar wel gezellig! @ Ikapika, ohh spannende periode weer! Hopelijk is ie raak @ Mamsie, wat fijn dat de echo er goed uit zag! Geeft toch weer een gerust gevoel he? Ik had inderdaad ook wel verwacht dat ze even zouden kijken, maar de gyn vond het niet nodig. Hij zei al, over 2 weken krijg je waarschijnlijk je eerste menstruatie weer en dan weet je dat het allemaal weer goed is. Nu denk ik zelf ook wel weer dat het wel goed is, vanwege de testen die ik vanmiddag zelf had uitgevoerd. @ Dido, een zwangerschapstest geeft vanaf 20 een positief resultaat, dus met 94 zou je nog een knaltest hebben. @ HCG, ik vind het dan eigenlijk wel wonderlijk dat het bij mij er al uit is na precies 2 weken. Moet ook wel zeggen, dat de HCG na mijn mk van 6 wkn 2 dagen later ook al weg was. @ Dido, het kan inderdaad wel snel weer. Vandaag dan wel een lichte ovutest gehad, omdat ik gister dacht mijn ei te voelen, die pijntjes herkende ik en dat was al 15 dagen later. @ Mamsie, je kunt ook testen bestellen op Aanbiedingen zwanger worden - Zwanger & Kids. Krijg je een dag later al thuis en zijn zelfs nog goedkoper als bij KV. Bij mijn zwangerschap van Demi met deze test ook al 2 dagen voor NOD posi getest, dus ze zijn ook nog eens goed! @ Eda, ja zo herkenbaar, bezig zijn met het geslacht en data. Ik was ook zo gefixeerd op het geslacht, want ik wilde na een zoontje er zo graag een dochtertje bij. En ook zo dolblij toen het inderdaad ook een dochter bleek te zijn..... nu hoop ik alleen maar op een gezond kindje en een goede zwangerschap, of het nou een jongen of een meisje is I don't care! @ Mamsie, wat jij ook zegt, wij hebben hier ook al een gezond zoontje rondlopen dus het kan inderdaad wel gewoon. Dat geeft toch wel weer een bepaalde rust en goede hoop bij een volgende zwangerschap. @ Lizzie, snap jouw gevoel ook wel, je had het gewoon helemaal niet aan zien komen, maar waarschijnlijk als jij de 14 weken voorbij bent zul je toch gaan genieten! @ Zwanger worden: hier was het eerst na 9 maanden raak, dat werd toen een mk. Daarna na 2 maanden raak, een gezonde zoon en nu na 3 maanden raak. Hoop zo dat het deze keer niet lang duurt! Maarja, het gebeurd toch pas wanneer je lichaam er weer klaar voor is zei de gyn @ Ikapika, wat vervelend dat je met je eerste echo zo'n nare ervaring hebt gehad. Als het de volgende keer allemaal goed gaat, dan kijk je hopelijk naar uit om weer een echo te krijgen je kindje te zien. Een inwendige echo is indd niet prettig. @ Seks, nou ik zit echt te wachten totdat het vloeien voorbij is pffff! Heb er best wel weer zin in om intiem te zijn met mijn lief. Het is hier ook echt lang geleden, ongeveer 5 weken! Echt niks voor ons @ Nieuwe zwangerschap, ben er niet zo bang voor al weet je het natuurlijk nooit. Denk wel dat ik de eerste 20 weken gereserveerd zal zijn, natuurlijk wel heel erg blij maar misschien ook wel een beetje op een afstandje totdat de 20 weken echo goed is. Ik krijg sowieso wel meer echo's zei de gyn voor mijn geruststelling. Dus bij 8, 10, 12,14, 20 en 24 weken sowieso. Dat is al wel een fijn vooruitzicht dat ze het goed in de gaten gaan houden. @ Hier, ik heb vandaag gewoon een rekening binnen gekregen van de zorgverzekering. Dat ik voor de echo's die ik heb gehad in Nijmegen 312 euro moet betalen (eigen risico), heb echt nog noooooit gehoord dat het onder het eigen risico valt!!