@Losje, zo spannend!! Ik had ook vanaf het begin pijnlijke borsten. En nu nog steeds. 's Nachts voel ik het het meest. @Jaydee, geen seks hebben is herkenbaar Ook wij durven niet zo goed Je leest wel dat er niks kan gebeuren, maar vriendlief wil toch nog even wachten.
@jaydee De 28e lijkt nog zo ver weg hè...succes met het afwachten @bella Fijn dat je ms over is...laat dat nieuwe eitje maar komen @testen Ik wil eigenlijk afwachten of ik de 23e ongesteld word en dan de week erop testen. Maar misschien dat ik door de hcg waarde van volgende week al meer weet.
@ Mgbk, je hoeft niet per se symptomen te hebben hoor. Ik had bij demi tot aan 6 weken geen symptomen. Ik zei nog heel vrolijk tegen ml toen ik positief testte: oohh ik voel me gewoon normaal, heb nergens last van, wat fijn! Hij zei meteen oh dan wordt het een jongen Nou ja, ik heb het dus wel geweten daarna.. @ Losje, natuurlijk hoop ik ook dat het deze ronde raak is, ga m'n best doen hihi maar als het niet zo is dan is dat helemaal niet erg, decembermaand haha! @ Jaydee, wat fijn dat je weinig kwaaltjes hebt! Nu is het inderdaad aftellen naar de echo, spannend! Mijn vk doet ook de echo's zelf, krijg dan wel een echo met 30 weken maar niet in 3D. Heb bij Demi wel 2 x een 3D echo gehad in het radboud, al leek ze er helemaal niet op haha! En denk dat weinig tot geen seks na de positieve test wel een beetje logisch is. Je bent dan toch bang dat je door de seks het vruchtje laat afstoten maar het kan echt geen kwaad hoor. Al snap ik z'n gevoel wel... wij hadden tot aan de eerste echo ook erg weinig seks.
Tja Bella dat heb ik dus ook, als deze ronde niet raak is, weet ik niet of we de volgende ronde wel zo ons best doen. December lijkt me niet echt handig.... Erg he dat je daar zo over nadenkt terwijl de kinderwens zo groot is!
Ja inderdaad maar ga er ook geen eitje voor overslaan want stel dat het nou net DIE maand is dat je zwanger zou worden... Zo dacht ik namelijk ook bij mijn vorige zwangerschap. Toen wilde ik de maand augustus overslaan omdat ik dan uitgerekend zou zijn rond de verjaardag van mijn zoontje. Maar mijn schoonzus zei dat ik het niet over moest slaan en want stel dat... Nou oke dacht ik, had eigenlijk verwacht dat het toch wel niet raak zou zijn, maar was inderdaad dus net DIE maand zwanger geworden De uitgerekende datum was 10 dagen na de verjaardag van mijn zoontje hihi..
@losje en dido, spannend. Als eht zo zou zijn dido wordt jij blijkbaar wel heel makkelijk zwanger. Alleen zwanger blijven is helaas minder succesvol gebleken... Ik duim voor jullie. Het etentje gisteren, ik ging expres nog wat later weg want ik wilde niet de eerste zijn. Was ik dus wel. Vriendin waar het was is 1 van de 2 met wie ik gelijk liep. Zij was echter in de keuken bezig en andere dochter herkende mij meteen dus met haar en man zitten praten. Andere niet-zwangere vriendin kwam vlak erna. Die vriendin bij wie het niet lukt was ziek dus kwam niet, 2e zwangere vriendin met wie ik gelijk liep zou met t nagerecht komen 3e zwangere vriendin kon niet. Tijdens het eten was de buik verstopt onder tafel, toen ging het nog. Toen kwam zwangere 2 en toen zag ik dus 2 buiken. Toen schoot er vanalles door mijn hoofd: de mijne is plat, die zou dus nu ong zo bol zijn. Hoe zou het voelen als mijn buik zou was, hoe groot zou het kindje nu zijn. Huilen dus. Niet-zwangere troostte mij direct, de 2 zwangere indrect ook maar ze vinden het denk ik wel moeilijk. Ik vind het ook wel sneu voor hen, want zij kunnen er ook niks aan doen. Op tijd naar huis gegaan, huilen op de fiets, thuis even gecrashed. Slecht geslapen. Zit er even doorheen. Huidige gedachte is dat ik helemaal niet meer naar dat meiden weekend ga. Heb me ook zitten afvragen of ik misschien met iemand moet gaan praten. Zo toch maar sporten, douchen en dan door naar m'n s-zus Nu nog ff tandenpoetsen Fijn dag allemaal.
Ik ben nu uitgerekend in de buurt van mijn moeders verjaardag. Ik zou het niet overslaan omwille van de maand. Ons kindje wordt bijvoorbeeld een vroege leerling. Iets wat ik als leerkracht ook wel moeilijk vind. Maar goed dat zien we tegen die tijd wel.
Goedemorgen! Heb t lang uitgehouden in mn bed maar nu toch echt eruit. @bouwjaar he,dat moet een baggeravond zijn geweest zeg. Niet leuk,dikke knuffel!
@Bouwjaar, dat is een heftige avond geweest. Neem de tijd voor jezelf, want zo'n avond is een achtbaan van emoties
@Bouwjaar, is ook wel erg confronterend natuurlijk... Vervelend zeg! @Ika, dat van die vroege leerling dat heb ik hier ook... Ben daar zelf niet erg blij mee, maar dat zien we tegen die tijd inderdaad wel weer. Want die grens is verlegd he? Eerst was het toch 1 oktober?
@ Bouwjaar, vervelend dat de avond precies zo is verlopen waar je bang voor was. Als je het moeilijk vind moet je dat soort dingen gewoon even niet opzoeken, zo maak je het jezelf nog moeilijker dan nodig is. Je kunt het altijd proberen om met iemand te praten, kijken of dat wat veranderd en of je er iets mee kunt. Ik ga het wel doen, denk ook dat ik het nodig heb. Gewoon iemand die mij handvaten kan geven om de gebeurtenissen een plekje te geven. Wil je even een hele dikke knuffel geven! En ik denk dat het verstandig is als je niet naar dat weekendje gaat, eerlijk gezegd.
Met de komst van de basisschool begin jaren 80 is de grens van 1 oktober opgeheven. Veel scholen hebben deze grens nog wel jaren aangehouden. Nu ligt de grens bij 1 januari en moet er bij elk kind goed gekeken worden. Helaas merk ik uit ervaring dat deze kinderen het best wel zwaar hebben als ze als vroeg doorgaan. De inspectie rekent het overigens als een doublure als een najaarskind niet doorgaat naar groep 3.
Bouwjaar, wat vervelend zeg dat je het zo moeilijk hebt gehad. Absoluut logisch, maar ik zou denk niet meegaan met het weekend. Het heeft gewoon tijd nodig, dat zie je maar weer. Zeg vooralsnog af en mocht je zwanger zijn of je beter voelen, kan je altijd nog mee. Knuffel voor jou! Ika, ik ben dus zo'n kind die net na de 1 okt grens is geboren in de jaren 80 en ik heb mooi 3 jaren gekleuterd. Niet dat ik er slechter van ben geworden hoor. Mijn kids hebben geluk, als ze gewoon meekomen zijn ze 'normale' leerlingen. Zo. Ik ga me maar eens gereedmaken om boodschappen te gaan doen, blegh zo geen zin in met dat prutweer, maar ja 't moet he... Even kijken of ik ergens een paastak kan scoren, hebben we gelijk een goede bezigheid voor de druilige middag!
@bouwjaar wat een heftige avond. Ben wel trots op je dat je wel bent gegaan. Hopelijk wordt het weekend met die vriendinnen makkelijker voor je. Wanneer is dat ook alweer. @zwanger worden Tja...dat lijkt bij ons geen probleem. Als je nagaat dat ik binnen 5 maanden 3 keer zwanger ben geworden...alleen het zwanger blijven lijkt nog niet zo te lukken.
Hey meiden..... Met de oudste gaat het wel.....ze heeft wel pijn natuurlijk en nu een dik oog. Alleen heeft vannacht de jongste een paar keer overgegeven dus het is even mis hier ...... Ach ja hoort erbij he. Vanmorgen getest en negatief.....maar wel een mooi streepje op de ovu! Vinden jullie m nu positief of nog niet?
Ja ik vindt het maar gek zo'n lange cyclus..... Hier mijn test van vanmorgen....tja sommige zien iets ik ook wel maar ik denk dat het vals posi is
@Lov, die ziet er mooi positief uit! Is deze van Z&K? Mijne werd in januari ook zo en heb met deze ovu's en tempen toen mijn ei gespot. Ik droom de laatste dagen heel levendig. Ik droomde dat ik al was bevallen en het was een jongetje Alleen iedereen was bij de bevalling en ik kon me er niks van herinneren
Op die tweede lijk ik ook wat te zien. De ovutesten sloegen bij mijn zwangerschap ook uit. Ik had 23 Jan. mijn ei en 30 Jan. weer een licht streepje.