Zwanger willen worden na miskraam wie kletst mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dorianne, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ijzer moet ik hier ook eens laten checken....voel me niet lekker

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Moet ook gewoog nog meer geduld hebben het is pas 2,5 week geleden.
    Maar geduld is niet iets wat ik heb hahahaha:D

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hihi snap het wel...maar probeer het wel want als het allemaal iets langer gaat duren ;)

4. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Geduld is het toverwoord inderdaad, maar zo moeilijk. Ik heb sinds 6 januari al bloedverlies. Veel langer dan de vorige keer, maar is nu wel minimaal. Wij laten onze zin in seks er in ieder geval niet door stoppen.

Gister bij een vriendin wezen eten die vertelde dat 2 van haar vriendinnen met miskramen baat hebben gehad bij acupunctuur. Onder het mom baat het niet schaadt het niet heb ik me net ingeschreven voor een intakegesprek.

Alvast veel succes voor de meiden die morgen weer hun eerste werkdag hebben.

5. mgbk

mgbk Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Ik wil meer dan ik kan, wil me stoerder voordoen dan ik ben. Wil alles weer zelf kunnen, net doen of alles goed gaat. Denk dat de omgeving dat van me verwacht. Er is wel iets van begrip, maar waar ik het liefst m'n verhaal steeds opnieuw zou vertellen, vindt de omgeving dat ik vooruit moet kijken, positief moet zijn. En dat ben ik ook echt wel, geloof echt dat ik opnieuw zwanger zal raken. Maar nu zit het verdriet nog te diep. En op dit forum vind ik wat erkenning, begrip, herkenning. En dat is zo fijn! Gelukkig kan ik goed praten met mijn moeder, mag haar iedere dag hetzelfde verhaal vertellen, ze luistert zonder te oordelen of adviezen te geven. En ook mijn man is een schat, maar hij ervaart het toch anders, voelt niet wat ik heb gevoeld.
    Heb nog geen HB geprikt. Moet dat bij de huisarts? Of bij de VK? Ik bloed continu, moet om de 2 uur nieuwe tampon, excuses voor de details...
    Zou zo graag willen weten wanneer ik weer vruchtbaar ben. Lees dat de menstruatie wel even op zich kan laten wachten. En ook ik heb van alles, maar geduld hoort daar niet bij ;)....
    En over acupunctuur ben ik zelf erg te spreken! Ben al langer onder behandeling voor m'n migraine en toen ik zwanger wilde worden heeft hij ook specifiek die acu-punten behandeld. Toen ik zwanger was, heeft hij de behandeling gestopt omdat hij niet het risico wilde lopen om iets in de war te schoppen. Morgen ga ik hem weer bellen om me te helpen bij de klachten en het opnieuw zwanger worden (klinkt heel fout...haha...).

6. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Ik kon gewoon bij m'n VK terecht. Is minder betrouwbaar dan in het zh, maar het zal vast geen heel punt schelen.
    Bij mn intake bij de VK was mijn HB 8,2 en afgelopen donderdag 6,3!

7. MamavanDJ

Pff Dido, dat is idd wel erg lang! Gelukkig is het minimaal.
    Groot gelijk dat je een intake gaat doen! Ben benieuwd wat je ervan vind!
    En jij dus ook MGBK! Fijn dat het bij jou zo goed geholpen heeft.
    Jammer hoor dat je omgeving weinig begrip heeft, behalve je moeder en vriend dan. Tuurlijk moet je vooruit kijken, maar het is nu allemaal nog zo vers. Dat moet je eerst verwerken en een plekje geven, dan kan je vooruit kijken!
    Doe je vooral niet beter voor dan dat je je voelt, anders kan het weleens heel lang gaan duren. Lekker aan jezelf denken.

Ik ga morgen dus voor het eerst weer aan de slag. Geef wel gelijk aan dat ik naar mn lijf luister, als het niet gaat, ga ik naar huis. Gelukkig heb ik van mn collega's ook veel begrip, veel contact gehad afgelopen week en dat was ook wel fijn.
    Begin nu toch wel weer moe te worden, dus snel de kids naar bed, dan plof ik op de banK!

8. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mgbk heel herkenbaar hoe je je voelt en toch wil ik je op het hart drukken dat het op een gegeven moment echt beter gaat. Je verlies is nu nog heel vers. Maar ik begrijp je volledig dat je weer door wil. Gebruik je trouwens tampons? Mij is telkens gezegd maandverband te gebruiken.

Ik laat het jullie weten als ik de intake heb gehad. Wel fijn te horen dat er hier ook goede ervaringen zijn met acupunctuur.

9. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Dag iedereen, probeer elke dag eens weer alles te lezen en iets achter te laten...

@Eliz30: succes met je tentamens! Logisch dat je dat even prioritair zet, en zo’n forum kan wel veel tijd in beslag nemen… Ik probeer er ook niet constant mee bezig te zijn, maar is moeilijk. Als ik tijd heb, zit ik hier, maar gelukkig toch een druk leven dus verplicht om met andere dingen bezig te zijn…
    @Ikapika: ik begrijp je heel goed, want bij mij kunnen de emoties mij ook zo plotseling overvallen… en zo kun je denken dat het weer wat beter gaat, je bent trots op de moeite die je doet om normaal te doen en plotseling voel je je weer zo slecht… echt niet te doen
    @Dido82: gewoon veel praten met elkaar en eventueel compromis sluiten… lief dat hij met jou inzit, maar als jij je 100% goed voelt en er klaar voor bent en de vk zegt ok, dan moet je dat uitleggen dat er geen reden is om te wachten en zien wat hij dan zegt…
    @mgbk: welkom en spijtig van je mk… ik ben ook best wel een nuchter persoon en kan mijn mk ook niet goed verwerken. Heb nu totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam en versta ook niets meer… we kunnen maar geduld hebben zeker.

Mag ik jullie mening? Misschien zitten er hier mensen met meer ervaring met ovutesten. Heb ze nu voor de eerste keer gebruikt. 14/01 start nieuwe cyclus (2 dagen overtijd: gewone variatie? of vroege zwangerschap dat weer misgegaan is??) en omdat ik meestal een korte cyclus heb van 22 dagen ben ik op D5 beginnen testen met de digital clearblue... Zijn die wel gevoelig genoeg? Want heb nu al 9X getest, nog nooit positief gezien... dus snap er niets meer van, echt niet. Zou normaal rond 5/02 weer ongesteld moeten worden, dus kan nu toch niet meer ovuleren, is toch veel te laat? Of kan het wel nog? De tijd zal het wel uitwijzen, maar snap er echt totaal niets meer van...

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Eda, heb geen ervaring met ovulatietesten dus kan je ook niet verder helpen helaas...

11. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @Eda Als dit je eerste reguliere cyclus is na je miskraam kan die nog wat ontregeld zijn is mijn ervaring. Ik heb ook ervaring met clearblue ovulatietesten en uiteindelijk kwamen de smileys.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Meiden, dankjewel voor de lieve woorden. Het is zo fijn om hier te schrijven met meiden die het begrijpen.
    Ik heb een dagje in bed doorgebracht. Ik had niet verwacht dat ik zo'n terugslag zou krijgen. Het komt misschien ook wel door de drukte op mijn werk dat ik er gewoon niet genoeg tijd voor maak om te verwerken. Jullie hebben gelijk. Je moet er soms gewoon aan toegeven.

@Mgbk: welkom en gezellig dat je meeschrijft. De aanleiding is helaas minder leuk. Maar hier snappen we elkaar heel goed.

@Eliz, ik snap goed wat je bedoelt. Je focus ligt nu op de tentamens. Ik wens je heel veel succes.

@Eda, ik heb ook weinig ervaringen met ovutesten. Deze ronde ben ik er voor het eerst mee begonnen.

In mijn lijf is alles rustig. Sinds 8-01 geen bloedverlies meer. Ik wacht nu mijn ongi af. Normaal gezien heb ik een cyclus van 28/29 dagen en dan zou ik menstrueren. Dat is dus over 4 dagen. Ik denk dat alles nu zo'n 6 dagen is verschoven als ik naar mijn lichaam kijk. Midden vorige week een positieve ovutest gehad. Nu geven ze geeneens een tweede streepje aan. Vandaag was mijn temp. weer iets lager. Maar of dat door het meten komt. Fertility friend haalde het kruis weer weg. Vorige week tot en met vrijdag ook veel wat leek op vruchtbaar slijm. Ik weet dus niet zeker of ik mijn ei heb gehad. Ik wacht het dus af. Qua signalen denk ik dat mijn lijf wel weer normaal bezig is. Gisteren wel een beetje krampen en roze slijm bij het afvegen. Wat dat nu weer betekent? Maar misschien deze ronde nog geen ei. Laat me dan maar snel ongi worden. Dan is misschien daarna alles wel normaal.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dorianne (31), 3e kindje, nod 04 februari
    BellaNoa (26) , 3e kindje, nod...
    Jam87, 1e kindje, nod ..
    Lov23 (29) , 3e kindje, nod ..
    Ikapika (33), 1e kindje, nod 7 februari
    MamsieM (30) , 2e kindje, nod ..
    Lizzie (26), 1e kindje, nod ??
    Mietie (32), 1e kindje, nod ..
    MamaHeleen (26) 1e kindje, nod 20 februari
    RockinMommy, 1e kindje, nod ..
    Eliz30 (31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari
    Dido82 (31), 1e kindje, nod ..
    Jettos, ? kindje, nod ..
    Fie2kids (31) , 3e kindje, nod..
    Eda (30), 1e kindje, nod 5 februari
    MamaAnnelies (21), 2e kindje, NOD 9 februari
    Kimmm25, 1e kindje, nod 30 januari
    Knuffie 23 , ? kindje, nod ..
    San987, ? kindje, nod ..
    MamavanDJ (30), 3e kindje, nod..
    Redrose82, 2e kindje, nod ..
    Mgbk, 1e kindje, nod ..

14. MamavanDJ

Eda, ik heb ovutesten van sensitest gebruikt, dipstick. Ook ik kreeg geen duidelijke streep (voor mk). vaag streepje rond dag 16 en mijn cyclus was 30d, dus dat klopte dan wel.
    Mss is idd je lijf nog even ontregeld en komt je ei wat later.
    Bij mij was het toen gelijk raak, dus heb maar één ronde ovutesten gebruikt.
    Heb ze nu weer besteld. Eerst eens kijken of HCG al uit m'n lijf is, denk het niet, aangezien ik pas 4 dagen na m'n miskraam zit.

Ika, goed dat je even naar jezelf hebt geluisterd! Voel je je wat beter na een dagje bed?
    Fijn dat je lijf weer op orde lijkt te zijn. Klinkt idd wel als je vruchtbare periode die geweest is.
    Ik quote even de NOD lijst, zodat ik mezelf erbij kan zetten!
    Nu lekker naar bed, trusten dames!

15. MamavanDJ

Dorianne (31), 3e kindje, nod 04 februari
    BellaNoa (26) , 3e kindje, nod...
    Jam87, 1e kindje, nod ..
    Lov23 (29) , 3e kindje, nod ..
    Ikapika (33), 1e kindje, nod 7 februari
    MamsieM (30) , 2e kindje, nod ..
    Lizzie (26), 1e kindje, nod ??
    Mietie (32), 1e kindje, nod ..
    MamaHeleen (26) 1e kindje, nod 20 februari
    RockinMommy, 1e kindje, nod ..
    Eliz30 (31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari
    Dido82 (31), 1e kindje, nod ..
    Jettos, ? kindje, nod ..
    Fie2kids (31) , 3e kindje, nod..
    Eda (30), 1e kindje, nod 5 februari
    MamaAnnelies (21), 2e kindje, NOD 9 februari
    Kimmm25, 1e kindje, nod 30 januari
    Knuffie 23 , ? kindje, nod ..
    San987, ? kindje, nod ..
    MamavanDJ (30), 3e kindje, nod 23 februari
    Redrose82, 2e kindje, nod ..
    Mgbk, 1e kindje, nod ..

16. mgbk

mgbk Niet meer actief

17. mgbk

mgbk Niet meer actief

Hoe voeren jullie trouwens die gegevens in, bv. over hoe oud jullie kinderen zijn en wanneer de mk was en of je een hartje gehoord hebt?!?! Kom ik weer aan als megadigibeet! [​IMG]

18. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @mgbk als je nog bloedverlies hebt van de miskraam is mij aldoor geadviseerd geen tampons te gebruiken in verband met infectiegevaar. Als ik het goed heb gevolgd heb je nog bloedverlies van de miskraam toch? Misschien dat anderen hier ook advies over hebben gehad?

Na m'n eerste miskraam heb ik m'n nod geprobeerd uit te rekenen en ovulatietesten gebruikt, maar uiteindelijk zat ik er een week naast. Daar heb ik van geleerd dat ik deze cyclus niet teveel verwacht en na m'n eerste menstruatie er weer gerichter voor kan gaan, maar doe vooral waar jij jezelf het beste bij voelt.

19. MamavanDJ

In je gebruikersinstellingen kan je een 'handtekening' maken. Dit komt dan onder je teksten te staan!
    Ik wist het ook niet van tampons, maar ik gebruik nu sowieso maandverband. Vind ik een prettiger idee.

Ik ga gewoon uit van m'n laatste cyclus. Dag na MK heb ik als dag 1 gerekend. Ga wel ovutesten gebruiken om te kijken of ik gelijk heb! En natuurlijk slijm spotten, al had ik dat de laatste cyclus voor m'n zwangerschap nou juist niet...

20. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    heb dat ook gehoord/gelezen van de tampons over infectiegevaar

dat was al mijn 3de ongesteldheid na de mk begin november en behalve de laatste keer (2 dagen later dan verwacht) kwamen ze altijd wanneer ik ze verwacht had... daarmee dat ik veronderstelde dat ik in begin van mijn cyclus (zo 1 week na begin regels) ongeveer zou moeten ovuleren en heb nog geen smiley gezien... dus weet niet wat ik moet denken.

Deel Deze Pagina