Welkom Patricia, helaas voor jou dus ook een slecht afloop. Hoe lang klopte het hartje al niet meer? Hier kwamen we er met 12+1 achter en de grootte van het kindje kwam op 8w. (met 8+1 nog hartje gezien) Praat jezelf alstjeblieft geen schuldgevoel aan. Het kindje is niet gezond geweest, en omdat jij een gezond lijf hebt, is het afgestoten. Neem aan dat je niet aan de drugs/alcohol hebt gezeten, dus zo slecht zal je echt niet voor jezelf gezorgd hebben. Kan je geen contact opnemen met de verloskundige? Of liep je gelijk al in het ziekenhuis. Heel vervelend dat de nazorg zo slecht is. Klinkt niet goed als je nu weer zo begint te bloeden, dus neem snel contact op hoor! Desnoods met je huisarts en vertel over je slechte ervaring. Balen Mamsie dat je ook weer bloed verliest... hoop dat het mij gespaard blijft. Fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad! Doet je goed! Het is niet zo dat wij alleen klussen rond m'n posi ovutest hoor! Maar vind het wel handig om te weten. Mss dat ik vanaf morgen ook ga tempen. Dan wel vaginaal... Pff maar dan moet in het weekend dus ook m'n wekkertje op 7u.... Ga ook weer snel m'n bedje opzoeken, alweer veels te laat.... gelukkig morgen vrije dag! Truste dames!
Dido, dat is ook niet fijn als mensen zo reageren. Mijn vriendin heeft het ook 2x meegemaakt, 1eX een ma en de 2eX een mk. Weet nu pas wat voor impact het heeft, en ik zou het ook never nooit meer willen meemaken. Mss dat je er beter mee kan omgaan, maar het is en blijft een verlies. Fijn dat je de VK hebt gesproken en dat ze bevestigd heeft dat het normaal is. Nu hopen dat je snel weer de oude bent. Jij hebt dus met je ovutest direct een ei gevonden na je 1e mk? Hoelang duurde het voordat je negatief testte? En hoelang duurde het ong tot je je ei ontdekte? Allemaal vragen.... nu snel naar bed!
@Bouwjaar1979: Welkom! Ik heb net je topic gelezen...heel verdrietig en heb er geen woorden voor...ben nu mijn tranen aan het drogen. Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte met het verlies. @xxpatriciax: Welkom! Sterkte! Jammer dat je ook een kindje bent verloren. Het schuldgevoel ken ik, al is het onterecht...maar gevoelsmatig denk ik, was ik nu maar niet zo gestrest geweest, misschien was het dan goed gegaan.
Goedemorgen meiden, Een half dagje werken voor mij. Vanochtend was mijn temp. weer hoog. Nog een weekje wachten. Fijne dag iedereen!
Ik heb 1 ongesteldheid afgewacht, maar na die menstruatie dus gelijk zwanger geworden met ovulatietest. Ik heb gelijk na de miskraam m'n eisprong gezoch, maar niet gevonden. Ik heb toen 17 okt. miskraam gehad, op 26 okt was de echo helemaal schoon, 24 nov. m'n menstruatie en 13 december eisprong en dus gelijk raak geschoten. @Ika spannend! Ik duim voor je.
We hadden met 12 weken de eerste echo via de buikwand was er wel een vruchtzakje te zien maar verder niets dus meteen een binnenwaardse echo. En daar lag ons kindje helemaal perfect dachten we wel wat klein maar met alles derop en der aan. Al gauw kregen we slechte nieuws dat het hartje kiet klopte . De dame zei dat het kindje helemaal geen hartje heeft gehad dus dat het niet geleeft had. Het zoals ze het noemde was niet ouder dan 8 weken geworden. En dat was het met 5 min stond ik weer buiten zonder enige verdere informatie van wat nu. Ik was in shock der ging vanalles door me heen, heb gehuild als een klein kind midden opstraat omdat we eigenlijk zo het echo center uitgezet werden. Ons zoontje van 2 was ook mee dus moest me snel her pakken want hij snapte der helemaal niks van arm kind. 5 uur later ben ik zelf maar gaan bellen want ik hield het niet meer. Kon na aandringen bij me verloskundige vrijdag 18 jan bij de gyn terrecht voor nogmaal een echo. Wat vonden we dit moeilijk in het ziekenhuis op de poli gyn waar allemaal blije zwanger vrouwen rond hobbelen en wij, wij hadden k*t nieuws. Ook deze x geen kloppend hartje had stiekum toch de hoop dat we ons hadden verrekend. Daarin tegen kregen we wel te horen dat ons kindje geleeft heeft maar waarschijnlijk niet sterk genoeg was. 22 Jan ben ik dan uiteindelijk gecurriteerd ging allemaal best snel maar ook omdat ik er op aan drong. klinkt miss gek maar ik voelde me heel vies en raar. Ik had al ruim 4 weken een dood kindje in me buik. Hadden jullie dat ook?
oh wat verdrietig dat je kindje er niet meer is. gezellig dat je mee komt kletsen. Vergeten doe je nooit maar het verdriet wordt wel minder. sterkte!
hallo dames, daar ben ik weer, heftig weekend achter de rug! schoonvader opgenomen in het ziekenhuis en schoonmoeder is niet mobiel dus heb wat afgereden met mijn kids . Gister de uitslag in het ziekenhuis gehad, alles was goed. ze weten niet wat er zit . Het was een halve cm gekrompen. Ik moet nu een maand afwachten, als ik niet ongi wordt moet ik terug. Als ik wel ongesteld wordt even laten controleren of het weg is. Hij gaat er wel vanuit dus dat hoop ik maar En wat denk je gisteravond roze bloed een klein beetje bij het afvegen, nu nog beetje. normaal heb ik gelijk rood bloed. Ik weet ook niet of ik met dit vlekje mijn eisprong kan hebben (vergeten te vragen) , aan mijn slijm dacht ik vorig weekend (19 of 20). maar goed ik wacht maar af. zwangerschapstesten nu bijna negatief. ovulatietesten positief maar ik weet niet of ik mijn eisprong kan hebben nu. Maar ik heb roze bloed dus geen sex helaas @ Mammie : lekker genoten van je behandeling? lekker laten verwennen vooral na zo een dagen. @ bouwjaar : welkom! mijn hcg is nu net pas gezakt. ik wist 17 december al dat het een miskraam zou worden, uiteindelijk 28 december begonnen en NU pas het hcg eruit (ofja waarde was donderdag nog 27) @mama dj : ik heb ook die ovuulatietesten van zwanger en kids. reageren idemm op hcg. heb je al een nieuw testje gedaan? Hier liggen nog ovulatietest (een paar) ik weet nog niet of daarna nog een keer bestel of op mijn slijm afga van de week (zaterdag) in het ziekenhuis, ik zit daar met mijn moeder. Ik was met andere vrouwen aan het kletsen. uiteindelijk vroegen ze ook aan mij waarom ik er was, dus kort vertelt over miskraam. Oh wat erg enz. zegt mijn moeder : ja maar ze heeft er al 2! moet er wel om lachen want ze heeft wel gelijk, ik heb er al 2 dus ik weet dat het ook goed kan gaan. verder ben ik er ook nuchter over maar toch kwam het even hard binnen
@ patricia : sterkte nogg met jullie verlies! ik voondt het ook een raar gevoel om iets in mijn buik te hebben wat niet meer leeft. Ik wilde het ook eruit hebben maar is uiteindelijk spontaan gekomen. HCG kan je even in je lichaam blijven. Bij mij is het net pas weg, heeft erg llang geduurd
Zo de boodschapjes zijn weer binnen. Wat raar Dorianne dat het nu gekrompen is! Nou ja, hopen dat het laatste beetje er dan uit gaat komen met het roze verlies.. Kan wel gewoon bloed zijn he en dan vermengd met slijm... Nee ik heb geen testje meer gedaan, was gister knalpositief, dus dat zal nu nog wel zo zijn. Zaterdag weer eens testen. Volgens mamaapps komt m'n ei rond 8 februari dus hoop dat ik dan niet meer positief test! Ja Dorianne, dat word tegen mij ook gezegd, je hebt 2 gezonde knullen! Tis wel zo, maar toch. Maar we weten iig dat ons lichaam gezonde kinderen kan brengen, dus het is deze keer dikke pech geweest. Ik leef niet anders dan anders, dus het heeft deze keer gewoon niet zo mogen zijn. Hoop dat we snel zwanger zijn van een derde wondertje! Patricia, bij mij zat het kindje ook zo'n 4 weken levensloos in m'n buik. Idd heel vreemd idee en dat mijn lijf ook voor de echo niks heeft aangegeven! Ja de dag ervoor een beetje bruin met afvegen, maar dat was het. Apart dat ik na de echo dus wel ging bloeden. Hoofd en lijf werkte daarna dus prima samen. Maar jeetje zeg, wat ben jij rot behandeld bij de VK! Ik kreeg gelijk info en een folder en zijn hebben een afspraak met de gyn gemaakt. Ook na de mk kwam ze nog even langs om te kijken hoe het ging en m'n bloeddruk meten. Ika, werkze! Mooi dat je temp hoog blijft! Ben heel benieuwd! Dido, fijn dat je lichaam zo snel weer in orde was! Wij gaan er wel gelijk weer voor, ga geen ongi afwachten.
@ ikapika Tja dat is dan wel een verschil met ons, wij hebben er lang op moeten wachten. Ben nu wel bang dat het weer 20 maanden zal duren. @ temperaturen Ik heb voor de zwangerschap best lang getemperatuurd, kreeg daardoor goed inzicht wat bij mij hoorde. Ik temperatuur nu ook weer, maar waarden zijn nog hoog door de hormonen wsl. Als die weer rond 36.5/36.6 zit denk ik dat het er wel uit is. Momenteel heb ik het 's ochtends nog behoorlijk warm. Als je het gaat doen, probeer vooral in het begin zo netjes mogelijk te doen op dezelfde tijd, zodra je wakker wordt (dus niet eerst naar de wc). Fertility friend kan ik ook aanraden omdat je er veel meer info in kwijt kan, hoe meer je invult des te beter kan ie de eisprong bepalen, maar het moet ook geen obsessie worden. @eda lijkt me leuk om te lezen dat artikel. @xxpatriciax, balen dat je hier ook komt meepraten. Jesus wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je dan kompleet in shock was. Wij liepen al in het ziekenhuis en die namen alle tijd voor ons, hebben ook heel snel een afspraak in het amc geregeld voor een uitgebreide echo. Daardoor hebben we ook nog een 3d plaatje van hem. Verder heb ik goede ervaringen met nazorg. De vk belt en dan is het net wat we afspreken, komend weekend belt ze weer, ze willen ook langskomen. Maandag belde de (vervanger van de) huisarts, ze was geïnformeerd door het ziekenhuis, of ze langs moest komen. Maar bellen vond ik prima en dat doet ze vandaag. Ik heb 2 nummer die ik 24/7 mag bellen als er wat is, vooral vanuit het ziekenhuis zeiden ze we zijn toch wakker dus je voel je echt niet bezwaard. Als ik dan hoor dat jij zelf overal achteraan moet denk ik wel poeh he. Eigenlijk zou je er een klacht over moeten indienen @mamsie lastig dat je weer bloedverlies hebt. Ik heb 's nachts en 's ochtends niets maar 's middags wel en gisteren ook soms wat kramp. Misschien heeft het met beweging te maken. @dido wat akelig dat mensen zo reageren zeg. Het is net zo erg of misschien wel erger sta je wederom met lege handen. Ik ben op zich vrij nuchter in dingen, kan heel goed rationeel zijn, maar emoties overschaduwen dat wel. Ik ga dus bewust niet te vroeg aan het werk omdat ik dan bang ben dat ik het verdring en de klap later krijg. @dorianne jeetje is het hcg nu nog niet helemaal weg. Vroeg me af of je wel een eisprong kan hebben als er nog hcg in je lijf zit. Raar dat ze niet weten wat er zit overigens. Hopelijk gaat het snel weg. Ik wilde vandaag een paar uurtjes werken (thuis) maar ik kan de moed nog niet vatten. Ik heb zojuist een medaillon besteld daar kan ik een klein fotootje in doen (kunnen er 4 in, dus vriend mag er ook bij) en dan kan ik m altijd bij me dragen. Vind ik een fijne gedachte.
Toch maar even met de gyn gebeld en zoals altijd het standaart regeltje we bellen u in de loop van de dag terug. Vk als huisarts vonden het niet best klinken. Om 11:00 dus best snel telefoon van de gyn en ze DENKEN dat ik me menstruatie al weer heb, vraag me af of dat wel ken !!!! h het is een week +1 dg geleden dat ken toch niet.
Hi dames, mag ik ook meekletsen? Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen... Ik twijfel ook nog over een eventuele volgende zwangerschap, maar ik merk dat ik toch behoefte heb aan "lotgenoten"! Ik ben volgens mij wel verreweg de oudste, 38 jaar. Dus veel tijd om te twijfelen heb ik niet... Even in het kort mijn verhaal. In 2009 was ik voor de eerste keer zwanger (meteen in ronde 1, dat was wel onverwachts). Helaas is dit een ma geworden. Na 2 weken ben in gecuretteerd. Na een tijdje kwam ik er achter dat ik verklevingen had overgehouden aan de curettage Die zijn verwijderd en dan duurt het even voordat je daar weer helemaal van hersteld bent. Al met al was ik letterlijk 9 maanden met een zwangerschap bezig, maar dan met lege handen aan het eind. Op de uitgerekende datum van de 1e zwangerschap ben ik weer zwanger geworden (weer in ronde 1, dus dat is mijn geluk!). Deze zwangerschap is gelukkig wel goed gegaan en ik ben nu al bijna 2 jaar moeder van een geweldige zoon! Vorig jaar kriebelde het voor een 2e, dus we zijn er voor gegaan. En ondanks mijn leeftijd (nog vlak voor mijn 38e verjaardag) was ik weer snel zwanger (ronde 2)! Maar dit voelde weer niet goed en met lood in mijn schoenen ging ik naar de 1e echo (rond 9 weken). En inderdaad, het vruchtje was met 6,3 weken al overleden. Omdat ik de vorige keer verklevingen kreeg, wilde ik liever geen curettage. Ik heb het dus met medicijnen geprobeerd, maar die deden bij mij helemaal niks (bij mijn zoon ben ik ook ingeleid, dus het lijkt wel alsof mijn lijf niet wil loslaten!). Een curettage gepland, maar de dag voordat ik naar het ziekenhuis moest begon ik ineens als een dolle te bloeden. Om een lang verhaal iets in te korten : uiteindelijk op de SEH terecht gekomen, daar pogingen ondernomen om het te verwijderen. Het vruchtje hebben ze er uit gekregen, maar ik bleef bloeden. Toen mijn bloeddruk echt hele rare dingen ging doen , ben ik met spoed geopereerd. Door al het bloedverlies heeft het lang geduurd voordat ik weer een beetje op de been was. Na de curettage uit voorzorg aangedrongen op een hysteroscopie en waar ik al bang voor was, was waar: weer verklevingen. Deze keer gelukkig niet heel heftig, maar toch.... In december ben ik weer "gezond" verklaard en zouden we er weer voor mogen gaan. Maar mijn beide miskramen waren zo heftig (vooral de laatste) en het herstel er van duurt daardoor zo lang (ook nu ben ik alweer een half jaar verder sinds de curettage), dat ik niet zo goed kan beslissen of we er weer voor zullen gaan... Maar nogmaals, mijn leeftijd helpt ook niet echt mee... Sorry voor het lange verhaal!!
@mamsie Ik zou heel graag uw foto's willen bekijken maar ik kan ze niet vinden we waren namelijk even ver in de zwangerschap. Ik heb alleen nooit ons kindje kunnen zien
@xxpatriciax, beetje vaag. Nu alweer menstruatie klinkt wat vroeg, maar ja ik ben ook geen arts. Verder nog een controle oid? @kirrebir Jeetje zeg wat een ellende heb jij van die miskramen gehad zeg. Gelukkig heb je al wel een gezonde zoon. Bah verklevingen daar ben ik dus bang voor, wsl omdat deze zwangerschap ook niet al te snel was. Hoe kwam je erachter dat jij dat had? Eind vd ochtend kwam een tante langs, rondje gelopen en vissie gehaald. Toen zij net wegging kwam een andere nog ff langs. Fijn als mensen even langskomen. Mijn foto's zijn net binnen gekomen dus nu kan ik *Ukkie zijn herinneringsboekje afmaken.
Zo, eerste werkochtend zit erop! Heb uiteindelijk maar 1 directe collega gesproken. De rest van de trainingsochtend vergeten Nou ja, viel me mee. Wel enorme hoofdpijn nu. Moet even ontspannen! Patricia, ik heb de foto's er afgehaald. Wil ze er vanmiddag nog wel even opzetten als je wilt kijken? Kirrebir, welkom (ook al is dit niet het topic waar je graag onderdeel vanuit wil maken). Wat een heftig verhaal heb je zeg! Pfffff..... Bouwjaar, mooi zo'n medaillon! Fijn idee om iets tastbaars te hebben.... Dorianne, wat bijzonder toch allemaal zeg! Ergens fijn dat het kleiner geworden is maar wel bijzonder hoor.... Zal zo het lijstje weer eens even opzoeken. Volgens mij hebben er dames binnenkort NOD!
Kimmm25, 1e kindje, nod 30 januari Krulletje87, 4e kindje, nod 04 februari Dorianne (31), 3e kindje, nod 04 februari Eda (30), 1e kindje, nod 5 februari Redrose82 (30), 2e kindje, nod 6 feburari Ikapika (33), 1e kindje, nod 07 februari Eliz30 (31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari MamaAnnelies (21), 2e kindje, NOD 9 februari MamsieM (30) , 2e kindje, nod 19 februari MamaHeleen (26) 1e kindje, nod 20 februari MamavanDJ (30), 3e kindje, nod 23 februari BellaNoa (26) , 3e kindje, nod... Jam87, 1e kindje, nod .. Lov23 (29) , 3e kindje, nod .. Knuffie 23 , ? kindje, nod .. San987, ? kindje, nod .. Mgbk, 1e kindje, nod .. Dido82 (31), 1e kindje, nod .. Jettos, ? kindje, nod .. Fie2kids (31) , 3e kindje, nod.. Lizzie (26), 1e kindje, nod ?? Mietie (32), 1e kindje, nod .. RockinMommy, 1e kindje, nod
Kimmm25, 1e kindje, nod 30 januari Krulletje87, 4e kindje, nod 04 februari Dorianne (31), 3e kindje, nod 04 februari Eda (30), 1e kindje, nod 5 februari Redrose82 (30), 2e kindje, nod 6 feburari Ikapika (33), 1e kindje, nod 07 februari Eliz30 (31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari MamaAnnelies (21), 2e kindje, NOD 9 februari MamsieM (30) , 2e kindje, nod 19 februari MamaHeleen (26) 1e kindje, nod 20 februari MamavanDJ (30), 3e kindje, nod 23 februari BellaNoa (26) , 3e kindje, nod.. Jam87, 1e kindje, nod .. Lov23 (29) , 3e kindje, nod .. Knuffie 23 , ? kindje, nod .. San987, ? kindje, nod .. Mgbk, 1e kindje, nod .. Dido82 (31), 1e kindje, nod .. Jettos, ? kindje, nod .. Fie2kids (31) , 3e kindje, nod.. Lizzie (26), 1e kindje, nod .. Mietie (32), 1e kindje, nod .. RockinMommy, 1e kindje, nod .. Bouwjaar (33), 1e kindje, nod... Ik heb mezelf er even bijgezet