Denk het, maar ben er ook van overtuigd dat als je zoiets meemaakt je daardoor ook sterker word.. Had nooit verwacht een overleden kindje aan te kunnen, ook voordat ik zou gaan bevallen en dus wist dat het daarna definitief zou zijn, was ik gewoon heel erg bang hoe het daarna met me zou gaan.. Maar ik voelde me met de dag sterker worden en natuurlijk ben ik nog steeds verdrietig en gaat het met vallen en opstaan, maar geloof wel dat ik hier uit kan komen op een positieve manier En het toekomstbeeld van het toch weer zwanger worden zal inderdaad vast wel een rol spelen. Hopelijk duurt het voor ons allemaal niet zo lang meer
Ja inderdaad! Een vroege miskraam is al erg, laat staat een baby verliezen in een verder gevorderde zwangerschap waar je hem/haar al hebt kunnen voelen schoppen et cetera. Heel veel sterkte!
@ bellanoa. Wat ben je sterk zeg!! Vind het heel knap van je. En deze ervaring zal je sterker maken. Ik denk dat je deze keuze ook hebt kunnen maken uit liefde voor je meisje. Een keuze die niemand zo moeten maken...... @ Welkom Mietie en mamaHeleen @ mamsieM. thanks, ben niet lang weggeweest. Trok het niet meer. Duizelig en zo. Wel wat leuke dingen gekocht. Kom ik toch een collega tegen tijdens het shoppen Meteen alles willen weten in een volle winkel.. Pffff Ergens ook erg lief dat ze zo meeleefd met me maar was ff de foute plaats.....
Ja meestal als je de 12 weken voorbij bent dan heb je het gevoel dat er niets meer mis kan gaan. Bij 13 weken lieten we een geslachtsbepaling doen dus we wisten ook al vrij snel dat het een meisje was en hadden dus ook al meteen een naam voor haar. De volgende zwangerschap zal spannend blijven tot aan de 20 weken echo ben ik bang. Maar toen ik Demi in mn armen had overheerste op dat moment wel de trots ipv verdriet, dat kwam pas later.. Wil jullie best een foto van haar laten zien? In onze ogen was ze ook zo mooi
Ik wil wel een foto zien van jullie meisje! oh ik wist niet dat je al met 13 weken kon laten bepalen wat het wordt. Bij ons kindje was het niet te zien. Ze dachten een jongentje maar gyn zei meteen dat het allebei kon zijn.
Het zal bij jullie waarschijnlijkk heel moeilijk blijven bij een nieuwe zwangerschap tot die 20 weken. Je wil toch beetje zekerheid.. Ik zelf heb het gevoel bij een nieuwe zwangerschap dat ik me beetje druk zal blijven maken totdat er een kleine is geboren.. Ik had een dag voor de miskraam nog een afspraak met vk. Heb het hartje en zo gehoord dus best onverwacht.. Ik houd van controle en zekerheid maar ja dat heb je niet echt he!
Ja je hebt er inderdaad geen controle over en dat is moeilijk. Ik weet niet waar je woont, maar in Lommel zit een vrouwtje die het al kan zien met 13 weken. Je leest hier op het forum ook veel over haar, dus vandaar dat wij daar terecht zijn gekomen. Was wel 40 min rijden maar was toen zo nieuwsgierig. Weet je dat in ieder geval voor de volgende keer als je het geslacht al snel wil weten. Hieronder de foto van Demi
Wat een prachtig meisje hebben jullie gekregen. Hier mag je zeker heel trots op zijn!!!! En ik kom heel vaak in lommel. Heb er veel vrienden wonen woon sinds dat we samen wonen in Eindhoven maar ga zeker 1 keer per week die kant in.. Misschien wel heel interresant voor een volgende zwangerschap!!
Ja heb dus ook uren vol bewondering naar haar zitten kijken. Had eigenlijk verwacht dat ze nog heel rood zou zijn van de doorschijnende aders enzo en een beetje skeleterig omdat ze zeiden dat ze met deze termijn nog geen vet hadden.... maar ze zag er gewoon al zo mooi uit! Had voordat ik ze zag eerst 10 keer aan de zuster gevraagd of het niet eng was, was er namelijk zo bang voor en dat ik het beeld dan nooit meer kwijt zou raken... maar nu zeker geen spijt anders had ik het mooie gezichtje nooit gezien!
Oh dat is ook toevallig! Nou, dan zou ik ook zeker langs haar gaan de volgende keer. Ook een heel lief vrouwtje en ze geeft ook een hele uitleg tijdens de echo voor 30 euro en krijg je ook nog eens 5 foto's mee! Ik denk dat ik de volgende keer het niet ga doen al zo snel, maarja dat zeg ik nu. Want toen zat er wel heel lang tussen, tussen de echo met 13 wkn en de 20 wkn... Dus misschien de volgende keer een pretecho bij 16 weken ipv 13
@ bellanoa bij ons zoontje dat overleed met 20 wekwn zwangerschap zei de dokter ook dat t pech was. Dat was echt onzin want je kon al eerder zien op de echo dat t hoifdje er niet goed uitzag en hij was veep te klein. Helaas zeiden de dokters er niks over. Ik ben 15-10-2011 bevallen van ons overleden zoontje (20wk) Noah. 2 maanden rust genomen. Daarna weer geprobeert. Nu zijn we alweer een jaar verder en nog steeds geen baby. Heb al wel symptomen. Ik was toen in laatst ongesteld werd 3 weken te laat. Hoop zo dat t nu raak is.. en voor jullie ook!
Ooh klink heel goed die echo... En 30 euro is niet zo duur. Vind het nu jammer dat ik niet kan zeggen zoontje of dochter. Het is kindje. Hadden ook geen namen of zo, waren alleen nog rond aan het kijken wat we mooi vonden. En "kindje" vind ik zo onpersoonlijk maar helaas is het nu niet anders
@ rockinmama.. Fingers crossed dat het raak is deze maand. En wat een verhaal weer. Weer rond 20 weken.. Krijg er elke keer rillingen van.. Pffff
Ach kan het me helemaal voorstellen....ik zou ook bang zijn. Maar ze is echt prachtig ! Mag je trots op zijn.
@ RockinMommy, gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje! Noah, hele mooie naam! Wat raar dat ze dat niet hebben gezien op de echo. Bij onze dochter was er een ernstige hartafwijking geconstateerd (Hypoplastisch Linker Hart Syndroom), dus wij hebben de keuze moeten maken om de zwangerschap af te breken met 23+3 weken. Ik hoop ook voor je dat het deze maand raak is! En anders, zijn ovulatietesten misschien een idee? Ik moet nog mijn eerste menstruatie afwachten en dan gaan wij er ook weer voor. Zal blij zijn als het vloeien nu eindelijk eens stopt! @ Lizzie, het lijkt me ook wel rot ja dat je het geslacht niet weet. Was de MK bij jou ineens door gaan zetten of was er ook nog iets aan vooraf gegaan? Omdat je toch al 14 weken was?
@bellanoa. Ja eigenlijk heel onverwacht. Ik was wel goed ziek van het zwanger zijn ( zal er nooit meer over klachen). Alle echo's zaggen er goed uit. Op nog op 2-1 een echo gehad voor de nekplooimeting. Zag er ook goed uit. Hartje ook gehoord. En op 9-1 afspraak bij vk en alles goed weer hartje gehoord. En 10-1 opeens een mk. Geen buikkrampen helemaal niks van pijn....