Zwanger willen worden na miskraam wie kletst mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dorianne, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Lizzie, jeetje dat komt dan ook ineens hard aan zeg! Na zoveel goede echo's en het hartje de dag ervoor nog horen kloppen, verwacht je dit totaal niet!

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Nope, was echt heel onverwacht... Maar waarschijnlijk was er iets aan de binnenkant van de baby niet goed. Iets wat je niet kon zien aan de buitenkant.

We hebben het kindje niet laten onderzoeken. We hadden zo iets van we hebben domme pech en mocht het toch nog een keer fout gaan dan wel een onderzoek. Hopelijk niet natuurlijk maar het zit wel in je hoofd.

3. BellaNoa

Wat bedoel je dan precies met de binnenkant? Want als er iets aan de binnenkant niet goed zou zijn geweest dan hadden ze dat toch wel op de echo moeten zien? Of was het daarvoor nog te klein?

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    @BellaNoa prachtig meisje zeg, echt oneerlijk dat het zo moest lopen...toch erg dapper van jullie om dan zo'n moeilijke keuze te kunnen maken. Voor jullie blijft idd de eerste 20 weken spannend. Voor mij is het nu de eerste 12 weken dat het spannendst is omdat het ervoor fout ging. Terwijl idd het erna ook nog fout kan gaan..

@Rockingmommy: heftig hoor. Ook dat het zo lang duurt voordat je weer zwanger wordt, lijkt me geen pretje. Niet dat je het kunt vervangen maar wellicht verzacht het een beetje.

@Lizzie jeetje na die cruciale 12 weken toch nog een mk..wat een schok. Dat verwacht je gewoon niet meer.

Ik ben vandaag eindelijk ongi geworden whoehoe! Mijn vriend zei gister nog: "Gek eigenlijk, normaal wil je helemaal niet dat je ongesteld wordt, omdat dat zou betekenen dat je (waarschijnlijk) zwanger zou zijn. En nu hoop je heel erg dat je wél ongesteld wordt." (ik maakte me een beetje zorgen dat er iets mis was, omdat de curettage bijna 6 weken geleden was.)

De cyclus begint dus weer nu kunnen we er weer 'gerichter' voor gaan :)

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    @ bellanoa. toch iets met de hersenen of hartje of iets anders...

@ mamaHeleen.. Yippie. Is volgens mij best normaal ongeveer 6 weken als je al zo lang zwanger best geweest.. Hoop dat voor mij het ook zo is over een maandje..

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Het wachten was vreselijk irritant. Volgens mij zei iemand het al hier, maar soms zou je zo de pil weer nemen, dan weet je waar je aan toe bent! Hoop ook voor je dat je redelijk vlot weer ongesteld wordt, of wie weet gelijk zwanger? Of willen jullie eerst de menstruatie afwachten?

Jeetje je kan de hele dag eigenlijk wel achter de pc blijven zitten met dit forum :D

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hey Mamahelen .... Fijn meid dat je ongi bent!! Gaan we samen op nu!

8. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Leuk en spannend! Niks leukers dan voor een baby gaan! Maakt de seks echt specialer..:)

9. BellaNoa

@ MamaHeleen, ja eigenlijk was het geen keuze, want je wil je kind ook geen lijdensweg laten doorstaan.. Snap inderdaad dat voor jou de grens bij 12 weken ligt en je daarna kunt genieten. Voor mij is dat idd 20 weken, maar ook zelfs daarna kan het nog fout gaan dus uiteindelijk..... zullen we pas het meest blij zijn als we het kindje gezond en wel in onze armen hebben liggen ;)

Fijn dat je ongi bent geworden! Volgens mij is dat wel redelijk normaal na 6 weken, dat is een beetje het gemiddelde. Nu kun je er inderdaad weer echt voor gaan! Spannend :D

@ Lizzie, ja ondanks dat het kindje waarschijnlijk wel iets had gehad blijft het toch ontzettend balen!

@ Hier, heb net mn zwanger worden pakketje weer besteld ;) 10 ovutesten en 4 zwangerschapstesten. Heb eigenlijk ook best wel zin om daar weer mee aan de slag te gaan, vond het toen wel leuk zo'n rijtje te maken van een opkomend eitje haha... Maarja eerst nog op die stomme ongi wachten, want nu is er helemaal geen peil op te trekken wanneer ik een ei zou hebben

10. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Is dat eigenlijk wat, ovutesten? Daar moet je er toch heel veel van hebben? En wanneer begin je daarmee? Op dag 1 van de cyclus of pas later? Is het de moeite waard? Mijn vriend zou het zonde van het geld vinden denk ik (beetje een knieperd :p)

11. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hey meiden,

Mag ik ook meekletsen?
    Ik heb alles rustig doorgelezen. Wat veel verdriet meiden!! Ik vind het zo knap dat jullie er zo positief onder zijn.

Na 2 jaren hopen en dromen werden we in begin december verrast met een positieve test. Een week daarna had ik wat bruine afscheiding en eigenlijk wist ik toen al dat er iets niet goed zat. We hebben op 28 december nog een kloppend hartje gezien maar een week later was er op de echo niets meer te zien. Een missed abortion dacht de vk.
    Bij het consult van de gyn bleek vervolgens dat ik (ook) een bbz had en ik met spoed geopereerd waarbij mijn goede eileider niet gespaard kon worden.
    Twee dagen na de bbz kwam mijn menstruatie op gang en verloor ik denk ik het vruchtje wat we hebben gezien op de echo. Ik heb het bewaard en ingevroren om te laten zien aan de gyn.

En nu, tja.. mijn lichaam pakt de cyclus direct weer op en ik merk dat ik weer richting mijn eisprong ga. Aan de ene kant wil ik er vol voor gaan en aan de andere kant weet ik helemaal niet of dat wel zinvol is aangezien mijn linker eileider in eerste instantie afgeschreven was. Ik voel er weinig voor om er echt voor te gaan terwijl we misschien geen enkele kans maken.
    Ik wil bij de na-controle de gyn nogmaals vragen om een HSG. Dan moet wel duidelijk worden wat we van links kunnen verwachten.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en succes. Hopelijk mag iedereen snel een prachtige en gezonde zwangerschap meemaken!

Liefs
    Eliz

12. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi Eliz welkom en wat een verhaal weer. Wat erg dat je nu gaat twijfelen of het wel zin heeft. Je kan natuurlijk ook gewoon beide doen. En er voor gaan en bij de gyn vragen om een HSG (wat is het eigenlijk?). Nee heb je..

Jeetje meid hoop voor jou ook dat je lekker met een dikke buik mag gaan pronken!! Ook al duurt het vaak langer dan je wil. Dat je zo'n intens diepe wens kunt hebben..soms lig ik er gewoon wakker van.

13. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    #93 Dido82, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    Hallo dames,

Ik praat ook graag met jullie mee. Ik ben bijna 31 jaar en van de zomer was ik onverwachts zwanger van ons 1e kindje. Helaas bleek op de 1e echo in oktober dat het hartje niet klopte. Omdat de zwangerschap ons extra heeft doen beseffen dat we heel graag papa en mama wilden worden, zijn we het vrij snel weer gaan proberen en in december alweer zwanger. Helaas is vandaag op een spoedecho, in verband met bloedingen, met 7,5 week duidelijk geworden dat het weer mis is. Morgen controle in het ziekenhuis om te kijken of alles al schoon is.

Heel verdrietig, maar eigenlijk willen we er zo snel mogelijk weer voor gaan en hopen dat het ons dan wel gegund is.

Gr. Dido

14. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@MamaHeleen: bedankt voor je reactie.
    Het is maar goed dat je dit soort dingen van te voren niet weten grappen mijn lief en ik steeds ;).
    Een HSG is een baarmoederfoto waarbij contrastvloeistof je baarmoeder wordt ingespoten om te kijken of het doorloopt naar je eileiders. Het is niet geheel pijnloos maar ik vond het de vorige keer erg goed te doen en zou het zo weer doen.
    Omdat het 2 jaar geduurd heeft voor er eens een positieve test was zie ik er wat tegenop om weer elke maand het riedeltje van spanning en wachten te ondergaan.
    Maar goed, als we uitgaan van 2 jaar kan het alleen maar meevallen :D

15. BellaNoa

MamaHeleen, ja ik heb er een hele goede ervaring mee. Althans in het begin had ik ook zoiets dat ik ook geen zin had om iedere dag een testje te doen... uiteindelijk toch overgehaald in mn groepje hier op het forum ;) En gelijk de eerste maand met ovutesten was het raak, dus ja geloof wel dat het de kansen vergroot. Ik heb er toen 5 gebruikt. Maar had wel een hele regelmatige cyclus, dus op dag 10 begon ik met testen (ik voelde mijn eitje toen ook altijd een beetje aankomen, althans toen wist ik nog niet dat wat ik voelde mijn ei was, pas toen de ovutest posi was).

Ja de prijzen zijn verschillend. Ik had ze toen van Test Point, maar nu heb ik op zwangerenkids.nl goedkopere gezien. 10 ovu's + 4 zwangerschapstesten voor 20 euro. Die zwangerschapstesten zijn wel goed, want ik had toen bij Demi 2 dagen voor NOD posi getest met zo'n test. En das dus ook een voordeel met ovutesten, je weet dan precies wanneer je NOD is, 14 dagen na de posi test.

@ Eliz, welkom hier. Weer een verdrietig verhaal, zo'n teleurstelling is het he. Ik dacht dat je wel gewoon zwanger kan worden ookal mis je 1 eileider. Je kunt het natuurlijk altijd proberen en sowieso nog vragen voor die HSG.

16. BellaNoa

@ Dido, het is jullie in 2012 ook niet gegund zeg, hopelijk dat 2013 voor jullie een beter jaar word! Een mooie gezonde plakbeeb, daar gaan we hier allemaal voor! Ook heel herkenbaar dat je het liefst er meteen weer voor wil gaan.

@ Eliz, ja dat zwanger worden periode vind ik leuk voor korte duur, daarna begint het inderdaad al gauw te lang te duren. En pff ja die spanning of het raak is of niet en dan weer de teleurstelling als je ongi word. Bij zoonlief hebben we er 9 maanden over gedaan en bij dochterlief 3, maar toen werd ik het ook al zat en in de ronde dat ik zoiets had van pffff was het raak :D

17. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@BellaNoa: dankjewel!
    Ja het is pijnlijk al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in eerste instantie alleen maar opluchting voelde. Ik heb steeds gezegd dat het niet goed zat maar dat wordt toch gauw afgedaan als onzekerheid of hormonen.
    Zwanger worden met 1 eileider kan inderdaad. Alleen bleek op de HSG in augustus dat links niet doorgankelijk was. Tijdens het verwijderen van de bbz hebben ze geprobeerd dit te herstellen. Daarom wil ik graag weten of het is gelukt. Als dat niet zo is wordt het zeker IVF.

Wat een moeilijke tijd heb jij achter de rug. Ik vind het knap dat jullie zo sterk zijn om de knop om te zetten en er weer voor te gaan. Hopelijk hoeven jullie niet lang te wachten.

18. BellaNoa

@ Eliz, nou dan zit je wel in onzekerheid ja! Was je al over de HSG begonnen of moet je het nog vragen? Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat sowieso niet meteen hebben nagekeken of het gelukt is. Ze weten dat je een kinderwens hebt.

Ja, bij ons is de wens nu alleen maar groter geworden toen we onze dochter vast hielden. Je hebt een kindje in je armen, waar je niet voor kunt zorgen... Moet wel zeggen dat ik in de eerste week er nog niet aan moest denken, maar daarna toch wel het verlangen om weer zwanger te worden steeds sterker werd. Een nieuwe zwangerschap zal het verdriet niet vervangen, maar dan zullen we wel weer naar de toekomst kunnen kijken

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Meiden, wat is er al veel geschreven! Ik moet nog even bijlezen :)

Welkom aan alle nieuwe meiden. Gezellig dat jullie meepraten.
    Is het een idee om een lijstje bij te houden met eventueel nod e.d. om wat overzicht te houden?

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier een middagje geen internet. Grrrr....
    Moet ook vanalles bijlezen!

Bella, dag een beetje doorgekomen met je kleine man?
    Wat is Demi* prachtig zeg! Inderdaad helemaal perfect, mooie huidje etc. Wat oneerlijk is het toch allemaal....

MamaHeleen, welkom!

Lizzie, lastig he, bekenden tegenkomen. Vond de eerste keer naar de supermarkt ook echt geen pretje. Gelukkig sprak niemand me aan maar pfff voelde me echt ongemakkelijk.
    Jammer dat je je niet goed voelde meid!
    Wel heftig dat het bij jullie ook zo onverwacht mis ging!

Eliz, welkom! Ook een pittige tijd voor jullie lees ik zo. Heftig meid!

Dido, 2x al. Wat verdrietig zeg... Sterkte meid!

Hier nog steeds aan het wachten op de miskraam.
    Sinds vanmiddag last van mijn onderrug. Ik herken dat van het ongesteld worden maar ook van de start van bevalling zoontje. Hoop dus dat het nu echt gaat beginnen. Krampen nemen ook wat toe.

Lijstje, prima idee!

Deel Deze Pagina