Zwanger willen worden na miskraam wie kletst mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dorianne, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dorianne (31), 3e kindje, nod ..
    BellaNoa (26) , 3e kindje, nod ..
    Jam87 , 1e kindje, nod ..
    Lov23 (29) , 3e kindje, nod ..
    Ikapika (33), 1e kindje, nod 31 januari
    MamsieM (30) , 2e kindje, nod ..
    Lizzie (26), 1e kindje, nod ??
    Mietie (32), 1e kindje, nod ..
    MamaHeleen (26) 1e kindje, nod ..
    RockinMommy , 1e kindje, nod ..
    Eliz30(31) , 1e kindje, nod 7 - 9 februari
    Dido82 (31), 1e kindje, nod ..

Natuurlijk wil ik het lijstje bijhouden. Ik heb er ook derde kindje van gemaakt. Het is inderdaad verschillend wat iedereen hier in wil. Soms zie je ook in de bevallingslijsten de vlindertjes erbij staan en bij sommige niet. Ik vind dat wel mooi, want zij horen er toch bij.

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ach Bella wat sneu zeg voor je jochie!
    Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik vind dat ook altijd zo lastig.
    Bella, jullie Demi* was er ook, een echt meisje. Jullie hebben twee kinderen, alleen kon Demi* niet bij jullie blijven.

In mijn geval, tja ik heb een zoon en een miskraam. Vind het lastig of ik het een kindje noem of vruchtje ofzo.
    Ik zal niet zeggen dat ik twee kinderen heb ofzo maar toch, in mijn hoofd was dit ook al een kindje. Had ik al plannen en droomde over de toekomst.
    We weten niet eens of het een jochie of een meid was.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Een goede begeleiding hierin is zo belangrijk. Ik had die wel van de vk, maar niet van de gyn.
    Ik heb bijna een halfuur op de echo-tafel gelegen en ze hebben niks tegen me gezegd over of het goed of fout was, maar ik zag het aan hun reacties. Ik heb er nu nog nachtmerries van. Ik voelde me een nummer... En zo waren er veel meer dingen die ik achteraf zo slordig en kil vond.

5. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Mamsie, ja ik denk dat het inderdaad voor iedereen verschillend is. Maar Demi* is ook door de wet erkend, we hebben haar gezien ze heeft zelfs nog 20 minuten geleefd na de bevalling, ze heeft een waardige uitvaart gehad en hierdoor zien wij haar wel als ons tweede kindje.

Ja zielig voor Dilan, hij is ook zo suf enzo, maar vind nog het ergste dat ik eigenlijk niks voor m kan doen. Nu maar hopen inderdaad dat de antibiotica snel aanslaat.

@ Ika, sommige gyn's en VK's doen inderdaad erg luchtig over een miskraam. Vanaf het moment dat je een posi test hebt dan ga je eigenlijk al plannen maken voor de toekomst waar het kindje in hoort. Voor de zwangerschap van Dilan heb ik ook een MK gehad bij 6 weken en toen werd er ook zo luchtig over gedaan. Alsof ik me er niet rot over moest voelen, want het is nog zo pril..... irritant is dat!

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Echt irritant! Alsof het er niet mag zijn ofzo, dat verdriet....

7. BellaNoa

Ja ik voelde me bijna een aansteller omdat ik er toch wel om gehuild had

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bella, wat ontzettend zwaar voor jullie. Aan een kant fijn dat je op een mooie manier afscheid van Demi hebt kunnen nemen, maar aan de andere kant moet je zoveel regelen in deze verdrietige tijd. Ik hoop dat je een goede ondersteuning hebt gehad vanuit het ziekenhuis. Ik heb een collega die voor de kerst ook haar kindje heeft verloren. Ik heb van haar begrepen dat je hele lichaam nog zo in de war is en het heel belangrijk is dat daar zorgvuldig mee wordt omgegaan.

Wat mij nog erg steekt is toen de gyn. op zoek ging naar een echo apparaat, zij de deur liet openstaan. Op de gang konden wij haar gesprek met haar collega horen waarin hij tegen haar zei 'Je wilt natuurlijk weten of het levensvatbaar is'. Ik weet dat artsen zo klinisch met elkaar praten. Het is hun werk. Maar ik hoef dat niet te horen. Het was onze eerste echo en daar wilden we naar uitkijken. Ik ben met lood in mijn schoenen naar de kamer gegaan en mijn angst werd waarheid.

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het is wat jij al zei. Je hebt op dat moment allemaal dromen. Die zijn in één klap weg.

Ik kreeg in het nagesprek een paniekaanval (weet ik nu achteraf). Mijn hart ging als een razende te keer. Ik had zoiets nog nooit gehad. Maar de gyn. bleef me aankijken en ze deed helemaal niks. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg. Onzin natuurlijk, maar ik ben niet de arts en ze had me dat ook wel mogen vertellen.

10. BellaNoa

Ik wist ongeveer een week van te voren wanneer ik zou worden ingeleid en ik heb eigenlijk toen al dingen geregeld, omdat ik van mezelf wist dat ik me daar na de bevalling niet mee bezig wilde houden maar ook prettig vond om dit te doen, dat was het enige wat ik voor Demi kon doen, een mooi afscheid geven. Dus mandje al besteld, kleding, kaarsjes. ML heeft het kaartje gemaakt die we zouden versturen en de tekst voor in het kaartje. De muziek voor de uitvaart hadden we al uitgekozen. Dus het was alleen nog de dienst in elkaar zetten en de dag na de bevalling was er hier iemand van de Dela gekomen en zij heeft alles verder uitgewerkt. Degene die kwam hadden we al een soort van band mee, de maand ervoor heeft zij namelijk de uitvaart van mijn opa verzorgt dus dat was wel heel erg fijn om dit met haar te doen. Was ook zo'n warm mens.

Kan me zeker wel voorstellen dat je niet op die gesprekken tussen gyn's zit te wachten en vooral niet wanneer je daar zelf nog in onzekerheid ligt. Ja ik heb ook bij sommige gyn's het idee alsof het voor hun lopende band werk is. Vreselijk! Ik ben trouwens tijdens mijn inleiding wel ontzettend goed begeleid, de verpleegsters die ik had waren zo ontzettend lief! Ze hebben me de tijd in het ziekenhuis echt op handen gedragen en daarna ook een ontzettend lieve kraamverzorgster gehad dus kijk daar wel goed op terug, had niet beter gekund!

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Slecht nieuws kun je maar beter meteen brengen. Het is de kunst om iemand daarna op te vangen.

Wat fijn dat je zulke kanjers van verpleegsters en een kraamverzorgster hebt gehad. Ik vind het knap hoe mensen dat kunnen, zeker gezien de werkdruk heel erg hoog is in het ziekenhuis.
    Ik heb een fijne verloskundigenpraktijk getroffen. Ik kon met alle vragen bij hun terecht. Ik moest eigenlijk voor mijn bloeddruk naar de gyn. In de toekomst hoeft dat niet. Ik laat me controleren door de vk en de huisarts. In de nacontrole had ik wel een hele fijne echoscopiste en gyn. Ze waren allebei heel erg duidelijk en hadden veel meer inlevingsgevoel. Ik gooi de eerste keer maar onervarenheid en dat ze zich geen raad wisten met de situatie.

12. Dido82

Dido82 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    @BellaNoa fijn dat je zo'n goede begeleiding hebt gehad. Heel belangrijk in zo'n kwetsbare en moeilijke periode.

Na mijn slechte ervaring ben ik ook overgestapt naar een nieuwe verloskundigepraktijk. Hele vriendelijke en behulpzame dames. Wat ik wel moeilijk vond is dat de verloskundige deze keer zo positief bleef doen, terwijl ik al aanvoelde dat het niet goed kon zijn. Maar dat is denk ik heel persoonlijk. Nu hopen dat ik morgen ook een vriendelijke gynaecoloog tref.

Welterusten allemaal.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dido, veel sterkte morgen. En slaap lekker.

14. BellaNoa

@ Begeleiding, ja was wel fijn dat het allemaal zo goed ging. Ook mijn VK leefde erg mee, nadat we de slechte 20 weken echo hadden gehad, belde ze ook vaak hoe het ging enzo, want we hebben daarna nog een aantal echo's in Nijmegen enzo gehad. Super lief ook dus.

Bij mn zwangerschap van Dilan had ik ook echt een stomme VK, althans tijdens de zwangerschap was ze wel goed, maarja ik had ook totaal nergens last van en de controles waren altijd goed. Met met de bevalling....... pff zo'n dom mens. Door haar heb ik er 33 uur over gedaan en was ik helemaal uitgeput! Dus ik was deze keer ook overgestapt.

@ Dido, succes morgen en welterusten

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Na de miskraam hield de vkpraktijk ook dagelijks contact. Ik sprak met twee dames die ik niet kende op de dagen dat mijn vaste vk er niet was en ze waren volledig op de hoogte van alles. Dat vond ik heel professioneel.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vaak springt het eitje niet ;)
    Als je een posi ovutest hebt is dat geen garantie voor een echte eisprong. OOk stom dan he.....ga je ervanuit natuurlijk dat je 2 weken later kan testen...is er helemaal niks gesprongen

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja precies dat heb ik dus ook.....het wordt nu hopelijk mijn vierde zwschap en derde kindje.....zo zeg ik het dan maar.

Hier is het duidelijk dat we allemaal een vlindertje hebben ... hoeft wat mij betreft niet op de lijst te staan zoals je dat in de nod topics ziet;)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Beterschap voor je kindje:(

En in jouw`n geval is het ook heel anders vindt ik...hoop dat ik er niemand pijn mee doe:)
    Maar een mk van 6-7 weken vindt ik weer iets anders dan 14 weken laat staan al in de 20 weken:(

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Bella idd erg fijn hoe je begleidt bent meid.....pff moet er niet aan denken om dat mee te maken van de kant van de verpleegsters....ze zullen dit wel vaker meemaken en dat dan iedere keer aankunnen...
    Maar je had dus ook gewoon kraamzorg enz? Ppff dus eigenlijk alles hetzelfde alleen leefde jullie kindje niet meer....:( kippenvel meid....vindt het zo erg..

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Ika moeilijk om nu je ei te vinden he......normaal kun je wel ergens vanuit gaan ivm met cyclussen maar ja hoe is die nu ...

@Mamsie hoe is het meid?

Deel Deze Pagina