Zwanger willen worden; oudere partner met kinderen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door dolfijn1982, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ok, hier even echt een vraagje voor deze club:

Net behoorlijk discussie gehad (extra heftig door horrormoontjes.. dus veel geluid en tranen :)) met manlief en jongste zoonlief (15 jr) en stiefdochter (bijna 17 jr)
    En wil gewoon even weten hoe jullie er over denken..

Mijn broer en schoonzus vieren zaterdag hun beider 30e verjaardagen en house warming ivm nieuw huis. Hiervoor willen ze met directe familie gaan eten en daarna gezellig feest met andere gasten.
    Dus ik vind manliefs kinderen eigenlijk gewoon mee moeten, maar ze geven aan geen zin te hebben (pubers!:x), dus ik leg uit dat ik dat jammer vind en het zelf wel heel fijn zou vinden als ze mee zouden gaan. Kreeg ik nog duidelijker: IK HEB GEEN ZIN DUS IK GA NIET MEE! als reactie..
    Dit raakte me behoorlijk (ja, horrormoontjes speelden mee) en ik geprobeerd uit te leggen dat ik dat heel erg jammer vind dat ze zo weinig doen om contact te hebben met mijn familie..
    Dit herhaalde ik twee keer en toen kapte manlief mij af (door aan te geven dat ze niet mee wouden dus dat we lekker met z'n tweetjes/ drietjes gingen..) Dus ik wou nog een keer zeggen dat ik het gewoon heel erg jammer vind dat ze niet mee wilden maar hier kreeg ik door reactie van manlief geen kans meer voor..

Voelde me best even afgevallen, en ja, ik weet dat ze niets met familie (van hun kant) hebben enzo maar ik wou dus duidelijk maken dat ik dat wel heb en dat het mij raakt als zij deze houding aannemen..
    Verder maar even stukje gaan lopen omdat ik behoorlijk overstuur was (ja, ook hier weer horrormoontjes).. maar daarna toch even met manlief over gehad. En hij geeft aan dat hij die opmerking gaf om te voorkomen dat het zou gaan botsen tussen de kids en mij :(

Nu vind ik dus dat het best af en toe mag botsen tussen mij en de kids.. en dat ik niet alleen de leuke, lieve stiefmams kan zijn.. zonder gevoelens te uiten..

Maar wat vinden jullie:
    - moeten pubers van deze leeftijd gewoon af en toe mee naar dingen die ze 'misschien niet zo leuk vinden'??
    - en moet ik af en toe botsen met stiefkinderen? of is het beter als manlief bemiddeld?

Gewoon even jullie mening.. Ben er uit gekomen met manlief hoor :) maar ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden..

2. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Heee meisje...

Ik antwoord maar even snel omdat ik gewoon weet hoe vervelend het is als iets je hoog zit en nu met de hormoontjes er ook nog es bij wordt het er niet gezelliger op ;)

Allereerst snap ik dat je hier best wel verdrietig om bent... Zou ik ook zijn...!

Aan de andere kant kan ik me de reactie van de kinderen ook weer voorstellen.. Zij komen bij jouw familie in en kennen ze niet eens... en dan gieren er ook hormomen door die tienerlijven heen he... ;)

Ik zou, als je het echt nog eens bespreken wilt, het nog een keer aangeven dat zij voor jouw familie heel belangrijk zijn en er bijhoren en dat jij en jouw familie ze er daarom heel graag bij hebben.

Maar...

Ze zijn 15 en 17.... en ik denk dan idd dat ze niet meer overal mee naar toe moeten, maar mee mogen... dus zelf mogen kiezen. Ze hebben nu zo een beetje de leeftijd dat ze gewoon niet meer mee willen met pappie en mammie... En daarin moeten ze dan naar mijn idee wel de ruimte kunnen krijgen.

Ik zou het dus open laten in die zin: jullie mogen mee en ik zou het leuk vinden om dat jullie er echt bij horen..., maar het moet niet.

Weet je... als je ze toch meeneemt zitten ze daar met een sjaggie gezicht en das ook niets!

En af en toe botsen met je stiefkinderen mag best... Jij hebt ze tenslotte wel in huis en daar gelden ook jouw regels!
    Waren de kinderen trouwens jonger dan hadden ze wel meegemoeten van mij... maar dit is dus puur de leeftijd en het feit dat ze al een eind op weg zijn naar volwassenheid en zich dus ook al zo voelen....

Heeeele dikke knuf van mij en ik hoop voor jou dat de kids zich nog bedenken en toch wel meegaan...

3. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Oooh wat ben ik een rund....

Ben ik thee aan het maken voor dochterlief... giet ik het water in het theeglas en ondanks dat het glas al vol zit, giet ik zo door... Kokend heet water over mijn vingers.. AUUUUWWW!!!!

4. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Op de rest reageer ik vanavond even of morgen... Ik ben zoooo verschrikkelijk moe...
    Echt niet leuk meer...

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Dank je wel meissie voor je snelle reactie :D
    Het is niet zo dat ze ze niet kennen hoor.. ze kennen ze echt wel en lopen altijd te ravotten met mijn neefjes (6 en 4 jr).. maar goed, denk idd dat ik het gewoon op leeftijd moet houden en ze dan maar hun gang moet laten gaan..
    Heb duidelijk gemaakt dat ik het erg fijn zou vinden als ze mee gingen en dat ik misschien een volgende keer ga zeggen dat het moet (zodat ze daar ook mee om leren gaan --> pedagogisch verantwoord)
    Maar voor nu laat ik het maar..
    Nogmaals dank voor je snelle reactie! xx

6. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Heeeel graag gedaan meisje...

Ik heb het ook puur met de leeftijd hoor.. en dat ze ook de kans moeten krijgen om groot gezien te worden zoals ze zich voelen... Ze moeten de ruimte krijgen...

Net nog even aan Tom gevraagd hoe hij het ziet... Zijn dochter is immers al 24....
    Hij zegt dus ook dat vanaf die leeftijd kinderen toch echt liever "groot" zijn en dus liever thuis blijven....
    Hij zegt dus ook: laat ze in hun waarde en hierin hun eigen mening hebben. Laat ze wel weten wat jouw wensen zijn en dat ze zich altijd mogen bedenken....

Heeeeeeel graag gedaan meis!

Lastig he... die tieners!!! ;)

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha zwaar lastig en vooral als je dan ook nog eens het idee hebt dat er verschil wordt gemaakt tussen "echte ouder" en stiefouder.. bah, samen met hormoontjes wou het wel..

Maar gelukkig zelf alweer met manlief uit gekomen.. maar was gewoon even benieuwd naar reacties.. dus ben blij dat ik die van jou meteen kreeg.. hihihi en die van Tom erbij :) bedank ook hem maar!

8. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Tuurlijk wil het dan wel...
    Ik ben daarom ook zo blij dat Tom's dochter gewoon al 24 is... Dan heb je die moeilijkheden al niet meer...
    Vriendinnen was voor ons het meest voor de hand liggende en dat is wel handig nu... En als ik dit dan weer lees van jou, dan ben ik er wel heel blij mee hoe dat dan weer hier gaat...

Ik ben blij dat je er met manlief uitgekomen bent.

Ik kan me voorstellen hoor dat je even wat reacties van buitenstaanders wilde weten.. ik heb dat ook vaak. En omdat ik de meningen van een ander dan ook zo belangrijk vind, heb ik je maar meteen de mijne gegeven ;) Ik ben blij dat je er blij mee was.

Ja hahaha... ik moest Tom toch nog even bellen, want ik wilde even zijn stem horen en had al geen goede reden verder.. Nu dus wel.. Hij vroeg wel even: waarom moet ik een mening geven over een stel kinderen die niet van mij zijn??? hahahahahahha
    Maar goed.. hij snapte het wel dat ik het aan hem vroeg... Ik heb tenslotte ook geen ervaring nog met die leeftijd. Als je erin groeit is het toch vaak makkelijker... ;)

Jij hebt een extra mening.. en ik heb de stem van mijn lieveling even weer gehoord...
    En nu vind ik het eigenlijk wel weer leuk geweest voor een werkdag en mag ie wat mij betreft wel snel thuis komen....

9. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    He Dolfijn,

Oh wat fijn, goede uitslagen dus! Wanneer moet je man dan met de knie geholpen worden?

En heb je vraag gelezen, ik kan er niet echt op antwoorden, want ik zit niet in zo`n situatie.
    Maar wel fijn dat je er toch met manlief uit bent gekomen.
    Snap wel dat het even een vervelende situatie was, knuf meis!

Suc6 morgen met de echo!!! Oh wat spannend!!!

10. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    Oh en wel even een foto`tje showen he?

11. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

heej dolfijn
    tja snap je verdriet heel goed...
    maar naar mijn mening (-18jr) hebben zo nog geen wil, ja die van de ouders...
    Ik wil ook wel eens iets niet maar dat hoort erbij... dan maak je maar zin...!
    zelf moest ik perse overal mee naar toe tot mijn 18de, daarna was het aan mij...
    Maar ook dingen doen die je niet leuk vind hoort bij het volwassen worden, helaas...!
    S6 met je hormoontjes! liefs

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Dank je voor je reactie hier Wolfje.. :) en ben toch wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die een opvoeding heeft gehad waarin dingen soms gewoon moeten.. Maar goed, zijn er dus uitgekomen en hebben afgesproken dat ik best een keer mag botsen met kids en dat ze deze keer thuis blijven, maar dat het best kan zijn dat ik ze nog een keertje ga verplichten om mee te gaan..
    Dus ach, we zien wel hoe het loopt! xx

Bedankt voor alle lieve reacties voor Echo straks.. en natuurlijk kom ik em even showen :D

13. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    We zijn heeeeeel benieuwd naar de echo!!!!! ;)

Succes en veel plezier!!!!

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hi lady's,

Hierbij de echo van ons beebje.. Alles was goed!
    Hartje zien kloppen.. wat een wonderlijk gezicht!!

Beebje was 2,4 cm groot en dus ben ik 2 dagen langer zwanger dan ik dacht.. Nu 4 april 2011 uitgerekend.. en 9 weken en 1 dag zwanger..

Over 3 weekjes terug voor 2e termijn echo omdat beebje dan meer zichbaar zal zijn en mooiere foto's :) zo gaaf!

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ons beebje van dichtbij:

16. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    En kadootje van manlief omdat alles goed was :D

17. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    Dolfijn, wat een prachtige foto`s!!! Gefeliciteerd meid, en fijn dat alles ok is.
    Wat lief dat je dat kadootje van je man hebt gekregen!
    Geniet ervan meis!

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ga ik zeker doen meis! :) Echt helemaal gelukkig op dit moment! :)

19. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Heee Dolfijn..

Ooooh meid wat een prachtige echo!!!! Nu al een fotogeniek kindje ;)

En nu dus over de 9 weken en dus de kritieke punten ook echt voorbij!!! GEFELICITEERD!!!!!!

Wat een schattige kleertjes van je man!!! en zoooo lief!!!

Geniet er lekker van meid... enneuh... je mag het nu dus officieel van de daken schreeuwen he ;)

20. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahha kaartjes naar broers en zussen zijn onderweg.. Dus morgen avond mag het op hyves etc :D hihihi kan niet wachten :D

Deel Deze Pagina