hallo allemaal. mijn dochter is nu 9 maanden in ik geef nog ongeveer 5 keer per 24 u borstvoeding. we willen graag weer zwanger worden maar ik ben nog niet ongesteld geworden. heeft er iemand ervaring met zwanger worden tijdens de borstvoeding zonder daarvoor eerst ongesteld te worden? en wat zijn de eerste symptomen? want aan het uitblijven van menstruatie kan ik het dus niet merken.
Lalalamanon, volgens mij heb je nog geen eisprong dus kan je niet zwanger worden. Bij mij kwam dat pas na ruim 9 maanden bv. Je kan elk moment weer een eisprong krijgen maar het kan ook nog maanden duren. Hoe weet je zeker dat je een eisprong hebt, als je weer menstrueert. Je kan ovulatietesten gaan doen, maar aangezien het lang kan duren lijkt het mij vrij lastig. Bij mij kwam het vanzelf op gang. Bij een vriendin heeft ze eerst alle bv moeten afbouwen, waarna ze gelijk weer een eisprong kreeg.
Same here! Toen ik zwanger wilde worden van een tweede toen moest ik eerst stoppen met borstvoeding. Toen wel gelijk na 1 maand (!) zwanger!
ik wil nog niet stoppen met voeden, ik merk wel dat ze steeds minder behoefte heeft. laatste tijd wel krampen in mijn buik gehad en ben alles aan het opruimen (wat ik me nog kan herinneren waren dat voor mij wel tekens dat ik ongesteld moet worden) maar nog steeds niks. ik ben ook bang dat als ik zometeen ineens ongesteld wordt dat het dan super veel is en ik doorlek als ik net boodschappen doe ofzo. hoe ging dat bij jullie? we vrijen nu gewoon wanneer we willen dus voorlopig maar gewoon een beetje aanklooien en wie weet! en anders maar afwachten. het lijkt me ook zo gezellig om tandem te voeden.
T hoeft ook niet altijd, afbouwen. Misschien een beetje minder. ALs je al gerommel voel kan het best zijn dat het er weer aan zit te komen. Bij mij was het echt niet zo heftig de eerste keer. Gewoon, wel wat meer buikpijn dan voorheen. Misschien hebben ze op het borstvoedingsforum.nl wat tips voor je?
ik ben pas weer ongesteld geworden na 13 maanden bv. Ik geef nog steeds zo´n 4 keer per dag, maar deze maand kunnen we dus weer beginnen met ronde 1. De eerste menstruatie was bij mij maar heel licht trouwens, na 6 dagen was het weer over.
Wat ik veel opmerk is dat vrouwen te vroeg weer zwanger willen worden terwijl babytje nog geen jaar is.. Het is iedereen zijn eigen persoonlijke keuze natuurlijk, maar een baarmoeder en hormonen van een vrouw moeten eerst volledig herstelt zijn om daarna weer zwanger te worden..voor mij is 9 maanden te vroeg hoor! maar ieder z'n eigen keuze! Grts
hoe lang ga je borstvoeding geven dan want je eerste is dan al bijna 2 als het volgende maand raak zou zijn, zou je die dan nog steeds borstvoeding geven dan??? ik weet niet of dat veel voorkomt maar vind het zelf een beetje een raar gezicht ik moet er niet aan denken mijn zoontje (19 maanden) nog aan een borst te hebben hangen hihi
@Tinkerbell, er zijn genoeg moeders die nog borstvoeding geven aan hun kinderen van 2 jaar of ouder... zo bijzonder is dat niet hoor .
ik weet niet hoe ik er dan over denk maar ik vind het voeden tot nu toe heel gezellig en zolang mijn dochter daar behoefte aan heeft ga ik door. dat wordt vanzelf minder, merk ik nu al. maar er zijn genoeg moeders die hun kinderen van 2 of 3 jaar nog voeden (al zijn dat soms maar en paar slokjes voor het slapen gaan) heerlijk veilig en warm in slaap vallen, heerlijk toch! ik kan niet afbouwen want mijn dochter weigert vanaf een maandje of 3 de fles en drinkt dus alleen via mijn borst. ik laat het tempo daarom bij haar. soms heeft ze zoveel brood gegeten dat ze daarna geen zin meer heeft om te drinken. en dat wordt waarschijnlijk steeds meer.
ik zie aan je banner dat jij al bijna twee jaar voed. echt super goed! hoe vaak voed jij eigenlijk nog op een dag?
Meestal drie keer, ook weleens twee of zelfs een keer. Hangt van de dag af, en hoe vaak ze wil en hoe vaak ik wil.
Ik heb 2 boefjes, 30-06-2007 en 25-08-2009. De oudste (nu 3,5) heeft 3 jaar BV gekregen. De jongste is nu 15 maanden en krijgt nog BV. CYCLUS 2010 Eerste ongesteldheid na de bevalling (25/08/2009) 03 09 2010 38 dagen 11 10 2010 43 dagen 23 11 2010 nu al 47 dagen en nog niks CYCLUS 2009 Zwanger en daarna BV niet ongesteld. CYCLUS 2008 Eerste ongesteldheid na de bevalling (30/06/2007) 30 05 2008 06-12-2008 positief getest.
Hier wordt nog zeker 5 keer per dag gevoed als het niet vaker is Mijn cyclus kwam na enkele weken (!!) al terug, dus in ons geval deed het vele voeden weinig aan mijn cyclus (ik voedde zeker in het begin elke 2 uur). Je zou idd eens op het bv forum kunnen kijken, of op het dragen en voeden forum. Daar zijn een heleboel mama's die zwanger raakten terwijl ze bv geven en tandemen. Zelf wil ik mijn lijf en mijn zoontje wat langer de tijd geven, o.a. daarom dat wij er nog niet voor gaan. Maar het kan dus heel goed gelukkig!
dankje. ik geef nog 2 keer per dag. maar zoals ik me nu voel dan denk ik dat ik daarmee stop na fynn zijn 2e verjaardag. het vergt nu erg veel van me. en de gyn zei het ook al. maar ik wil het toch zo lang mogelijk uit stellen zodat ik kan tandemmen