Alle nieuwe dames, welkom en gezellig dat jullie mee komen kletsen ! @ Miccie. Wat vervelend zeg. Als je zwanger wil worden wil je natuurlijk al helemaal niet wachten tot je cyclus weer op gang is. Hopelijk is dat het en niet wat anders... Was je hiervoor wel weer regelmatig ongesteld? Of al sinds het stoppen met de pil niet? Bij mij heeft het ook even geduurd de eerste keer voordat mijn lichaam ontpilt was .. Daarom ben ik na de geboorte van Iris ook nooit meer aan de pil geweest. Nu maar wachten of na mijn miskraam de boel weer op gang komt
Hoi Iris, bedankt voor je reactie. Toen ik 13-15 jaar was, was ik regelmatig, daarna aan de pil gegaan en gestopt toen ik zwanger wilde worden. De eerste maand was ik meteen zwanger, dus ook geen volledige cycles gehad en heel veel mazzel. Ik denk ook dat ik daarom een beetje te gemakzuchtig ben geweest en gedacht heb dat ik bij de tweede ook zo zwanger zou zijn. Ik wil eigenlijk al vanaf de bevalling van de eerste meteen zwanger worden maar ivm keizersnee, meerdere studies, werk (ontslag) en nieuw huis, verbouwing e.d. gewacht tot juni dit jaar. En nu ben ik er inmiddels zo aan toe maar werkt mijn cycles niet mee, iets waar ik eerder geen rekening mee gehouden had. Ik dacht altijd dat ik super regelmatig was, maarja met de pil ben je dat meestal, had dit niet verwacht. Ik heb morgen de echo al. Ik ben erg benieuwd. Wat rot voor jullie dat je een Mk gehad hebt, wanneer is dat geweest? groetjes
Ik heb een week geleden een miskraam gehad. Inmiddels geen bloedverlies meer, dus ik hoop dat mijn cyclus snel weer op gang komt. Zelf heb ik de eerste keer ook een keizersnede gehad trouwens.. dacht eerst ook dat ik daarom misschien wat bloedverlies had dit keer... maar helaas toch een miskraam geworden. We hadden nog maar net besloten om voor een 2e kindje te gaan en ik was gelijk alweer zwanger. Dat was wat te mooi om waar te zijn denk ik.. Dus nu weer vol goede moed verder! Succes met de echo morgen, spannend!
Hoi meiden, Mag ik ook meeschrijven (proberen er de tijd voor te vinden, hihi). Ik ben 30 jaar, mijn man 31 en gaan voor een 2e kindje! Ben half september gestopt met de pil, vandaag ongi geworden (cyclus nu 31 dagen). Deze ronde nog niet bewust geklust, wilde ff weten ook of mijn lichaam weer zonder pil goed functioneert. Had gerekend op 28 dagen, dus was wel ff zenuwachtig of ik toch niet zwanger was, maar toch niet. Mijn dochtertje is nu 20 maandjes oud. Bij mijn dochtertje was ik in ronde 5 zwanger, ik verwacht nu dus ook zoiets. Ik zag ook een lijstje volgens mij, mag ik daar ook bij, beheert iemand dat speciaal?
Hallo meiden, Hoe is het hier? Ik zie al dat er een hoop van jullie lid zijn geworden van de Spruitjes club (hihi). Superleuk zeg! Vanacht gedroomd dat ik zwanger was. Ik deed een test en die was positief. Vanochtend zat ik op mijn werk en kreeg ik lichte ongipijn, ik dacht meteen...innesteling? Oh wat kun je er mee bezig zijn. Ik weet nog dat ik in mijn eerste berichtje hier zei dat het wel mee viel maar deze ronde ben ik er toch meer mee bezig. Duim duim duim! @meid: Je kunt volgens mij gewoon berichtjes posten net als op het forum. Ik dacht het wel handig was, want zo kun je de vragen een beetje groeperen zeg maar en en staan ze niet allemaal in 1 topic. En soort mini forumpje zeg maar. Dan alleen voor ons. Ik zal zo eens gaan kijken hoe alles een beetje werkt. Heb zelf ook nog niet alles goed bekeken hoor. @Mamavanjill: Wat vervelend dat je zo'n rottijd achter de rug hebt zeg. Het is al zwaar met een kleintje in het begin en als je dan ook nog jezelf in de weg zit wordt het alleen maar moeilijker. Wat goed van je dat je nu weer de moed hebt om voor een een 2e te gaan. Heel veel succes. @Iris2009: Wat balen van je mk. Ook al is het nog zo pril...zodra je test positief is ga je toch al dromen en dan komt het toch best hard aan als het mis gaat. Hoop je snel weer mag beginnen. @Miccie: Veel sterkte met de echo. Ik hoop dat het allemaal meevalt. @iedereen: Fijne avond!
Hoi dames, Moest wel weer even bijlezen hoor Snap dat niet iedereen haar NOD weet, maar een schatting is wel leuk om te weten... @ Seconlife Wij lopen gelijk, volgens mij heb je de berekeninggoed gedaan. Ik had zondag een positieve ovulatietest en zit nu in spanning. Ik heb nu dus heel erge buikpijn. Zo erg dat het me aan mijn miskraam doet denken, niet echt leuk. Maar de gedachte dat het misschien met een innesteling te maken kan hebben vind ik dan wel weer mooi @Iris2009 Komt hard aan, ookal is het zo pril he. Bij mij was het nog korter, maar het deed heel lang veel pijn en ik was me toch een partij verdrietig. Gelukkig gaat het nu wel weer beter, succes... Je leest wel eens dat het de ronde erna vaker raak is... @Mamavanjill Weet wel een beetje hoe je je voelt. Heb geen pd gehad, maar wel heftige gezondheidproblemen tijdens mijn zwangerschap. Ik vind het nog steeds superspannend/eng om weer zwanger te raken. Maar ja, de wens is ook zo groot... Veel sterkte, het hoeft niet weer te gebueren toch. Je wordt nu natuurlijk ook extra goed in de gaten gehouden.
Hoi meiden, Hier nog iemand die voor de 2e gaat. Ben eind april gestopt met de pil en weer een onregelmatige cyclus gekregen na het stoppen van de pil. Mijn dochtertje is in oktober 2 geworden.
Dat is nog maar heel kort geleden, heel veel sterkte! Ik hoop dat jouw cycles ook snel weer normaal is. Hoe oud is je eerste kindje? En is jou litteken ook nog steeds zo gevoelig? Heel veel sterkte! Groetjes
Iris is nu bijna 15 maanden. Ik heb geen last meer nee van het litteken, jij wel?? Heb op die plek nog wel steeds een beetje een doof gevoel.
Ooooh wat herkenbaar dit verhaal!!! Ik heb na me bevalling ook een PND gekregen en heb anderhalf jaar aan de medicijnen gezeten!! Ik ben er sinds maart vanaf ik had effexor en slikte 175 mg per dag! En ben na 1 jaar af gaan bouwen en op het laatst slikte ik nog 37.5 mg en idd helemaal op het eind om de dag! Ik heb echt afkickverschijnselen gehad en ben zo blij dat ik er vanaf ben! Ik durf nu pas echt positief te zijn over een tweede ik ben ervoor naar de huisarts geweest en doorverwezen naar gyn en heb volgende week weer me eerste afspraak bij de psych! ze gaan me nu helemaal begeleiden omdat ik het best weer eng vind en zodra ik zwanger ben mag ik gelijk naar het ziekenhuis en kom onder behandeling bij de gyn tijdens zwangerschap, bevalling en erna dus ben benieuwd! Ik denk dat ik nu een knopje om heb kunnen zetten waardoor ik het aandurf want 2 maanden geleden deed ik niks als huilen en wist ik het echt niet meer.... Ik weet wel dat er medicijnen zijn speciaal voor tijdens de zwangerschap maar ik zou wel even navraag doen of dat die je nu hebt ook wel goed zijn om te slikken in het geval je zwanger word hoor...die van mij mocht ik geloof ik echt niet slikken tijdens een zwangerschap! Maar je verhaal is wel heel erg herkenbaar!
Morgen dames! Hmmm...vannacht ook weer ongipijn en nu nog steeds. Spannend hoor. Maar nog geen gevoelige borsten. Bij onze dochter had ik dat al wel, vooral aan de zijkant. Je gaat toch vergelijken. Mag pas volgende week testen maar had even gekeken en volgens de berekening zou het innestelingspijn kunnen zijn. Maar ja, kan natuurlijk ook gewoon ongesteld worden helaas. Leuke site om je gek te rekenen: Wanneer eisprong, innesteling, zwangerschapstest, bevalling @Max: Oh wat leuk! Jij loopt een paar dagen voor volgens mij. Spannend! Ga voor je duimen. Liefs
leuke site Secondlife. Mijn informatie haal ik van Predictor - Antwoord op al je vragen van A tot Zwanger En op Babyplaza - alles over zwanger worden, zwangerschap, geboorte en baby kijk ik ook regelmatig.
Ik doe ook mee, alhoewel het nu weer ff stil ligt door mijn ongi! Over een weekje begint alles weer opnieuw, hihi.
Ik ben half september met de pil gestopt, ben nu dan voor het eerst ongi. Deze 'eerste' ronde niet echt benut, dus ik tel hem eigenlijk niet mee. Al hoopte ik tegen ongitijd dat ik toch misschien wel zwanger zou zijn ... dus ga nu voor ronde 1! Ga ik ook mijn cyclus beetje in de gaten houden enzo.
hallo allemaal, ik en mijn man gaan ook voor een 2e kindje. onze eerste kindje is bijna 2. heb de 1e ronde gehad en wacht nu op me ongi. voor mijn eerste zwangerschap had ik pco en ben ik dmv clomid zwanger geraakt. Zoals je ziet aan mijn banner ben ik al 5 dagen overtijd, test was negatief, dus heb gelijk de gyn gebeld of ik een afspraak mocht maken en dat mocht. Over 3 weken heb ik een intakegesprek. en gaan ze onderzoeken of ik nog pco heb. erg spannend allemaal weer.
Hallo allemaal! Wat een leuk topic zeg,veel die er voor een 2e gaan.Hopelijk mag ik er ook bij om mee te kletsen.We hebben een dochter van bijna 1 en gaan voor een 2e.Zo spannend allemaal weer.Ben alvast met de foliumzuur begonnen.Ben benieuwd.Ik wens iedereen veel succes.