Zo, wat is er lekker veel geschreven Josephine, jij natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!! Kan me voorstellen dat het wel even wennen is als je er nog niet echt mee bezig was maar volgens mij is dat wennen zo gebeurd hoor! Heftig zeg van je zoontje. Is het iets dat blijvend is? Je hoeft er niet over te praten hoor als je dat liever niet doet... Debby, leuk dat je ook komt schrijven! En PCO zou niet leuk zijn. Had je toen jullie voor de eerste gingen ook al een lange cyclus? Ik heb lang gedacht dat ik ook PCO had. Heb eigenlijk alle symptomen (gehad). Toen ik stopte met de pil en het zo lang duurde voor ik ongesteld werd zag ik de bui al hangen. Maar nadat het met een Provera kuurtje was getriggerd had ik ineens cycli tussen de 27 en 33 dagen. Dus dat viel me echt 100% mee. Geen idee hoe het nu zal zijn, want ik heb de laatste tijd veel vaker gehoord dat het zich na een eerste zwangerschap alsnog (weer) openbaart... En op vakantie naar Italië. Lekker! Waar gaan jullie naar toe? En 7,5 week is toch echt zo lang niet meer hoor. Dat is al aftelwaardig Blijmeisje, m'n nick zegt al min of meer waar we wonen; Frankrijk. Dus nog iets verder weg.. Jij hebt dus een nette cyclus. Da's wel handig. Ik heb echt geen idee of ik deze dagen m'n eisprong nu echt heb of niet. Op zich wel wat signalen maar niet overduidelijk. En ik heb 'em nog nooit gevoeld dus kan daar ook niet op wachten zeg maar. We zien het wel. Deze maand is het ook nog niet echt een issue hier zeg maar. Eerst maar zien of m'n cyclus gewoon weer op gang komt. Heb wel een lichte pil gebruikt (een 15 waar 30 normaal is). Die moest ik ook 24 dagen slikken ipv 21 en had dus ook een kortere stopweek. Maar mn ongesteldheid werd met de keer erger :x We zijn idd in de buurt verhuisd. We woonden in een appartement en we zijn verhuisd naar een huisje met tuin. Met een kleintje wel zo prettig vonden wij. En nu de zomer er aan komt wordt ik er alleen maar blijer van. Zoonlief heeft de eerst avond in het nieuwe huis z'n ogen uitgekeken. Hij herkende zn papa en mama, de meubels en z'n speelgoed maar de rest van het huis was toch niet het huis dat hij kende... Hij was superafgeleid bij het drinken van z'n fles en bleef maar om zich heen kijken. Echt superlachen om te zien. De eerste nachten sliep hij prima. Maar het is sowieso geen moeilijke slaper dus dat scheelt. Wel hebben we zondag z'n eerste tandje ontdekt en prompt de afgelopen 2 nachten is hij vaak en lang wakker. En dat kennen we dus helemaal niet van hem. Dus papa en mama lopen vandaag wel met wallen onder de ogen.... En ik zit vanochtend een ochtendje verplicht thuis want de oppas belde af met de mededeling dat ze ziek is en dus niet op kan passen. Manlief en ik nemen beide een halve dag om zo maar zelf op te passen. Morgen werk ik sowieso niet en ik ga er vanuit dat ze donderdag wel weer beter is.... Nou, ik ga even de was doen. Moet er dan toch maar van profiteren dat ik thuis zit... Groetjes!
Hoi hoi allemaal. zal me ff voorstellen ik ben sabina en ben 20 jaar. Heb een dochtertje van 7 maanden en starten met de 1ste ronde voor een 2de. Bij me dochtertje ging het allemaal wel snel was binnen 2 maanden zwanger,hoop dat de 2de niet langer op zich laat wachten Ben alleeen wel een beetje bang voor de bevalling heb me bevalling niet zo prettig ervaren en zoals ik het had voorgesteld,zijn er nog meer mensen met zulke gevoelens? Groetjes sabina
fransa ik heb altijd een vage cyclus gehad. Nooit echt bijgehouden maar weet wel dat ik er altijd op zat te wachten. Het is een keer een jaar weggebleven. Bij mijn dochter stopte ik met de pil en was ik direct zwanger. Komt waarschijnlijk doordat de hormonen die in de pil zaten een eisprong hebben getriggered volgens de huisarts. Ik was nu niet aan de pil dus mijn cyclus ligt niet aan het ontpillen. Hebben niet echt anticonceptie gebruikt na de bevalling, af en toe een condoom voor de vorm, maar die lag er vaak halverwege al weer af. Ik zit vandaag op dag 63. Ik hoop eigelijk dat het zondag ofzo komt want ik weet dat de gyn op dag 3 bloed zal willen prikken. En als ik nu ongesteld wordt is dag 3 dan zoooo lang.
Oeps Debby, had ik me een week vergist! Solly! Wel super lekker dat jullie ook op vakantie gaan. Kan je dan echt naar uitkijken he! En 7,5 week vliegt voorbij (Zie: het is nu alweer 7,4! ) En nou voel ik me dubbel dom FRANSa! Was natuurlijk niet zo moeilijk te raden haha. Wonen jullie daar al lang? Heerlijk een huis met tuin. Dat is het enige wat ik echt mis. Wij hebben een mooi huis midden in de stad, maar kijken af en toe al wat rond naar huizen op t platteland met veeeel tuin! Wat superschattig trouwens dat hij toch wat verward was van de verhuizing. Is ook best vreemd natuurlijk. Kan zelf na een verhuizing ook uren op de bank voor me uit zitten staren naar al het nieuws... Mijn zoontje heeft trouwens ook al 2 tandjes en was daar echt van slag van. 'S nachts viel gelukkig mee, maar hij was echt niet zijn vrolijke zelf. Grommen en op zn hand bijten. Daar nog een griep met koorts en oornontsteking bij zorgt dat wij nu heeel blij zijn met vakantie! Als hij echt last had gaven wij een paracetamol en je hebt ook middeltjes bij de drogist ervoor. Dat is wel lastig trouwens als de oppas ziek is! Is de kinderopvang in Frankrijk hetzelfde geregeld als hier? Hoe is het weer bij jullie eigenlijk? Hier wordt het volgens mij wat warmer volgende week, bij jullie nu al? Hoi Sabina, spannend dat jullie voor nr 2 gaan. Hopelijk lukt het snel! Ik vond bevallen niet mijn nieuwe hobby maar zie er niet extreem tegenop. Hoewel ik toen heel trots was dat ik het helemaal zelf had gedaan en ik nu af en toe denk: misschien toch maar pijnbestrijding. Is jouw bevalling zo vreselijk geweest?
@bevalling: ik heb helaas een keizersnee gehad met 34 weken. Daar ben ik nog wel eens bang voor. Maar uiteindelijk is het resultaat prachtig. het kan alleen maar beter!
Wat lastig zeg Debby dat er zoveel verschil in zit! Dan weet je ook nooit waar je aan toe bent. Is er een reden dat je je ongi nu wel verwacht? Of zou het ook nog een tijd kunnen duren? Hopelijk kan de gyn je verder helpen!
blijmeisje dat maakt toch niet uit. Wat snel 2 tandjes! Mijn dochter heeft er pas 1! Wij hebben ook een huis met een klein tuintje in een kleine stad. Ik zou niet op het platteland willen wonen hoor. Woon hier heerlijk, ga niet meer weg!
blijmeisje ik heb vorige week zondag echt heel veel pijn in mijn lies gehad en mijn dokter zei dat dat waarschijnlijk een ei/cyste is geweest. Dus hij verwacht mijn ongi zondag. Of heel misschien zwanger want ik heb wel sex gehad zondag. Maar denk het niet hoor, zou wel heel toevallig zijn.
Ha, dus Debby en blijmeisje, jullie zijn stadsmeiden... In NL woonden we in het oosten dus ook niet echt stads ofzo. Tis hier deze week heerlijk weer. Het wordt elke dag een graadje warmen. Dus morgen er maar lekker van genieten. Morgen ook naar de kinderarts met m'n zoontje voor de 6-maandencontrole en z'n laatste inenting. Dat doe je hier dus ook niet bij een soort CB, je gaat 'gewoon' naar de kinderarts. Kinderopvang is hier wel vergelijkbaar met NL. Je hebt of gewoon een soort van kdv of je kindje gaat naar een 'gastouder'. Wij hebben een oppasmoeder gevonden die naast hem nog 3 andere kindjes heeft. En het bevalt heel goed. Ze is lief voor de kinderen en hij doet het er ook heel goed. Dus daar zijn we wel blij mee. Alleen zijn zulke dagen als dit dan wel weer lastig he... Zoonlief heeft verder eigenlijk helemaal geen last van z'n doorkomende tandje. Tsja, hij kwijlt wat harder maar buiten dat... En dan het slapen maar het kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk. Maar verder is hij net zo vrolijk als altijd. Dus dat is wel fijn. Zo mogen ze allemaal wel doorkomen Debby, dus jullie hadden misschien echt wel heel veel geluk bij je dochter. En nu gaat het dus toch wat moeilijker. Ik hoop voor je dat je idd ongesteld wordt zondag. Of nee, ik hoop nog meer natuurlijk dat je niet ongesteld wordt maar gewoon zwanger bent. Dat zou helemaal wat zijn natuurlijk! Maar iig zou het wel fijn zijn als er wat vaart in zou komen. Dit wachten is ook maar vervelend... En Sabina, leuk dat jullie ook voor een tweede gaan! Ik heb heel erg opgezien tegen de bevalling maar ben uiteindelijk met een ks bevallen. Als het snel raak is wordt het hoogstwaarschijnlijk weer een ks en anders mag ik weer tegen het bevallen opzien. Ik kan me voorstellen dat het niemands hobby is. Vond de lichte weeën die ik had al vervelend. En dan had ik nog niet eens hele echte heftige zeg maar. Dus stiekem denk ik zelfs nog wel een beetje blij met deze afloop. Ben dan ook wel heel erg snel en goed hersteld hoor! Heb nog even lekker hard gewerkt vanmiddag. En dan morgen lekker genieten van m'n vrije dag. En wat nog beter is; vanaf 1 april ga ik 60% werken. En dan ben ik vrij op maandag en vrijdag. Het is echt utopia voor mij maar het gaat echt zo worden. Heeeeerlijk!!
ach ja het zou heel mooi zijn als het zo was maar ik verheug me er niet op... zou wat zijn dat ik de gyn weer af moet bellen haha. Ik had 2 weken geleden een vals positieve zwangerschapstest. Toen heb ik wel even stevig gebaald. Nu sta ik er wat rustiger in omdat ik weet dat ik nog even moet wachten...
Wat fijn Fransa! Minder werken! Werk je nu dan fulltime?? Poeh dat lijkt me wel heftig hoor! Ik werk nu 3 dagen (eigenlijk 4 maar 1 dag ouderschapsverlof) en dat bevalt me prima. Na 3 dagen werken heb ik ook echt wel behoefte om weer lekker bij mijn mannetje te zijn. Daar is NL wel uniek in he! Verloskundigen/kraamzorg/CB. Ik vind dat wel goed hoewel, zoals jij al schreef, er ook nadelen aan kleven. Er heerst hier wel een 'niet zeuren' cultuur. Soms heb je het gevoel dat niemand je serieus neemt. En dan krijg je af en toe van die drama's. Ik heb zelf ook altijd erg veel moeite om een arts te bellen omdat ze je zo snel het gevoel geven dat je een zeikwijf bent. Voor anderen kan ik dan heel goed opkomen, maar voor mezelf.... mmm... Ik zag eigenlijk helemaal niet zo tegen de bevalling op. Ik dacht ik kan me er nu wel heel druk om maken maar dat kind moet er toch uit en het kan mee en tegenvallen. Op zich heb ik een prima bevalling gehad alleen wel met rugweeen en ik heb 1,5 uur moeten persen. Dat was wel erg heftig/pijnlijk. Ook behoorlijk gescheurd. Eigenlijk viel het wel mee en toch ben ik er nu zenuwachtiger voor. Misschien juist omdat je weet dat het toch wel heftig is. En dan denk ik: waarom ook eigenlijk geen pijnstilling. Terwijl dat de vorige keer niet in me opkwam. Ach dat zien we dan wel weer!
fransa hoezo moet je als het snel raak is weer met ks bevallen? Mag je het dan niet gewoon proberen? hier moest ik eigelijk een jaar wachten na de ks maar een half jaar was ook goed zei de gyn. Hier mag je altijd wel een gewone bevalling proberen.
Hoi meiden, Als het bij ons deze ronde raak is, is onze oudste bij de bevalling bijna drie jaar oud en de jongste dik anderhalf. Dus dan hebben we drie kinderen onder de drie jaar. Ik hoor jullie denken... stelletje konijnen... Hihi... Anyway, we laten de natuur gewoon haar gang gaan. Geen anticonceptie dus. Na de bevalling van de eerste duurde het trouwens zo'n 6,5 maand voor ik weer ongesteld werd. Na de tweede bevalling 7 maanden. Weer een voordeel van borstvoeding... Groetjes, happyhippo
Hoi Happyhypo! Spannend of het al raak is! Stelletje konijnen haha.. Valt mee hoor! Maare laten jullie het op zn beloop? Of is er wel ergens een eind (qua hoeveelheid kinderen)? Ik werd ook pas weer ongesteld toen ik stopte met de bv. In mijn geval: nadeel van de bv Was je de vorige keren wel snel weer zwanger nadat je weer ongesteld was geworden? Hoop voor je dat dat nu (ook) zo is!
Haha, blijmeisje, zo kan je het ook lezen... Nee, als het nu weer raak is, is dit wel mijn laatste zwangerschap. Getver, nu ik het schrijf, heb ik het er ineens moeilijk mee... Maar goed, 't moet eerst maar eens zover zijn. Daarna zien we wel wat voor anticonceptie we gaan gebruiken. Na de eerste bevalling ben ik na 6,5 maanden drie keer ongesteld geweest voor ik weer zwanger werd. En nu na de tweede bevalling heb ik na 7 maanden ook weer drie menstruaties gehad. Wie weet...
Wou je niet verdrietig maken hoor! Kan me het wel voorstellen hoor. Ik dacht altijd: 2 lijkt me mooi. Maar nu we eenmaal 'begonnen' zijn denk ik 'maar 2?? Dan maak je dit maar 2 keer mee...' hahah. Maar goed in ons geval mogen we in onze handen knijpen als het überhaupt 2 keer lukt. (ga ik stiekem wel vanuit) en anders hebben we in ieder geval 1 prachtvent! Zou wel leuk zijn als het nu weer raak was. Wanneer moet je weer ongesteld worden? Heb je symptomen dat je denkt dat het zo zou kunnen zijn??
Hoi Happyhippo! Tis toch leuk dat je de kinderen zo dicht op elkaar hebt!? Dat is één van de redenen waarom wij nu ook al voor een tweede willen gaan. Dan hebben ze wat aan elkaar, heb jij even een paar pittige jaren maar daarna ben je ook gelijk uit de luiers en kun je heerlijk gaan genieten. En jullie laten het dus bij 3? Vind ik al dapper hoor! Ik zie mijzelf er echt niet meer dan 2 hebben. Vroeger riep ik ook altijd 3, vond ik wel leuk, maar voor nu houden we het even bij 2... En mocht het nu niet lukken, dan zijn we ook superblij met ons mannetje en gaan we er gewoon dubbel hard van genieten! Spannend dat je bijna mag testen, duim voor je dat het raak is! Debby, hier zijn ze wat voorzichtiger met dit soort dingen dan in NL. De beslissing om bij mij een ks te doen was hier al heel gauw genomen. In NL zien ze het vaak nog even aan en doen ze het echt als het echt niet anders kan. Mijn gyn zei dat wanneer je binnen 2 jaar opnieuw bevalt de risico's toch best groot zijn als je een normale bevalling probeert. Omdat een tweede kindje vaak groter is en je buik ook nog weer wat verder oprekt. Dus grotere kans op complicaties met het litteken. En dat willen ze hier dus denk ik bij voorbaat voorkomen. Maar ik vind het dus niet erg. Wel zo'n prettig idee eigenlijk als je weet waar je aan toe bent... Het zou wel super zijn als het toch raak is deze ronde, maar kan me voorstellen dat je er dan even terughoudend over bent. Als je al even flink teleurgesteld bent wil je jezelf ook niet te blij maken... En blijmeisje, die 3e kan altijd nog natuurlijk. Tis denk ik anders als je denkt '2 is wel leuk' en dat wanneer de tweede er is je het helemaal niets vindt. Je kunt je kindje moeilijk weer inleveren.... Eerst maar eens deze proberen en dan wie weet over een paar jaar denk je er weer heel anders over!
@fransa goed om te weten van die ks! Nou ik moet nog maar zien of ik binnen 2 jaar weer mag bevallen... maar mijn kindje zal waarschijnlijk echt wel groter zijn. Mijn dochter is met 34 weken geboren en woog 1990 gram en 40 cm. Hopelijk houdt het volgende kindje het wat langer uit! @aantal kinderen: Ik wil er graag 3. Het liefst 2 dicht op elkaar en dan nog 1 als de anderen naar school gaan. Mijn man wil het bij 2 houden en zich daarna laten sterriliseren, maar misschien kan ik hem nog overhalen!