HallO! Toen ik zwanger was van mijn dochtertje en aan de vk vertelde wanneer ik voor t laatst ongesteld was geweest ( het was niet gepland, dus weet niet meer hoelang er tussen ongesteldheid en testen zat ) , zei ze mij dat dit eigenlijk niet kon bij een normale cyclus.. Had volgens haar veelste vroeg een positieve test. Hieruit concludeer ik dan dat ik waarschijnlijk een vroege eisprong heb??! Kan dit wel als je gewoon een 'normale' cyclus hebt? ( 30-29 ) Bij mijn vorige 2 cyclussen en ook deze weer, heb ik rond de 7e dag van mijn cyclus al vruchtbaar slijm! Ik weet dat er even tussen kan zitten, maar is dit niet erg vroeg? Ik ben nog niet aan de ovu testen en eigenlijk maken we het iedere dag gezellig! Thanks alvast!!
Ja het kan zeker, ik had mijn eisprong op dag 8,9of10 (achter gekomen dmv ovu-testen) en had een cyclus van 29 dagen Vruchtbaar slijm wil niet altijd zeggen dat je gelijk je eisprong hebt, ik had soms zelf het 'vruchtbare' slijm 6 dagen na mijn ei.
Vlinder bedankt voor je antwoord! Ik weet dat het niet altijd wat zegt vruchtbaar slijm, maar aangezien de verloskundige dit toen tegen mij zei vroeg ik mij af of dit wel kon. Wel dus! Bedankt!
Je luteale fase (periode tussen eisprong en ongi) kan tussen de 10 en 18 dagen zijn. Het kan dus inderdaad zo zijn dat jij redelijk vroeg een eisprong hebt en dat je een lange luteale fase hebt, waardoor je cyclus wat langer is.