Zwanger willen worden, vraag...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Victoria25, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Hallo,

Mijn man en ik zijn al ongeveer 10 maanden aan het proberen om zwanger te worden, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.
    Mijn cyclussen zijn erg regelmatig, meestal tussen de 28 en 30 dagen.
    Nu heb ik ergens gelezen dat iemand naar de gynaecoloog is gegaan ivm het niet zwanger worden. Zij moesten vanaf dag 11 (na de 1e dag van de menstruatie) langs komen om te meten hoe het zit met de follikels. Meestal moest zij dan om de dag weer terug komen. Voorafgaand aan dit onderzoek moesten zij zorgen dat er zaadjes aanwezig waren in de baarmoeder.
    Nu is mijn vraag: is het verstandig om vanaf dag 11 pas te beginnen of maakt dat niet uit? Wij proberen vanaf dat de ongesteldheid over is ongeveer om de dag, maar is dit wel goed?
    Als het eenmaal zover komt dat wij bij de gynaecoloog langs moeten, is het dan verstandig om al bezig te zijn met temperaturen en ovulatietesten? Of heeft dat nog geen meerwaarde? Een tijd terug heb ik van een van jullie juist te horen gekregen dat temperaturen niet echt meerwaarde heeft, omdat dit niet altijd betrouwbaar is (is van veel dingen afhankelijk).
    We willen namelijk elke kans aangrijpen die er is...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Temperaturen heeft helaas minder meerwaarde omdat je temperatuur van veel factoren afhankelijk is. Ga dan evt. ovulatietesten gebruiken.
    Het is altijd handig om veel informatie te hebben voor de gynaecoloog.
    Gemeenschap om de dag rond de eisprong word aangeraden. Of je na de menstruatie of na dag 11 begint maakt niks uit.
    Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina