Snel cyclus weer op gang en opnieuw beginnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Geertje79, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geertje79

Geertje79 Lid

11 okt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Deze zomer heb ik een miskraam gehad; bij de echo bij 10 weken bleek het vruchtje bij week 7 al gestopt met leven. Na een maand was mijn cyclus weer terug en dezelfde maand waren we weer zwanger. We konden ons geluk niet op. Met de 9 weken echo leek alles goed. Helaas werden we bij de 12 weken echo weer teleugesteld. Het kindje leefde maar alles onder het middenrif leek niet te zijn ontwikkeld. We zouden een zwaar gehandicapt kind moeten verwachten (geen buikwand, open ruggetje, misvormde beentjes). We hebben toen de zware beslissing moeten nemen om een einde te maken aan deze zwangerschap. Afgelopen maandag ben ik 'bevallen'. Er is nu al vastgesteld dat het niet aan erfelijke zaken heeft kunnen liggen. We hebben twee keer domme pech gehad.

We willen dus zo snel mogelijk door, want de kinderwens is niet minder. Ik heb twee vragen over wat ik ongeveer kan verwachten:
    - na de miskraam was mijn cyclus na een maand weer terug. Nu is de 'bevalling' met medicijnen op gang gebracht. Gaat het daarom langer duren tot ik weer een cyclus heb, of kan ik ongeveer verwachten wat de vorige keer is gebeurd en dat mijn lijf zih aardig snel hersteld.
    - De vorige twee keren waren we beide keren in één maand zwanger. Ik ben nu zo bang dat het bijvoorbeeld een jaar gaat duren. Als het deze keren zo 'gemakkelijk' ging kan ik daar dan een beetje op vertrouwen voor in de toekomst, of is daar helemaal niets over te zeggen?

Ow toch nog een vraag: wat kan ik zelf doen om mijn cyclus zo snel mogelijk weer op gang te krijgen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Jij kan niks doen om je cyclus weer snel regelmatig te krijgen. Het kan nu langer duren voordat je cyclus regelmatiger is. Ook is er niks te zeggen over hoe snel je nu zwanger raakt.
    Je moet echt rustig afwachten en zien wat je lichaam doet.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina