zwanger willen worden; wel of niet vertellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaNo, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat het helemaal aan je eigen situatie ligt of je het wilt vertellen of niet.

Wij hebben het wel aan iedereen verteld. Zelfs mijn baas weet het, maar dat komt omdat ik op een tweemanskantoortje (baas en ikke dus) werk. Hij heeft zelf twee jonge kinderen en heeft mij tijdens mijn sollicitatie 1,5 jaar geleden gevraagd of ik ook kinderen wilde. Ik zei toen dat hij dat niet mocht vragen, maar dat ik eerlijk ben en heb hem toen ook verteld dat we inderdaad bezig zijn voor een kindje. Overigens weten de naaste collega's van mijn vriend ook dat we graag een kindje willen.

Ik ben nu wel blij dat iedereen weet dat we bezig zijn. Nu worden we niet lastig gevallen met vragen als "willen jullie nog geen kindje?" e.d.. Wij kunnen nu steun zoeken bij iedereen nu het wat langer duurt om zwanger te worden. Zelfs mijn baas leeft mee!

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Op het moment dat wij besloten de pil in de prullenbak te gooien hadden we tegen lekaar gezegd dat we het voorlopig tegen niemand zouden zeggen. Toen een goede vriendin van mij vertelde dat zij en haar vriend bezig zijn kon ik het niet langer voor me houden. Nu kletsen we honderduit over hoe het zal zijn mochten we tegelijkertijd zwanger zijn......2 andere supervriendinnen van me weten het ook, tegen hun kan ik niks geheim houden. Mijn lief heeft het inmiddels tegen 1 collega gezegd omdat hij zelf net papa is geworden (en manlief praat te graag over baby's hahaha). Van onze families weet niemand het, en dat houden we graag nog even zo........Anders slaan ze allemaal op hol en gaan al vanalles aanschaffen.....Ze willen allemaal zo graag opa en oma worden......hihi!

3. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Dat is een keus die iedereen voor zich moet maken toch?
    Ik ben een kletskous en kan het echt niet stil houden voor een aantal mensen, hang het ook niet aan de grote klok hoor, dat doe ik lekker op het forum:D

Maar een aantal heel goede vrienden weten het.
    Maar heb het bijvoorbeeld niet aan mijn ouders verteld omdat die het zo graag willen dt ze me wel zwanger kunnen kijken :D

Juist als het allemaal wat langer duurt heb ik steun van vrienden nodig.

Froukje

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden ons eigenlijk ook voorgenomen om het aan niemand te vertellen, maar ik kon natuurlijk mijn mond weer niet houden ;) Nu weten dus mijn moeder en mijn beste vriendin t (en haar vriend nu waarschijnlijk ook wel, haha, maar dat geeft uiteraard niet). Ze reageerden allebei zo enthousiast! Dat vond ik eigenlijk ook wel weer leuk. Maar verder vertel ik t aan niemand.

Deel Deze Pagina