Hallo, 18-06-2010 ben ik gestopt met de pil. Na 31 dagen ben ik ongesteld geworden. Eerst dacht ik dat ik zwanger kon zijn aangezien ik redelijk veel syptomen had; Hele gevoelige tepels (bijna 2 weken voordat ik ongesteld werd), vermoeid, menstruatiepijn, veel wit vloeien, en ineens veel haaruitval (had gelezen dat dit weleens voorkomt bij vrouwen die zwanger zijn). We hebben ook gemeenschap gehad tijdens de meest vruchtbare dagen. Afgelopen donderdag had ik helder bloed met afvegen, maar moest toch een tampon gebruiken. Na 2,5 dag bloed ik niet meer. Nog een klein beetje bruin bloed met afvegen. Woensdagavond heb ik nog een test gedaan, maar deze was negatief. Toch zit ik nu nog in twijfel. Voordat ik de pil gebruikte had ik altijd een correcte cyclus met een menstruatie van zeker 6 dagen. Hoe kan het dat het nu ineens maar 2/3 dagen is? Komt het doordat ik net gestopt ben met de pil? Alvast bedankt, Foofer
hoi, na het stoppen met de pil is je cyclus vaak ontregeld. Je cyclus kan langer of juist korter zijn, het bloedverlies kan meer of juist minder zijn. De klachten die horen ook bij het ontpillen. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je reactie. Stelt me weer iets gerust. Gelukkig heb ik dan al vrij snel m'n menstruatie gehad na 10 jaar pil gebruik. Groetjes, Virginia