Het wil maar niet :(

Discussion in 'Zwanger worden' started by mel25, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wilde nooit meedoen aan forums, maar ik weet het nu echt niet meer..

In juli ben ik gestopt met de pil. Deze heb ik 9 jaar geslikt.
    Mijn cyclus was meteen goed na het stoppen. De eerste 3 maanden had ik een cyclus van 28 dagen en daarna tot aan nu duurt mijn cyclus 26 dagen.
    Nu zijn we in ronde 9 en nog steeds niet zwanger.
    Vorige maand hebben we een pauze ingelast omdat het me even te veel werd. Deze maand wilden we er weer volop tegenaan.
    !7 maart was mijn menstruatie en vorige week maandag (26 maart) zijn we begonnen met klussen. Dit hebben we tot en met afgelopen maandagochtend om de dag gedaan. Zowel sochtends als soms savonds.

Maar wederom voel ik niets geks. Normaal heb ik altijd na mijn eisprong een pijnlijke linker borst. En ook altijd wel redelijk afscheiding. Deze maand beide niet.
    Alleen gister was ik ineens overdag wat misselijk, maarja dat kan ook van iets te eten komen en had ik het gevoel dat ik ongi zou worden en een hele rommelige maag.
    Vandaag voel ik weer helemaal niets. Ja hele lichtje steekjes richting mn linker heup en soms iets in mijn buik, maar dat is zo weinig dat ik het eigenlijk niet kan benoemen.

En de afgelopen maanden wisselde het toch altijd. De ene keer voelde ik vanalles, van vroeg in mijn cyclus tot op het laatste moment. Dus ja... Daar kan ik toch geen pijl meer op trekken...

Ik word er zo onzeker van.. waarom lukt het maar niet...
    Mijn moeder en zus waren meteen zwanger... en ik niet.. terwijl mijn vriend 2 broers en 2 zussen heeft dus ook bij zijn ouders lag er geen probleem in het zwanger raken...

Ik ben er echt niet dagelijks mee bezig, vaak begin ik er de laatste week voordat mijn menstruatie weer moet komen echt aan te denken etc.

Ik eet gezond, ik drink weinig, tsja soms eens een glaasje wijn maar niet iedere avond en soms in het weekend 2 glaasjes maar verder niets. Ik rook ook niet...
    En als we dan ook nog om de dag klussen...en dan nog wil het niet... en heb een regelmatige cyclus... wat moet ik dan nog meer...

Ik kan er zo verdrietig van worden.... :(

2. Felice88

Felice88 Actief lid

Feb 2, 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Beste Mel25, ik kan je helaas niet veel tips of advies geven maar kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend dit is....stiekem blijf je elke keer natuurlijk hopen dat het deze keer wel raak is!

Ik ga voor je duimen en hoop dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben, sterkte ermee meid!

3. dream4

dream4 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,749
    0
    0
    Aw meis, ik kan me heel goed voorstellen dat je hier verdrietig om kan worden. Vooral je het graag wilt. Maarja niet iedereen is hetzelfde dus je kan niet vergelijken met mensen uit je familie wat betreft snel zwanger worden. Ik hoop in ieder geval van uit de grond van mijn hart dat je snel zwanger wordt van een mooi wondertje ! Hele dikke knuffel & kop op hoor

4. piepoe

piepoe Actief lid

Dec 16, 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Mel,

het enige wat je kunt doen is afwachten. Zit nu zelf ook in ronde 10 dus in hetzelfde schuitje als jij. Voel me soms ook wel een beetje verdrietig, maar ik weet zeker dat het binnenkort raak is. Ook de ene maand meer kwaaltjes dan de ander.
    Zolang je gezond leeft, en regelmatig klust in je vruchtbare periode moet het toch een keer gaan lukken. Blijf positief, bij de één zijn er nou eenmaal meer rondes nodig zwanger te worden dan bij een ander. Het schijnt heel normaal te zijn dat het wel een jaar kan duren voor het lukt.
    Ik wens je heel veel succes en hoop voor ons beide snel een positieve test!

5. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi, ik snap hoe je je voelt maar ik kan niks anders zeggen dan geduld hebben... Wij zijn vorig jaar juni gestopt met de pil en tot op heden is het ook nog niet raak. Ik ben zelfs ong 6 maanden niet meer ongesteld geweest en na onderzoeken blijkt dat ik pcos heb. Ik ben nu begonnen met clomid. Dat het bij jou zus en moeder wel snel ging wil niets zeggen, ik heb ook twee zussen die vrij snel zwanger waren en bij mij gaat het ook niet zo snel. Ik wens je heel veel succes en als je het toch niet helemaal vertrouwd zou ik het toch eens met je dokter bespreken. Liefs Chila

6. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    1,644
    867
    113
    Female
    He Mel,

Herken je gevoel. Ook al zijn wij pas vanaf oktober bezig. Mijn cyclus is redelijk regelmatig, proberen in de vruchtbare periode seks te hebben. En toch wil het niet lukken. Verlies stiekem het vertrouwen in mijn eigen lichaam, en dat zal wel geen positief effect hebben. Ik kon het vorige maand redelijk goed loslaten, maar deze maand is echt een ramp.
    Ik voel elke maand wel iets of niets, maar nooit betekent het iets...
    Als ik de gouden tip heb gevonden laat ik het je weten;)

Ik hoop voor je dat je heel snel zwanger bent!

7. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me erg goed.

Ik weet ook wel dat het een jaar kan duren, maar je hoopt dat natuurlijk nooit.
    Hebben jullie ook verstand van het tempen?
    Hoe je temperatuur bijv bij een innesteling zou moeten zijn?

Ik hoop voor jullie ook dat het snel raak is. En nogmaals dank voor deze lieve reacties. Dat is echt heel fijn!! xxxxx

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Jammer dat je nog niet zwanger geworden bent. Je schrijft dat je menstruatie op 7 maart was (of bedoel je 17 maart?) en dat jullie op 26 maart zijn begonnen met klussen. Dat zou betekenen dat je pas op cyclusdag 19 begonnen bent. En dat lijkt mij veel te laat! Dan is je eisprong toch al lang geweest als je een cyclus hebt van maar 26 dagen? Misschien een idee om te beginnen met ovulatietesten, zodat je kunt zien wanneer je eisprong eraan zit te komen en je gericht kunt klussen. Wellicht klus je nu op de verkeerde dagen, zodat je de eisprong elke keer mist.

Succes!

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik denk dat ts per abuis een! heeft neergezet in plaats van een 1

En ik snap hoe je je voelt. Wij zitten in ronde 15 en ben net weer begonnen met ovulatietesten omdat ik ineens niet meer weet hoe mijn cyclus in elkaar zit ( laatste ronde ei op dag 10 en op 8dpo bloedverlies die is doorgezet in een hevige ongi vmk??)

Een hele dikke digitale knuf en hoop dat je (en ik :) ) snel zwanger mag zijn.

10. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Mel25,

Blijf er rustig onder en spreek met jezelf een datum af waarop je naar de huisarts gaat als het dan nog niet gelukt is. Het geeft toch rust om uit te kunnen sluiten of er iets mis zou kunnen zijn. Ik ging zelf na een jaar proberen naar de huisarts die mij vanwege mijn leeftijd (34) direct doorstuurde voor onderzoek. Binnen een paar maanden waren we allebei gezond verklaard en kreeg ik voor de zekerheid twee rondes clomid; de tweede was raak en nu sta ik op het punt van bevallen. Al met al duurde het dus voor mij zo'n 15 maanden en een paar vervelende onderzoeken, maar dat ben je zo vergeten als je eenmaal zwanger bent.

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Kan je alleen maar suc6 wensen... snap je gevoel aangezien ik alweer in ronde 34 zit, maar toen ik net zo lang bezig was als jou had ik dat gevoel ook. Hoop en duim voor je dat het nu snel raak mag zijn.

12. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jippie, 17 maart was mijn eerste menstruatie dag...perongeluk de ! ipv 1.
    Zit nu dus op dag 19 en toen we begonnen met klussen zat ik op dag 9 of 10

@nogevengeduld, dank je wel voor die digitale knuffel, erg fijn hihi. Ik hoop ook dat jij en ik maar ook alle anderen die wachten snel zwanger zijn!

@la34.. bedankt voor je bericht. Ik vind het mooi hoe je het schrijft. Ik wacht tot een jaar en dan wil ik wel eens naar de huisarts. Maar wat geweldig dat het bij jou goed is gegaan uiteindelijk en dat je nu eindelijk je wondertje bijna vast mag houden! Wanneer ben je uitgerekend??

@flippo, jeetje en dan zeur ik al bij ronde 9.... dat vind ik al vermoeiend lang... ik gun je echt heel gauw iets moois! Ik voel me altijd wat schuldig als ik dan zeur dat het bij mij niet lukt terwijl het nog tig keer langer kan duren wat nog veel erger is.

Thanks meiden voor al deze lieve berichtjes. Wat is zo'n forum dan toch fijn!!!

13. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik dacht later inderdaad al: Ze zal wel 17 maart bedoelen!:)

Maar toch is het misschien een goed idee om eens uit te zoeken wanneer je eisprong is en of je er uberhaupt eentje hebt. Dan kun je gericht klussen en kun je ook zien of je luteale fase lang genoeg is. Als deze te kort is, dan kan dat namelijk ook moeilijkheden opleveren voor het zwanger worden.

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    Hoi Mel.
    Ik weet hoe je je voelt...Ik was uiteindelijk in ronde 8 zwanger en ik vroeg me ook steeds waar meer af waarom het toch maar niet wilde lukken. Ook mijn moeder was beide keren meteen zwanger en ze was toen zelfs al 34 en 37! Dus ik had misschien ergens verwacht dat het bij mij ook zo snel zou lukken. Toch, als ik achteraf terugkijk heb ik geen enkele reden tot klagen. Als je er middenin zit lijken die 8 of 9 maanden echt enorm lang, maar achteraf gezien is het heel normaal dat het zoalng duurt om zwanger te raken. Voor mij is het nu makkelijk praten omdat ik een kerngezonde zoon heb, maar echt, als het eenmaal zover is en je hebt een kleintje dan ben je alleen maar dankbaar en gelukkig.
    Sterkte en heel veel succes met het zwanger worden!

15. moon81

moon81 Actief lid

Apr 22, 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Mel25,

Logisch dat je hier verdrietig van wordt!

Mijn tip is ook om te gaan temperaturen. Mijn HA gaf het toen als tip en ook als eis om me later door te verwijzen naar een gynaecoloog. Voor jezelf is het ook handig. Je leert herkennen wat je lichaam doet waar in je cyclus en je weet ook zeker of je een eisprong hebt. Het is even omschakelen hoor elke ochtend temperaturen, maar ik was de eerste cyclus dat ik het deed gelijk zwanger.

Succes! Veel klusplezier met hopelijk snel een positieve test als resultaat.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

ogh lieverd ik weet hoe je je voelt, bij ons zoontje heeft het 18 maanden geduurd eer ik zwanger was, en volgens mijn gyn is dat heel normaal 1 jaar tot 1,5 jaar bij mijn beide mk was ik in 1 x zwanger!
    En nu zitten we alweer in ronde 8 en nog niets zwanger, ik zit nu vlak voor nod!
    En weet het dus nu nog niet, maar denk dat we weer verder mogen naar ronde 9!
    Het is heel normaal volgens mijn gyn om 1 jaar bezig te zijn!
    sterkte ik weet hoe je je voelt!

17. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe kom ik bij een gyn? Gaat dat via de dokter??

Deze maand heb ik ovu testen gedaan van ovutesten123. De dag dat ik dacht een eisprong te hebben (dat was dag 12-13 van mijn cyclus) had ik een test waarvan ik dacht dat beide streepjes even donker waren, maar misschien was de linker iets lichter dan de rechter ... de dag er na was het linker streepje vele malen lichter... dus toen wist ik niet meer wat ik er mee moest...want als ik te vroeg teste had ik alleen de controle streep en links dus niets..betekend dit dat ik dan wel een eisprong heb gehad??

Vanaf volgende week zal ik ook beginnen met tempen... doe je dat via de mond of???

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

als hij eerst donkerder werd en daarna lichter dan heb je je ei gehad ja!

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi mel hier heeft het ook ruim 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was.
    Ik werd ook gek van frustraties en de vraag; wat is er loos!!
    Toen het na een jaar niet raak was zijn we naar de HA gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de gyn.
    Ik moet wel zeggen dat er vanaf dat moment een soort rust over mij heen is gekomen door het idee van, dr wordt nu eindelijk naar gekeken.
    Ik heb een inwendig onderzoek gehad en bij mijn vriend zijn de zwemmers gecheckt. Op beide niets geen afwijkende dingen gevonden. We zouden een samenlevingstest krijgen en toen gingen we op vakantie en zoals je dat wel meer hoord was het op vakantie raak!
    Inmiddels na al die frustraties een dochter van nu ruim 10 maanden.

Succes meid, ik weet hoe moeilijk het is. En vooral dat wachten en die altijd negatieve testen.

20. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja? Ik twijfelde namelijk omdat op de verpakking stond dat als het linkerstreepje iets lichter was dan de controle streep dan was hij negatief...maar omdat de dag er na het streepje veel lichter was en daarna geen streepje......

Maar goed dat zou betekenen dat ik tussen maandag 26 maart en donderdag 29 maart mijn ei heb gehad... want die test met het donkere streepje was op de 29e...
    Bouwt het af ofzo dan???
    We hebben die maandagochtend, woensdagochtend en donderdag avond geklust...

Dan heb ik er toch goed bijgezeten??

Maarja.... dan moet de bevruchting nog maar eens goed gaan ....

Thanks voor je reactie! Het is fijn met mensen te praten die begrijpen hoe je je voelt. xxx

Share This Page