Hoi dames, Mijn NOD is 28 december. Nu vallen de kerstdagen ervoor... en we gaan eerste kerstdag bij schoonouders eten. Hoe lossen jullie dat op..? Bijvoorbeeld eten van gerookte zalm, of met alcohol? Al rekening mee gehouden? Ik las vandaag op een site dat je dat al niet meer moet nemen als je zwanger wilt worden Hellup!
Mijn nod is ook 28 december. Ik ga gewoon alles eten/drinken wat ik normaal ook zou doen hoor. Je hebt sowieso nog geen bloedband met je kindje, en mss ben je niet eens zwanger! Alvast een fijne kerst en hopelijk een mooie test op de 28ste
Als je al zwanger zou zijn, dan is er rond je NOD nog helemaal geen bloedband tussen jou en het vruchtje. Je kunt dus nog gerust alles eten.
Hm wel vreemd dat het bij de folders van het zwanger worden staat... zoals deze http://www.strakszwangerworden.nl/userfiles/File/Informatieblad%20Voeding.pdf
Ik maak mij ook niet zo druk. Roken en alcohol drinken doe ik sowieso niet en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste. Ik zal niet zeggen dat al het voedsel veilig is, maar ik vermoed dat het wel losloopt. Neem van alles niet te veel en probeer vooral te genieten. Want als moeders geniet, dan doet jouw eventuele rijstkorrel (vruchtje) dat ook Verder lees ik ook dat het de eerste weken niet uit maakt.
Ik dronk geen alcohol, maar voor de rest at ik alles, anders had ik 2,5 jaar lang op mijn voeding moeten letten. Oja en daar kwam het trouwens niet door dat het bij ons niet lukte haha . Ik zou met mate alcohol drinken en verder alles eten wat op je bord komt en misschien met bepaalde dingen een keuze make, bijvoorbeeld kazen ofzo. Fijne kerst!
Ja natuurlijk is het beter dat je altijd gezond eet enz, maar dat is het sowieso, zwanger worden of niet . Maar als je heel je leven daaral op insteld en het duurt een jaar, pfoe, nou dan wordt je niet vrolijk denk ik. Ik zou vooral ook genietmomentjes inplannen. En wanneer kan dat nou beter met kerst? Betekent ook niet dat je compleet uit je dak moet gaan, je helemaal klemzuipen zou ik niet meer doen, maar genieten van een wijntje kan in mijn ogen best.
Gewoon gezellig kerst vieren. als je je leven op slot moet zetten de helft van iedere cyclus, dan wordt het er niet gezelliger op Overigens, de link heeft het over als je al zwanger bent, en dat je ervoor moet zorgen niet ziek te worden in de periode dat je zwanger probeert te worden. Dat is wat anders dan dingen laten
Gewoon zorgen dat jij terug rijd xan heb je daar een smoes voor deed ik ook hahaen qua eten ik at gewoon tot ik een positieve test had