Onze meid wordt volgende maand alweer 4 en de kriebelsvoor een tweede zijn ontzettend groot. In september ga ik mijn laatste jaar van het HBO in, waarvan het laatste half jaar afstuderen. Er heerst hier nog enige twijfel, vanwege het afstuderen. Sowieso zou de spiraal er pas uit gaan als ik al mijn toetsen van het laatste jaar behaald heb een alleen het afstuderen nog rest. Dan heb ik het over de periode vanaf december. Ik heb totnu toe alles gehaald gelukkig. Daarnaast weet je niet wanneer het raak zou kunnen zijn. Zijn er nog meer meiden die in mijn positie staan of hebben gestaan?
Ja ik! Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en ben in december gestopt met de pil. Ook met de gedachte dat we niet wisten hoe het allemaal zou lopen. In februari (aan het begin van mijn afstuderen) was ik zwanger. helaas werd dat een miskraam, maar niet snel daarna was ik wel 'goed' zwanger. Met mijn diploma uitreiking was ik 12 weken zwanger.
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaar Pabo. Heb vorig jaar het schooljaar af kunnen maken, toen een half jaartje 'zwangerschapsverlof' en daarna weer volop er tegenaan. Het vergde enige aanpassing natuurlijk, maar het is tot nu toe prima verlopen. Heb mijn meestertraject klaar en zit nu echt in de laatste fase. Succes met je beslissing! Waar een wil is, is een weg.
Oh ja... ik start a.s. september aan de Pabo! Ga hem in deeltijd doen en in 2 jaar en zal er even tussenuit zijn in Januari... we zien wel hoe het loopt dan!