Meiden uit omgeving Rotterdam die voor 1e kindje gaan? Lijkt me gezellig om hier lekker over te kletsen!
Hey meiden, Ik kom ook uit omgeving Rotterdam, Ridderkerk om precies te zijn. Ben 22 jaar, mn man is 26, we zijn 8 jaar samen waarvan we er 2 samenwonen. Nu willen we voor ons eerste kindje gaan! Leuk om hier met andere Roffa-mensen te kletsen
Hai meiden, Wat leuk om te zien dat er toch weer meiden het proberen... er reageren vaak niet veel meiden uit Rotterdam en omgeving, maar ze zitten hier wel hoor.. maar eh.. Ik kom dus ook uit Rotterdam, ben 29, vriendlief 35 en ook wij zijn bezig voor onze 1e. Hebben wel onlangs een mk gehad. 24 feb controle en gesprek hoe verder bij onze gyn (lopen we al een tijdje) GroetjesSjors
hallo meiden, leuk dat jullie reageren, ik kom zelf uit de hoekschewaard. ik ben zelf 21 en me vriend is 26 we zijn nu 3jaar bezig voor onze eerste Groetjes Ella
Telt Brielle ook nog mee als omgeving Rotterdam? Ja toch?! Ik ben 25 en mijn man 29, we zijn 6 jaar bij elkaar, wonen 4 jaar samen en we zijn in september getrouwd. We zijn vanaf januari bezig voor onze eerste! Jeetje Ella, dat is ook al lang! Lopen jullie al bij het ziekenhuis?
Hoi Sjorsjette, wat naar van je mk. Hoelang zijn jullie al bezig? @ Ella21 poehhhh 3 jaar das al wel eventjes? Hoe staan jullie ervoor verder? Noeska, tuurlijk Brielle is vlakbij toch?! Ik zie bij jou al die getallen staan van de duur van je cyclus...is best onregelmatig heh... Ik zit nu in mn eerste ronde met wat tussentijdse bloedingen, maar niet ECHT ongi geweest nog...zit nu op dag 41.
Jup, best heel onregelmatig... Ook best irritant... Ben je net gestopt met de pil? Zoals je ziet was het bij mij na het stoppen met de pil echt verschrikkelijk, gelukkig is het wel enigszins tot rust gekomen en een cyclus tussen de 30 en 40 dagen is voor mij best regelmatig Ik ben echt heeeeel blij dat ik al zo lang gestopt ben met de pil, als ik dat allemaal gehad had terwijl we bezig waren zwanger te worden was ik echt gek geworden denk ik! Ik doe verder ook niet aan tempen of ovu-testen oid... Enige nadeel (of voordeel) daarvan is dat ik waarschijnlijk ergens tussen nu en 14 dagen mijn vruchtbare dagen heb en er dan dus ook om de dag geklust moet worden Heb manlief nog niet horen klagen maar gisteravond moest ie toch op voor een verplicht nummer terwijl ie eigenlijk wilde slapen haha Maar tis voor een goed doel toch?!
Heb 3 januari mn laatste pil geslikt en ben 6 januari ongi geworden...sindsdien wat bruinverlies om de week en op dag 22 best veel en duurde 2 dagen. Sindsdien is het heel stil hier Ben bang dat ik ook een periode in ga van hele uitzonderlijke cyclussen Noeska beter dat jij al zo lang gestopt bent met de pil, heb je nu dus profijt van! Een verplicht nummertje klussen is net het ergste wat een man kan overkomen denk ik zo
Misschien kan je teunisbloemolie proberen. Ik ben na die belachelijke cyclus van 83 dagen begonnen met teunisbloemolie en naar mijn idee heeft dat wel wat gedaan. Daarna waren ze niet zo belachelijk lang meer en kwam er enigszins regelmaat in. Ik ben deze maand begonnen met de etos zwanger worden capsules en volgens mij zal ik morgen of overmorgen mijn ei al hebben aan mijn lijf te voelen. Wel heel apart, dat zou dan een cylcus van 28 of 29 dagen zijn...
Hai meiden, Leuk dat er een beetje beweging begint te komen! Dacht eerst even dat het stil zou blijven. @Ella Jee meis 3 jaar idd... lopen jullie bij de gyn/zh??? @Skaya Ja meis zeker balen van de mk hier. Het was al zo'n wonder. Wij zijn 20 maanden bezig. Spannend wel bij jou meis wat je cyclus gaat doen. Heb je lang de pil gebruikt? En welke? @Noeska Haha meis ja idd verplicht klusse. Maar je doet dus bewust iet tempe en of ovu testjes? Maar ff vraagje ook. Je was dus al heel lang gestopt met de pil dan voor jullie daadwerkelijk er voor gingen? Of begrijp ik je verkeerd? Is idd wel een hele lap aan cijfers en wat onregelmaat. GroetjesSjors
@ Sjorsjette, heb bijna 10 jaar de microgynon 30 gebruikt. Maar hade laatste 2 maanden tussentijdse bloedingen...denk o.a. ook door buikgriep en dergelijke en wilde me ha me aan een zwaardere hebben...maar had dus andere plannen Maja nu wel gekke cyclus dus! @Noeska, Goeie tip van die teunisbloem! Ga ik binnekort eens halen net als die zwanger worden pillen van etos. Heb nu dure prenatale vita's van het gezondheidswinkeltje. Poehhhh 83 dagen is wel heeel lang, dat hoop ik toch niet te hebben zeg!
Sjorsjette dat klopt! Ik ben in 2008 al gestopt met de pil, is een lang verhaal, veel gedoe gehad rondom mijn cyclus met tussentijdse bloedingen en veel pijn en ik wilde stoppen met die hormoontroep om te zien wat mijn lijf zelf zou doen. Ook omdat ik toen al een behoorlijke kinderwens had en ik gewoon een schoon lijf zonder hormoontroep wilde! Ondertussen vaste baan, getrouwd en is manlief er (eindelijk) ook aan toe dus vandaar dat we er ook nu pas voor gaan. Maar ik ben echt heel blij dat ik toen naar m'n lijf geluisterd heb en ik al gestopt ben, want als ik dat allemaal gehad terwijl we bezig zouden zijn voor een beeb zou ik echt gek geworden zijn denk ik!! En ik doe idd bewust niet tempen en ovutesten. Wil er niet teveel mee bezig zijn en voordeel van zo'n tijd gestopt zijn met de pil is dat ik mijn lijf nu aardig goed ken en dus ongeveer wel weet wanneer mijn vruchtbare dagen/eisprong is. Kan dus ondertussen op basis van alle symptomen aardig inschatten wanneer mijn NOD is. Misschien dat als we langere tijd bezig zijn ik het alsnog ga doen hoor, maar ik hoop het niet natuurlijk! Skaya ik zou dan de efamol pmp capsules halen, die zijn er speciaal op gericht om structuur in je cyclus te brengen. Tis niet goedkoop trouwens, geloof ongeveer 20 euro voor 60 euro en van de efamol huid die ik gebruikte (paste beter bij mij ivm huidziekte) moet je er de eerste 12 weken 4x2 per dag slikken! Dus dat gaat wel hard! Hopelijk komen er nog wat meer meiden bij, is wel zo gezellig!
Poeh das wel een hoop geld idd als je er zoveel moet innemen.. Zodra het salaris binnen is zal ik eens naar het gezondheidswinkeltje gaan voor informatie...die hebben me toen voor de prenatale vita's ook goed geadviseerd. Was wel in 1x een hoop geld kwijt dus dat hebben ze ook wel goed gedaan Volgens mij zit ik vandaag op dag 44...ben btje de tel kwijt nu ik geen banner meer heb.
@Skaya (ff tip) je hebt ook banners voor lange cyclussen.. ik zal ff zoeken waar ik die nou vandaan had. Voor de zwangerschap had ik die ook. Gebruik je al wel foliumzuur meis??? Ik had ook bijna 10 jaar microg30. Ik ben blij dat ik gestopt ben. Herken de uitleg van Noeska heel erg. Ik wilde dat ook doen maar door omstandigheden toen niet gedaan. Hoop ook dat er nog evt meer meiden bij komen. Maar fijn dat er al een paar zijn toch. @Noeska, Meis zoals ik net dus ook al zei tegen Skaya... ik had ook eerder willen stoppen met de pil zodat het allemaal lekker uit mijn lijf zou zijn tegen de tijd dat wij er ook beide klaar voor waren. Bij ons was het ook zo dat ik de kinderwens al duidelijk heel lang heb en dat vriendlief er ook toen nog niet klaar voor was. Bij ons was het zo dat we door de pil heen zwanger werden toen (had wel net 10 dagen in het ziekenhuis gelegen door een maag en darm infectie) bleek dus dat ik zwanger was. Toen was het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van een tweeling waarvan 1 buiten de baarmoeder. Daarna ben ik zeg maar niet meer begonnen met de pil. Gaan jullie trouwens nog iets leuks doen girls? Wat voor werk doen jullie trouwens? Ik werk als docent vo onderwijs & vriendlief jobcoach/accountmanager. xxxSjors
Hoi meiden en lieve Sjors Ik kom ook uit Rotterdam en wij zijn nu al bijna 1.5 jaar gericht bezig. Inmiddels lopen wij al sinds oktober 2010 bij de gyn (ivm zwak zaad) Wij hopen 17 maart te beginnenen met icsi, als het emc dan al klaar is met verbouwen, anders word het 17 april @ skaya, ik hoor hele goede verhalen over de etos zwanger worden pillen om een cyclus te verkorten @ Sjors, met jou gaat het ook beter zie ik, ben ik heel erg blij om! Ik hoop dat je snel weer het wonder opnieuw mag meemaken meis. Gaat met met je liefje ook weer een stukje beter? Lijkt me gezellig om mee te kletsen hier! Heel veel succes iedereen mogen er maar een hoop Rotterdamse kindjes komen
SJorsjette, nedankt voor de tip, maar niet meer nodig!! Vanmorgen kwamen opeens de rode duivels....na 45 dagen!!! Heb mn banner gezet op 35, want ga er wel vanuit dat het zich herstelt. ik ben zo blij!! gek heh! Gebruik prenatale vitamines incl foliumzuur van gezondheidswinkel. Vandaag bij Etos geweest en ff gekeken naar de multi pillen, wil ze wel gaan halen. Heb alleen slikproblemen en ze zijn giga groot...even navragen of ik ze open kan/mag maken. Breek ze die ik nu heb in 2-en. Ik werk op een bso op de kleutergroep!! Engeltje ik hoop dat het snel raak mag zijn voor je!!! Ben vandaag wezen shoppen op Zuidplein!! Wat hebben jullie gedaan?
@Engeltje Hai meisssss leuk dat je het hebt gevonden en dat je mee komt kletsen! Nou laat ze maar opschieten met de verbouwing he meis!? Haha Met vriendlief gaat het al wel beter ja. Ook hij kijkt uit naar de 24e. Hij zegt zelfs dat hij het gevoel heeft dat het nu snel weer raak zal zijn. We zullen zien. Ff de ongi afwachten en kijken wat de gyn zegt. @Skaya Hé balen de rode duivels!! Ik snap eigenlijk ook heel goed dat je blij bent hoor. Ik herken dat zo van voor de zwangerschap. Ik zit nu ook te wachten op de ongi. Van mij mag ie komen!!!! Leuk trouwens op een bso-kleuter groep. Voor ik het onderwijs in ging (al wel tijdens m'n opleiding) heb ik ook gewerkt voor een bso. Zij begonnen nieuw binnen een school. De school had 2 locatie's en dus 2 bso afdelingen waarover ik coördinator was en evt inval bij zieke enz. Was erg leuk! Wij zijn ook net terug van ZUIDPLEIN!! hahaha.. Gaan zo naar een verjaardag. Eigenlijk de eerste keer dat ik bij fam op bezoek ga sinds mk. Zal wel vragen/opmerkingen krijgen. Zie er een beetje tegenop, maar kijk ook wel uit naar feestje. Stom he.. lekker dubbel mutse ikke.. hahaha xxx
Zo hee dat is heftig Sjorsjette! Gisteren hebben we mijn man zijn 30e verjaardag gevierd! (morgen is ie echt jarig) Was erg gezellig maar ook een beetje laat... Zit nu met een punthoofd op de bank gaar te wezen hahaha! Ik werk parttime als beleidsmedewerker milieu bij een gemeente en daarnaast heb ik nog een eigen bedrijf voor bruidstaarten, gelegenheidsdtaarten en cupcakes. Ik heb straks weer een intake voor een bruidstaart voor een homo-stel, ben benieuwd! Manlief is engineer! Engeltje welkom hier! Hopelijk zijn ze snel klaar bij het EMC en wordt het 17 maart!! Fijn dat je menstruatie is doorgebroken Skaya, op naar de volgende ronde! Hopelijk stabiliseert het nu een beetje! Borsten beginnen wel echt gevoelig te worden dus volgens mij is mijn ei nu geweest... Afgelopen dagen goed om de dag geklust dus kom maar op met die NOD, houd 5 maart aan, voor die tijd ga ik NIET testen... (zeg ik nu hahaha)