Zwanger worden 1ste keer 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mari3ke, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    #381 Cin1985, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
    wat fijn Wish, is een opluchting hè! Nu gewoon1meisje nog, blijven voor jou duimen hoor meis!! nu hopen dat het deze ronde raak is! En anders gaan we voor een kortere cyclus:D

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben hier ook nog eens :)

Gisteren eindelijk de laatste pil geslikt, nu wachten op mijn pilregels..
    Wanneer begint mijn eerste ronde nu eigenlijk? Ben er nog een leek in :D

Succes allemaal!

3. JVR

JVR Lid

15 nov 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En dat iedereen maar snel zwanger mag worden!

Mag ik me bij jullie aansluiten?

(Ben nog niet erg handig met deze pagina) :D

4. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

hee dames!...

gezellig clubje hier :)
    ik ga morgen ochtend testen, heb allemaal kwaaltjes!
    weet de lengte van mijn cyclus nog niet helemaal want ben net een maand gestopt met de pil!..
    voor dat ik stopte werd ik zondag ongesteld dus dat zou betekenen dat vandaag mijn nod zou zijn...

Spannend! :)

5. JVR

JVR Lid

15 nov 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Denise1991

Ik heb een enorm lange cyclus... Van 41 dagen. Dus ik moet nog even wachten.. Vorige week wel duidelijk mijn eisprong gevonden!

6. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Mijn eisprong had ik ook duidelijk gevonden en ook voor en na de tijd goed geklust!
    heb alles ook opgeschreven en uitgerekend...
    en kwam wel overeen :)'
    dus nog even een nachtje slapen geduld hebben!

7. JVR

JVR Lid

15 nov 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal voor je duimen!
    Dat wachten vind ik nog t ergst!!

8. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij blij voor jullie... Hopelijk mag ik snel aansluiten bij jullie. Morgen 10 weken geleden mijn laatste bloeding gehad. Maar blijf gelukkig nog wel positief. Alleen toen ik gisteren te horen kreeg dat een vriendin zwanger was terwijl het niet echt gepland was, toen had ik wel even een flink baal momentje.

9. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Wij hopen ook dit jaar zwanger te worden.
    We zijn sinds september 2012 gestopt met de pil.
    In 2013 heel wat problemen gehad met gezondheid, waardoor 6x geopereerd dus vaak een verloren ronde gehad.

Dan in juni 2013 PCOS vastgesteld (ik heb geen follikels die uit zichzelf rijpen, dus niet vruchtbaar zonder medicatie). Was een harde dobber, maar we mochten direct starten met Clomid. Die deed z'n werk. Maar zonder resultaat, in die zin dat ik niet zwanger raak.

Nu in januari de dosis moeten verhogen, omdat de Clomid niet meer z'n werk deed zoals moest. Deze cyclus word de 2e met verhoogde dosis. Benieuwd wat het word.

Moet wel zeggen, sinds de dosis is verhoogd heb ik het psychisch veel moeilijker om positief te blijven bij geboortes en nieuw aangekondigde zwangerschappen van vrienden en familie. Ik doe m'n best voor hen blij te zijn, maar soms kan ik het echt niet wegsteken dat het zo oneerlijk is. Zijn er nog onder jullie die dat hebben?

10. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Spannend he, die laatste dag is echt een mijlpaal geweest bij mij.
    Je eerste ronde start op de 1e dag van je maandstonden.
    Vanaf dan begint het tellen. In een ideale cyclus zal je rond dag 14 je eisprong hebben, maar indien je een onregelmatige cyclus hebt weet je dat niet op voorhand.
    Mss wel een raad: met temperatuurmeting kun je je eisprong vinden.
    Elke dag voor het opstaan je temperatuur nemen (op hetzelfde uur).

11. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Hoop ook dat je snel bij ons aan kan sluiten meid! Dan heb jij ook wat meer duidelijkheid!!
    En begrijp je baalmomentje wel hoor.. Zeker als je er zelf juist wel heel bewust mee bezig bent kan dat dan best even steken... Blijf voor je duimen!!:D

12. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Hallo allemaal,

wat een hoop nieuwe berichtjes weer sinds vrijdag.
    Kon deze pagina even niet zo snel terugvinden... :( maar nu gelukkig dus wel.

Hier ook nog geen ongesteldheid, maar is pas 6 NOD (ik zit gemiddeld sinds juni 2013 rondom 28 dagen), dus vergeleken met de wachttijd van anderen valt het nog mee, maar goed na 2x negatief testen begrijp ik de blijheid ivm nieuwe cyclus wel.

-Anroj, jeetje wat vervelend voor je! Ik zou idd ook even contact opnemen met je HA. Misschien is er wel een redelijk snelle oplossing om je cyclusritme te verbeteren en dus je kansen.

Ben wel benieuwd hoe de partners van ons hier reageren op de situaties. Ik merk zelf dat het voor mijn vriend minder intens is, al leeft hij heus wel mee hoor en je hoort hem zeker niet klagen over de frequentie van klussen tegenwoordig.

Groetjes RoosjeN34

13. Franni

Franni Lid

8 jan 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier even gas terug.. merk dat ik er echt TE veel mee bezig ben.
    niet goed voor mij niet voor mijn man en onze relatie, het moet leuk blijven toch?

deze weken is nog even afwachten of mijn ongi zich aanmeld of dat ik mag gaan testen.
    als mijn ongi het geval is gaan de ovulatie testen even de kast in en ga ik weer even genieten van het leven ( dit doe ik nu ook al alleen mijn hoofd zit te vol)

vind het een erg lastige situatie ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar als ik eenmaal ergers voor ga doe ik het ook met de volle 100%
    ik ben heel erg perfectionistisch en dat werkt me op dit moment tegen, ik werk altijd graag vooruit.
    maar dit is echt iets wat niet te plannen valt en dat vind ik knap lastig ;)

ik hou jullie op de hoogte en lees ondertussen wel nog lekker mee met jullie.

14. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Even een algemeen berichtje vanuit deze kant. Het is erg druk geweest hier met verjaardagen enz, dus ik ben even niet meer geweest. Welkom alle nieuwe meeschrijvers :) Hopelijk staan er snel meerdere roze streepjes op al onze testen!

Voor de positieve testers; Gefeliciteerd! Geweldig nieuws!! :)

Voor alle ovulatietesters (inclusief mezelf); volhouden! :)

En voor Franni een hele dikke knuffel. Het is inderdaad belangrijk dat het leuk blijft. Moet voor mezelf ook die grens bewaken, om niet te gaan obsessen. Ben ook perfectionistisch en wil alles plannen. Tja, laat dit nu net lastig zijn ;) Zei zelfs tegen vriend "Ja, maar als ik nu zwanger raak, ben ik helemaal niet uitgerekend wanneer ik dat wil". Dan weet je dat je moet gaan oppassen ;)

15. Blue81

Blue81 Lid

15 jan 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL

Cin & wish!! Wat fijn dat de cyclus eindelijk ten einde komt!! Nieuwe rondes, nieuwe kansen!!
    Anroj en gewoon1meisje, hou moed!!! Hopelijk kunnen jullie snel aansluiten bij wish en cin! Duim voor jullie!!!!

16. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ik sluit me aan bij Franni, ook wij doen het nu ff rustig aan.. ik zit nu zelf op dag 28 van mijn cyclus.. we wachten gewoon nog ff af.
    Verder ben ik wel weer goed te pas.. de baaldag is gelukkig bij 1 dag gebleven!

@ roosje.., boven aan de pagina staat 'onderwerp tools' daarmee kun je je abboneren op deze topic, scheelt erg veel zoekwerk.
    Ik moet zeggen dat mijn man wel erg meelevend is, en vindt het vooral vervelend voor mij (schommelende hormonen, en het niet meer drinken enzo, want ik drink nu in principe geen alcohol meer, voor het geval het raak mocht zijn.. niet dat ik eerder veel alcohol dronk hoor haha:p)

Wij gaan proberen het een klein beetje los te laten, al zal ik wel mijn cyclus blijven noteren.. en als het nu niet raak is ga ik denk ik wel temperaturen, maar puur om te kijken of ik er achter kan komen hoe m'n cyclus in elkaar zit..

17. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, wat een berichten weer! Moet weer een stuk teruglezen zeg. Welkom nieuwe dames!

@Cin en Wish, wat prettig voor jullie dat je weer verder kan! Wie had ooit gedacht dat je zo blij zou kunnen zijn met zoiets als een ongesteldheid.

@Roosje, wat gezellig, we lopen gelijk op, ik zit vandaag op 7DPO en mijn NOD is 12 februari, hier ook een cyclus van 28 dagen, als was het deze maand wel een bijzondere. Spannend he!

@Rainbow, ik denk dat je eerste ronde start na je eerste bloeding.

@gewoon1meisje, goed hoor van je dat je zo positief bent, grappig he dat nu je er zelf zo bewust mee bezig bent, het je zo opvalt dat iedereen maar zo zwanger lijkt te worden.

@Rozientje, ik ben net begonnen en weet niet hoe dat voelt, al kan ik me er wel een beetje iets bij voorstellen. Ik denk ook hoe langer je er bewust mee bezig bent, hoe meer het ook eventueel kan frustreren. En als je dan in je naaste omgeving mensen hebt die zo snel zwanger zijn, kan ik me heel goed het "oneerlijke" gevoel voorstellen. Ik hoop in ieder geval dat je er zo positief mogelijk naar kan blijven kijken en dat dit jouw jaar wordt en dat de verhoogde dosis zijn werk doet.

@Franni en Anroj, heel herkenbaar hoor, soms moet je het gewoon even loslaten. Ik heb het nu zo geregeld, ik vertel mijn vriend gewoon niet wanneer het zover is. Wel als mijn ei geweest is en als ik weer ongesteld wordt, maar voor de rest houd ik dat voor mijzelf en deel ik dat vooral hier ;). Hij is altijd blij als we klussen, dus dat is wel fijn. Af en toe vraagt hij wel hoe het is, dan vertel ik hem ook eerlijk of ik aan het wachten ben op mijn ongi of op zoek ben naar mijn ei, maar voor de rest. Ach hij merkt het vanzelf wel en ik ook. Ik ben ook een controlfreak, maar op een gegeven moment begon het wel mijn leven te beheersen, dus heb ik snel ingegrepen. Ik temperatuur nog wel, maar ben niet meer uren staatjes aan het analyseren. ;) Ik vind het gewoon handig om te zien wanneer ik extra hard moet klussen! En wanneer niet.

Iedereen nog een fijne dag!

18. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Goedemorgen Allemaal,

Na gisteren een thuisdagje te hebben gehouden (ivm duizeligheid en andere pre-menstruatie klachten (of toch zwangerschapskwaaltjes?!?) weer aan het werk. Nu 7 dagen overtijd. Even contact gehad met de assistente van de HA, die gaf aan dat het goed mogelijk is dat een test nog geen positief resultaat geeft en dat ik maar een weekje moest wachten. Mocht het dan nog negatief zijn en nog steeds geen menstruatie dan kan ik een bloedtest gaan doen...

@ Anroj, dank je, dit scheelt zeker hoop zoekwerk :)

@ Franni, heel herkenbaar. Hopelijk biedt het kletsen hier wat troost/afleiding zodat de spanning thuis redelijk blijft! Merk al dat hier regelmatig je hart luchten de drang om mijn vriend er mee "lastig te vallen" enigzins tempert, waardoor het voor hem allemaal wat minder baldaen wordt.

Wederom een fijne dag gewenst voor iedereen en fingers crossed voor leuke nieuwtjes!

Groetjes,
    RoosjeN34

19. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Hoi Maria,

zeker spannend. En ook nog eens uit hetzelfde "bouwjaar" zie ik, ik ben ook van 1979 :)

Groetjes Roosje

20. Franni

Franni Lid

8 jan 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle lieve reacties!

het kletsten hier helpt gelukkig onwijs!

het gaat alweer stukken beter nu de stres en druk van de ketel is ;)
    nu weer aan het afwachten op mijn ongi.. ( of niet :D)

suc6 allemaal!!

Deel Deze Pagina