NOD lijstje 28-02 Toeteke 05-03 RoosjeN34 12-03 NElisabeth 13-03 Wish25 16-03 Pinkpanter @Nelisabeth...welkom hier....enne ik ben ook pas net begonnen hoor dus we kunnen elkaar de hand schudden. @Anroj....heel veel plezier morgen en spannend hoor wachten op je eerste afspraak bij de verloskundige. Hier was gisteren de laatste dag van de menstruatie. Helaas is manlief al 2 weken ziek dus ik hoop maar dat hij snel beter is. Vooral voor hem maar ook wel een beetje voor mn cyclus. We wachten het maar af....
@roosje mijn baarmoedermond was gisteren nog potdicht, dus denk zelf niet dat het al geweest is. Maar ach ik kan alleen maar hopen dat het lukt..
Hoi lieve dames, wat een reacties weer en het was geen verwijt hoor, maar was alleen benieuwd of er nog wel mensen actief waren. Sommige onderwerpen zie je heel langzaam steeds minder actief worden en ik vond het juist zo gezellig om zo te babbelen, dus vandaar mijn vraag, pure nieuwsgierigheid .. @Roosje, bah zeg gecondoleerd met je oma. En idd ik duim mee dat je klus werk iets moois oplevert. En wat lijkt me dat vreemd als mensen er zo omheen praten. Wat ze denk ik goed bedoelen, maar wat me heel ongemakkelijk lijkt. Wij hebben het bijna nog met niemand gedeeld. Mijn vriendje is niet zo van het delen, alleen mijn schoonouders weten ervan en een paar goede vrienden, maar we hebben wel meteen gevraagd of ze er verder geen aandacht aan willen besteden. Dus niet elke keer als we zien van die vragen van "en ???". En ik ben ook een lange pijler geweest, maar als ik het zo lees hoeft dat niets te zeggen .we zullen zien. @Nelisabeth, ja tempen starten op de eerste dag van je menstruatie, elke dag zelfde tijdstip en het liefst meteen als je wakker wordt in bed. Lukt mij niet altijd, want ik moet vaak naar het toilet in de nacht of eerder dan de tijd die ik heb om te tempen en ik geloof dat dat soort dingen als je temperatuur beïnvloeden. Ik houd dat bij op de site van fertility friend. Bij mij is het aardig correct. Geen ervaring met de action testen maar wel die van zwanger & kids en clear blue en die werken prima bij mij. @Wish, leuk idee zo'n lijstje, doe ik meteen zo. en nee, ik heb nog nooit zoiets gehad met mijn eisprong. Wel voel ik het altijd gebeuren. Stevige krampen/pijnscheuten, kort maar heftig. @Anroj, wat fijn voor je die knaltesten en wat mij betreft gewoon delen die blijdschap en vreugde hoor . Ik vind het juist heel leuk om mee te lezen. Wellicht kan ik nog iets van je leren, want je loopt in ieder geval al voor op mij! en wat leuk de verloskundige afspraak, iets om heerlijk naar uit te kijken. Ik ben best wel benieuwd naar je symptomen en of dat verandert etc. Dus blijf gezellig delen en veel plezier op de huishoudbeurs. @Toeteke, wat fijn dat je weer thuis bent en ik hoop dat je snel weer opknapt. Ik zit nu op dag 9 en mijn ei wordt verwacht op dag 13, dus ga vrijdag aan de slag met ov testen en met klussen met preseed erbij. Helaas is vriendlief niet helemaal fit, dus ik hoop dat dat niet teveel invloed heeft op zijn zwammertjes. Heb maar 1 hele goede nodig Hoop dat de ov testen snel knallen en ga vanaf nu maar extra goed mijn best doen. Gelukkig werk ik morgen thuis en kan ik rustig de test uitvoeren. Zoektocht naar mijn ei wordt vervolgd ..
Goedemorgen weer. Ik heb als het goed is vannacht mij ei gehad.... Mijn temperatuur was vanochtend ruim 0.3 graden hoger en had gisteren de typische steken (ditmaal aan de linkerkant), dus kan nu echt gaan duimen en vooral afwachten hahaha Ik vul het lijstje ook aan met de data die MAria heeft toegevoegd: NOD lijstje 28-02 Toeteke 05-03 RoosjeN34, 34 jaar, 1e kindje, ronde 10 11-03 Maria79, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3 12-03 NElisabeth 13-03 Wish25 16-03 Pinkpanter @ Wish, Ik heb het baarmoedermond voelen nog nooit gedaan, dus daar geen ervaring mee. Ik hou wel het cervixslijm in de gaten. Merk wel vaak tijdens het klussen dat het is alsof het vrij laag zit, ML noemt dat baarmoedertje tik... want hij voelt dat dan ook, maar dat is meestal net na de menstruatie en vlak ervoor :S @ Maria, Dank je. Wij hebben het ook niet aan veel mensen verteld, alleeen nabije familie (ouders) en paar vrienden. Maar met name de familie kan daar raar over doen, vooral omdat de familie aan mijn kant erg groot is en een aantal neven/nichten sinds een tijdje zwanger zijn. En idd lang pilgebruik hoeft geen problemen te geven, maar je kan er maar beter rekening mee houden. Kan het hooguit meevallen al is dat in ronde 10 toch langzaamaan wat lastiger vol te houden Fijne dag weer dames en alvast een goed weekend! Groetjes
hee allemaal! ik lees gewoon nog lekker mee hoor! hier gaat het eigenlijk super goed !! sinds we besloten hebbben het op een lager pitje te zetten voel ik me gewoon een soort van opgelucht en het gaat me tot nu toe prima af. om ons heen zijn er ook weer een aantal vrienden van ons in verwachting. toch blijft dit lastig maar gun het iedereen met alle liefde!! deze week ook koffietijd in het teken van zwangerschappen @ Anroj , super gefeliciteerd!! iedereen weer veel suc6! ik zal mij ook even toevoegen aan het NOD lijstje. NOD lijstje 28-02 Toeteke 05-03 RoosjeN34, 34 jaar, 1e kindje, ronde 10 11-03 Maria79, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3 12-03 NElisabeth 13-03 Wish25 15-03 Franni 16-03 Pinkpanter
Zo, ik ben weer enigszins helder. De kans is heel klein dat het bij ons gelukt is deze ronde, aangezien ik rond mijn eisprong dus opgenomen ben ik het ziekenhuis en daarvoor dus al ziek was. Balen, aangezien we serieus bezig waren, inclusief de ovulatietesten. Meteen bij opname aangegeven dat we bezig waren met proberen, dus hebben ze een test gedaan. Ik zei al dat het onmogelijk was dat deze positief zou zijn, aangezien het nog te vroeg was. Maaaaar goed, toch getest. Uiteraard negatief (was ook gewoon urinetest). Al zou ik zwanger zijn, denk ik niet dat het goed zou zijn gegaan, aangezien ik 3 weken niets gegeten heb en 1 week niets gedronken, een operatie en medicatie heb gehad. Maar toch, ergens altijd die hoop he NOD lijstje 26-02 Toeteke, 28 jaar, 1e kindje, ronde 1 05-03 RoosjeN34, 34 jaar, 1e kindje, ronde 10 11-03 Maria79, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3 12-03 NElisabeth 13-03 Wish25 15-03 Franni 16-03 Pinkpanter Dit is trouwens mijn omo test van vanmorgen. Mijn NOD is 26e pas, denk ik. Heb al sinds een week menstruatiekrampen, dat werkt ook niet echt mee als je niet zeker bent van je cyclus. Ik ben sowieso niet zo goed in wachten, ik wil eigenlijk mijn oude cyclus terug, van voor de miskraam. Maar voor nu; toch afwachten! We gaan het zien.
@ Toeteke, het belangrijkste zal zijn dat je weer gezond en fit wordt, want 9 maanden zwangerschap zal ook weer genoeg van je lijf gaan vragen. Maar kan me de hoop goed voorstellen hoor. Laten we hopen dat het ziekenhuis gebeuren je cyclus niet al te veel van de leg heeft gehaald en je er snel klaar voor bent! Groetjes, RoosjeN
@Franni, geniet van je koffietijd! @Toeteke, heerlijk dat het weer beter gaat en mooi is dat altijd he. Dat we toch nog hoop houden, gewoon doen, echt een fijn gevoel . Pas op jezelf en eens met roosje, eerst zelf weer op orde komen want een zwangerschap is niet niks. @Roosje, wat fijn voor je! En nu fijn in de wachtstand . Je hebt gelijk hoor, wij houden ook rekening met een jaar, hier ook langdurig pilgebruik, leeftijd niet mee en overgewicht, dus ach in principe niet echt voordelig. Maar toch merk ik nu al dat mijn geduld zwaar op de proef wordt gesteld. Ben dan ook niet de meest geduldige persoon met dit onderwerp. Ik ben nu wel hard aan het werk om mijn voeding goed aan te passen en bepaalde dingen gewoon bijna niet meer te doen. Wij eten al zo goed mogelijk naar het voedselzandloper principe, maar op baaldagen is hartig eten toch echt wel mijn ding. Daar heb ik sinds kort wel alternatieven voor, maar het is echt nog wel even wennen. Ik had vanmorgen wel even een baal moment. Sinds januari 2014 zijn we nu bezig en op een of andere manier is mijn vriend nu voor de derde keer rond mijn ei ziek. Terwijl hij de afgelopen jaren nooit ziek is geweest. Ik weet dat hij het niet express doet, maar weet ook dat de kwaliteit van zijn zaad hier niet beter op wordt, dus gaf het eigenlijk al weer op deze ronde. Vanmorgen werd ik daar wel emotioneel van, want ik wil het gewoon heel graag. Nu alweer beter hoor, maar gewoon even de balen ervan. Ondertussen ook een ov-test gedaan en licht positief, dus ga het wel extra proberen en ja ook hier natuurlijk de stiekeme hoop dat het deze ronde gaat lukken Nou het weekend gaat beginnen, dus eerst maar even naar de pedicuren en manicure! Word ik altijd vrolijk van en daarna uit eten met vrienden. Geniet van je weekend!
NOD lijstje 26-02 Toeteke, 28 jaar, 1e kindje, ronde 1 05-03 RoosjeN34, 34 jaar, 1e kindje, ronde 10 11-03 Maria79, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3 12-03 NElisabeth 13-03 Wish25 15-03 Franni 16-03 Pinkpanter, 28 jaar (nog 1 week), 1e kindje, ronde 1
@Toeteke, rustig aandoen, eerst zorgen dat je zelf helemaal hersteld, en dan weer verder @Maria, ik snap je baalmoment idd, zou ik ook hebben!! Wat ik jullie mee wil geven over de ovulatietesten: als ze een (duidelijk) 2e streepje geven gewoon gaan klussen. Ik heb in januari ook voor het eerst ovulatietesten gebruikt, vanaf het moment dat ik een 2e streepje kreeg gewoon netjes om de dag geklust.. eindresultaat is bekend Ik heb ongeveer 10 dagen getest, en geen knaller gehad, raakte daardoor eeg in de war omdat de test op een gegeven moment gewoon weer wit was. Hier op ZP wordt altijd gezegd dat je zeker een knaller moet kunnen krijgen.. dat was bij mij dus echt niet het geval.. dus niet met klussen wachten tot je een knaller hebt.. miss krijg je die niet, en dan heb je je kans gemist!
@Anroj, gelukkig is hij heel snel opgeknapt en zijn we er toch nog voor gegaan. En ik heb hetzelfde als jij hoor. Ook vorige maand, hele lichte streep naast de teststreep, maar ik drink heel veel water, dus misschien speelt dat wel mee. Ik temperatuur ook (althans doe een poging) en vaak gaat het goed, maar af en toe van die uitschieters, als ik een keer heel vroeg wakker ben en dat soort dingen. Heb al een hele tijd een regelmatige cyclus van 27 dagen en weet dat ik meestal rond dag 13 mijn ei heb. Maar deze maand besloten om te beginnen met klussen op dag 11 en dit dagelijkse patroon door te trekken t'm dag 14. En dan maar weer wachten en hopen Nu nog even genieten van de laatste uurtjes weekend en dan mag ik weer een week aan het werk ..
Vraag me af of temperaturen ook zin heeft bij dames met een onregelmatig rooster. Als ik ochtend dienst heb moet ik om half 5 uit bed. Andere dagen hoeft dit uiteraard niet maar ik slaap ook niet meer als ik eenmaal wakker ben dus overige dagen op dat tijdstip wakker worden is geen optie. Zijn er hier nog meer dames met dit probleem enhoe lossen die dat op. Zeker als ik over een tijdje dit wel wil bijhouden is het wel makkelijk omte weten. Verder hier nog weinig nieuws. Nog geen veranderingen.
Gisteravond nog eens geklust hier. Gisteren nog steeds een drupje oud bloed verloren. Dat is nu al 4 dagen achter elkaar. Het komt er in de ochtend uit, dus komt door de wisselende houding, van liggen naar rechtop. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft aanhouden... Maar als het door ovulatie komt hebben we goed geklust, als het innesteling is geweest, hebben we zeker goed geklust.. ik probeer geduld te hebben tot 13 maart, dan zijn er 40 dagen om. Al lijkt mijn cyclus nu korter te zijn. Vervelend al die rare dingen.. Het is toch al spannend genoeg dat zwanger worden hѐ
Wat een hoop informatie weer Het is hier nu idd weer de wachtfase. Zo spannend....... Dus leef helemaal met je mee Wish. En klinkt positief dat je cuclus minder lang lijkt te worden! Ik heb ook al gemerkt dat het bepalen van wanneer je moet klussen toch wat onduidelijkheid heeft voor de meeste mensen. Mijn moeder dacht bv dat je pas na je eisprong druk in de weer moest. Maar ik streef zelf altijd na om om de dag zodra mijn menstruatie over is te gaan klussen, zo is het voor ML ook niet zo'n gefrustreerde/puur doelgerichte bezigheid. @ pinkpanter, oh jee lijkt me idd lastiger tempen als je wisselend rooster heb. Ik merk zelf dat als ik in het weekend iets later temp dat de temperatuur toch iets hoger (circa 0.2 graden) is dan doordeweeks. En voor mij zou het echt funest voor mijn nachtrust zijn als ik de wekker ook in het weekend zou gaan zetten puur voor het tempen.... dus misschien dan maar liever vertrouwen op de ovulatietesten die je dan in de loop van de dag zou kunnen gebruiken op een tijdstip dat wellicht wel dagelijks haalbaar is? Zo tis weer tijd om aan de slag te gaan op werk. Fijne start van de week dames
Het klussen moet voor de ovulatie al gebeuren of binnen een paar uur erna. Eitje blijft maximaal 48 uur in leven, maar is na 24 uur al slechter. Zaadcellen overleven meerdere dagen, dus daarom meest vruchtbaar voor de eisprong. Dus als je ovulatietesten gebruikt, al klussen als er een streepje zichtbaar is en na de piek kan het nog een keer, maar daarna wordt het weer wachten.
Ik ben gisteren ongesteld geworden! En ik ben er superblij mee! Door de operatie (/narcose) en alle medicatie enz was het beter dat ik niet zwanger zou raken. En! het was "al" na een cyclus van 36 ipv 38!! We lopen weer terug We hebben ook letterlijk maar 1 keer sex gehad voor ik opgenomen werd en dat was niet eens tijdens/vlak voor ovulatie, dus eigenlijk hebben we deze ronde niets kunnen doen. Vriend zei al, deze ronde telde niet mee, je kunt moeilijk zwanger raken wanneer een van de twee in het ziekenhuis ligt en de ander thuis in bed Op naar de volgende ronde (en ook ik spreek hierbij met mezelf af dat het volgende maand anders moet, geen 800 testen doen, gewoon wachten op NOD).
Hallo! Toeteke, wat fijn dat je weer verder kunt! Voor de dames die op het wachtbankje zitten.. Succes!! Vanochtend is een consulente van Moeders voor Moeders bij mij geweest, vind het toch wel belangrijk om hier aan mee te doen.. Zij heeft nog een zwangerschapstest uitgevoerd.. zal hem bijvoegen!! Is echt wel heel erg over duidelijk!!