Zwanger worden 1ste keer 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mari3ke, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook hoor. Nog nooit zoveel "Verrassing, wij zijn zwanger!" gedoe op facebook gezien. Lijkt wel alsof iedereen zwanger is. Mijn tijdlijn bestaat inmiddels uit echofoto's, grappige statussen om een zwangerschap bekend te maken en foto's van pasgeboren baby's. Tja... Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik soms ook wel eens niet zo'n mooie woorden eruit gooi wanneer ik weer een nieuwe status zie. Ik gun het iedereen hoor, maar blijkbaar is dat mijn onderbewustzijn die er even klaar mee is. Niet netjes van me :(

2. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Goedemorgen meiden,

Vandaag een hele duidelijke 2e streep op een test van de action. Dus ben al iets geruster. Maar hoorde gisteravond ook heel slecht nieuws van een vriendin die na 8 weken een miskraam heeft gehad (ze waren al 3 jaar bezig en hadden na 3x iui een zwangerschap). Ze was op vrijdag begonnen met bloedingen en gisteren is het vruchtje afgestoten door het lichaam.... dat klapte er dus wel even heel hard in. Lijkt alsof de hormonale rolllercoaster dus al flink gaande is bij mij. plus dat het toch ook wel zorgt voor het met 2 voeten op aarde blijven :(
    In ieder geval is mijn ooglaserbehandeling tot nu toe goed verlopen. Ik kan inmiddels al heel aardig zien zonder bril. Echt zo bizar na 23 jaar bril/lensdrager te zijn geweest.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor iedereen frustrerend is dat er zoveel zwangere buiken en echo's op facebook ed zijn te zien. Dus zal me voorlopig net al de andere dames wel een beetje op de vlakte houden. Maar blijf wel heel graag met iedereen meeleven. Tenslotte delen we toch alweer een tijdje "lief en leed".

3. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Roosje, nee natuurlijk niet! Bij jou is het anders dan bij anderen op FB, jij hoort bij ons!!! :D Blijf alsjeblieft lekker veel schrijven en ons alles vertellen!

Wat heftig, van je vriendin! Dat komt dan idd wel even binnen ja :( Ik ben wel heel blij dat jij een duidelijke streep hebt! (Again, foto???) Zie je maar weer hoe dicht dat bij elkaar staat.

Even snel vanaf mobiel (wat een drama trouwens!); ik temperatuur nu ook en opzich wel een logische temp voor oraal temperaturen; 36.2/36.3. Nu was ie vandaag opeens 36.0, kan niet door eisprong komen, zit pas op cd 8 ofzo. Is dat normaal? Snap er nog niet veel van.

4. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Hahaha, gelukkig maar Toeteke, want het voelt zo vertrouwd hier inmiddels :D
    Ik zal een foto gaan nemen en gaan uitvogelen hoe ik die dan via mijn telefoon naar hier kan krijgen (ben beetje digibeet hahaha).

@ Toeteke, geen idee wat die temperatuur daling inhoudt, misschien dat je de vorige keren toch al een beetje onbewust wakker was waardoor het verschil er is, of dat je nu toch niet op dezelfde p[lek hebt gemeten?

5. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ja, dat zou misschien wel kunnen inderdaad. Ik slaap de laatste tijd wat slechter, ondanks dat ik heel moe ben. Dus misschien ben ik eerder al wakker geweest. Ik temp namelijk wel elke ochtend op dezelfde tijd, ook in het weekend (om 5:30 *slik*). Bij oraal tempen schijnt het sowieso al lager te zijn dan bijv rectaal, daarom kijk ik al extra niet naar het cijfer, alleen naar evt stijgingen of dalingen.

Via de telefoon een foto uploaden faalt bij mij ook telkens, terwijl ik behoorlijk thuis ben in de digitale wereld. Dus ik moet het ook steeds naar mezelf mailen en dan via laptop doen. Beetje omslachtig, maar ach ;)

♥ NOD lijstje ♥
    16-03 Pinkpanter, 29 jaar, 1e ronde.
    06-04 NElisabeth, 23 jaar, 2e ronde.
    08-04 Maria79, 34 jaar, 4e ronde.
    25-04 Toeteke, 28 jaar, 2e ronde.
    01-05 Wish25, 25 jaar, 2e ronde.

♥ Zwanger ♥
    ??-?? Roosje

6. wish25

wish25 Bekend lid

23 dec 2013
    522
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg fotos wel geupload via de telefoon, maar moet wel de chrome browser gebruiken. Ben ik gisteren achter gekomen.

7. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    @Roosje, wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!! En wel hier blijven posten hopr.. anders gaan we je missen :(
    En wat naar voor die vriendin zeg.. afschuwelijk lijkt het me om een miskraam te krijgen.
    Fijn dat de laserbehandeling goed is gegaan, zal wel lekker voelen nu zo zonder lenzen en bril.

@Toeteke, ik heb helaas echt helemaal geen verstand van temperaturen dus kan je hier niet mee helpen.

8. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elisabeth, lijkt mij dan wel moeilijk in de kinderopvang werken, elke dag die confrontatie terwijl je zelf ook zo graag wilt.
    @Toeteke, gevoel kan je niet dwingen, ik gun het anderen ook, maar mezelf ook en af en toe komt mijn jaloerse duiveltje weleens opspelen. Om daarna snel weer weg te gaan, maar wel herkenbaar hoor!
    @Roosje, wat blij dat je zo'n dikke teststreep hebt. Maar wat naar van je vriendin… En ik sluit me aan bij de andere dames, ik zou het ook leuk vinden als je hier blijft posten….wil graag meelezen, leer ik ook alleen maar van alvast voor straks………;) En wat fijn dat je nu kan zien zonder bril, zal wel even wennen zijn he.
    @Toeteke, bij mij werkt het als volgt, na mijn ongi daalt mijn temperatuur, tegen mijn ovulatie loopt hij weer op vanaf cd 10 ongeveer, dan met de ovulatie zakt die weer en daarna stijgt hij weer (van 2 NOD t;m 12 NOD). Op de dag of 1 dag voor mijn ovulatie zakt mijn temperatuur weer. Als je zwanger bent, zakt de temperatuur dus niet op dag 13/14. (mijn cyclus genomen dan) Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is….Ik houd het nu 3 maanden bij en begin het eigenlijk (eindelijk) te begrijpen. fertility friend legt het best goed uit.
    Daar houd ik het in ieder geval bij. Fijne schema's en je hoeft alleen maar gegevens in te vullen en zij doen de rest..

9. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Goedemorgen. . Ik heb de test van maandag als profielfoto weten toe te voegen. T is geen knaller maar wel duidelijk volgens mij, toch? Ik wil van vrijdag of zaterdag nog een test doen en zal als t dan nog steeds goed is de verloskundige gaan bellen of zouden jullie dat nu al doen?

10. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    @roosje Gefeliciteerd! En vergeet niet dat alle zwangerschappen anders zijn, bij jou gaat het gewoon goed! en zoals de rest zegt...lekker blijven schrijven hoor!

@allemaal...ik heb nu in drie dagen tijd 5 mensen om mij heen die 'even' vertellen dat ze zwanger zijn, waaronder de halfbroer van mijn vriend en zijn meisje die elkaaar net 5 maanden kennen...haha...en idd...mijn tijdlijn van fb staat er ook vol mee. Maar we overleven het wel ;-p

11. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    #771 RoosjeN34, 2 apr 2014
    Laatst bewerkt: 2 apr 2014
    En hierbij alvast een kleine update voor het datum lijstje :)
    ♥ NOD lijstje ♥
    16-03 Pinkpanter, 29 jaar, 1e ronde.
    06-04 NElisabeth, 23 jaar, 2e ronde.
    08-04 Maria79, 34 jaar, 4e ronde.
    25-04 Toeteke, 28 jaar, 2e ronde.
    01-05 Wish25, 25 jaar, 2e ronde.

♥ Zwanger ♥
    09-12 Roosje, 34 jaar, 1e kindje (= voorlopige uitgerekende datum)

Ik zie net dat die profielafbeelding wel heeeeel klein is.... dus bij deze:

12. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roosje! Oh wat een leuk lijstje, goed idee om de zwangeren er ook bij te zetten! En nog leuker om te volgen…. Wat ik altijd hoor van al die zwangere vriendinnen etc etc…. is dat je de verloskundige kan bellen nadat je een goede positieve zwangerschapstest in handen hebt en na je NOD zit. Ik heb er geen ervaring mee, dus het is van horen zeggen, maar geloof me, alle nichtjes en vriendinnen hebben meer dan 100 kinderen nu al dus ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. (oudste is 42, jongste is 24) Oh ja, en heb nu twee zwangere dames met een tweeling in de nabije omgeving, zo leuk, zo mijn wens een gezonde tweeling, maar goed………ik stop weer met dromen en ga weer eens wat doen. Tot later!

13. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Ok Maria, ga ik toch maar alvast bellen!

14. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb ook direct gebeld hoor! Werd toen een afspraak gemaakt voor -ik geloof- na 2 weken. Dus dan had ik met 7 weken terecht gekocht, op het spreekuur voor vrouwen met overgewicht ;) (ik had het maar meteen gemeld aan de tel). Gewoon bellen dus!

15. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Moet je niet eerst een afspraak maken met de huisarts? Dat dacht ik altijd..? Heb er echt geen verstand van >.<
    En wat een prachtige foto Roosje!!

16. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elisabeth, dat weet ik niet eigenlijk, geen ervaring mee ;). Ik heb het van horen zeggen van de zwangere dames om me heen en die bellen als eerst de verloskundige.
    @Toeteke, nou daar mag ik ook naar toe als het zover is. Het spreekuur voor vrouwen met overgewicht. Je staat dan meer onder controle toch?

Hier volgt een klaagmomentje van mij, dus niet doorlezen als je daar geen zin in hebt. Ik heb je in ieder geval gewaarschuwd! :)

Nou ja als het zover is, maar zit nu op 10 dpo en ben volgens mij hartstikke ziek aan het worden. Dus baal ik natuurlijk als een stekker, want dat brengt mijn kansen weer omlaag geloof ik. De laatste twee nachten word ik badend in het zweet wakker. Echt niet fijn en was mijn energie hoog tot 8 dpo, de laatste dagen ben ik niet vooruit te branden, omdat ik moe ben en mij beroerd voel en vreselijke steken heb in mijn rechterlies die zo heerlijk doortrekken naar mijn onderrug. En slaap al twee dagen moeilijk in door die steekjes in mijn buik. Geen keelpijn, want daar start een goede griep bij mij altijd mee. Mijn vriend dacht al dat het misschien een blindedarmontsteking was (de optimist). Jullie snappen, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Verder ook al een klein beetje testdrang, maar aan de andere kant durf ik het niet, toch weer bang voor een teleurstelling. Jullie lezen het al, het is weer mijn dag vandaag. Merk ook dat ik erg emotioneel ben, dus testen vandaag lijkt me geen goed plan. Toch ga ik er vanmiddag nog een paar halen voor het weekend misschien.....
    Maar weet niet of je dan wat ziet rond 12 dpo. En mijn vriendje is thuis en ik test liever alleen. Hij denkt dat ik volgend weekend pas mijn ongi ga krijgen......Nou dat was mijn klaagzang, nu weer aan het werk.........Fijne dag dames!

17. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Hai Maria, Zoals je weet voelde ik me de week voor NOD ook niet al te lekker. Ik was er al volledig van overtuigd dat ik ongie zou gaan worden en heb eigenlijk alleen getest omdat ik ivm het ooglaseren medicatie ging krijgen waarbij die info relevant zou zijn. Wel had ik 3 dagen voor NOD nog de negatieve kruitvat-test, dus ik zoiu adviseren gewoon nog even vol te houden tot je NOD, maar wellicht kan mijn ervaring je toch een beetje opbeuren?

Ik heb me gisteren na jullie berichtjes via de website - van een door mijn zorgverzekeraar gecontracteerde verloskundige ! - aangemeld. Zij bellen mij dan voor een afspraak.
    Op hun site stond dat zij de huisarts inlichten als de zwangerschap tijdens het eerste onderzoek wordt bevestigd (boy oh boy dat geeft je dus weer stof tot piekeren).
    Overigens lijken de hormonen inmiddels bij mij zwaar in te komen, had al wat last van pijnlijke borsten en misselijkheid. Vandaag zijn alle geurtjes me teveel (koffie, mijn eigen urine, de afwasmachine op werk die mijn lieve collega's gisteren vergeten zijn aan te zetten, de koelkast etc.), mijn borsten lijken wel op ontploffen te staan, ik heb heel bereoerd geslapen omdat ik wel 3 keer moest plassen, verder opgestaan met pijn in mijn (hoge) rug en heb nog steeds van de vreemde krampjes in mijn baarmoeder.... Maar goed, zolang er geen bloed komt neem ik dat alles voor lief hahaha

18. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken, Roosje. Wat jij nu beschrijft had ik ook allemaal! En dan nog het grootste symptoom; Een smile van oor tot oor :D Kreeg ook meteen van mensen te horen dat ik echt straalde (maar niet gezegd dat ik zwanger was, ze zagen het blijkbaar gewoon!). Ik vond vooral de geurtjes erg! Al sliep ik 's nachts ook niet zo geweldig, ik slaap altijd op m'n buik en zelfs naar m'n boobs kijken deed al pijn, haha.

Maria, geen idee of je dan vaker controles krijgt. Denk het haast wel! Ook met een speciaal echo apparaat volgens mij ;) Maar dat negeren we gewoon even. Ik ben er toen niet aan toegekomen, aangezien ik die miskraam kreeg en mijn vkpraktijk vond dat ik een week moest wachten (niet dus!), omdat het bloedverlies waarschijnlijk door m'n blaasontsteking kwam (ik heb wel vaker blaasontsteking gehad, maar lijkt me sterk dat wanneer je zwanger bent, je dan opeens ook stolsels verliest bij een blaasontsteking :x Zucht!). Dus ik heb toen huisarts gebeld en kon meteen langskomen, die heeft me diezelfde dag naar gyn in ziekenhuis doorgestuurd waar ik direct een (inwendige) echo kreeg. Eigenlijk heb ik de neiging om die hele vkpraktijk volgende keer ook te skippen en direct naar gyn te gaan. Ik ga daar wel om vragen, ivm gewicht (=medische indicatie) en eerdere miskraam. Wil toch eigenlijk scherpe controle (hoeft niet eens perse elke keer een echo te zijn -liefst wel uiteraard-, maar dat ik in ieder geval gecontroleerd word)

En baalmomentjes mag je hier ook delen! Wij zijn er in sickness and in health :p:D Misschien heb je inderdaad iets onder de leden. Je vriend is lekker positief om meteen uit te gaan van blindedarmontsteking :$ Hopelijk is het dat toch niet!! Ik herken het alleen testen wel. Ik test ook liever alleen. Is het negatief, dan hoef ik niets te zeggen, is het positief, kan ik eerst mezelf even onder controle krijgen :cool: Ik doe het dus ook altijd semi stiekem. Ik sluit me dan op op de wc, met een tijdschrift, zodat hij geen argwaan krijgt. Hij was degene van ons die al een hele tijd aan kinderen wilde beginnen. Ik hield het af, dus ik wil hem ook niet teleurstellen met negatieve testen elke keer. Hij snapt toch niets van mijn cyclus en hoe alles werkt, zoals hij zegt "Rocket science" :D Hij vindt het allemaal prima, vooral de regelmatige sex ;)

Even kort: Hier alles prima. We zitten al in ons om-de-dag-ritme, beter te vroeg dan te laat. Ovutesten zijn nog negatief, temp niets aan gemerkt. Dus lekker vroeg! Ik neem geen risico deze ronde. Ben bezig met een kast opknappen. Vandaag ook meteen even de salontafel schuren. Hopelijk wordt het mooi!

19. wish25

wish25 Bekend lid

23 dec 2013
    522
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lange verhalen meiden!

Hier wordt ook om de dag geklust. En ook ik ben een stiekeme tester..
    Mijn ovu testen zijn nog negatief, maar miss is er een toch positief geweest. Op een ander forum al hele discussies, want lijntje moet minstens zo donker als controlestreep zijn zegt iedereen. Maar bij mijn testen laten ze plaatjes zien van lichte en donkere positieve testen.. (sensitest) dus dan kan het zijn dat zondag de test toch positief is geweest. Ik ben nog steeds aan het testen, maar gisteren was het tweede streepje bijna weg... Ben benieuwd hoe het vandaag zal zijn..

@maria blindedarmontsteking is wel heel positief.. NOT..! Hopelijk is het net zoals bij roosje!!

20. RoosjeN34

RoosjeN34 Actief lid

1 okt 2013
    146
    0
    16
    Vrouw
    HR en Accounts
    Nieuwegein
    Hahaha, moet erg lachen om de reacties op de blindedarmontsteking, ik dacht hetzelfde maar durfde dat niet zo te schrijven.
    Enne, ook hier stiekem getest :)

@ Toeteke, fijn om te horen dat die symptomen normaal zijn. Mijn eetlust is trouwens ook apart. 's ochtends veel trek, 's avonds amper, terwijl dat voorheen eerder andersom was. En moet echt NIET aan chocolade denken, laat staan ruiken/proeven:$

Deel Deze Pagina