Dag dames, De eerste zwanger worden 2014 werd zo vol, dat het fijner is een nieuwe groep te openen. Zodat nieuwe meiden lekker in een 'eigen' wat kleinere groep kunnen kletsen. Hier kan iedereen meekletsen die plannen heeft om in 2014 voor een kindje te gaan. Het is leuk om een lijstje bij te houden zodat we alles makkelijk kunnen volgen. Kom gezellig kletsen en stel je gerust even voor.
Ik ben 23 jaar en vl 29. Vorig jaar hebben wij een huis gekocht samen. Ik ben woonbegeleidster in de gehandicapte zorg. Ik heb momenteel een mirenaspiraal, deze mag er over 1,5 jaar uit maar bij mij is 2 maanden geleden PCOS geconstateerd. Dit betekend dat het erg lang kan duren voor ik zwanger ben en daarom willen wij eerder beginnen dan we bedacht hadden. Nu we dit weten zijn we super enthausiast en hebben er veel zin in. Echter ben ik momenteel psychisch een beetje uit balans en dit wil ik eerst weer allemaal op een rijtje krijgen. Zodra het weer goed gaat, gaat mijn spiraal eruit en mag mijn lichaam het een jaar zelf proberen. Is er na een jaar nog niks gebeurt moet ik de mmm in. Wat we uiteraard niet hopen. Vragen mag altijd!! Oh ja ik heb tegen vl gezegd we beginnen deze winter, maar zoals het er nu uitziet word het begin 2014. Je hoeft je natuurlijk niet zo uitgebreid voor te stellen, ik ben altijd nogal lang van stof haha. Groetjes.
De eerste groep zat binnen een tijdje helemaal vol, hier ben ik nog gezellig alleen. Niemand zin om alvast te kletsen, fantaseren en ideeën uit te wisselen over aanstaande en geplande zwangerschappen.
Hej kapitein, Mijn vriend en ik hebben besloten om vanaf november te stoppen met de pil. We zijn dan beide 25. Ik ben verpleegkundige. We wonen nu bijna 2 jaar samen. Het lijkt me erg leuk om met je mee te kletsen. Want ik kan niet wachten tot ik dat ding mag weggooien
Hoi hoi, Wat leuk dat er nog een groep gestart is! De andere groep had al zo veel berichtjes dat in na pagina 5 ben gestopt. Ik ben 30 en mijn vriend 34. Ik hoop na de vakantie een afspraak te maken om mijn spiraaltje eruit te laten halen. Dat zou dan uiterlijk over 3 weken zijn ofzo. Maar mijn vriend wil dan nog niet gelijk beginnen (hij vindt het best spannend). Ik ook trouwens hoor! Ik kan dan wel al mijn cyclus gaan bijhouden, want na jaren de pil te hebben gebruikt en een spiraaltje te hebben, weet ik bijna niet eens meer wat het is om ongesteld te worden. Ondertussen ben ik alvast lekker aan het lezen en kijken en kunnen mijn hormonen bijna niet wachten Groetjes Secretangel
Fijn trouwens dat je spiraal er al eerder uit gaat. Ik ben ook heel benieuwd naar m'n cucles. Maar m'n vriend wil echt niet dat ik eerder stop met de pil. Veel te bang dat t dan straks al eerder zo is door een gescheurd rubbertje ofzo haha.. Hij moet echt nog ff wennen. Ik heb 7 jr de pil geslikt. Ik heb voorheen altijd een heel normale cycles gehad. Ik kon de klok er zowat op gelijk zetten. Ik hoop dat dat nog steeds zo is. Geen idee eigenlijk of dat in de jaren kan veranderen, of dat de pil daar nog wat in veranderd. Ik ben overigens de pil inmiddels wel goed zat. Het begint me echt tegen te staan om iedere avond dat ding te slikken.
Hoi hoi, Gisteren heb ik op het dochtertje van m'n beste vriendin gepast. Wat een heerlijke dreumes is dat. Vandaag even langs de prenatal, want zaterdag gaan we op kraamvisite. Kortom mijn hormonen doen weer erg hun best. Kapitein, hoe kwamen ze erachter dat je pcos hebt? Vervelend dat het nu langer kan duren. En Finally88 ik kan me heel goed voorstellen dat het elke avond lastig(er) is om de pil in te nemen. Hoeveel pilstrippen liggen er nog te wachten? Gisteren ben ik even gaan rondkijken naar foliumzuur en dat soort dingen. Daar heb je nog een hoop verschillende soorten en merken van. Hebben jullie daar al over nagedacht?
Het is Nog precies 3 maanden vanaf nu. Ik stop op mijn verjaardag, dat is 15nov. Qua foliumzuur weet ik nog niet welke ik ga slikken.. Ik heb wel bedacht dat ik daarmee half oktober start. Ik ben er nog niet uit of ik alleen foliumzuur ga slikken of een multivitamine met foliumzuur. En jullie?
Hoihoi, ik sluit mij ook graag aan. Ik zit al wel ook bij het andere groepje, maar ik zie dat hier nu al 3 meiden zijn die allemaal voor de eerste gaan. En ik ook straks! Het lijkt mij juist leuk om juist met meiden te kunnen kletsen die ook nog geen kinderen hebben en het super spannend vinden om voor de eerste te gaan. In het andere groepje zitten er veel die al kinderen hebben en voor de volgende willen gaan. Heel leuk natuurlijk. Maar als kindloze voel je je dan soms toch een beetje een buitenbeentje Even kort over mijzelf: ik ben 25 en mijn vriend is 26. We hebben al 9 jaar een relatie en zaten op de middelbare school bij elkaar in de klas. Wegens gezondheidsproblemen zit ik nu thuis, en vriendlief is op zoek naar een baan. Ik wil al 7 jaar lang aan kinderen beginnen, maar we besloten toch maar eerst te gaan studeren, samen te gaan wonen en een baan te zoeken. Dat laatste is dus (nog) niet helemaal gelukt, maar de financiële situatie is nu wel stabiel. Daarom willen wij straks het nieuwe jaar speciaal maken door vanaf dan voor een kindje te gaan proberen. Ik gebruik al een tijdje geen anticonceptie meer. Vóór mijn eisprong gebruiken we nu soms condooms, maar we gaan meestal gewoon voor het zingen de kerk uit. Ná mijn eisprong doen we niet moeilijk . Ondertussen slik ik ook al foliumzuur en vitamine D. Dit op aanraden van mijn dietist. Ik heb met haar overlegd over de verschillende soorten supplementen die je kan slikken vóór, tijdens en na een zwangerschap en zij zei dat het allemaal onzin is om te slikken (mits je eet volgens de Schijf van Vijf en de richtlijnen van het Voedingscentrum). Behalve foliumzuur en vitamine D dan natuurlijk he! Die zijn wel heel belangrijk om te slikken. Het soort/merk foliumzuur maakt helemaal niks uit. Zolang je er maar 400 microgram (of 500 microgram) per dag van slikt. Doe dit minimaal 4 weken vóór (mogelijke) conceptie t/m de 10e week zwangerschap. Van vitamine D moet je zorgen dat je vitamine D3 kiest (is meestal toch al zo). Het soort/merk maakt hier ook niet uit. Zorg dat je per dag 10 microgram slikt. Dit doe je in ieder geval vanaf het moment dat je zwanger bent, en dan de gehele zwangerschap door. Maar opzich is het sowieso een goed idee om vitamine D te slikken (doet mijn dietist zelf ook), zwanger of niet, aangezien de meeste mensen een tekort hebben.
Hoi hoi MommyOwl, Super leuk dat je mee komt kletsen! En Thnx voor de info over de foliumzuur. Ik zal mijzelf ook nog iets uitgebreider voorstellen. Op dit moment zijn mijn vriend en ik beide nog 24 jaar. We hebben nu ruim 6, 5jr en relatie en wonen bijna 2 jr. Samen. Ik ben verpleegkundige. Verder voetbal Ik graag, ik ben keepster van een veld en een zaalvoetbalteam. Ik wil al wel een tijdje kinderen. Maar mijn vriend zag dat nog niet zo zitten. Maar vorige maand gaf ie aan dat hij het leuk zou vinden om vanaf m'n verjaardag er voor te gaan. Ik kijk er echt naar uit. Wat ik wel nog lastig vind is om te bedenken hoe en wat ik straks met m'n werk ga doen. Ik draai natuurlijk wissel diensten en m'n vriend begint altijd om 7u in de ochtend.
Ik heb wel al een kindje, maar zou me toch toe willen voegen. Ben niet iemand die dagelijks op t forum zit, zoals bij het andere groepje wel het geval is.
Moest even weg, maar ben er weer. Ik ben 29 en heb vorig jaar n dochter gekregen. We willen in december de 1e poging wagen. Onze dochter heeft haar 1e verjaardag dan al gehad.
@kapitein lijkt me heftig. Hoop dat je niet te lang hoeft te wachten! Sterkte!! @foliumzuur: ik heb de vorige keer vitaal zwanger van KV genomen. Hier zit niet alleen foliumzuur in, maar ook andere vitamines en is betaalbaar. Ik heb ook compleet mama van davitamon geprobeerd, maar deze waren zo groot dat ik ze niet weg kreeg (mss ook omdat ik last had van kokhalsneigingen). Volgende zwangerschap neem ik dus die van KV-merk weer. @iedereen, mochten er vragen zijn m.b.t. zwangerschap of iets dergelijks dan laat maar horen. Zover het me lukt wil ik jullie graag helpen.
Heb even een lijst gemaakt op volgorde van wie wanneer de 1e poging waagt. Ik weet niet zeker of hij juist is, dus controleer hem aub even. Jullie mogen hem uiteraard altijd veranderen/aanvullen. Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september Finally88: 25 jaar, 1e kindje, stopt in november met pil Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1
Ik kan niet slapen, lig te stuiteren in bed, dus ga jullie maar even vervelen ; ) Hoi MommyOwl en Scrat, leuk dat jullie ook meekletsen. Vandaag heb ik een heel leuk pakje en mutsje gekocht bij Prenatal. Het zo lief! En ook weer erg staan kwijlen boven de kinderwagens van anderen. Leuk zo'n lijstje en toen ik achter mijn naam '1e kindje' zag staan werd ik helemaal happy. Staat wel heel definitief zo. Maar ook wel leuk! Soms word ik wel moe van mezelf hoor, vind het ergens ook wel heel erg spannend. En dan denk ik, is dit wel het goede moment? En kan ik dit wel? Veranderd er dan niet heel veel? En word ik wel een leuke moeder? Etc. Etc. Hebben jullie dat ook? Morgen nog eens kijken naar die zwangerschapsvitamines. Bij de etos waren ze in de aanbieding geloof ik. Dat zou dan het eerste zijn dat ik ga kopen 'voor de baby'. Hebben jullie al iets gekocht?
Dat hadden wij de 1e keer ook en nu ook wel weer. Vooral mijn man vroeg zich af of hij er wel klaar voor was. Zodra hij haar zag wist hij dat het goed kwam/zat. Komt vanzelf goed. Leuk he al die kleertjes!!