Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

O dat is wel super leuk!
    Die staat nu opgeslagen in jullie schuur ofzo?

2. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Ja dat klopt inderdaad !

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow wat is er veel gekletst! :) Leuk!

Ik ben net weer thuis van het werk. Nu lekker op de bank met de hond. Vriendlief heeft een feestje, dus dat zal wel een latertje worden.

Hier hebben we ook al een aantal spulletjes op de kop kunnen tikken. Kinderwagen, maxi-cosi, badje + standaard, box, voedingskussen, etc. Staan al meer dan een half jaar opgeslagen op zolder. Alles in één voor 150 euro, dus dat was een koopje! :D

MommyOwl: wat ontzettend spannend! Het kan zeker wel zijn dat je zwanger bent, dus nog eventjes afwachten!

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Oh dus jullie hebben ook al een hoop spullen!
    Vond je vriend het niet raar dat je die spullen al wilde aanschaffen?
    Mijn vriend vond het in het begin echt vreemd als ik dan spulletjes had.. Dan keek die me soms zo raar aan haha.
    Het is wel handig om alvast te hebben, het kost je dan weer een beetje minder op het moment dat je echt een kindje krijgt en aan alles moet gaan denken.

Ik hoef morgen eind van de middag pas weer te werken dus ik ga morgen ochtend eerst eens informeren bij DUO en het UWV waar ik recht op zou hebben als ik zwanger zou zijn in de periode dat ik nog studeer.
    En ik wil graag even uitzoeken hoe het zit met een zwangerschaps uitkering als je als oproep kracht werkt.

Nou meiden, slaap lekker en een fijne werkweek.

5. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @mommyowl spannend hoor

@koali dat was indd een koopje dan ben je al een eind op weg met je spullen je moet ook zoveel aanschaffen

wil zelf ook graag witte meubels of ik kijk om grenen meubels die ik zelf nog ga verven maar dan zoek ik de landelijke uitstraling dat vind ik dan wel weer erg mooi

@bloem je hebt gelijk je kan daar beter alvast na vraag over gaan doen hoe dat zit dan weet je dat alvast er zijn straks genoeg dingen die geregeld moeten worden dan heb je dat maar weer klaar

6. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Die landelijke stijl is inderdaad heel erg mooi!
    Het UWV is vandaag denk ik niet erg behulpzaam, krijg niet echt een antwoord terug waar ik iets aan heb.. erg vervelend

7. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Zo ik heb even bijgelezen, Dacht dat ik het toch aardig had bijgehouden.. Maar had toch nog heel wat te lezen.
    Welkom aan alle nieuwe meiden!

IK heb deze week een lange werkweek gehad, Eerst in de kroeg op de kermis werken 2 dagen en daarna 5 avonden in het ziekenhuis als verpleegkundige(gewoon m'n vaste baan).

Steeds meer mensen beginnen aan ons te vragen wanneer er een kleine komt, van sommige mensen vind ik dat wel leuk en niet erg dat ze het vragen. Zo vroeg laatst m'n neef of ie de familie-wieg naar ons moest brengen als hun kleine er uit is gegroeid. Maar soms wordt ik er ook wel gek van. Dan denk ik waar bemoeien jullie je mee, en vooral als ze het blijven vragen. M'n schoonmoeder zegt al een paar jaar dat het wel tijd wordt dat ze oma wordt.
    Mocht het straks zo ver zijn, denk ik dat ik sowieso de eerste echo wil afwachten voordat we het nieuws vertellen. Maarja misschien kan ik het dan wel niet voor me houden hoor haha.
    Wij hebben wel een wipstoeltje staat en een kinderstoel, maar deze kon ik voor 5eu aanschaffen, en was eigenlijk meer omdat er een vriendin van mij zwanger is en die vaak met kindje bij mij is. Maar verder nog geen spullen aangeschaft.

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hoi!
    Ik kan me best voorstellen dat dat vervelend is dat mensen dat steeds blijven vragen.
    En inderdaad ligt het er ook aan wie het vraagt, van sommige mensen kun je toch net wat meer hebben als van andere haha.
    Het lijkt mij best moeilijk om het voor je te houden als je weet dat je zwanger bent, misschien zullen wij het wel vertellen tegen mensen die echt dicht bij staan.. maar de rest niet hoor.
    Het is toch zo'n ontlading ineens denk ik!
    Bij ons worden die dingen eigenlijk niet gevraagd, maar ik ben dan ook nog erg jong en pas kort samen met mijn vriend, de meeste mensen kijken juist raar wanneer je er een 'grapje' van maakt.

9. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat was zeker een koopje ja :) Landelijke stijl vind ik ook erg mooi. Ik heb ook al wel eens gesnuffeld op marktplaats. Zelf grenen meubelen opknappen lijkt me ook leuk (heb ik voor de woonkamer ook al met wat spulletjes gedaan). Alleen het is wel een bult werk als je dat moet doen voor een bedje én commode én kast. Dus daar denk ik nog even over na :D

Wat grappig dat er soms al gevraagd wordt wanneer de eerste komt en vooral ook heel herkenbaar. Hier heb ik dat ook hoor. Dat is volgens mij al een jaar of 2-3. Gelukkig vind ik het niet erg en zijn het mensen die dicht bij ons staan van wie we het kunnen hebben. Men had gewoon verwacht dat we snel kinderen zouden krijgen samen.

Oja... :) vanmorgen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en het voor het eerst onveilig gedaan. Haha, voel me bijna een beetje stout!

10. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    het is indd veel werk maar heb een handige man in huis dus dat moet goed komen al moet ik wel zeggen veel van dat soort meubels word voor veel geld aangeboden als het dan ook nog geverft moet worden dan word het ook alweer een duur grapje

ik heb er zelf nog geen last van waneer voor mij de 2de komt omdat mn vriend en ik bijna 1 jaar samen zijn dus dat verwachten ze ook nog niet

haha koali waarom zou jeje stout voelen je vriend stond er ook achter anders hadden jullie het wel veilig gedaan ja

ik kijk wel erg uit na het moment waneer ik de laatste pil kan innemen duurt me eigenlijk te lang hahahah ik heb al heel erg lang een wens voor een 2de alleen mn ex wou geen kids meer dus dat vond ik heel erg jammer en ook best wel moeilijk mee gehad maar nu kan mijn wens mocht alles goed gaan toch in vervullen gaan

11. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klopt, dat ze het nog voor veel geld aanbieden. Daar moet je echt geluk mee hebben. Ik heb in de woonkamer een kastje en een kist staan, beide bij de kringloop gehaald. Samen 20 euro. Likje verf erover en nu zijn het bijna de eyecatchers van de woonkamer :)

Hihi, ja we staan er absoluut beide achter. Het is meer dat het toch best wel spannend is als dat moment er dan is. Maar natuurlijk wel superleuk! :D

12. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb nog geen spulletjes gekocht, maar ben wel al lekker aan het rond neuzen overal. Vanmorgen de huisarts gebeld, is mijn eigen huisarts nog op vakantie. Of ik tot volgende week wilde wachten... Nou, eigenlijk niet dus. Nu moet ik straks terugbellen, want de assistente wist niet precies welke artsen er een spiraaltje verwijderen. Het lijkt mij dat ze dat toch allemaal kunnen? Maar goed, ik hoor het zo wel.

@Koalie, wat spannend!!! Lijkt me wel heel apart, na al die tijd zorgen dat je juist niet zwanger wordt.

Mijn omgeving weet wel dat ik graag kinderen wil, maar ik denk niet dat ze het al verwachten. We zijn ongeveer een jaar samen nu en veel mensen vinden dat vaak kort. Wel jammer dat iedereen altijd zo zijn vooroordelen klaar heeft. En ook als mensen het gaan vragen lijkt me lastig. Maar ze bedoelen het vast goed. Straks mijn koffer maar eens uitpakken.

13. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hoe was de vakantie!
    Mensen hebben inderdaad heel vaak al een vooroordeel.
    Vooral over je situatie.. Ik ben ook een jaar samen met mijn vriend en pas 20 jaar.
    Mensen vinden je dan en te jong, en de relatie lijkt dan onstabiel, terwijl ze eigenlijk helemaal niet weten hoe alles in elkaar steekt, ze kennen het verhaal dan alleen in grote lijnen.
    Ik wil ook al een hele tijd kinderen, vooral door dat ik op me stage veel te maken heb met de doelgroep is het steeds moeilijker!

14. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Grrr... Had net een heel verhaal getypt, maar drukte op een verkeerd knopte (op mijn mobiel werkt dat toch net lastiger) en heel mijn tekst weg. Ben even te moe om het verhaal nog een keer te doen, dus die houden jullie tegoed. Maar mijn ticker heb ik aangepast, donderdag gaat mijn spiraaltje eruit. Zegt nog niks over wanneer we er dan echt voor gaan, maar dit voelt toch als een belangrijke stap, een soort 1e mijlpaal : )

15. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Nog even een berichtje voor ik weer moet beginnen met werken.. Bleehh!
    Als je aan het einde van de dag nog moet beginnen valt het altijd zo tegen he.

Ik heb even een vraagje..
    Wij zijn bezig met het zoeken van wat spulletjes, nu hebben we een mooie maxi cosi mura 4 gevonden op marktplaats, voor €180 kan ik deze ophalen een paar km verderop.
    Er zitten alles bij behalve de maxicosi maar die hebben we al.
    Is €180 een schappelijke prijs? Wat vinden jullie?

Het punt is dat mijn vriend bezig is met het oprichten van een webshop met allerlei baby spullen, we kunnen dus ook zo'n ding kopen over een tijdje bij een groothandel, dan is die nieuw.. We weten nu alleen nog niet hoe duur hij dan is want hij moet een KVK nummer hebben die hij nog niet heeft.

Wat zouden jullie doen? Die van €180 overnemen of toch wachten?...
    We hebben ook een super mooie kinder kamer gevonden voor €150 echt helemaal onze smaak..

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon gaan kijken of hij er mooi uitziet en dan beslissen. Het is niet duur en als hij naar je zin is, waarom dan een nieuwe kopen? En straks kunnen we dus bij jullie inkopen doen ; ) Leuk hoor!

17. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ja denk dat we dat ook maar gewoon doen, hij is bruin, en de maxi cosi die we hebben matcht precies haha.
    Heel mooi!

Inderdaad, hij is alles nog aan het opzetten en alleen de naam is nog bekend.
    Dan krijgen we zelf een heel assortiment in de schuur, ben ik daar niet meer weg te slaan waarschijnlijk.
    Zijn website gaat Tot binnenkort heette.

18. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik vind 180 eu niet duur hoor.. ligt er wel aan hoe het er uitziet maar een maxi cosi moet je altijd nieuw kopen omdat je aan de binnenkant niet kan zien wat Eraan beschadigd is ook al ziet buitenkant puntje gaaf uit.
    ik ging tijd terug naar babywarenhuis in rotterdam voor een quinny te bekijken die had ik gezien op internet voor 200 euro met alles er bij incl. maxi cosi maar toen ik aankwam zag de quinny er niet mooi uit, was beschadigd het Frame was gammel. ik heb de wagen toen niet gekocht en besloot hem voor 200 meer te kopen bij prenetal, ik kreeg daar de maxi cosi citi gratis bij en tegen bijbetaling van 50 euro heb ik de maxi cosi cabriofix. nu heb ik een hele nieuwe kinderwagen waarvan ik zeker weet dat alles goed is. ik zou gewoon goed kijken of hij er nog goed uitziet en alles naar behoren werkt.

ik heb net de verzorgingstas van lief! gekocht voor 40 eu bij intertoys. Normaal zijn die tassen hartstikke duur!

19. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Maxi cosi moet je inderdaad altijd nieuw kopen, als je hem gaat gebruiken in een auto. Je weet nou eenmaal nooit wat ermee is gebeurd. Eigenlijk net als met een fietshelm. Deze dingen zijn echt te belangrijk om op te besparen. Het zou toch vreselijk zijn als je kindje betrokken raakt in een auto ongeluk en gewond raakt omdat de maxi cosi toch niet helemaal veilig was.:$

20. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    @secretangel leuke vakantie gehad?
    @daenerys leuke tas !

Op bepaalde dingen moet je inderdaad niet bezuinigen

Deel Deze Pagina