Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    grrr..laatste poging...nu al 2 x dat m'n tekst wegvliegt..dus ik hou het kort

spulletjes, wow wat hebben veel dames al veel spulletjes, leuk hoor! wordt het wachten daardoor niet nog moeilijker?

verzamelen van spulletjes, hier een draagdoekentick aan het ontwikkelen haha.. gisteren hoorde ik dat er een prachtige doek limited edition kort online zou komen..die moest ik dus hebben... m'n vriend verklaarde me voor gek, maarrrrr het is gelukt! dus ik ben blij blij! Het is zo heerlijk om te dragen!
    Wat vinden jullie van dragen?

mommyowl, spannend bijna nod!

daenerys, mooie tas! hier ook een lief-tas, bevalt erg goed!

verder ben ik het nu kwijt....

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

haha op je telefoon werkt deze site toch wat minder goed als op je laptop.
    Daar heb ik ook last van :)

Maar inderdaad een maxicosi is wel veiliger om nieuw te halen.
    Ik maak even een afspraak om te gaan kijken en dan zie ik wel of hij aan mijn eisen voldoet.
    Anders zoeken we weer verder.
    Er wordt genoeg aangeboden op marktplaats, er moet alleen net iets tussen zitten wat je bevalt.

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    site op telefoon/laptop, ja werkt toch echt beter op een laptop! :)

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Absoluut sommige dingen moet je niet op besparen.
    Jaa ben écht happy met de tas en zo'n mazzel dat ik hem nieuw voor een koopje heb. ;)
    Ben nu ook weer helemaal weg van koeka en babouche... moet mezelf echt inhouden af en toe.
    Typen op de tablet is ook irritant trouwens op deze site.
    Welterusten dames. :)

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ja die tas is echt super leuk!
    en ideaal als je hem ook nog goedkoper kan krijgen dan dat ie normaal is.
    Scheelt toch weer!

Slaap lekker alvast

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Leuk al die spulletjes! Ik durf zelf nog eigenlijk niks te kopen. Ik wil eerst zeker weten dat ik zwanger kan worden. Niet dat ik reden heb om daaraan te twijfelen, maar durf het nog niet zo goed.

@MommyOwl, hoe voel je je nu? Je schreef dat je een schijnzwangerschap hebt gehad, ik weet wel wat het is, maar hoe gaat zoiets? Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor een herhaling. Zoals je je verhaal schreef zou je, denk ik, zwanger kunnen zijn. Na het weekend ga je testen toch?

@Isis857, een draagdoek lijkt me heel fijn. Maar een vriendin van mij vond het niks. Zakte af enzo. Wat voor doeken heb je? En welke is favoriet? Ik wil het zelf wel graag proberen.

Die tas vind ik ook erg leuk, maar ik zie mijn vriend er nog niet mee lopen. Dus misschien ga ik een iets stoerdere tas zoeken. Of heeft je vriend er geen problemen mee?

Ik vind die babyschoentjes ook altijd zo leuk. Van die mini Allstars. Wel duur, maar zo gaaf!

Trusten!

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Die mini allstars zijn altijd zo leuk, maar op marktplaats verkopen ze ze ook, sommige zijn nog helemaal nieuw!
    Echt leuk.
    Ik heb kleine vans gekocht, ook heel lief haha.

Schijnzwangerschap lijkt me ontzettend naar.. Raar dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Goedemorgen

Ik heb een paar dagen niet gereageerd, maar wel meegelezen 's avonds in de zetel. Mijn vriend weet (nog) niet dat ik op dit forum zit. Anders verklaart hij mij gek dat ik mij hier nu al mee bezig houd :D

Ik vind het jammer dat ik als tiener mijn cyclus niet bijhield. Ik weet al niet meer goed hoe mijn cyclus eruit zag voor ik aan de pil was. Ik denk wel dat het tamelijk regelmatig was, want ik wist wel altijd wanneer ik ongeveer (midden van de maand, of eind, ...) ongesteld zou worden. Ik zat er toen niet mee in. Ik herinner me ook dat ik doorzichtig vruchtbaar slijm had want dat vond ik zo vervelend! Je kon zo 5-10 keer afvegen en dat bleef maar aan het wc-papier hangen. (sorry voor de details :D). Dat doorzichtige slijm heb ik niet meer nu ik aan de pil ben. Nu wens ik dat ik vroeger bijgehouden had hoelang mijn cyclus e.d. was, maar dat heb ik nooit gedaan. Ik tel ZOOOOOOO af tot ik mag stoppen met de pil. Nog een groot halfjaar :)

@wanneer vertellen?
    Ik zou het aan 3 maanden vertellen op het werk, tenzij ik elke dag misselijk ben, of als je het al mega goed ziet dat ik zwanger ben ;)
    Idem voor vrienden. Liefst ook een maand of drie wachten, tot je wat meer zekerheid hebt. (al kan het dan nog foutlopen...maar de kans is toch kleiner).
    Familie, dat weet ik niet. Ik denk rond de 2 maanden? Dat zal ik pas met zekerheid kunnen zeggen als het zover is zeker? Denk wel niet dat ik het 3 maand zal kunnen verbergen. Ik drink nogal graag een glaasje en bij de ouders en schoonouders aperitieven ze graag + glaasje wijn bij het eten. Mijn schoonzus heeft zich zo verraden + geen rauwe groenten meer eten. Toen hadden we het snel door ;)

Ik wil het wel op een originele manier zeggen tegen de ouders en schoonouders. Heb daar al een tof topic rond gevonden hier op het forum.

Als vrienden/vriendinnen/schoonzussen nu vragen of we kindjes willen, heb ik gezegd 'ja hoor, na de trouw'. Nu hoop ik niet dat ze elke keer als we hen tegenkomen, ze vragen 'of het al gelukt is'. Ik had beter mijn mond gehouden! Beklaag het mij al. Ik zal mijn verhaaltje wat veranderen als er nog eens iemand naar vraagt. 'nu nog niet hoor! eerst trouwen en nog wat genieten voor we aan kindjes beginnen'. Iets in die aard :p geen details. Het valt op dat de vragen begonnen zijn toen we verloofd waren. Daarvoor nooit een vraag over een baby gekregen!

@stella84. Het lijkt inderdaad opeens zo echt! En het helpt niet om er elke dag vanalles over te lezen (pilstop, ontpillen, kindje in 2014, enz enz!). Het kriebelt nu NOG meer, maar ik wil echt niet vroeger met de pil stoppen dan april volgend jaar :p

@MommyOwl. Beetje anders bij mij want ik neem nog de pil haha. Ik ben de voorbije maanden continue "schijnzwanger" precies haha. Ik neem nochtans de pil, maar ben ervan overtuigd dat ik al 3-5 maanden steken voel bij de eierstokken rond dag 14 (elke maand aan de andere kant!!) ;) Soms gepaard met lichtgekleurd verlies rond die dag. Deze maand zelfs een 3-tal dagen bruin-roze-rood verlies op wc-papier plus inlegkruisje 4-5-6 dagen na die zogenaamde eisprong. Sinds twee maanden pijnlijke steekjes in borsten terwijl ik dat vroeger NOOIT had. Maar ik ben nu sinds twee maanden van pil veranderd, dus dat zal daar wel mee te maken hebben. Nu ben ik weer vanalles in mijn hoofd aan het halen want ik weet wel dat je geen eisprong hebt met de pil. Maar toch, waarom voel en zie ik dan die dingen al een maand of vijf :) waarschijnlijk omdat ik al zolang bezig ben met dit forum lezen haha. Ik neem nochtans al 3 maanden de pil héél stipt! Steeds bij het ontbijt en 0 keer vergeten. Vroeger vergat ik wel eens 1 pil per strip, maar nu niet.

Huisarts zegt dat het echt niet kan en dat het gewoon tussentijdse bloeding is en zo. Aaarrghhh :) Mijn onderbewustzijn die denkt dat we al 2014 zijn zeker ;)

@Muisjex3 Welkom!! December is niet lang meer! Veel succes. Ik heb nog niks gekocht. Ben bang voor een miskraam of dat het niet zo goed lukt om zwanger te raken. Iemand op mijn werk was al bijna 5 maanden zwanger en had ook vanalles gekocht net rond het moment dat ze hoorde dat het kindje niet meer leefde en dat ze natuurlijk zou moeten bevallen :( En ze had toen al zo lang gewacht met dingen kopen en rondvertellen dat ze zwanger was wegens heel moeilijk zwanger worden en blijven. Heb wat schrik gekregen hierdoor.

Plus ik zou niet willen dat iemand ziet dat we al een bedje, kleertjes, .. hebben. Dan zouden er nog meer lastige vragen over "zwanger??" komen :) Maar ik zie dat er veel van jullie hier goede koopjes konden doen! Joepie :)

@'de lijst' Oei ik ben precies de laatste die een poging zal ondernemen :(

@Koali: Spannend! 'stout' zijn :p Ik kijk er ook al naar uit haha.

@Daenerys
    Mooie tas!! Ziet er echt heel cute uit!

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Oei, een heel verhaal precies :) Zal best de volgende keer wat sneller reageren ipv alle reacties opsparen!

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Fee89: wow wat een lang verhaal! Haha.
    Ik las eerst een hele tijd al mee op sommige forums hier maar na een paar maanden dacht ik ach, laat ik me gewoon eens aanmelden. Niemand die je kent :)
    Mijn vriend vond het ook raar hoor, die komt nu nog wel eens kijken wat ik zolang aan het doen ben op me laptop en als die het dan ziet zegt ie; o ja hoor.. Dat weer. Haha

Hoe mijn cyclus voor de pil was zou ik niet weten. Ik ben namelijk een keer ongesteld geworden en meteen daarna begonnen met de pil.
    Nu ben ik vanaf mei gestopt en de ene keer hebben we wel veilige seks en de andere keer niet, maar een 'ongelukje' is er al die maanden nog niet gebeurt.
    Soms spookt er dan ineens door m'n hoofd dat ik helemaal niet zwanger kan worden ofzo..
    Als je ziet hoe sommige mensen al heel snel zwanger raken van een keer onbeschermd seks hebben, en dan in vergelijking met mezelf.. En dat het niet 'lukt', dan kan ik me ineens heel erg zorgen gaan maken..

11. scrat

scrat Niet meer actief

Ik ben er zooooo aan te toe!!! Sorry moest ik even kwijt! ;)

12. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @daenerys hij is heel erg mooi de tas van lief

ik zou het mn ouders en schoonouder wel eerder vertellen kan niet zo lang mn mond houden hahahaha

mij cyclus was voor de pil altijd regelmatig tussen de 27 en de 29 dagen

mijn vriend weet ook niet dat ik op deze site zit zal me anders vast voor gek verklaren hahahha

@bloem93 je kan indd altijd kijken soms ziet het er op de foto mooi uit maar dan is dat niet zo ik heb in de tijd ook een kinderwagen va mp gehaalt voor de kinderopvang van xadventure voor 50 euro zag er nog heel goed uit

nu krijgen we de kinderwagen van mn schoonouders dus daar hoef ik niet naar te kijken die word nieuw

13. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @scrat hahahah het duurt mij ook te lang hoor maar gedult is een schone zaak alhoewel dat wel erg moeilijk is hoor

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Oh dat is wel fijn dat je die van je schoonouders krijgt.
    Bij ons komen die onderwerpen niet echt aan bod dus wij zamelen zelf maar gewoon rustig aan in haha.

Snap best dat het geduld soms ver te zoeken is, ik heb er ook last van.. Maar wil niet te vaak blijven praten tegen me vriend erover, want hij zal dan helemaal gek worden van me haha.
    Ik hoop ook steeds dat het toch misschien nu al als 'ongelukje' eerder zou kunnen gebeuren.

15. scrat

scrat Niet meer actief

Geduld?? Wat is dat??? :D

16. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Geduld, dat ken ik ook niet!! :-D

17. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha dames, dit is allemaal zo herkenbaar. Vorig jaar september ben ik gestopt met de pil en vanaf toen ging het ook al kriebelen en hebben bewust gewacht. Nu is het alweer zover.. dus dames, ik weet schrale troost, maar het gaat uiteindelijk echt best wel snel! Hihi, geduld is een schone zaak.

Ook mijn vriend heeft me voor gek verklaard toendertijd. Lachte me bijna iedere keer uit en precies dezelfde reactie als hier: "Oh gut, daar gaat ze weer.." Nu vindt hij het stiekem ook wel leuk en leest hij wel eens mee.

Meer dan de spulletjes die we nu hebben durf ik nog niet te halen. Deze spullen kon ik overnemen van mijn zus, anders zou ze aan anderen verkopen. Toen hebben wij ze gekocht zovan; we willen er ooit toch aan beginnen.

Vriendlief is nu helemaal bezig met het 'zwanger worden'. Na gisteren vraagt ie continu: "ben je nu zwanger?" Hahaha. En dat terwijl we deze maand eigenlijk meer nog zo is: als het komt dan komt het, zo niet dan niet. We gaan er niet persé op de juiste dagen voor 'klussen' zeg maar. Maar het is wel reuze spannend! :D

Wat doe iedereen hier eigenlijk voor werk?

18. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hahah ja hier ook een dag met gevoel van ongeduld!! Als ik andere positieve testen zie, denk ik ik wil ook!!
    ML legde in het weekend z'n hand op m'n onderbuik en zei heel lief: zit daar alweer een kindje? Maar aan de andere kant is ie ook wel weer een beetje bang wat de hormonen met me zullen doen..;) maar goed..
    gisteren stelde goede vriendin me de vraag of we al wisten wanneer we voor een 2e zouden gaan. Ik heb maar ontwijkend geantwoord.. 'het komt wanneer het komt' haha..

secretangel, wat voor doek had je vriendin? Ik draag met geweven doeken en ik heb een mei tai (die mei tai's verkoop ik overigens ook). Ik ben begonnen met een Hoppediz, daar is 2 maand geleden een Natibaby bijgekomen en volgende week komt daar een Kokadi bij :D
    Voordeel van geweven doeken is dat je er langer mee kan dragen en minder afzakken omdat ze vrijwel niet rekken. Ideaal als je snel last van schouders en rug hebt, zoals ik. Ik ben begonnen met een Hoppediz omdat die relatief niet zo duur zijn, voor het geval dat het me niet zou bevallen.

pff, zal maar eens aan het werk gaan. zl slaapt nog, heb net het huis schoongemaakt en moet nu verslagen schrijven..bluh.. maar het hoort er helaas bij.. :cool:

19. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Fee89, leuk juist zo'n heel verhaal! Lijkt me wel moeilijk om nog zo lang te moeten wachten. Maar je hebt wel een bruiloft om naar uit te kijken. Heb je al een jurk uitgezocht?

@Bloem, leuk van die mini vans! Ik herken je gevoel wel hoor. Iedereen lijkt heel makkelijk zwanger te worden en ergens ben ik dan bang dat het bij mij niet lukt. En ineens lijkt 30 ook al heel oud.

Mijn cyclus zou ik echt niet weten. Ik was in mijn pubertijd heel heftig ongesteld en ben toen aan de pil gegaan. Die veel doorgeslikt en 5 jaar geleden mijn spiraaltje laten plaatsen. Sindsdien helemaal niet meer ongesteld. Ik moet dus voor donderdag nog naar de drogist, want ik heb qua maandverband en tampons niks in huis. Zal wel vreemd zijn om dat weer mee te maken. Aan de andere kant merk ik dat ik er steeds meer moeite mee heb dat het spiraaltje er zit en wil ik back to nature.

Mijn vakantie was echt heerlijk! We hebben ontzettend mooi weer gehad. Heerlijk op terrasjes gezeten, verslaafd geraakt aan de Frappe's. Elke avond uit eten (was de weegschaal het niet zo mee eens). Verder nog een dagje op een quad gereden, naar dorpjes in de buurt gelopen en naar het strand geweest. Kortom helemaal bijgekomen. Zijn jullie op vakantie geweest?

@koali, ik was juf, maar dat ging op een gegeven moment niet meer en zat ik met een Burn out thuis. Nu aan het oriënteren op een andere baan, maar dat vind ik nog erg lastig. Spannend dat jullie er nu mee bezig zijn.

20. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    secretangel, dat klinkt als een heerlijke vakantie!!

zwanger worden, je hebt het niet voor het zeggen.. Er zijn dames waar als zomaar gaat (lucky ones!), dames waarbij het moeilijk gaat maar wel direct goed gaat, of zoals ik, wel snel zwanger maar moeilijk zwanger blijven. En het kan nog beide moeilijk gaan, maar daar moet je niet vanuit gaan! Gelukkig zijn dat procentueel gezien maar weinig dames..

Deel Deze Pagina