Fijn dat je vakantie leuk was! Ik ben zelf ook een paar jaar geleden in Griekenland geweest en wil altijd nog een terug gaan. Waar precies zaten jullie? @koali: ik ben volgens mij de jongste hier met 20.. En studeer dus ook nog. Zit ik mijn laatste jaar pedagogiek en werk daarnaast bij een schoonmaak bedrijf als oproepkracht. Werk nu 5 weken waarvan nu mijn laatste week bij een verzorgingshuis voor dementerende. Mijn vriend werkt in de logistiek en draait in 3 ploegendiensten, heel vervelend dus als we willen klussen @secretangel: oh wel spannend, nog maar 2 dagen! Hopelijk krijg je niet al te veel last van je menstruatie.
Isis, waarvoor moet je verslagen schrijven? Is dat voor je werk of studie? Wel leuk dat je man dat zo doet Lief! Secretangel, je vakantie klinkt echt heerlijk. Lekker hoor! Altijd jammer als het weer voorbij is, of niet? Wij zijn dit jaar naar Amerika geweest. Rond getrokken met een camper door zuid-west Amerika. Super gaaf! Bloem, wat leuk pedagogiek! Die studie heb ik ook gedaan op de HAN. Spannend zo'n laatste jaar. Hopelijk ga je met vlag en wimpel slagen!
@secretangel: Ik heb nog geen trouwjurk, maar heb volgende maand enkele afspraken ingepland voor pasbeurten. Dus SPANNEND! Maar eerlijk gezegd: ik verlang veel meer naar een zwangerschap/baby dan naar onze trouw. Is dat normaal??? Ik krijg al angstzweet als ik denk aan alles wat nog moet geregeld & betaald worden. Ik wou dat het allemaal achter de rug was haha!
Haha dat kan ik me best voorstellen @fee89 Dat kost allemaal veel geld.. En een kindje natuurlijk ook, maar het lijkt alsof je daar veel meer voor terug krijgt. Weten jullie eigenlijk al wat jullie gaan doen qua opvang wanneer je een kindje zou krijgen? Brengen jullie die naar opa/oma of een kdv? Of stoppen jullie met werken?
Stoppen met werken zou financieel niet haalbaar zijn (jammer genoeg ). Ik denk voornamelijk kdv. Misschien soms eens een dagje naar de grootouders, maar enkel als ze zelf aangeven dat ze dit zien zitten. Wil hen niet tot last zijn. Of bvb. 1 dag per week naar mijn ouders, de volgende week 1 dag naar schoonouders, enz. Dan zijn ze maar 1 x in de 2 weken oppas. Of elk paar grootouders 1 vaste dag in de week & de andere 3 dagen van de week kdv. We zullen het pas zeker weten als het zover is. Heb het er nog nooit over gehad eigenlijk want ze weten niks van onze plannen in 2014 Ik wil niks verraden tot het 'prijs' is. Dan pas eens bespreken.
koali, wow wat een geweldige vakantie lijkt me dat! heerlijk zeg! verslagen, moet ik voor m´n werk schrijven. Als ik onderzoek heb gedaan, volgt er altijd zo´n fijn onderzoeksverslag. Maar goed, zometeen naar een afspraak (ook voor werk) dus even lekker weg achter de computer! fee89, leuk trouwjurk passen! lijkt me geweldig om in zo´n prachtige jurk te lopen..en inderdaad maar niet te veel aan alle rekeningen denken..
Trouwen.. Ja dat lijkt me ook echt zo bijzonder helaas vind vriendlief dat niet nodig. Hij vind t zonde van t geld.. Hopelijk draait hij ooi nog eens bij.. Maarja nu eerst maar eens focussen op een kindje krijgen Qua opvang denk ik dat ik ga voor een gastouder, ik werk namelijk onregelmatig, dus dat is lastig. Ik heb hier nog geen kinderdagverblijf gevonden die al voor 7u open gaat. Mijn vriend begint dagelijks om 7u met werken. En ik begin 7.30u of 14.30u of 22.45u Net welke dienst ik heb. Wij zullen dus geen standaard tijden en dagen kunnen aangeven. Ja een maand van te voren als ik mijn rooster heb. Een gastouder schijnt dan makkelijker te zijn. Ik wil wel wat minder gaan werken. Ik werk nu 36u maar weet nog niet hoeveel ik minder wil gaan werken. Nog 2,5 maand en dan is t zo ver Kan niet wachten tot t half november is.
Wow, wat is er weer veel gekletst!! Eens kijken of ik het kan inhalen: @dragen: Ik wil heel graag gaan dragen, dat lijkt me zo fijn! En ook handig, niet steeds met de kinderwagen klooien. Mijn oppaskindjes heb ik ook vaak gedragen, dat vond ik heel prettig, en zij ook haha! @vriend/man die je raar aankijkt als je op het forum zit: Die van mij vind het alleen maar leuk dat ik lekker kan praten over zwanger worden en kindjes enzo. Hij leest verder niet mee, en hoeft er ook niet zo veel van te weten. Maar als ik eens een interessante post lees, dan deel ik die wel vaak met hem. Vind hij toch wel leuk, zo weet hij ook wat er in mij omgaat. @cyclus voor de pil: Vroeger was mijn cyclus heel onregelmatig en vloeide ik heel hevig met veel pijn. Nu is dat helemaal niet meer zo, jeeeejh! Ik ben even vergeten wie het zei (sorry) maar als je tijdens het pilgebruik elke maand rond dag 14 steken hebt (links of rechts om en om) en een beetje vloeit, denk ik toch gelijk aan een eisprong. Dat komt wel eens voor, zelfs met perfect pilgebruik. Heeft te maken dat je pil dan niet sterk genoeg is voor jouw lichaam. Misschien toch even naar (laten) kijken? Andere pil bijvoorbeeld? @bang zijn om niet zwanger te kunnen worden: Daar ben ik ook heeeeeeeel bang voor! Hoewel er helemáál geen aanleiding tot is. Gek he hoe dat werkt? Elke vrouw is daar bang voor @werk: Momenteel zit ik thuis, maar zodra mijn gezondheid het toelaat zou ik graag weer aan het werk gaan als gastouder. @opvang: Of ik zit (nog steeds) thuis met de kleine, of ik werk als gastouder. Dus de kleine blijft gewoon steeds bij mij Misschien af en toe ook een dagje opa/oma, is leuk voor opa/oma maar ook goed voor de baby om eens bij andere mensen te zijn. Zodra hij/zij ouder is (rond de 2) wil ik dat ie naar de peuterspeelzaal gaat, om alvast te wennen aan school. @vakantie: Wij zijn helaas niet op vakantie geweest. Misschien later dit jaar nog, maar voor nu zit dat er echt niet in (geld). @trouwen: Ik wil ook heel graag trouwen, maar wacht nog op hubbie om mij te vragen. Hij wil ook heel graag, maar wacht op het juiste moment. Ik wil er niet teveel poespas van maken, het trouwfeest. Gewoon gezellig met een paar familieleden en vrienden naar het stadhuis en daarna lekker gaan eten. Zo, niet te veel gedoe @trouwen vs baby: Eerlijk gezegd wil ik ook veel liever een kindje dan dat ik wil trouwen. Eigenlijk best erg Vriendlief vind het ook niet leuk als ik dit zeg... "Ik ben toch ook belangrijk?"... Ah gossie! *hart breekt* Gelukkig is een baby al in de planning. Nu het trouwen nog, maar dat ligt aan vriendlief wanneer hij mij gaat vragen! @lange berichten posten: Tada, ik kan het ook! Whoahaha... Nu zijn mijn posts meestal best lang, dus ik doe gewoon lekker mee hoor Fee, haha!
Jaaa ik wil ook! Hopelijk is het voor iedereen snel raak. De angst dat het niet lukt is hier ook wel aanwezig. Het is natuurlijk ook wel heel spannend. Je weet nooit of alles van binnen zo werkt zoals het zou moeten werken. Op de één of andere manier heb ik bij ons het gevoel dat het wel even kan duren voordat het raak is. Heel raar, maar het is een gevoel. Mijn zus en moeder waren wel snel zwanger. Bij alle kinderen tussen de 1 en 4 rondes. Trouwen staat hier ook niet op de agenda en zal er denk ik ook nooit op komen te staan. Van ons hoeft dat niet persé, dus wij vinden het wel prima zo. Wel zou ik graag zijn achternaam aannemen op den duur. Als echt gezinnetje, voor mijn gevoel.
Ik voel me wel een beetje vreemd. Ik slaap heel slecht en mijn dromen zijn levensecht. Mijn borsten doen zeer (maar dat heb ik altijd aan het einde van mijn cyclus...), ik heb opeens geen trek meer in eten, en ik voel me warrig. Maar mijn buik valt mij nog wel het meeste op: De week na mijn eisprong rommelde het heel erg in mijn baarmoeder, ook met onbekende doffe krampen. Toen hield het even op voor een paar dagen. Maar nu heb ik weer doffe krampen aan de rechterkant. Ook had ik een roze veeg gister op de wc. Daarna niet meer. Dus........ Deze zondag NOD, inderdaad na het weekend testen als ongi er dan nog niet is! Ik heb inderdaad een schijnzwangerschap gehad, afgelopen april. Ik had mijn eisprong op CD15. Vanaf CD28 begon ik allerlei kwaaltjes te krijgen: misselijk, veel maagzuur, ongelofelijk pijnlijke borsten, slecht slapen, krampjes, etc etc. Echt van die typische symptomen. Ik dus testen: negatief. Daarna heb ik elke 2-3 dagen een testje gedaan, steeds hartstikke negatief. We hadden het trouwens wel steeds veilig met condooms gedaan, dus ik dacht dat de kans vrij klein zou zijn en dat mijn lichaam gewoon irritant aan het doen was. Vanaf CD36 verloor ik steeds bloed na de seks. Op CD41 ben ik naar de huisarts gegaan en bloed laten prikken: HCG was <1, oftewel hartstikke negatief. Maar ik had dus wel steeds symptomen, waarvan de grootste natuurlijk was dat ik niet ongi werd. Conclusie: een schijnzwangerschap dus. Waarschijnlijk (mede)veroorzaakt door stress. Ik moest gewoon afwachten totdat ik ongi zou worden, er zat niks anders op. Dit zou in principe wel een half jaar kunnen duren! Maar gelukkig werd ik op CD45 toch nog ongesteld, 29 dagen na mijn eisprong. Heel bizar allemaal.....
@dragen: ik ken iemand dit dat heel lastig vond (was wel zomer en warm...). Misschien eerst even testen voor ik beslis of ik dat wel/niet ga kopen @MommyOwl: Ik was het met ES symptomen het laatste halfjaar. Tot voor kort had ik Diane 35 (maar dan merkloze variant) maar deze vond ik wat te zwaar na 6 jaar en ik wou iets anders: moe, futloos, libibo onder nul, enz. Toen twee maanden geleden overgeschakeld naar Yazmin in de hoop dat deze beter zou zijn (nog geen grote verschillen te merken na 2 maand). Met beide pillen zelfde verschijnselen rond 'eisprong'. Heb geen zin om nu nog eens te veranderen als ik binnenkort toch stop met de pil. Zolang het wat tegen acne helpt tot dat ik trouw. Als ik nu per ongeluk zwanger zou worden, zou het geen ramp zijn We zien wel... Kan dan sowieso al niet meer hoogzwanger 8-9 maanden zijn want de trouw is niet meer zo lang en voor zover ik weet ben ik op dit moment niet zwanger. Morgen verwacht ik ongesteldheid. @ snel zwanger worden. Natuurlijk hoop ik hier ook op. Heb het er nooit echt over gehad met zussen en mama. Maar heb nog nooit gehoord van moeilijk zwanger raken of miskramen. Dus dat heeft me toch hoop.
@trouwen dat zit hier ook nog niet in de planning heb altijd geroepen ik hoef niet te trouwen maar mocht ik gevraagt worden dan zeg ik geen NEE dan wil ik natuurlijk trouwen @fee89 lijkt mij ook wel erg leuk hoor trouwjurken passen maar ook wel weer een opgave uit al die jurken de juiste te vinden of weet je zelf al ongeveer wat voor soort jurk het moet worden iedereen hoopt natuurlijk dat het niet lang gaat duren allen hebben we dat niet zelf in de hand ik was van mij eerste heel snel zwanger maar dat hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn ben ook weer 12 jaar ouder ik geloof als ik de lijst na kijk dat ik de oudst ben
Hallo dames! Ik zou graag mee willen schrijven als jullie dat oké vinden! Ml zal blij zijn als hij me wat minder over baby's hoort haha! Groetjes, Jippy
Dank jullie wel! Heb even teruggelezen..de andere groep is snel, maar jullie ook! Ik zal mijn best doen om alles zo goed mogelijk bij te houden Even wat info: Wij zijn 25 jaar en hebben besloten om ongeveer in de zomer van 2014 te gaan beginnen! Zelf wil ik echt nog even wachten, maar dat betekend niet dat het niet kriebelt! Lange tijd kijk ik al op de forums en vind het dan ook erg leuk dat er een 2014 forum is. Zo wordt het wachten misschien wat makkelijker..
die andere groep ging mij ook veel te snel dus heb ik me ook maar bij deze club gemeld dit gaat allemaal net wat langzamer en gezellig samen met deze dames kletsen komen we de dagen en maanden van wachten wel door