Bedankt voor de knuffels meiden, wat een fijn gevoel om te weten dat ik er de komende 2 maanden niet alleen voor sta! Vriendlief vind het allemaal maar een beetje onzin dat ik elke (eind van de) cyclus zo emotioneel wordt dat ik weer niet zwanger ben. "We zijn nog niet eens bezig..." Tja, daar ligt op het moment een groot deel van het probleem juist... pfff, lastig allemaal @secretangel: ik was inderdaad van plan pas na het weekend te gaan testen als ik dan nog niet ongi was. Maar zodra hier het idee werd geopperd om nu alvast een testje te wagen, kon ik het niet laten, hihi! Ik moet inderdaad gewoon proberen positief te blijven denken (is wel moeilijk zeg). Ik vind het ook wel moeilijk om aan leuke dingen te denken, zoals dingen kopen en regelen die nog nodig zijn, want het meeste is al gedaan namelijk! Het is nu echt alleen nog aftellen tot 1 november...
Niet om lullig te doen (want al jullie woorden waren zo fijn om te horen!) maar deze post heeft echt mijn ochtend gered. Vooral het "sleep" gedeelte. Vraag me niet waarom, maar dit deed me zo ontzettend goed! Bedankt!
Snap ik wel ja, het is natuurlijk moeilijk om na zo'n grote teleurstelling positief te blijven! Wij zijn ook nog niet bezig, maar beginnen in december pas, toch hoop ik elke maand dat het raak is.. Al weet ik eigenlijk dat het toch niet zo kan zijn.. Stom he?!
Applaus! Wat goed van je! Hier mag er ook 20-30kg af, dus ben sinds 2 maanden ook al hard aan het sporten. @verloskundige in Belgie: Ik heb nul komma nul verstand van hoe de zaken gaan in Belgie rondom zwangerschap, maar ik meen te herinneren dat het inderdaad normaal is in Belgie om naar de gynaecoloog te gaan bij een zwangerschap(swens). Het zou inderdaad zo maar kunnen dat in Belgie geeneens verloskundigen bestaan! Volgens mij is Nederland ook echt een uitzondering hierin hoor. In bijna alle andere westerse landen ga je van huisarts gelijk door naar gynaecoloog met een zwangerschap. En beval je ook in het ziekenhuis. Nederland is maar raar met speciaal opgeleide verloskundigen en thuisbevallingen, hihihihi
Haha, helemaal niet! Ik weet precies wat je bedoelt Welke anticonceptie gebruiken jullie nu ook alweer?
Wat heb ik al weer een hoop gemist. Ik slaap overdag Door m'n nachtdiensten, en moet iedere keer een hoop berichtjes teruglezen. Maar wel heel gezellig dat iedereen zo actief is. Ik heb lkkr Nog 1 nachtje en dan ga ik heerlijk en weekendje weg. @mommyowl; wat onwijs Baluh zeg, ik snap dat je toch ff heel verdrietig bent dat je niet zwanger bent. Maar idd over 2 maanden ga je er echt voor, we gaan gewoon duimen dat t bij iedereen snel raak mag zijn Ik herken t gevoel ook heel erg, dat baal gevoel. Ik was na m'n vorige pilstrip een dag te laat ongesteld en dat ben ik echt nooit. Dus ik dacht ik zal t?! Maar helaas m'n lichaam hield me gewoon voor de gek. Ik kon wel huilen op dat moment. Maar wad aan de andere kant ook wel blij. Vl wel echt nog wachten, ik zou bang zijn dat ie denkt dat ik met m'n pil hen gekloot. Al zegt ie altijd dat ie dat nooit zou denken. Bij mij in de omgeving zijn er 2 mensen dwars die de pil heen zwanger geworden.. Dat ze me dat ook vertelde, ze vertelden het me allebei heel vroeg in de zwangerschap en waren er allebei nog niet echt aan toe, toen ging er ook wel een steek van jaloezie die me heen.. Ik had graag zwanger willen zijn.. Maar dan denk Ik aan de andere kant, ik vind t ook wel weer heel speciaal om er samen voor te kiezen en er voor te gaan.
@mommyowl erg balen dat de test negatief was maar positief blijven en vooral denken aan leuke dingen en over 2 maandjes gaan jullie voor het eggie maar snap dat het een teleurstelling is heb dat zelf ook al eens meegemaakt dus snap het helemaal @ secretangel hoe is het gegaan met het verwijderen van de spiraal viel het mee of toch tegen @bloem89 lekker brownie`s zullen ze vast lekker vinden @fee had vanmorgen eens op zp geneust voor leuke ideen kwam daar leuke ideen tegen om het als het zover is te vertellen aan ouders enz @fee89 wat goed van je ik ben toen ik met de pil ben begonnen ook wat kilo`s aangekomen die ik er niet meer af krijg ik sport dan ook niet zo fanatiek hoor ik rij 1x per week paard
Hoi allemaal, Wow, veel gekletst vandaag het duurde even voordat ik alles bij gelezen had. Als ik ergens vergeet op te reageren.. vergeef het me! @gevoel zwanger te zijn: vervelend dat we daar toch allemaal last van hebben. Hier ook 2x gebeurd in het afgelopen jaar. Wel lastig als je het iedere maand hebt, maar het komt wel goed dames @secretangel: hoe is het vandaag gegaan? Nu wordt het wel heel erg echt, of niet? Nu alleen nog die 16 condooms de deur uit @Fee: goed hoor dat je zo fanatiek gaat sporten! Het klinkt als een leuke aanbieding. Zeker als de tijden je ook nog eens goed uitkomen. Succes ermee! @Mommyowl: Hè wat vervelend dat het toch niet raak is. Je kunt je er dan al zo op verheugen hè? Komt wel goed hoor meid! De komende tijd lekker hier blijven kletsen en dan kunnen we elkaar steunen! Iedereen zal z'n ups en downs hebben, het is juist fijn om het hier te delen. Ik woon trouwens in Gelderland. Plaats hou ik liever even onbekend.. ook ik ben soms 'bang' om herkend te worden a.d.h.v. de informatie die je verteld. Ik heb trouwens ook zo'n soort app op mijn mobiel maar dan in het Nederlands. Ik heb het idee dat mijn eisprong er nu wel aan zit te komen. Mijn cyclus wisselt nog wel eens een paar dagen, maar begin de signalen nu redelijk te herkennen. Dus vanavond maar eens even mijn vent verleiden
Jeeeeeh mijn brownies zitten in de oven, ik hoop dat het goed komt met ze want anders is m'n mooie traktatie mislukt. Hebben jullie nog weekend plannen?
@bloem89 dat gaat vast goed komen met de brownies wat ga ik doen het weekend vrijdag komt de zoon van mn vriend weer voor het weekend vrijdag avond paardrijden zaterdagochtend moet mn zoon voetballen en zelf heb ik herhalings ehbo cusus voor kinderen zaterdag middag verjaardag van schoonzusje dan is het alweer zondag dan maar even wat gezelligs met de kids doen
Hoi meiden, Nou het is zover, hij is er officieel uit! Het was een hele fijne huisarts. Mijn eigen huisarts is op vakantie, dus de assistente had geopperd om volgende week te komen. Maar ik wilde graag dat mijn vriend meeging, dus dan maar een vervanger. Hij zei: ik heb hier staan dat je komt om je spiraaltje te laten verwijderen . Waarom wil je hem laten verwijderen? En ik begon echt een beetje te stotteren. Zo van nou mijn vriend en ik willen aan kinderen beginnen. Was zou gek om dat zo hardop te zeggen. Zo officieel! Maar ook wel erg leuk! Vervolgens vroeg hij hoe het zetten was gegaan, nou dat was echt een ramp, dus hij waarschuwde dat ik misschien te gespannen was. Ik had gelezen dat de meeste vrouwen het weghalen niet erg vinden, dus dat vertelde ik. Hij kon eerst de draadjes niet vinden, ik schrok me rot, want ik had ze zelf s ochtends nog gevoeld. Maar de tweede keer had hij ze wel, ik moest even hoesten en toen trok hij hem eruit. Het was even een steek, maar het viel me ontzettend mee! Verder nog advies gekregen om aan de multi-vitamine voor zwanger worden te gaan (doe ik al) en dat het verder afwachten is. Ongesteldheid kan binnen nu en 3 maanden komen. Als het er dan nog niet is, kunnen ze evt. gaan kijken, maar doen ze niet snel. En verder probeerde hij ons te waarschuwen dat het zwanger worden best even kan duren. Een uurtje erna een beetje zeurderig gevoel gehad, maar niet heel erg. Nu voel ik me misselijk en moe en niet helemaal lekker. Maar ik weet niet of dat hier door komt of dat ik bijvoorbeeld gewoon moe ben. Vanmorgen hebben we nog seks gehad. Nu bedacht ik me later dat zaadjes wel even kunnen overleven, maar ik heb absoluut geen idee of en wanneer ik een eisprong zou hebben gehad of moet krijgen. Als ik over een maand niet ongesteld ben eens testen? Hoe zijn jullie mannen ten opzichte van het testen? Mijn vriend heeft zoiets van vertel het me maar als het echt zo is en val me er verder niet mee lastig Dat klinkt nu heel cru, hij bracht het beter Ben benieuwd hoe dat bij jullie is. @Mommyowl, fijn dat het helpt dat we er voor je zijn en je er doorheen kunnen slepen. Daar is dit forum voor, toch? En normaal heb je daar je vriendinnen voor, maar met dit soort dingen kan dat misschien niet altijd en kunnen we elkaar hier helpen. Ik vind het ook lekker om te spuien en gedachten te delen die met anderen waarschijnlijk niet zou delen @Bloem, jullie gebruiken soms wel en soms geen condoom? Hoe doe je dat dan? Ben je dan niet juist heel benieuwd of je zwanger bent? Ruiken de brownies al lekker? Morgen gaan we naar de Efteling, zaterdag maar eens wat in het huis doen, hardlopen en eind van de middag naar een verjaardag en zondag staat er nog niks op het programma. @Finally, lekker een weekendje weg! Waar gaan jullie naartoe? @Koalie, succes vanavond
Halloooo, Vannacht werkt me vriend z'n laatste nachtdienst, ik moet morgen ochtend nog. Daarna gaan we de gordijnen wegbrengen want die worden ingekort, en daarna gaan we een nieuwe tafel halen, we kopen namelijk binnenkort ook een nieuwe bank @secretangel: het is soms best lastig ja, aan de ene kant zijn we er niet bewust mee bezig maar aan de andere kant hoop ik het wel steeds. Meestal is het voor het zingen de kerk uit.. Maar soms ook niet.. Mijn brownies ruiken heerlijk en zijn goed gelukt, lekker!
@secretangel mooi dat het vandaag goed is gegaan met het verwijderen van de spiraal zou best wel eens kunnen dat het met elkaar te maken heeft dat je je nu niet zo lekker voelt daar heeft mn viend het nog niet over gehad maar denk wel dat hij er bij wil wezen als ik een test zou gaan doen heeft het er al wel over gehad wanneer we het onze ouders zouden gaan vertellen als het zover is @bloem89 altijd leuk nieuwe dingen uitzoeken voor in huis
Fijn dat alles goed is gegaan Secretangel! Nu dus even afwachten hoe snel alles weer op gang komt. Ook dat is erg spannend, heb ik ervaren. De vraag of je lichaam wel werk zoals het moet werken en hoe lang je cyclus zal zijn. Voor mij was het al dik 10 jaar geleden, dus ik had geen idee meer hoe het daarvoor zat. Dan ben je er toch nog niet zo mee bezig. Mijn vriend wil er absoluut bij zijn met testen. Hij wil dit heel graag samen doen. Dus als ik 14/15 september nog niet ongesteld ben geworden, dan gaan we dit voor het eerst doen Lijkt me ook wel een mooi moment om samen te doen. Hopelijk hoeven we dit niet al te vaak te doen Dit weekend moet ik helaas weer het hele weekend werken. Vrijdag een avonddienst, zaterdag de ochtend en zondag weer de avond. Verder nog geen plannen.
Amber87: 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, wachten op 1e menstruatie Koali: 25 jaar, 1e kindje, oktober poging 1 Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1 Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, december poging 1 Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, december poging 1 Muisjex3: 24 jaar, 1e kindje, december poging 1 Stella84: 28 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1 Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Isis857: 27 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1 Fee89: 24 jaar, 1e kindje, april 2014 poging 1 Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer 2014 poging 1
Amber87: 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 Koali: 25 jaar, 1e kindje, ronde 1 Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, wachten op 1e menstruatie Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1 Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, december poging 1 Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, december poging 1 Muisjex3: 24 jaar, 1e kindje, december poging 1 Stella84: 28 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1 Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Isis857: 27 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1 Fee89: 24 jaar, 1e kindje, april 2014 poging 1 Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer 2014 poging 1 Even een kleine aanpassing gedaan Staat wel leuk zo.. ronde 1!
@weekend plannen: wij gaan dit weekend naar een baby warenhuis! Vriendlief wilt graag zo veel mogelijk leren over de spulletjes en hoe je ze moet gebruiken Ideaal moment om lekker alleen maar over baby's te praten! Ik heb hem nog nooit letterlijk gevraagd of hij erbij zou willen zijn met testen, maar ik heb een sterk vermoeden van wel. Hij vind het nu al fijn om te horen wat mijn cyclus precies doet, dus dit zal geen uitzondering zijn. @secretangel: wat fijn dat het verwijderen goed ging. Het klinkt precies zoals het bij mij ook ging begin dit jaar Even hoesten en plop... geen probleem. Daarna thuis inderdaad even niet helemaal lekker, maar al snel weer helemaal goed. Mijn cyclus deed er overigens 4-5 maanden over om weer normaal te zijn. Volgens mij had ik wel eisprongen (alleen voelde ik ze niet, normaal juist wel), maar het was allemaal heel erg van slag en onregelmatig. Trouwens, het zou inderdaad zo maar kunnen dat, als je de komende dagen een eisprong hebt, je straks zwanger bent! Inderdaad over een maandje maar testen voor de zekerheid! @vriendinnen: Met mijn eigen vriendinnen kan ik het inderdaad niet hebben over zwanger worden. Die zijn daar nog totaal niet mee bezig en zien nu alleen maar de negatieve aspecten ervan voor mij. Dus met jullie kletsen vind ik veeeeeeeeeeeeeeeel fijner, haha! @Bloem: Lijkt me echt zenuwslopend elke maand, zo soms met en soms zonder condoom Doen wij ook, maar wij zorgen er wel voor dat er voor mijn eisprong geen ontlading binnen is zeg maar Denk je dat jullie het gaan volhouden tot december?