@mommyowl: het is best lastig vol te houden op deze manier, m'n vriend heeft veel geduld maar ik daar in tegen hoop gewoon dat het een keer raak is een deze maanden haha, stiekem al voor december.. Het lijkt nog zo ver weg soms, dan zakt de moed me in de schoenen. Wat leuk een baby warenhuis, wij waren er vorige week, ik wordt er helemaal blij van haha. Mijn vriend gaat zich wel steeds meer interesseren in alle 'baby dingen' of het komt door de kindjes wens of door z'n eigen webshop weet ik niet, maar ik vind het wel fijn. Mijn vriend wil er overigens wel bij zijn als ik test, dat hebben we al een keer eerder gedaan en dat stelde die wel op prijs, al zat die ondertussen ongeïnteresseerd achter z'n laptop.. Hij was wel nieuwsgierig haha. Gek genoeg merk ik ook dat sinds we het over kindjes hebben en het echt nu gaat spelen we veeeeel beter met elkaar kunnen praten, over van alles en nog wat. Het gaat ineens veel beter en het voelt ook heel goed..
Hoi meiden, Even kort... Er is zoveel bijgeschreven en ik ben moe..dus reageer even op wat ik zo nog even weet. Brownies, mjam! Waren ze lekker? Vonden de bewoners vast leuk Secretangel, fijn dat je spiraaltje eruit is! Teleurstelling bij wachten op zwangerschap, herkenbaar. Tenminste van de vorige keer.. Maakte mezelf af en toe helemaal gek. Testen deed ik dan ook alleen...heb zoveel testen versleten. Pas als t raak was vertelde ik het App, ik gebruikte fertility friend en de bijbehorende app. Ook erg handig! Voor als je gaat tempen enzo. Weekend..weet zo 123 niet...moet nog wat werken en oh ja, zaterdag gaan we uiteten! En m'n nieuwe draagdoek is binnen, dus die ga ik natuurlijk ook uit proberen
@MommyOwl: in België heb je wel verloskundigen, maar daar ga je niet naartoe op consult zoals in NL. Zij werken in het ziekenhuis en helpen tijdens bevallingen en op de kraamkliniek voor zover ik weet Maar hebben zelf geen praktijk e.d. Ik snap ook volledig met wat jullie bedoelen.. Elke maand denken/hopen zwanger te zijn...maar toch weten dat het eigenlijk niet kan haha. Wat zijn we erg.. @weekend plannen. Nee niet echt. Gewoon morgen gaan informeren voor dat fitness abonnement. En voor de rest werken in ons huis (hebben een halfjaar geleden een huis gekocht & nu volop verbouwingen. bah stof stof stof ) @secretangel: spannend dat het eruit is!!! @bloem: joepie dat de brownies goed gelukt zijn! Ik kan ze al bijna ruiken tot hier @testen. Ik heb het er met mijn vriend nog nooit over gehad. Ik zou liever de testen alleen doen. Maar wie weet denkt hij er net anders over en eist hij om erbij te zijn (hopelijk niet... dan kan ik testen wanneer hij naar het werk vertrekt en al teleurstellingen verwerken eer hij thuiskomt hehe) @praten met vriendinnen. De helft is nog single, de andere helft denken er misschien wel aan maar zeggen er alleszins niks over. Soms krijg ik de vraag of we dan na de trouw aan kinderen willen beginnen. maar voor de rest wordt erover gezwegen. Daarom is dit forum een leuke uitlaatklep
Het is inderdaad wel fijn om hier even van je af te schrijven en dingen te lezen die zo herkenbaar zijn. Met mijn beste vriendin kan ik het er wel over hebben maar het boeit haar niet veel omdat ze nog helemaal niet zo ver is in die dingen. Verder krijg je toch rare reacties van je omgeving dus dat bespaar ik mezelf maar. Ik schrijf liever hier van me af. Waar in België woon je ongeveer? Mijn vriend is Belgisch en mijn schoonmoeder woont er nog altijd Misschien gaan we ooit wel verhuizen.. Dat zou die graag willen.
Ik ben van West-Vlaanderen. Voor wie dit niet kent: http://www.guesthouses.be/newimages/West-Vlaanderen.gif
Gisterenavond voor het allereerst in mijn leven onbeschermde seks gehad, dat is echt wel heel raar! En spannend en eng. Maar ja, nog steeds geen idee wanneer mijn eisprong zou zijn geweest en de kans dat het na 1x al raak is, is natuurlijk heel klein. Maar iets in mij hoopt tegen beter weten in. Geen idee of we de volgende keer wel condooms gaan gebruiken, dat laat ik aan hem over
Het gaat weer erg snel meiden.. Ik ben erg bezig met het thema kinderen, maar nog niet zo erg dat ik nu wil.. Ml wil wel graag nu, maar ik wil eerst nog wat praktische zaken goed geregeld hebben.. Zelf wil ik dus pas volgend jaar zomer beginnen (ben wel benieuwd of we dat redden haha) @Mommyowl Super leuk dat je naar babystores gaat..dat zou ik dan wel weer heeeeel goed kunnen. Kleren kijken, kinderwagens uitproberen.. @secretangel Fijn dat het verwijderen van de spiraal zo meeviel! Ik hoop dat je cyclus snel gelijkmatig is. Ik denk niet dat je zo snel een eisprong hebt gehad. (al zou het voor jou erg fijn zijn ) @fee Wij komen erg regelmatig in België en overwegen al een poos om er heen te verhuizen. As weekend gaan we weer eens en er dan gelijk over hebben @bloem Soms heb ik het wel eens met m'n beste vriendinnetje over, maar ik wil niet teveel loslaten en zij is er totaal niet bezig. Gelukkig is een familielid nu zwanger, dus kan ik heerlijk rondkijken en er over kletsen! Toch ben ik erg blij met dit forum. Zeker straks als we er daadwerkelijk voor gaan. Symptomen vergelijken, elkaar door de cyclussen heen sleurend, tips krijgen van de nu al moeders.. @Isis (als je het wilt vertellen) heb je vorige keer lang over gedaan om zwanger te worden? @Smiley Voor jou is het ook alweer een poos geleden. Weet je nog hoe je toen deze tijd beleefde? Fijne dag meiden!
@Isis Sorry ik had niet goed naar je onderschrift gekeken en zie nu dat je al een kindje verloren bent. Pff, wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je mijn vraag misschien niet wil beantwoorden.
even kort dames, ben namelijk aan het werk..moet weer verslagen schrijven en geen zin in jippy, mag je gerust vragen. Zwanger worden is hier niet het probleem.. ik ben redelijk snel zwanger. Helemaal als ik ovutesten gebruikt is het bijna altijd raak..het probleem is wel om zwanger te blijven. ik heb een meisje verloren bij 14 weken en daarna nog 2 x een mk gehad bij 5 weken en 6,5 week.. Daarna de zwangerschap van onze zoon. Dit was echter wel met medicatie al is niet zeker of die wat heeft gedaan. De vraag is dus of ik die medicatie wel weer zal krijgen.. ik wil dat wel graag omdat het voor mijn gevoel wel geholpen heeft..hopen dat de gyn er ook zo over denkt. maar vrees van niet..
Jeetje, heftig hoor Isis. Is er ook onderzocht wat de reden is dat je moeilijk zwanger blijft? Ik hoop voor je dat je toch weer die medicatie krijgt. Secretangel: hihi, raar is dat dan toch hè.. onbeschermd voor de eerste keer. Dat maakt het allemaal wel heel anders. Ik hoop voor je dat je eisprong er snel aankomt. Het kan natuurlijk maar zo.. Hier gister ook weer geklust. Het is toch wel erg spannend merk ik. Toch zegt mijn voorgevoel dat deze ronde voor 'spek en bonen' is zeg maar Lekker ff rustig aan oefenen.
@isis857 heftig hoor hopen dat de artsen naar je luisteren vanwege die medicatie dat je die graag weer wil @jippy het is voor mij indd lang geleden 12 jaar was 20 toen mijn zoon is geboren ik heb eigenlijk de hele zwangerschap nergens geen last van gehad niet misselijk geen kwalen helemaal niks steeds wel druk bezig geweest met de paarden die ik toen nog had bij mn ex dus dat ging gewoon door en zolang ik het kon doen deed ik dat ook lekker met 8maanden was ik nog bezig met stallen schoonmaken dan deed ik er alleen wat langer over het enige dat nu voor de volgende zwangerschap al wel weet is dat het een geplande keizersnede gaat worden fijne middag nog dames zal verder met schoonmaken heb nog geen kabouter gezien die het voor me doet
Nou dames, de brownies vielen goed in de smaak bij de bejaarden Twee mensen moesten huilen toen ik weg ging, en eentje zwaaide me nog uitgebreid uit, echt heel lief. Ik zit toch sterk te denken om misschien na mijn opleiding die ik nu volg een opleiding erachter aan te doen als verzorgende of verpleegkundige.. het lijkt me zo leuk. Heb echt leuke feedback gekregen van zowel de bewoners als het personeel, fijn om zo weg te gaan! Nu lekker genieten van het lange weekend.
@isis hopelijk luistert de gyn naar je en wordt je nog meer verdriet bespaard. Hier vorige keer ook snel zwanger, maar je weet nooit hoe het een 2e keer gaat...
Is dan best moeilijk ja, je begint net een beetje een band op te bouwen met de mensen en dan moet je alweer gaan. Dat is ook altijd zo met mijn stage plekken in de kinderopvang. Maarja, aan alles komt een einde.
@ Mommyowl, wat vervelend dat je ongesteld bent geworden Ik ben het ook vandaag geworden, en niet zo'n beetje ook helaas...stiekem hoop je toch dat het raak is. Dikke knuff & sterkte! @ Bloem93, het is altijd lastig om afscheid te nemen, gelukkig vielen je brownies wel goed in de smaak In de zorg werken is heel dankbaar werk, en elke dag is anders. Er zijn mindere leuke dingen maar ook leuke dingen en vooral het dankbare dat mensen echt geholpen zijn met je hulp maakt het werk zo leuk. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en ik vind het echt heel leuk werk, en het belangrijkste; zorg is altijd behoefte naar. @Isis, jeetje wat erg voor je zeg! Ik hoop ook voor je dat de gyn je die medicatie geeft, zeker met hetgene wat je heb meegemaakt.. Ik duim voor je voor goed nieuws! Eindelijk weekend dames Vriendlief is lekker weg naar darten dus ik kan weer lekker uitgebreid vanaaf achter me laptop zitten op zp