@Isis Dat is echt heel naar zeg! Bah.. dan is elke zwangerschap wel heel erg spannend. Heb je bij je zoon wel tot ongeveer 40 weken door kunnen lopen? Het zou toch te gek zijn als ze je geen medicatie geven..het is de moeite waard! Ik hoop dat je bij de volgende zwangerschap geen problemen ondervind (evt met medicatie) @Koali Spannnend!!Ben heel benieuwd hoe ik me de eerste ronde ga voelen. Ik hoop dat ik er niet teveel mee bezig ben, maar dat zal wel niet haha! @Scrat Het zou erg fijn zijn als je weer erg snel zwanger bent @bloem Wat fijn dat je eerder begint..nog maar heeeel even wachten nu Leuk al die stages en werkplekken van je en bij je nieuwe stage groei je vanzelf @Daenarys Balen dat je ongesteld bent geworden. Gelukkig schiet het ook voor jou op @secretangel Fijn dat het zo leuk was in de Efteling! Spannend is dat..wie weet wil je vriend nu idd wel steeds zonder Wij gisteren ook zonder iets gedaan..het is denk nog wel ver van mijn eisprong af, maar toch.. Ik wil nog even wachten dus wordt er een beetje zenuwachtig van haha! Aangezien het aan mij ligt dat we nog een jaar wachten, kan het wel eens vervroegd worden als ik écht niet meer kan wachten Zijn er veel meiden nog aan de pil, die nog willen ontpillen? Ik was al even gestopt, om andere redenen..nu voor de vakantie vond ik het wel weer handig en wilde dan sowieso tot eind van het jaar doorgaan, maar toch deze maand maar niet genomen! Mocht dat zo blijven, dan weet ik in ieder geval mijn cyclus wel..
Uhm als je nou in oktober zwanger raakt dan ben je uitgerekend in de zomer en dan kan hij zomervakantie opnemen als z'n kleintje er net is? Haha ik weet geen betere
Jaaa dat is een goeie reden haha! Die kan ik ook nog noemen hier Ik lig in bed.. En we hebben de gordijnen weg gebracht want die worden ingekort, dus we slapen zonder gordijnen.. Ik mis ze nu al! Gelukkig kunnen we ze morgen weer ophalen en slapen we weer zonder pottenkijkers haha. M'n vriend ging er echt vanuit dat we in december meteen zwanger zouden zijn, dus daarom kon ik zeggen dat we beter eerder konden beginnen omdat het nog best een tijd kon duren, toen veranderd die van gedachten Net waren we aan het wandelen in het park met de hond en zei ik en 2 oktober dan? Dat is echt een goed idee! Toen zei die; uh nee.. Nu echt stoppen! Anders bedenk ik me nog haha. Nu durf ik niks meer te zeggen dus klets ik hier maar weer Meneer zit achter de laptop en ik lig al lekker in bed. Hij moest gister toch ook wel aan het idee wennen dat ik foliumzuur ging halen, dan komt het ineens wel heel dichtbij.. Wanneer zou ik daar trouwens mee kunnen beginnen?
Na een avondje werken heb ik altijd veel bij te lezen Nu alweer met een ontbijtje op de bank en bijna klaar om alweer te werken. @Bloem, wat fijn dat de datum vervroegd is! Dat scheelt je toch weer 30 dagen!! Haha, moest wel een beetje lachen om de reactie van je vriend toen je nog verder ging 'zeuren'. Mannen!! @Jippy, de eerste ronde is inderdaad wel spannend. Ik merk nu ook dat mijn vriend er meer mee bezig is, wat erg leuk is om te zien. Zelf ben ik er nu wel mee bezig in de zin dat ik niet weet wanneer precies mijn eisprong is. Dus ik wil redelijk om de dag klussen. Ik voel rond mijn eisprong altijd wel de symptomen, maar de precieze dag... ik heb zoiets van; eerst maar een tijdje proberen, als het dan niet lukt zal ik hem eens opzoeken met ovulatietesten ofzo. @Daenerys, leuk idee! Alleen dan hoop ik wel dat het voor ons allen redelijk snel gaat, zodat we ook echt met zn allen over kunnen En anders kunnen we altijd nog een club/topic aanmaken voor dit clubje en daarin blijven kletsen. Met zwangeren en nog niet zwangeren samen. @Secretangel, het zou inderdaad zomaar raak kunnen zijn Mijn cyclus wisselt nog wel eens wat dagen, dus in mijn ticker ben ik uitgegaan van 30 dagen. OF dat helemaal klopt weet ik dus niet. Ik heb twee keer een steek gevoeld. Één keer twee dagen geleden en nu net vanmorgen ééntje. Beide erg klein. Meestal voel ik één heftige steek rond mijn eisprong, dus even afwachten. En nog even vanmiddag m'n vriend proberen te tackelen Hoe lang kan sperma/zaad eigenlijk overleven binnenin zeg maar? Nou dames, ik moet nu echt afsluiten. Anders kom ik nog te laat op m'n werk Tot straks en een fijne dag allemaal!!
@koali: ja vind echt echt heel fijn dat we nu toch wat eerder kunnen beginnen! Heb dit gevonden op internet: Timing is van essentieel belang wanneer men zwanger wilt worden. Om een bevruchting te bewerkstelligen moet de eicel immers gerijpt zijn wanneer het in contact komt met de spermacellen. Sperma kan echter maximaal vier dagen in het vrouwenlichaam overleven waardoor men ook zwanger kan raken wanneer men twee tot drie dagen voor de eisprong onbeschermde seks gehad heeft.
Goeiemorgen dames, Voor diegene die nog moeten werken dit weekend; werkze! Hopelijk gaat de tijd lekker snel. En voor iedereen die vrij is; fijn weekend! Ik ben zelf inmiddels met foliumzuur begonnen. Dit vond ik erover: Uit je dagelijkse voeding kun je niet voldoende foliumzuur halen. Daarom is het advies om 4 weken voor je zwangerschap te beginnen met 0,4 milligram per dag en daar de eerste acht weken van je zwangerschap mee door te gaan. Daarnaast is het verstandig om foliumzuurrijke voeding te eten. Goede bronnen van foliumzuur: Volkorenbrood Fruit en dan vooral sinaasappels, grapefruits, bramen en frambozen Broccoli, avocado en groene bladgroenten Melk en yoghurt Dus per 1 september beginnen bloem? Heel toevallig (of misschien juist wel niet) krijg ik de laatste dagen vaak de vraag of wij voor kinderen gaan. Ik hou alles nu nog een beetje af, maar dat voelt bijna als liegen. Ik vind dit een heel gezellig clubje, hopelijk is het voor iedereen snel raak en anders blijven we lekker hier kletsen toch.
Denk dat dat wel op tijd is ja, je bent er zelf wel al mee begonnen? Ik eet trouwens niet veel van de dingen die in het lijstje staan haha, maar hopelijk kan dat niet veel kwaad. Er worden ook genoeg gezonde kindjes geboren waarvan de moeder geen foliumzuur geslikt heeft Ik zou het ook nog even lekker voor jullie zelf houden, anders blijven de vragen maar komen, ook als het een tijdje niet lukt.. Vervelend lijkt me dat. Ik maak me vooral op voor alle negatieve reacties.
Leuk dat er zijn die vroeger beginnen dan eerst gepland!! Bij ons zal dat niet lukken wegens de trouw Anders waren we (alé, ik..) nu ook gestopt met de pil want we zijn er beiden klaar voor. Een dikke knuffel voor de meiden die ongesteld zijn geworden. Domper, als je denkt dat het misschien wel eens 'prijs' zou kunnen zijn. @MOmmyOwl: 9 weken is ECHTTTT niet langt meer!! Voor je het weet is het november. Ik kijk de laatste tijd graag naar baby-programma's (wel op Belgische TV): Pregnant in Heels, Me- my bump & I, Tienermoeders, enz. Dan heb ik telkens momenten dat ik bijna huil! Bvb. als de uitgerekende datum dichterbij aan het worden is / als de babykamer klaar is / als ze voor het eerst het kindje zien. Hebben jullie dat ook?? @Jippy: nee ik ga stoppen met de pil rond april 2014 (de dag na de trouw als het aan mij ligt ) en dan geen geduld meer hebben om nog een tijd te wachten (condoom bvb) om te ontpillen. Ik zal er waarschijnlijk meteen voor gaan. April is al meer dan lang genoeg wachten. @bloem. Wij hebben ook een tijd zonder gordijnen geslapen. Ik voelde me ook steeds bekeken Ook al was het licht uit en pikdonker in het huis.. Toch voel je je niet op je gemak. @Secretangel: ik eet wel al veel dingen uit dat lijstje, dus da's al goed om te weten hehe. Nou, ik ga nog wat voor strijken. Tot later dames!
9 weken klinkt ook veel korter als 2 maanden, zo had ik nog niet gedacht haha. Mommyowl: ik wacht met je mee deze 9 lange weken. Succes met strijken! Wij gaan zo onze gordijnen weer ophalen, joepie!
Nog iets vergeten. Zeggen jullie (of zouden jullie dit doen wanneer je ervoor gaat binnenkort) aan je vriend/man wanneer je je eisprong verwacht/voelt aankomen en wanneer het de beste periode is om te klussen? Of houden jullie deze info voor jezelf zodat het klussen in zijn ogen 'spontaan lijkt' En dan toch hem verleiden op de beste dagen toevallig? Voor zover ik weet kent mijn vriend daar niet veel van. Die denkt waarschijnlijk dat je de hele maand door zwanger kan worden, behalve tijdens je ongie of zo (alé, misscfhien weet hij meer maar we hebben het er nog nooit over gehad). Ik denk dat ik in het begin deze info voor mezelf zal houden. Stel je voor dat hij opeens niet kan presteren door de druk of zo. (nog nooit voorgehad, maar wie weet. Heb dit al gelezen op het forum).
Hahaha fee89: de mijne denkt dat ook, hij weet niet beter dan dat je na 1x seks al zwanger bent. Erg apart hoe mannen denken, misschien is het toch iets Belgisch, mijn vriend komt namelijk uit België haha! Ik zeg het hem verder niet, probeer het maar zo spontaan mogelijk te laten lijken, anders voelt hij misschien ook zo'n druk om te moeten presteren!
Heey dames, Amai er is hier nog al veel afgeschreven geweest de laatste dagen. Veel te veel om alles te lezen maar heeft toch wel in een rapke alles snel doorgelezen. ^^ @ Bloem93, Wooow wat geweldig dat jullie eerder voor een brusje willen gaan! Zeuren helpt idd! Ik heb mijn manlief ook kunnen overtuigen om vroeger er aan te beginnen! Vorige jaar zag het eerst naar uit dat we in mei 2014 gingen starten, daarna 2 maandjes vervroegd naar maart 2014 en dan hebben we besloten om vanaf december 2013 te starten! Ik heb dan zo'n mijn cyclus berekend tot december 2013 en ik verwacht mijn maandstonden rond 21 december. Ik vond het te laat in mijn ogen om te starten! xD Haha! Ik heb dan mijn cyclus berekend tot november en zou 25 november ongi worden en mijn vruchtbare dagen vallen in begin december! ^^ Ik heb dit uitgelegd aan mijn ventje en hij ging akkoord! Ben heel blij dat we samen de stap hebben genomen! Niet slecht hé, komen van mei 2014 naar december 2013. Ik ben eindelijk blij dat ik meer zekerheid heb in mijn leven. Geen gepieker meer wanneer we voor een wondertje zullen gaan! Geen ups & downs meer. Ik voel me heel gelukkig en ik geniet er van om af te tellen! Ik laat alles op mij afkomen en we zullen wel zien! Ik ben gewoon benieuwd want ik mag testen tijdens de kerstdagen! Hoop dat ik er mij niet te veel in sleurt want de feestdagen moeten natuurlijk nog leuk blijven! Ik wens iedereen een prettig weekend!
Mijn vriend weet wel wanneer de eisprong ongeveer is en ik vertel het hem ook. Tot nu toe nog geen prestatieproblemen gehad Vandaag alleen helaas niet de mogelijkheid om te klussen. Echter zegt mijn gevoel dat mijn eisprong gister al is geweest. Dus hopelijk zitten we een beetje goed De ticker gaat ook uit van een lf van 14 dagen, maar ik weet dus niet precies of dit klopt. Als ik uit ga van mijn symptomen in mijn lichaam, dan heb ik donderdag of vrijdag de eisprong gehad. We zullen zien!
goedemorgen dames wat is er al weer veel geschreven in de laatste dagen gister kinder ehbo gehad ben weer helemaal opgefrist ik had ergens de vraag gelezen waarom het bij de 2de een geplande keizersnee gaat worden tijdens de bevalling van mijn zoon kwamen ze er achter dat mn bekken te nauw zijn en het dus niet op een natuurlijke manier gaat lukken ik heb daar geen problemen mee dat het weer een keizersnee gaat worden tegen die tijd gaan we een leuke datum prikken @bloem93 wat leuk dat jullie eerder gaan beginnen helemaal super aftellen in weken en dagen klinkt ook minder lang dan maanden hahahah 9 weken of 3 maand klinkt 9 weken toch een stuk leuker we gaan rustig aftellen vandaag alweer 1 sept dus schiet op
Heey meiden, En we zijn weer een nieuwe maand! ^^ Wat gaat het ongelofelijk snel. Hier nog 12 weekjes geduld (kleine 3 maandjes) Het aftellen kan nu echt beginnen voor sommige meiden en laten we dus hopen dat we vlug zwanger zijn! Ik ga toch zo min mogelijk mijn vriend niet te veel of weg gewoon geen druk op hem te leggen. De eerste maanden klussen we gewoon als we er zin in hebben, als het na 6 maanden nog niks is ga ik beginnen met ovulatie testjes en mijn temperatuur opmeten! Als het na een jaar nog niet raak is wil ik dat we ons gaan controleren en we zullen dan wel zien of we de medische kant nodig hebben. (hopelijk van niet!) Maar zo iets kan je niet op voorhand weten. Laten we dus hopen dat het langs de natuurlijke kant wordt verwerkt. Prettige zondag iedereen! X
Hoe was jullie weekend? Wij hebben vrijdag een nieuwe tafel gehaald en de gordijnen weg gebracht naar de naaister. Ook savonds nog leuke kaarsjes gekocht om het huis weer wat aan te kleden. Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna boodschappen gedaan, en de katten verzorgd bij m'n vriendin, (dat moest ik een weekje doen). Toen hebben we de gordijnen weer opgehaald en opgehangen, en ze zijn helemaal super! Ben er zo blij mee, eindelijk slepen ze niet meer zo over de grond! Gister avond lekker lui gedaan samen op de bank, en nu liggen we nog in bed (ja nog steeeds...). Vandaag hebben we niet zo veel plannen, even wat stofzuigen en het bedje verschonen, en misschien nog lekker wandelen met de hond op de hei' Morgen heb ik nog een heerlijk dagje vrij en dinsdag begint m'n nieuwe en laatste schooljaar! Kijk er heel erg naar uit en sinds ik weet dat we in november gaan beginnen zit ik helemaal goed in me vel en kan mijn dag niet meer stuk.. Meer mensen last van?
Goedemorgen allemaal! 1 september alweer! Dat betekent dat het voor iedereen weer een maandje dichterbij is. Leuk, leuk! Ik leef echt wel met jullie mee. Ik heb een jaar lang in dezelfde situatie gezeten en gelukkig ging de tijd best wel snel! Hier vannacht nog een laatste poging gewaagd. Ik weet niet goed wanneer mijn eisprong nou is geweest, dacht donderdag wat te voelen. Vrijdagavond echter erg last van rommelende buik en wat misselijk. En zaterdag ook weer wat steekjes in mijn onderbuik, dus dat zou ook nog kunnen. Hihi, ik vind het wel spannend. Nu dus maar afwachten! 14 september is mijn NOD, dus duimen jullie met me mee?
@koali: oh spannend zeg! Ik hoop heel erg met je mee, het zou zo mooi zijn als het raak was! Ben benieuwd of het je eisprong geweest is. Ik heb tijdens mijn eisprong en ervoor altijd veel last van afscheiding, meer dames dit? Het veranderd van echt dik, naar we vloeibaarder, sorry voor de details haha.
Ja, heel herkenbaar hoor Bloem. Die afscheiding had ik heel erg van maandag t/m donderdag. Om even onsmakelijk te zijn (sorry): soms voel ik het er dan gewoon uitlopen. Het is inderdaad wat meer vloeibaar en ook wat doorzichtiger. Schijnt er ook allemaal mee te maken te hebben. Maar vanaf vrijdagavond is dit bij mij weg en heb ik niet zoveel afscheiding meer. Wat zit een vrouwenlichaam toch eigenlijk bijzonder in elkaar.