Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Ik heb nog niks gekocht. Wel altijd erg leuk om me weer uit te leven op een kraamcadeautje.. of gewoon alvast ff op Internet speuren naar leuke dingen. Maar kan mezelf net inhouden om t te kopen.
    Ook hier zijn die zenuwen af en toe flink aanwezig. Aan de ene kant denk Ik; ahh komt wel goed. Maar soms denk Ik maar hoe moet dat dan met m'n werk. En m'n vriend heeft dat toch nog even sterker. Vind t allemaal heel spannend.

2. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hihi, ons huis staat al helemaal vol met babyspulletjes :)

Ik vind het ook wel spannend, zo voor een kindje gaan. Maar ik heb geen twijfels of ik wel een goede moeder zal zijn, en mijn vriend ook niet over of hij wel een goede vader zal zijn. Wij voelen ons er helemaal klaar voor. Ook kijken we ernaar uit dat ons leven zal veranderen. Ik kan niet wachten totdat ons leven helemaal om de kleine draait! Maar ik ben wel een beetje onzeker over of het wel de juiste tijd is voor een kleintje. Aan de ene kant zijn we er helemaal klaar voor, maar aan de andere kant zijn er dingen die niet helemaal perfect zijn. Zoals dat mijn vriend nu op zoek is naar een baan. En dat ik dus nu met mijn gezondheid thuis zit. Dan begin ik toch te twijfelen... Maar aan de andere kant, perfect zal het nooit zijn. Als we daarop zouden wachten, dan beginnen we denk ik nooit aan kinderen.

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Oh en dames, ik zal het nog eens herhalen: zolang je gezond en gevarieerd eet heb je géén zwangerschapsvitamines (of andere supplementen) nodig! Foliumzuur en vitamine D zijn in principe genoeg :)

4. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat voor spulletjes heb je al in huis MommyOwl? Mag ik vragen waarvoor je thuis zit? Ik zit trouwens ook thuis. Vorig jaar maart 2013 stortte ik in en is er een burn-out vast gesteld. Inmiddels ben ik met een re-integratieproces bezig met het zoeken naar een andere baan. Maar dat vind ik nog erg lastig. Ik stond voor de klas en vond dit erg leuk. Maar het kost me blijkbaar te veel energie. Het is alleen moeilijk om dan te bedenken wat ik wel wil doen. Zie mezelf nog echt als 'juf'.

Ik heb net toch de multivitamines gehaald... Ik weet het, gezond eten zou genoeg moeten, maar een beetje ondersteuning kan nooit kwaad. Heb ze nu heel nonchalant naast de andere boodschappen op tafel gezet, benieuwd hoe mijn vriend er straks op gaat reageren.

Nu maar even de laatste wasjes draaien voordat ik mijn koffer ga inpakken. Tot later!

5. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Hele fijne vakantie secretangel! Laatste vakantie met z'n 2tjes??!

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel! Ik heb er veel zin in. Ik moest er ook ineens aan denken Finally88. De eerste en de laatste vakantie samen : ) We zijn nu ongeveer een jaar samen en wonen bijna drie kwart jaar samen.

Mijn vriend pakte gisterenavond de doosjes van de multi-vitamines op en vroeg me waar ze naartoe moesten. Ik zei dat ze in de voorraadkast mochten. Hij keek naar de doosjes en ineens werden zijn ogen groot en daarna begon hij te lachen. Hij dacht eerst dat het panty's waren : ) Ik geloof dat hij er aan begint te wennen. Hoe gaat/ging dat bij jullie mannen?

7. scrat

scrat Niet meer actief

fijne vakantie!! En geniet nog van het uitslapen, nu het nog kan! ;)

8. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Mijn vriend zegt er nog niet zoveel over. We hebben het er af en toe wel over, maar niet heel uitgebreid. T is niet zo'n prater.. Maar hij heeft ook nog wel zoiets van november duurt nog een tijdje. Ik denk dat als ik in oktober ook start met het slikken van foliumzuur, dat hij er dan wel wat meer mee bezig zal zijn. Nu ben ik er vooral erg mee bezig. Dan komt hij aanlopen en zegt ie wat ben je aan t doen op de laptop.. En dan kijkt ie en zegtie ooww laat maar ik zie t al HAHA. Maar af en toe vraagt ie wel dingetjes, over joe zit dat of dat. Dus hij is er wel mee bezig, maar laat t waarschijnlijk ook niet altijd merken.

9. scrat

scrat Niet meer actief

Kriebelt het bij jullie ook zo, dat je soms gewoon echt heeeel graag wilde dat het al zover was? :)
    Helaas gaat manlief er niet in mee...

10. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Het kriebelt al super lang.. Maar nu ik weet dat t over 3 maanden zover is, dat ik stop met de pil. Lijkt de tijd wel te kruipen.. En idd vriendlief wil echt niet eerder hoor.

11. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hier kriebelt het ook enorm hoor! Net op de fiets nog een heel gesprek gehad met mijn vriend. En we hebben besloten om nu al met foliumzuur te starten. Stel dat we dan een keer een condoom 'vergeten', dan heb ik al een beginnetje gemaakt. Dit kwam voor mij helemaal onverwachts, dus net heel blij die pillen in mijn koffer gestopt. Ik loop gelijk te stuiteren. Terwijl toch echt dat spiraaltje er eerst uit moet :) Geduld wordt nog lastig vrees ik... Als ik soms op andere forums lees hoe iedereen bezig is met wel of niet ongesteld worden... dan zie ik mezelf al helemaal gek worden. Nu eerst even genieten. Ik weet niet of er Wifi is daar, maar anders horen jullie me over een weekje weer. Groetjes!

12. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Allereerst een hele fijne vakantie gewenst Secretangel!

@spulletjes: wij hebben al een box, een bedje, commode, een paar kleertjes, wat verzorgingsspulletjes (doekjes, luiers, zalfjes, etc), een paar boekjes, een wipstoeltje, uhmm... dat was het wel zo'n beetje. Nog helemaal niet zo veel dus, ahem... ;) Veel spulletjes hebben we de afgelopen jaren overgenomen van familie/vrienden (zo van, dan hebben we dat alvast en het staat toch niet in de weg), en een paar dingetjes hebben we echt zelf gekocht (zoals de kleertjes en boekjes). Ook zitten er veel spulletjes tussen die ik straks voor mijn gastouderopvang wil gebruiken, zodra ik daar klaar voor ben i.v.m gezondheid.

@gezondheid: ik ben herstellende van een depressie, en heb ook last van een aantal angststoornissen. Waarschijnlijk is mijn depressie veroorzaakt door overbelasting (burn-out) die ik vervolgens te lang heb genegeerd. Mijn herstel gaat gelukkig heel goed en ik ben nu met de laatste lootjes bezig.

@multivitamine: ach, iedereen moet natuurlijk zelf kiezen wat zij het fijnst vindt. De een slikt liever geen pillen, de andere juist liever wel. Zolang je oppast zal een zwangermultivitamine inderdaad niet veel kwaad kunnen. Helaas zitten er in veel zwangermulti's wel te veel "goeds" (niet veel mensen weten dit). Het alom bekende "baat het niet, dan schaad het niet" is hierbij helaas niet van toepassing. Daarom is het juist extra belangrijk om een multi te vinden waar van alles nooit meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit. Meer dan dat kan zelfs de conceptie en zwangerschap bemoeilijken! :$

@kriebel en mannen: bij mij kan je allang niet meer spreken van een kriebel, het is eerder al jaren een onbedwingbare jeukaanval!:( Helaas mag ik van vriendlief niet krabben.;) Ik vind het zo moeilijk om te moeten wachten. Zeker nu dat we een datum hebben, gaat voor mij ook de tijd ontzettend langzaam. Maar vl vind juist dat de tijd te snel gaat. Ik weet niet zo goed wat hij hiermee bedoelt. Toen ik het hem gister vroeg, antwoorden hij dat hij zich vooral zorgen maakt om zijn banenjacht. Hij weet niet zo goed wat hij nou met zijn leven wil en vind eigenlijk dat hij dit duidelijk moet hebben voordat we aan kinderen beginnen. Hij voelt dus veel druk. Ik probeerde hem duidelijk te maken hijzelf degene is die die druk oplegt en dat het mij (en het kindje overigens ook) echt niet uitmaakt of hij dat nou binnenkort duidelijk heeft of niet. Soms ben ik bang dat hij daardoor ineens zal besluiten dat hij de kinderwens wilt uitstellen (ook al heeft hij al meerdere malen letterlijk gezegd dat hij dit niet zal doen). Daarnaast moet ik zeggen dat ik het nu vooral heel moeilijk heb om zo op hem te moeten wachten. Het voelt bijna een beetje oneerlijk, gek genoeg. Ik heb jaren moeten wachten totdat vl zegt dat hij klaar is om voor een kindje te proberen, maar nu dat hij het heeft gezegd, moet ik wel nóg een half jaar wachten voordat het écht zover is. Dan denk ik steeds "Waarom nú niet? Wat is er dan over een paar maanden anders dan nu, dat het dan wel kan en nu niet?" Hebben jullie dat ook? :)

13. scrat

scrat Niet meer actief

Ja precies. Als het dan kan, kan het nu toch ook?!

14. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik zou ook graag mee kletsen. Wij zijn van plan in januari te beginnen voor een derde. Ik ben al gestopt met de pil (we letten gewoon op)en slik foliumzuur van de etos kleine tabletjes en goedkoop.

15. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Hoi meiden,

Mag ik ook meekletsen ? Lees al een tijdje anoniem mee maar nu echt besloten om begin 2014 er voor te gaan. Ik vind het zo spannend !

Leeftijd moment van beginnen 24 jaar. Op dit moment 6 jaar samen waarvan 2.5 jaar samen wonen.

Liefs

16. scrat

scrat Niet meer actief

Natuurlijk! Gezellig. Welkom dames!!

17. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
  18. scrat

scrat Niet meer actief

Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september
    Finally88: 25 jaar, 1e kindje, stopt in november met pil
    Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1
    Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, januari poging 1
    Damali: .. jaar, 3e kindje, januari poging 1
    Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1
    Truusje89: 24jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1

(aanpassen mag en kan altijd) ;)

19. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Waar wonen jullie allemaal ?

20. scrat

scrat Niet meer actief

Hebben jullie de kriebels nog een beetje onder controle? ;)

Ik woon in het zuiden van het land.

Deel Deze Pagina