Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubble27

Bubble27 Lid

19 aug 2013
    80
    0
    0
    Friesland
    Wat wordt er veel geschreven dames. Ik probeer af en toe wel mee te lezen, maar ik heb het voor mijn gevoel te druk om ook actief mee te schrijven.

Wel opvallend dat iedereen al spulletjes koopt. Zijn jullie niet bang dat je de spulletjes nog zo lang moeten opbergen? Ik heb bij mijn vorige zwangerschap pas echt spulletjes gekocht toen ik 23 weken zwanger was. Natuurlijk wel al wat leuke kleertjes, maar nog geen grote dingen. Ik heb nu zelfs al gelezen dat er mensen zijn die de babykamer al hebben. Ik zou dat zelf niet aangedurfd hebben hoor!

Hopelijk mogen de meiden snel gaan beginnen ook snel een positieve test hebben. Wij wachten nog twee maandjes! :)

2. scrat

scrat Niet meer actief

Ja is eigenlijk maar 1 of 2 weken eerder, maar toch mooi meegenomen :D

Ik wilde het de vorige keer weten en nu weer. Wij zijn veeeeel te nieuwsgierig!! We hebben het wel stil kunnen houden en de meesten dachten zelfs dat het een jongen werd.

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hoe gaat het met iedereen?
    Hier vanmorgen een (vroeg) testje gedaan. Helaas witter dan wit. Nu afwachten. Ik heb wat grotere borsten en enorme lekkere trek de laatste 2 dagen, dus ik ben bang dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Mocht ik maandag nog niet ongesteld zijn, dan wagen we er nog een testje op. ;)

Wij zouden het geslacht wel willen weten. Ik zou er ook erg nieuwsgierig naar zijn en daarna is het alleen maar handig voor bepaalde zaken. Een verrassing van wie eruit zal komen, die hou je toch wel. Of je nu wel of niet het geslacht weet. Familie zou het dan ook wel mogen weten wat ons betreft.

Hebben jullie al nagedacht over hoe je het de directe familie zou willen vertellen? Ik heb hier al veel leuke ideeën voorbij zien komen op het forum, maar ben er nog niet over uit wat nou de leukste zou zijn voor ouders, schoonouders, broers en zussen. :)

Fijne dag allemaal!

4. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    ik had voor mijn ouder leuke sokjes gezien bij de action van i love oma en i love opa voor mn schoonouders zal het iets van pake en beppe worden leuke slab of zo

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Jammer dat hij wit was Koali, was je niet nog wat vroeg? Ik heb gisteren een actiontest uitgeprobeerd, maar ook hartstikke wit. Mijn buik rommelt en steekt af en toe, borsten zijn gevoelig en soms wat roze/rood bij het afvegen. Mijn lijf zal wel in de war zijn. Geen idee ook wanneer mijn eisprong is.

Vandaag aan het oppassen en het guppie ligt lekker te slapen. Mijn vriendin had wat spulletjes neergelegd, dus straks gaan er wat hydrofiele luiers, spuugdoekjes en voedingstorens mee naar huis. Ik ben helemaal niet ongeduldig ;)

@Koali, mijn schoonouders wonen vlakbij en die zijn de ramen dicht gaan doen. Lief hè? Voorstaan toch maar weer wat beter op het weerbericht gaan letten. En groetjes aan je vriend ;)

@smiley, wat vervelend dat je van die ...dagen had, hopelijk gaat het snel weer wat beter. Je hebt in ieder geval een positieve instelling, dat helpt!

Ik wilde vroeger nooit weten wat het zou worden. Maar je hebt zo weinig leuke unisex kleertjes en spulletjes dat ik het toch wel zou willen weten. En ik denk dat de familie het dan ook wel mag weten, maar dat zie ik dan nog wel. Mijn vriend wil geloof ik pas na 12 weken iets bekendmaken, maar zolang kan ik niet wachten. Mijn beste vriendin krijgt het gelijk te horen. Zij belde mij uit bed met "goeiemorgen tante ..." Erg leuk! En ook mijn zusjes en (stief)vader en oma wil ik graag het goede nieuws vertellen. Mijn vriend leek het wel leuk om dan zo'n buikband om te doen en dan niet de aandacht erop vestigen. Kijken of ze het doorhebben. Vond dat wel erg leuk.

@scrat, fijn dat jullie ietsje eerder beginnen! En tuurlijk loopt je dochter dan al weer stukken beter, dat gaat vast per dag/week vooruit.

@bubble, lekker meelezen is toch ook leuk? Je hoeft niet te reageren. Druk aan het werk?

Tot later allemaal!

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Amber87: 26 jaar, 1e kindje, ronde 3
    Koali: 25 jaar, 1e kindje, ronde 1
    Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, ronde 1
    Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, ronde 1
    Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1
    Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1
    Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, november poging 1
    Scrat: 29 jaar, 2e kindje, november poging 1
    Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, december poging 1
    Muisjex3: 24 jaar, 1e kindje, december poging 1
    Isis857:27 jaar, 2e kindje, december poging 1
    Stella84: 28 jaar, 2e kindje, januari poging 1
    Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1
    Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1
    Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, januari poging 1
    Fee89: 24 jaar, 1e kindje, april 2014 poging 1
    Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer 2014 poging 1

De kleurtjes lukken me niet op mijn telefoon, klopt ie zo voor iedereen?

7. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @ secretangel ja wat moet je anders kan wel bij de pakken neer
    gaan zitten maar daar word het ook niet beter van gewoon lekker doorgaan met de dingen en denken aan de goede dingen die gaan komen dan kom je een heel eind schilt ook dat mn vriend en ouders er voor me zijn dus dat is ook een hele steun

en het klopt voor mij nog steeds het lijstje

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ secretangel, ik was inderdaad nog wel wat te vroeg ja :) 4 tot 5 dagen voor NOD (uitgaande van een cyclus van 30 dagen). De gebruiksaanwijzing van de actiontest gaf wel aan dat het vanaf 4 dagen voor NOD mogelijk was te testen. Dus voor nu is het weer even afwachten. Ik denk zelf dat ik nu gewoon ongesteld wordt. Heb er vanavond zelfs al over gedroomd :p Oh en bedankt voor het lijstje weer! Wat je beschrijft over de symptomen die je hebt kan trouwens ook weer alle kanten op gaan hè? Ergens lijkt het op een innesteling, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je lichaam kan je goed voor de gek houden. Even afwachten dus nog :D

@Smiley, Dat is wel leuk ja met zulke sokjes! :)

Hier ook al wel een aantal ideeën opgedaan om het te vertellen. Eventueel met echofoto achterin het fotoboek van de vakantie. Als het binnen nu en twee maand raak zou zijn, dan komt dat nog uit. Ik heb ook al meerdere t-shirts gezien die een subtiele hint geven waar ze dan zelf achter moeten komen. Dat lijkt me ook nog wel leuk. Of eventueel wat lekkers meenemen voor bij de koffie. Bij de bakker kun je chocolaatjes etc. kopen met roze en blauw erop. Speciaal voor bij een zwangerschap/geboorte. :)

Nou, ik ga zo weer aan het werk! Fijne dag allemaal!

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Vandaag het eerste beetje vruchtbare afscheiding ontdekt... nu gaat het echt beginnen!:D

Ik vertelde vriendlief over die afscheiding en voor zijn gevoel zijn we vandaag dus pas écht begonnen:cool: Wel heel lief, want we hebben dus in zijn ogen vandaag voor het eerst écht geklust, en hij was echt heel liefdevol in bed;) We lagen in bed, hij keek me diep in mijn ogen en hij zei de magische woorden waar ik al 7 jaar lang op heb gewacht: "Lets make a baby":D Zo lief van hem, want hij weet hoe lang ik daarop heb gewacht. De tranen sprongen me dan ook in de ogen:)

En daarna was hij ook heel lief. Heel veel knuffelen en zeggen hoe leuk hij het vind om er nu voor te gaan. En vragen hoelang ik dan moest blijven liggen en proberen mee te denken over hoe ik het beste kon liggen enzo. En vanavond gaat hij speciaal koken, om de start van deze nieuwe leuke tijd te vieren. Wat een lieve vent heb ik toch...:D

10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Oh wat ontzettend lief en wat klinkt dat fijn! Echt helemaal super!

Hoe ontdek je die vruchtbare afscheiding? En hoe weet je dat het vruchtbare afscheiding is?

Ik probeer om mijn vriend nu zo om de dag te 'verleiden', omdat ik niet weet of en wanneer ik een eisprong heb. Maar hij is erg moe en moet dan wel proberen om niet te teleurgesteld te zijn als hij geen zin heeft. Hij vindt dat zelf namelijk heel erg. Ik wil ook geen druk op hem leggen, we zijn al eerder begonnen dan we eerst hadden bedacht.

Merken jullie verschil met de geur van je afscheiding? Mijn vriend noemt het 'krachtiger' ofzo, ik vind het zelf niet lekker ruiken, was eerst gewoon redelijk geurloos. Raar dat lijf van mij.

Ik ga me zo maar eens richting de sportschool slepen, maar echt zin heb ik nog niet. Vandaag echt een hangdag gehad. Hoe gaat het bij jullie?

11. Bubble27

Bubble27 Lid

19 aug 2013
    80
    0
    0
    Friesland
    Ha! Bij de eerste hebben wij t vrienden verteld door de foto van een echo achter in ons trouwalbum te leggen. Dat was leuk!

Ik was bij de eerste zwanger in ronde 1...ben benieuwd hoe dat straks gaat. T zegt niets natuurlijk...

Ik ben idd druk met werk en met de kleine. Ik moet nog steeds een beetje mijn ritme vinden, maar dat komt helemaal goed.

Voor de dames die nu echt beginnen...succes en probeer het plezier er in maar niet te verliezen!

12. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    hallo dames

was even aan het zoeken op internet naar leuke aankondigen kon het weer niet laten nu had ik een leuke site gevonden met leuke aankondigingen www.hummeltjekado.nl ik vond de fotolijstjes wel heel een heel erg leuk idee

13. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik ontdek die vruchtbare afscheiding door elke paar dagen mijn baarmoedermond te voelen en dan te kijken wat voor afscheiding daar zit. Dat doe ik door met één vinger naar binnen te gaan (eerst wel heel goed die vinger wassen) en dan een paar rondjes te draaien om mijn baarmoedermond en dan, een beetje gebogen, mijn vinger weer voorzichtig eruit te halen en dan kijken wat voor afscheiding er op mijn vinger zit. Sorry voor de details trouwens :)

Vlak na mijn menstruatie is de afscheiding (room)wittig en plakkerig. Vruchtbare afscheiding is juist helder, glibberig en rekbaar. Dus zodra ik een beetje van die vruchtbare afscheiding ontdek, controleer ik mijn baarmoedermond elke dag. Ik weet dan dat mijn ei binnen een week zal springen. Elke dag komt er meer van die vruchtbare afscheiding en juist minder van het (room)witte plakspul. Ook mijn baarmoedermond wordt met de dag zachter en platter. Wanneer ik alleen nog maar vruchtbare afscheiding kan vinden (en geen wit plakspul meer) en mijn baarmoedermond is heel zacht, weet ik dat mijn ei binnen 1-2 dagen zal springen.

Ik kan me niet goed herinneren of mijn afscheiding anders begon te ruiken nadat mijn Mirena eruit was. Volgens mij niet echt. Ik weet wel dat mijn vriend duidelijk het verschil merkt tussen vruchtbare afscheiding en niet-vruchtbare afscheiding. Hij zegt dat de niet-vruchtbare afscheiding veel zuurder ruikt (en smaakt; nogmaals sorry voor de details...). De vruchtbare afscheiding is blijkbaar veel zoeter. Ik moet wel zeggen dat ik die zure geur wel een klein beetje herken als ik weer eens mijn afscheiding controleer vlak na de menstruatie. En dat die zure geur inderdaad minder wordt wanneer ik vruchtbare afscheiding krijg. Maar ja, ik zit natuurlijk niet met mijn neus er bovenop, zoals vriendlief dat dus soms wel zit ;) dus hij zal de geur veel beter kunnen onderscheiden. :D

14. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames :)

Hoe is het met iedereen? Het is weer eventjes rustig hier :)
    De beschrijving die Mommyowl geeft mbt vruchtbare afscheiding heb ik ook gebruikt. Wel vind ik het nog lastig om het helemaal goed door te hebben zeg maar.

Hier nog niet ongesteld geworden. Morgen is echt mijn NOD, dus ben benieuwd. Heb wel af en toe wat steken en krampen, wat denk ik betekent dat ik snel ongesteld word. Mocht ik maandag nog niet ongesteld zijn, dan waag ik nog een testje. Maar heb eigenlijk niet het idee dat ik zwanger ben.

Ik ga snel naar het werk nu. Fijne dag allemaal en tot vanmiddag!

15. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    :$:$:$:$:$:$:$

Ik kwam vanmiddag moe en wat beroerd thuis van het werk. Vanavond nog een feestje, dus gelijk maar het bed in zodat ik vanavond weer wat fitter zou zijn. Op een gegeven moment dacht ik: het zal toch niet...

Dus een testje gepakt beneden die ik nog had liggen. Wilde zeker weten dat ik niet zwanger zou zijn als ik vanavond naar dat feestje ga. En hij was gewoon positief!!! :D:D:$:$

Ik ben nog helemaal in shock. Ben gelijk naar beneden gerend naar m'n vriend en we kunnen het beide nog niet helemaal bevatten. Nooit gedacht dat het zo snel al raak zou zijn.

Nu gaan we de spannende periode in van de eerste weken en hopen dat het allemaal goed gaat! Testje was niet zo donker als de controlestreep. Zondag nog een testje die ik heb liggen en dan nog een cb digitaal en dan ga ik het echt geloven denk ik. :D Ik ben echt helemaal hyper!

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wauw, gefeliciteerd!!! Wat gaaf! Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

17. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel Secretangel :D

Hier nog ff de test:

Bekijk bijlage 349766

Nog niet heel donker, maar toch echt een streep! Binnen 2 minuten stond ie er al heel duidelijk.

18. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Woehoe!! Looking good! :)

19. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    Jeeejjj!!!! Wat super leuk! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat t je helemaal hyper bent!

20. scrat

scrat Niet meer actief

JAAAAAAAAAAAAAA!!! de 1e!! ziet er goed uit!! Gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina