Hoi allemaal, Vandaag een lekker opruimdagje gehad. Gisteren babyspulletjes gekregen van mijn vriendin en die nu op zolder opgeborgen. Hopelijk kunnen ze er snel weer vanaf. Dank je wel voor je omschrijving MommyOwl. Ik heb gisteren voor het eerst (denk ik) mijn baarmoedermond gevoeld. Nooit eerder gedaan volgens mij. Hij lijkt wat uit te steken, kan dat? Nu maar hopen dat er snel vruchtbare afscheiding mag komen. Wat leuk dat je een trouwjurk hebt gevonden Fee. Ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet. Ik hoop dat je ons al wat wilt vertellen. Voel je je echt een bruidje? Heb je veel jurken gepast? Fijn dat je nog niet misselijk bent Koali, hopelijk blijft dat zo. Wat spannend dat je nu een afspraak hebt staan bij de verloskundige. Hoe heb je die uitgekozen? Waar heb je op gelet? Wat leuk dat jullie het al gedeeld hebben met je (schoon)ouders. Hoe ging dat? Ben erg benieuwd. Fijn dat ze zo blij waren en inderdaad een geruststellend idee dat je bij ze terecht kunt. Heb je al vierkante ogen van het lezen en surfen? En hoe gaat het met de rest? Ik ga even eten en vanavond sporten. Maar hopen dat het droog is als ik erheen ga.
Auw auw auw auw auw auw eisprong auw auw auw auw auw.... Rond 18.00u is mijn eitje gesprongen! Tenminste, de welbekende pijnlijke steek (met flinke napijn nu) is toen geweest... Heb vriendlief nog even een laatste keer de slaapkamer in gesleept. En nu wachten maar...
Je baarmoedermond steekt inderdaad uit. Die van mij steekt ongeveer even ver uit naar onderen als het topje van mijn wijsvinger (tot het eerste knokkeltje dus). Dus als ik mijn vinger naast mijn baarmoedermond plaats en mijn vinger de bovenkant van mijn vagina raakt, dan zit de onderkant van mijn baarmoedermond naast dat eerste knokkeltje. Als het goed is voelt je baarmoedermond net aan als het topje van je neus (ook ongeveer die grootte) met een kuiltje in het midden (de opening). Als je eisprong eraan komt, dan wordt je baarmoedermond geleidelijk aan net zo zacht als je oorlel en wordt ie ook breder (ongeveer zo breed als twee vingertoppen naast elkaar), platter en wordt het opening-kuiltje ook groter (bijna een half vingertopje breed).
Zoals je beschreven hebt. Ik ben benieuwd of ik de rest ook precies zo kan voelen. Ik leer met de minuut meer over mijn eigen lijf Heb vanmiddag Fertility Friends gedownload en ga vanaf morgen eens kijken of ik wijzer word van temperaturen. Ik wil graag weten of en wanneer ik een eisprong heb (en of ik die voel), maar vind het nog te vroeg (en te duur) voor ovulatietesten.
Hallo, Ik ben 22 jaar oud en heb een relatie van 6 jaar met mijn vriend. Wij wonen samen in een ruim appartement en hopen rond de jaarwisseling of 2014 te gaan beginnen voor een kindje. Wij hebben nooit anti conceptie gebruikt maar voor het zingen de kerk uit, er is bij mij dus geen stoppen met de pil of spiraal. Het is alleen maar hopen dat er ooit een kindje gaat komen het is in ieder geval erg welkom. Woensdag een afspraak bij de dokter om mijzelf na te laten kijken omdat ik vorige week een tussentijdse bloeding heb gehad en het toch even helemaal wil laten nakijken. Kinderwens is er altijd al geweest van jongs af aan al maar wat zou het fantastisch zijn deze droom te verwezenlijke! Ikzelf wou al veel eerder een kindje, maar vriendlief(27j) wou er nog niks van weten. Alhoewel hij er nu ook meer voor openstaat! Ik hoop lieve mede forum'ers dat het geluk jullie (en mijzelf) allemaal toelacht en 2014 een topjaar mag worden waarbij wij allemaal trots mogen zijn met een buikje.
Hoi wensmoeder, Welkom bij de club! Leuk dat jullie er ook binnenkort voor gaan, leuk om daar alvast naar uit te kijken he! Wij begonnen eigenlijk in december maar vriendlief heeft zich bedacht en wilt in november al beginnen, het komt dus steeds dichterbij, en kijk er zo erg naar uit! Wat doen jullie voor werk? Vanwaar trouwens dat je vriend nog niet eerder wilde beginnen?
ik doe iets met dieren en mijn vriend is hovenier. Mijn vriend wou wachten omdat hij er nog niet klaar voor was. Zodoende ben ik er niet meer over begonnen maar is hij er laatst zelf over begonnen. Morgen naar de dokter en dan zien wij verder waar de tussentijdse bloeding vandaan kwam en even bespreken met mijn huisarts over onze kinderwens misschien kan hij mij enkele tips geven. Wat leuk dat je vriend al in November er voor wilt gaan dat is wel heel spannend en nu komt het alweer dichterbij voor jou! Voor je weet is het zover want de dagen vliegen voorbij merk ik.
welkom wensmoeder leuk dat jullie er binnen kort ook voor gaan vond je het niet elke maand spannend of je wel of niet ongesteld werd ik en mn vriend hebben ook een tijdje voor het zingen de kerk uit gedaan maar vond dat toch elke maand spannend dus toen toch maar weer aan de pil wij beginnen rond dezelfde tijd als jullie ik stop eind nov met de pil werken met dieren doe je dat in een asiel of bij de dierenarts?? ben niet nieuwschierig hoor
Wensmoeder, welkom! Wat leuk dat jullie ook voor een kindje willen gaan. Ik hoop dat alles in orde is en de tussentijdse bloeding niets bijzonders was. Schrikken is dat hè? Ik heb het ook eens gehad, ook bij de gyn geweest toen, gelukkig was er niets aan de hand. MommyOwl, op het wachtbankje vanaf nu dus? Spannend hoor! Ik ga voor je duimen. Oh en een tip: zoek de komende twee weken afleiding, want de dagen duren laaaannng Secretangel, ik heb gewoon een praktijk in de buurt gebeld. Er zijn er hier niet zoveel. Woon in een klein dorpje. Er is één praktijk met meerdere verloskundigen en daar heb ik mijn intake. Dan zie ik het verder wel OVer twee weekjes alweer! De misselijkheid komt sinds vandaag een klein beetje opzetten. Ergens een goed teken, maar ik hoop zo dat het mee gaat vallen!! Vandaag de schrik van ons leven gehad Onze hond moest voor gebitsreiniging naar de dierenarts. Wij daar naar toe gelopen en we waren de enigen daar op dat moment. Onze hond moest alvast een roesje, daar bleven we bij net als de vorige keer. Spuitje werd gezet, bloedde een beetje en onze hond werd al gelijk wat suffig en slapper. Toen hij bijna ging liggen voelde ik me toch opeens beroerd. Het ging suizen en begon te vlekken voor mijn ogen. Kon nog net m'n vriend vastpakken en daarna lag ik al op de grond. Volgens mijn vriend had ik helemaal wat stuiptrekkingen en ikzelf voelde het echt als een droom waar ik door een soort ruimte van kleuren viel Echt heel bizar. Opeens hoorde ik heel ver weg weer stemmen en kwam ik langzaam weer bij. Ben wel eens eerder flauwgevallen, maar dit was echt heel raar. We hebben nadat we weggingen bij de dierenarts eerst maar even de huisarts gebeld. Daar moest ik voor de zekerheid langskomen en hebben ze even alles gecontroleerd (bloeddruk, hartslag, etc). Gelukkig is alles goed verder. Ws toch door het bloed van het prikje draaierig geworden, maar wat was dat schrikken. Vriendlief dacht gelijk aan een miskraam. Hem toch maar even op 't hart gedrukt dat ik dan ook echt krampen moet hebben en bloedverlies. Pff.. maar schrikken was het wel!!
Jeetje Koali, dat is schrikken! Lijkt me best angstig. Hoe voel je je nu? Een beetje bijgekomen? Je lichaam zal nu wel op meer dingen anders gaan reageren. Fijn dat je je vriend nog net vast kon grijpen. Is je vriend ook weer een beetje gerustgesteld? Welkom Wensmoeder. Fijn dat je morgen naar de huisarts kunt. Hopelijk kan hij/zij je een beetje geruststellen. Heb je zelf het idee dat er iets is? Of ga je meer voor de zekerheid? Fijn dat je straks geen tijd 'verliest' met ontpillen of ontspiralen. Maar het lijkt mij best eng om het zonder anticonceptie te doen. Ik denk dat ik dan elke maand zou denken dat ik zwanger ben Mijn lichaam is volgens mij nog erg in de war van het ontspiralen. Vandaag weer wat roze afscheiding. Ik kan de tijd wel vooruit kijken, maar het helpt niet. Hou jij het nog een beetje vol op het wachtbankje MommyOwl? Dat lijkt me helemaal spannend, als je weet dat je goed geklust hebt... Twee weken nog hè?
Koali: 25 jaar, 1e kindje, zwanger Amber87: 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, ronde 1 Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, ronde 1 Muisjex3: 24 jaar, 1e kindje, ronde 1 Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1 Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, november poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, november poging 1 Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, december poging 1 Isis857: 27 jaar, 2e kindje, december poging 1 Wensmoeder: 22 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Stella84: 28 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1 Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Fee89: 24 jaar, 1e kindje, april 2014 poging 1 Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer 2014 poging 1 welkom wensmoeder!
koali: gaat t weer een beetje? amber87: hoe is het met jou? inmiddels al mee duidelijkheid? Nog iemand die binnenkort mag testen?
Jemig Koali, wat een verhaal meid! Ik schrok echt toen ik bezig was je tekst te lezen, ik dacht "nu komt het vreselijke nieuws..."! Maar gelukkig vertelde je al snel dat je denkt dat het kwam door het zien van bloed. Phew! Haha, ja het wachtbankje zal vast niet makkelijker worden! Gek genoeg dringt het nog niet helemaal door hier. "Huh, goed geklust en eisprong gehad? Ech wa joh?". Misschien moet ik mijzelf maar even in die waan laten, haha, dan duurt het wachtbankje ineens een stuk korter Vriendlief begint ook steeds meer aan mijn buik te zitten: "Hallooowh? *echo echo*, zit daar al een kindje in?" Volgens mij vind hij het stiekem toch wel heel erg leuk en spannend. Hij vroeg vandaag ook al wanneer we zouden kunnen testen. Nou, 10dpo (de 26e) is toch echt het allervroegst hoor, en dan nog is niks zeker. Hij liet het niet merken, maar ik zag toch wel een beetje teleurstelling in zijn ogen dat we nog zo lang moeten wachten met testen. Straks heeft hij het nog moeilijker dan ik op het wachtbankje, haha Welkom Wensmoeder!
Hè dames! Jeetje koali schrikken zeg! Ik zit momenteel te wachten op me menstruatie... 2 dagen overtijd nu. Weet ook niet van welke cyclus duur ik moet uitgaan nu maar me banner gaat van 28 uit volgens mij. Laatste maand had ik 35 dus het kan nog komen.. Wil eigenlijk morgen een test halen en mezelf gek maken.. Haha.
Hoi Dames, Het gaat nu gelukkig allemaal goed met me Niet meer duizelig o.i.d. Denk dus echt dat het met het spuitje en het bloed te maken had. Lichamelijk voel ik nog steeds dezelfde symptomen en begin zelfs al een klein beetje misselijk te worden, dus dat zal wel goed zitten Nu maar weer eens op naar het werk! Fijne dag allemaal!
Ik heb vanmorgen toch maar een testje gewaagd maar die was negatief. Ik zou dus wel een langere cyclus hebben deze maand.. Afwachten dus
@koali gelukkig voel je je nu weer beter had je verhaal gelezen en schrok wel even maar gelukkig niks met de baby @mommyowl wachten op dat bankje duurt dan in eens ontzettend lang normaal vliegen de dagen om maar nu duren dedagen vast een stuk langer voor je gevoel....wat leuk en lief dat je vriend er zo mee bezig is gezellig samen met hem op dat wacht bankje
Jammer Bloem... Het kan natuurlijk wel nog. Heb al veel gelezen dat er pas na een week een positieve test was. Maar ja, het kan ook gewoon een langere cyclus is. Lastig hè?
Inderdaad, het kan altijd nog.. Maar ga er niet vanuit. De kans was ook wel heel erg klein! Ik wacht maar gewoon m'n menstruatie af, die wel voor zondag komen!