@scrat, hier kan ik aardig de kriebels onder controle houden. Wel heb ik het idee dat iedereen in mijn omgeving zwanger is. Maar doordat ik in september weer voor controle moet (dokter)en dat al spannend genoeg is kan ik mij daar eerst op concentreren
Oh gelukkig, ik ben dus toch echt niet de enige die dit denkt! Maar ja, hoe maak ik dit duidelijk aan vriendlief? Oftewel, hoe kan ik hem ervan overtuigen dat, als hij er zo zeker van is dat hij er over een paar maanden klaar voor is (en er de komende tijd dus geen verwachte veranderingen in ons leven staan te wachten), wij er dus eigenlijk gewoon nu ook al klaar voor zijn om te beginnen? En dat we dus net zo goed nu al zouden kunnen gaan proberen? Of zie ik dat verkeerd? Ik woon overigens in het midden van het land Voor de nieuwe dames: welkom!
Hey dames Tsjeee al een groep 2 zwanger worden 2014, wat leuk! Bij ons was in eerste instantie de planning om mei/juni 2014 ervoor te gaan, maar vanwege omstandigheden (niet ernstig hoor), gaan we in januari 2014 voor.. Ik heb er zo'n zin in! Deze wens koester ik al heel lang... dus wat mij betreft mogen de maanden voorbij vliegen!
@ Truusje89, ja vind ik ook.. jij ook zo te lezen Ik zal hier mijn verhaal even doen: Ik ben 23 jaar en vriendlief/manlief (geregistreerd pschap dus officieel voor de wet getrouwd) word in oktober 35 jaar. Wij zijn al vier jaar samen waarvan we 1,5 jaar samen wonen en 8 oktober zijn we een jaar geregistreerd partnerschap. In eerste instantie wilden wij mei/juni 2014 voor onze eerste kindje gaan maar dit is nu dec/jan geworden. Mijn verhaal van de afgelopen tijd lees je hieronder, had nogal iets vreemds meegemaakt, mijn pil was uit de handel genomen. Dit heb ik geschreven in het zwanger worden 2014 waar ik eerst zat, maar idd door de drukte en doordat ik het zelf zo druk had kan ik het niet meer bijhouden, dus vandaar dat ik naar dit topic ben overgestapt.
Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september Finally88: 25 jaar, 1e kindje, stopt in november met pil Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1 Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1 Truusje89: 24jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1
Gezellig welkom allemaal! Ik kom uit noord holland noord.. Mijn vriend wel ook echt in november beginnen en niet eerder. Ik zou t liefst nu al stoppen met m'n pil, Maarja Ik niet toch nog ff geld hebben. Gister zo gelachen er waren op de Kermis en m'n beste vriendinnetje is zwanger. ( dwars Door de pil heen ) en m'n vriend bleef maar aander buik zitten. Hij is er van overtuigd dat ze een jongen krijgt haha. Wel leuk om te zien dat je der steeds meer mee bezig is. Laatst waren we ook uiteten en toen vroeg iemand aan hem Hoe hij er over dacht. Normaal gaf hij dan gezegd nou nog lang niet hoor. Nou zei die , nou dat zien we wel hoor. Wij hebben niemand verteld dat we eerdaags gaan beginnen.
@daenerys: wat slecht dat zo'n gyn zich dan niet inleest, vooral bij nieuwe patienten. ik weet niet of je erover wilt praten, maar wat houdt een dubbele baarmoeder eigenlijk in en in hoeverre heeft dit gevolgen voor je zwangerschap? Wel een meevaller dat jullie nu eerder zwanger willen worden!
Ik moet geduld hebben.. Lkkr handig via m'n telefoon sturen. Nja wat extra geld is natuurlijk altijd leuk meegenomen. Maar dat moest dat niet staan.
Inderdaad, het is echt heel onverantwoordelijk van de gynaecoloog.. Ik vind het inderdaad een meevaller dat we nu eerder gaan beginnen, gewoon de pillen opmaken (nog 2,5 strip ) en dan beginnen! Mijn baarmoederafwijking heeft wel wat gevolgen, wat ook wel meeweegt om er eerder voor te gaan. Ik heb een dubbele baarmoeder, dubbele baarmoedermond en dubbele vagina. Ik heb meer kans dat het langer duurt om zwanger te worden omdat ik wel eens een kans kan missen, eisprong wisselt maar aan 1 kant van mijn schede kun je er niet in (sorry voor de vieze praat), meer kans op miskramen, vroeggeboorten (vanwege de beperkte ruimte) met als gevolg daarvan een kleiner kindje.. Voor 80% is het al zeker dat ik zal bevallen middels een keizersnede, dit is ook al uitvoerig besproken met mijn gyn. Voor de mensen die erg nieuwsgierig zijn naar mijn BM-afwijking heb ik hier een afbeelding: Bekijk bijlage 344957 Ik ben er zelf erg open over en vind het vooral erg bijzonder dat dit kan. Ik kan zelfs in allebei de BM zwanger raken, met tijdsverschil ertussen, al acht ik deze kans zeer klein omdat zoals ik net al beschreef 1 kant in de schede niet tot nauwelijks toegankelijk is.
Welkom! Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je het liefst nu al begint maar toch ergens eerst geld wilt hebben? En je vriend wilt echt pas in november starten begrijp ik. Leuk he dat die mannen veranderen, vroeger was het onderwerp kinderen ook nauwelijks bespreekbaar en nu praten mijn vriend en ik er ook heel veel over, zijn zelfs al aan het kijken voor spulletjes en niet te vergeten ik heb zelfs al op zolder een hoop klaarstaan; kinderwagen helemaal nieuw, maxicosi cabriofix met alle toebehoren, speelgoed, diverse babykleding zowel meisjes/jongens/uni, draagzak, boxkleden, babymatrasje.. eigenlijk echt te gek voor woorden als ik het zo eens opnoem, maar ik heb ook heel veel gehad hoor.. de kinderwagen en maxicosi heb ik echt zelf gekocht en een aantal uni babykleertjes.. Oja buikbanden heb ik ook, waaronder een paar witte die ik nodig heb voor mijn werk..
Nee gaat dus niet om het geld haha. Ik moet geduld hebben tot november. Dat van dat geld wad en typefout
Ooh zo ik begreep hem al niet Nog even geduld dus De weken vliegen voorbij, echt voor we het weten zitten we alweer in het nieuwe jaar dus laat staan november
Lijkt me lastig. Heb je dan wel een regelmatige cyclus? Of hoe werkt dat dan? Ik hoop dat je geduld niet te lang op de proef wordt gesteld en je het geluk mag hebben dat het snel raak is!
Nee mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging om de twee weken, was echt bizar. Nadat ik aan de pil gegaan ben is dit veranderd, ben vorig jaar halfjaar gestopt met de pil om te testen hoe mijn cyclus was maar dat varieerde tussen 33/45 dagen, erg onregelmatig dus en lange cyclussen. Ik ben van plan zodra ik stop met de pil teunisbloemolie te gebruiken, hoor ik hier meerdere meiden over op dit forum. Dit zou je cyclus wel korter kunnen maken. Wel slik ik al foliumzuur, omdat ik een tekort heb hieraan, 1x in de week 5 mg. Ik hoop ook dat het snel raak is, en dat alles goed blijft gaan..