Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Secretangel: balen dat de test wit was. Maar.. alles kan nog! :) Gefeliciteerd met het halen van het examen. En de echofoto ga ik zeker wel delen met jullie!! :D

MommyOwl: wat spannend hè? Je voelt zoveel, maar het duurt nog zo lang. Ik hoop echt voor je dat het raak is. Sommige van je symptomen herken ik wel van mezelf. Maargoed, het schijnt dat je lichaam ook bijzondere spelletjes met je kan spelen als je probeert zwanger te worden. Ik hou m'n vingers gekruist voor je!

Hier vandaag de eerste mijlpaal gehaald. 5 Weken :D Vanaf gister ook echt vlagen van misselijkheid die ik dan weg moet zuchten (of boeren). Aan de ene kant erg vervelend, aan de andere kant voel ik me op en top zwanger :) Mijn buik is na het avondeten ook ontzettend opgezet van mijn darmen. Normaal gesproken heb ik een vrij platte buik, maar dan zit er toch echt al een bolletje. Kan niet wachten tot ik zo'n mooie grote bolle buik heb! :)

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Koali: spannend allemaal! Lijkt me geweldig om je zo te voelen haha, en als eerste van de groep:)
    Hopelijk is er snel een tweede dame die zich zwanger meld haha:)
    Vriendlief wilt misschien al een maand eerder beginnen, dat betekent dus dat we na deze ongi al eraan mogen geloven en gaan klussen!
    Maar ik durf er niet te veel op te hopen want misschien veranderd die nog van gedachten :)

3. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Werkende mama. Logistieke/poetsmedewerkster
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Deze ronde zou wss niet raak zijn. Allez wss, ik weet dat gewoon zeker! :p We hebben niet zoveel geklust ofwel niet op de juiste moment.
    Ik heb de afgelopen dagen met heel veel stress rond gelopen omdat alles zo geforceerd voelt! Ik heb zelf onbewust een druk om mijn ventje zijn schouders gezet.. En dat wil ik niet meer! Het voelt zo vreselijk en te geforceerd! Ik ga nu ook eventjes afstand nemen van al die zwangerschapswebsites want ik voelde mij te laatste dagen niet op mijn gemak! :( Mijn kinderwens is zo groot dat ik er te veel mee bezig ben en ik voel dat ook aan mijn lichaam. Daarom heb ik besloten om eventjes weg te bleven van die zwangerschapswebsites, zoals deze waar ik lid van ben! Want ik moet echt mijn hoofd leeg maken!
    Ik wil alle dames hier veel succes wensen! :) Maar ik kom zeker wel elke maand eens piepen om te kijken hoe het met jullie gaat!
    Hopelijk mag ik binnenkort goed nieuws komen melden dat we zwanger zijn!

Vriendelijke Groeten,
    Evelien Muisjex3)

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Wat ontzettend knap van je dat je deze stap neemt! En wat goed dat je je realiseert dat het jou en je vent opbreekt. Echt respect voor jou, meid! Heel veel succes en rust gewenst de komende tijd. En hopelijk tot gauw, met goed nieuws! :D

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    [FONT=&quot]@MommyOwl, vervelend dat je zo slecht slaapt. Bij mij is het echt op en af met slapen. Je katten helpen je in ieder geval ook niet. Lukt het een beetje om hun ritme om te draaien? Ik heb ook een kat gehad (is helaas weggelopen) en vond het heerlijk als ik bed lag dat ze dan op mijn buik kwam liggen. En dan dat heerlijke gespin… Dat mis ik wel. Het scheelt wel met stofzuigen en kattenbak verschonen. Nu maar besloten om eerst voor een kindje te gaan en wellicht later nog een kat. Lukt het een beetje om je depressie te lijf te gaan?[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@Koali en MommyOwl, dank jullie wel. Ik kom vandaag amper vooruit van de spierpijn en vanavond weer trainen… hellup! Ik had bedacht om zaterdag weer te testen, maar daar word ik ook hartstikke nerveus van, dus ik ga nu mijn banner maar weer volgen en kijken naar mijn temperatuur enzo. [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Wauw 5 weken alweer Koali, wat gaaf! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je. Hopelijk kunnen we allemaal snel met je meepraten. Zo’n bolle buik lijkt mij ook geweldig. Alhoewel het ook lastig en pijnlijk kan zijn natuurlijk. Het zal echt niet alleen maar een roze wolk zijn. Maar ik kan niet wachten… [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@Bloem, wat spannend dat jullie misschien eerder gaan beginnen! Dat zou fijn zijn! [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@Muisje, wat goed dat je nu even voor jezelf en de rust kiest. Ik maak mezelf soms ook helemaal gek. Ik hoop dat de rust je goed doet en dat we je binnenkort weer terugzien. Dikke knuffel! [/FONT]

6. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Muisje: Wat knap dat je deze beslissing hebt genomen. Goed hoor! Neem lekker even wat afstand en hopelijk zullen jullie je er dan beter bij voelen! We zien je vanzelf weer verschijnen, hopelijk zal het alsnog snel raak zijn!

Bloem: Wat leuk dat je eventueel na deze menstruatie al begint! :D Dat begint lekker op te schieten. Ik duim voor je dat je vriend niet van gedachten zal veranderen :p

Secretangel: Lastig lijkt me dat, als je nog geen zekerheid hebt over je menstruatie/eisprong e.d. Hopelijk wordt dat snel duidelijk en kunnen we snel samen naar bolle buikjes toe werken. Het voelt wel heel onwerkelijk nog allemaal. Zeker als je zo de eerste bent van een groep :) Klets ook wel mee in de mei mama's groep, maar dat voelt toch niet zo prettig als hier kletsen!

MvM zou vanavond hier komen, maar helaas heeft ze net afgebeld. Er was onverwachts wat tussen gekomen. We konden nog geen nieuwe afspraak plannen, dus ze belt nog terug. ;) Wel jammer, keek er een beetje naar uit. Nu dus op naar het volgende moment: volgende week de intake bij de verloskundige! Nog een weekje! :D

7. Jippy

Jippy Niet meer actief

@Muisje Knap van je meid! Ik hoop wel dat je snel weer terug bent, mét goed nieuws ;)

@Koali Yeahhh de eerste 5 weken, leuk hoor! Elke week lijkt me wee een feestje of niet? Als de misselijkheid nu maar niet ng meer doorzet! Jammer van MvM, maar goed bijna de verloskundige nu! Dan begint het helemaal..lijkt me wel spannend zo'n intakegesprek. Je kan wel een beetje op internet vinden wat ze vragen, maar gewoon dat je daar voor het eerst zit enzo..
    Zou iemand niet bang zijn om iemand anders tegen te komen? Ik denk als het kan dat ik een woonplaats verder ga..

@Secretangel Blijft toch een beetje spannend.. Hoe dan ook komt het voor jou vast ook snel! Je bent wel een die hard sporter hoor, succes :D

@Mommyowl Al iets geprobeerd van melatonine ofzo voor het slapen? Is een lichaamseigen stof dus ook niet echt rotzooi, geloof ik!

@Bloem Dat zou wel fijn zijn! Ik hoop voor je!

Hier een lange menstruatie gehad. De afgelopen maanden was het, zonder pil, 3-4 dagen erg en dan bijna niet meer. Ik zit nu al op 7 dagen en t wordt wel minder, maar nog niet dat het morgen over is denk ik.. Lekker dan :x ik denk dat wij zomer 2014 ook niet gaan halen. Ml kan niet wachten, maar ik wil nog minimaal tot januari wachten. (Zielig eigenlijk, ik zal hem hier wel heen sturen haha:D) We zullen zien wat het wordt! ;)
    Fijne avond meiden

8. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Gisteravond kreeg ik last van een grieperig gevoel. Ik voelde me echt niet lekker, en had ook een beetje last van mijn buik en was een beetje misselijk. Dit kwam opeens opzetten en al snel voelde ik me echt beroerd. Vanochtend nergens meer last van. En nu voel ik het ook weer een beetje opkomen (zo maar snel naar bed!). Sowieso heb ik de laatste paar dagen steeds 's avonds last van krampen rechts in mijn baarmoeder. Overdag heb ik nergens last van, maar hoe langer de dag duurt, hoe meer last ik ervan krijg. Hetzelfde geldt met misselijkheid: overdag is alles prima, 's avonds voel ik me toch een beetje misselijk. Ik zit nu op 7dpo, en heb duidelijke steken gevoeld op 2/3dpo. Herkent één van jullie dit?

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Met de katten gaat het al een stuk beter. Ze zijn nog wel heel druk wanneer wij naar bed gaan, maar ze maken mij tenminste niet meer zo vaak te vroeg wakker. Dus het gekken(half)uurtje voor het slapen gaan neem ik dan maar voor lief, haha :D

Wat zijn katten toch fijn he? Die van ons willen niet op schoot (is eng), dat was wel even wennen! In plaats daarvan komen ze vaak dicht bij ons liggen. Tenzij één van hen echt even in een gekke bui is, dan klimt hij (heel voorzichtig) toch in mijn nek en gaat vervolgens bovenop mijn borsten liggen met zijn neus in mijn oksel... Blijkbaar is dat fijn ofzo... gek beest ;)

Met mijn depressie gaat het ook heel goed, gelukkig. Ik ben alweer twee maanden geleden met nieuwe therapie gestart en dat slaat (eindelijk!) goed aan.

@Jippy: Melatonine heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet bij mij, helaas. Sowieso mag je dat ook niet slikken als je zwanger bent/wilt worden, dus dat zou sowieso geen optie zijn. :)

10. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is deels wel herkenbaar. Ik werd niet misselijk, maar ik had vanaf 3dpo eigenlijk al wat last van mijn buik. Vanaf 7dpo kreeg ik na het avondeten steeds meer last van mijn buik; opgeblazen, darmen die rommelen, wat steekjes hier en daar. Bij mij waren ook vooral 's avonds deze symptomen aanwezig. Ook had ik vanaf 9dpo al echt vollere borsten.

Ik duim voor je dat het raak is meid! :D

11. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @muisje wat goed dat je even afstand gaat nemen eerst je hoofd leeg maken en even aan jezelf denken en je mannetje

@mommyowl wat vervelend dat je je niet lekker voelt hopen dat dit toch een goed teken mag zijn

@bloem dat zou wel heel erg leuk zijn dat jullie misschien na je menstruatie al los gaan ik duim voor je dat hij niet van gedachten gaat veranderen

hoe is het verder hier ja rustig zaterdag verjaardag gehad van mn zwager was erg laat geworden geloof dat het tegen 5 uur was sòchtend`s dat we thuis waren:p en iets teveel wijntjes gedronken daardoor wel vergeten mn pil in te nemen zou het erg kwaad kunnen??? eerste week is altijd een risico natuurlijk

zijn jullie verder het weekend wat goed doorgekomen

12. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoi dames mag ik met jullie mee kletsen?
    Mijn vriend en ik waren al een tijdje aan het proberen. Helaas nog zonder resultaat. Nu zit mijn vriend voor 2 maanden in het buitenland. Wij gaan er dus weer voor in december. Hopelijk word 2014 ons jaar!

13. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    welkom bij de club madeline dus 2 maanden in het buiten lijkt me vreselijk om mn mannetje zo lang te moeten missen
    wij gaan ook in dec beginnen eind nov stop ik met de pil en hopen dat het ons allemaal gegunt is een mooie test in handen te krijgen

14. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    thnx smiley80
    tja die buitenlandse reizen horen bij het werk.. Maar mag niet klagen het was al weer 3 jaar geleden dat hij voor een langere periode weg is geweest en toen was het 4,5 maand. Als hij nu terug komt gaat hij ook voorlopig niet meer weg :)

Ik moet bekennen dat het me nu ook wel even goed doet. Niet dat hij weg is maar het niet zwanger worden. Ik was er wel heel erg mee bezig, cyclus bijhouden eisprong berekenen verplichte vrijpartijen enz. elke keer weer die teleurstelling. Nu even rust en straks weer vol goede moed ertegen aan!

15. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    dan valt het indd mee met buitenlandse reisje dan mag het ook wel weer een keer

ik ben zelf nog niet zover maar snap dat je het even wil laten rusten deze maandjes en dan in het nieuwe jaar er weer voor gaan
    ik zal daar straks zelf ook om moeten denken dat ik niet de veel ga doordraaien in dat soort dingen als ik ben gestopt met de pil
    hou mn cyclus bij en kijken waneer ongeveer de eisprong kan wezen we zullen zien hoe het gaat lopen tegen die tijd en dat ik mezelf in bedwang kan houden hahahahahahah

16. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Net roze afscheiding gehad bij het afvegen. En vandaag ook bekende krampjes gevoeld. Ik herken het allemaal als de "week-aanloop" naar m'n ongesteldheid... Baal echt ff... :(

17. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @mommyowl ik kan me voorstellen dat je daar knap van baalt ,maar heb je altijd al zo vroeg roze afscheiding je zit op 6dagen voor je nod

18. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Soms wel, soms niet. Vorige cyclus precies ook op deze cyclusdag roze afscheiding gekregen, dat na 2 dagen omzette in bruin en vervolgens weer 4 dagen later in ongi. Soms krijg ik pas 2 dagen voor NOD roze/bruine afscheiding, maar soms al 7 dagen voor NOD. Dus 6 dagen voor NOD roze afscheiding is helaas niet gek bij mij. :(

19. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah MommyOwl, hou hoop! Wie weet.. je hebt nog een paar daagjes. Ik zal voor je duimen!! :D

Ik krijg zo MvM op bezoek. Nog een half uurtje. Ben erg benieuwd! Hopelijk komt er weer een mooie test uit en mag ik voor het goede doel gaan plassen! Ik geef jullie straks een update!

Madeline: welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! :)

20. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Koalie, Wat leuk dat je toch zo snel alweer een afspraak hebt met MvM, spannend!

@MommyOwl, ik blijf voor je duimen!

Deel Deze Pagina