Hallo dames, ik ben weer terug. Ik heb een flink rottige week gehad, maar het bloeden is nu gestopt en ik heb het gevoel dat ik er weer klaar voor ben om vooruit te kijken en voor ronde 2 te gaan. Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar het is allemaal best veel Dus ik klets vanaf nu gewoon weer mee. @Met warm weer zwanger zijn/bevallen: Ik kan ook heeeeeel slecht tegen de warmte. Maar ik kan ook weer niet wachten met zwanger worden, haha. Dus als ik binnenkort zwanger ben, zal ik met alle liefde de warmte trotseren, alles voor mijn kindje Moet ik maar vaak gaan zwemmen (heerlijk!) en mijn mooie buik showen in bikini
Haha jaa idd heerlijk dat zwemmen Ik was 24 weken zwanger ongeveer dat de hitte echt begon..lag ook dagen in het zwembad haha
Wat fijn dat je er weer bent MommyOwl!! Onwijs naar dat je zo'n rotweek hebt gehad en wat knap dat ie weer positief vooruit kunt denken. Super!
@Muisje Wat enorm balen zeg! Helaas is de kinderopvang nu drama. Ik hoop dat je snel iets vind en anders tijdelijk iets anders? Wat voor een opleiding heb je? Succes! @Secretangel Zou wat verlies niet kunnen leiden naar innesteling? Spannend!!!! @Mommyowl Knap dat je alweer zo snel hier bent en zo positief er tegen aan gaat. Ik hoop dat het erg snel weer raak is! @Koali Spannend als je het eindelijk gaat vertellen! Weet je al hoe je dat gaat doen? Een speciale manier? Heb je volgende week een echo? Wat is dat, wat je in je urine gevonden hebt? Kan het erg kwaad? Wat een vragen weer dat krijg je als enige zwangere haha! @Bloem Hoe gaat het op je stage? Nog last gehad vd parelkettingen? Hoe gaat het met de webshop van je vriend? (Dat was jouw vriend toch?) @Madeline Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Werk je bij een grote organisatie? Succes alvast! Welkom nieuwe meiden! Veel (wacht)succes! @Lijstje Ik weet niet zo goed wat we met de namen moeten doen van de meiden die hier nooit meer komen. Degene die eraf gaan hebben maar 1 keer gereageerd denk ik of niet? Is het gemeen om ze weg te halen? Hoe denkt de rest erover? Bij mij niet echt wat bijzonders te melden. Zomer 2014 is nog lang weg, maar ik vind het wel gezellig om te horen hoe met jullie gaat en de zwangere praatjes te lezen! Ik snap het wel dat jullie niet in de zomer zwanger willen zijn. Zelf zou ik mei een hele mooie bevallingsmaand vinden. Dat betekent dat ik tot augustus moet wachten en het dan ook nog maar moet lukken. Enkele maanden zouden niet mijn voorkeur hebben, maar als ik op het forum lees hoelang sommigen erover doen..dan zou ik me daar echt niet druk om moeten maken. Maar ja..zover zijn we nog niet. We gaan volgende maand eerst kijken wat de mogelijkheden van verhuizen zijn, in december op vakantie en dan in het nieuwe jaar.. Zomaar kans dat we in januari of februari gaan starten..ik ben benieuwd! Zijn hier trouwens meiden die medicijnen slikken en daardoor heel onromantisch eerst naar huisarts gingen om dit te bespreken?
@mommyowl welcome back wat goed van je dat je alweer zo snel terug bent en met een positieve kijk naar de 2de ronde gaan zwanger/bevallen in de zomer met de afglopen zomer in het hoofd moet ik er ook niet aan denken maar indd net als wat de dames zeggen dan maar lekker vaak te zwemmen
@Madeline: onze ouders weten het wel, maar verder houden we het nog eventjes stil tot we een goede echo hebben. Ook al is dat soms best wel lastig! Ik 'moet' tot en met de 16e week van de zwangerschap plassen voor MvM. Duurt best lang, maar ik hou het goede doel maar in mijn achterhoofd. @MommyOwl: fijn je weer terug te zien. Ook fijn dat het weer een stukje beter gaat en je er met volle moed weer tegenaan gaat. Knap hoor! @Jippy: We willen het de broers en zussen eerst vertellen. Dit komt neer op 8.. dus daar moeten we nog even een weekplanning voor maken Weet nog niet precies hoe we dat gaan doen. Heb nog niet iets speciaals bedacht. Dacht altijd dat ik het op een speciale manier wilde doen, maar ik merkte ook bij mijn ouders dat het nieuws op zich al speciaal genoeg is. Leukocyten in de urine wijzen op witte bloedcellen. Dit kan te maken hebben met een bacterie of infectie. Ik ben teruggebeld door de huisarts. Er was geen blaasontsteking. Ik moest eventuele klachten goed in de gaten houden en de vk wel inlichten. Ik moet veel drinken, dan kan je een eventueel beginnende blaasontsteking wegdrinken. De verhoogde waarde kwam waarschijnlijk door afscheiding bij de urine. Je hebt nog een hoop leuks in het vooruitzicht trouwens. Ik hoop dat daardoor de tijd ook lekker snel zal gaan voor je
Ik ben ongesteld geworden en ga dus naar ronde 2. Had vanmorgen wel even de balen en wel drie keer opnieuw getemperatuurd. Maar die zakte zo'n eind dat ik het al wist en na een uur wist ik het zeker. Deze buikpijn heb ik niet gemist. Ik had vanmorgen wel even een baalmomentje, maar ik weet nu in ieder geval dat alles werkt. Ik probeer later vandaag op jullie berichtjes te reageren. Fijne dag!
Oh Secretangel, wat vervelend meid Natuurlijk baal je dan even, je had ook zoveel klachten de laatste week... Ik zie die klachten als een goed teken, misschien zat er toch heel eventjes iets, en werkt alles bij jou en je vent gewoon prima. Een kwestie van blijven proberen en geluk hebben dan maar hè (join the club). En wel heel fijn dat je al (bijna) meteen een super cyclus hebt! 28 dagen, mét eisprong! Dat kunnen niet veel meiden zeggen zo snel na een Mirena. Sterkte in ieder geval de komende dagen met de krampen, en laten we gezellig samen ronde 2 ingaan
Ppfft, hahaha, LOL "...heel onromantisch...", ik lach me kapot Maar, om je vraag te beantwoorden: ja, ik! Momenteel slik ik alleen geen medicijnen meer, daar was ik begin dit jaar al mee gestopt gelukkig. Maar wij zijn wel naar meerdere artsen gestapt, voordat we echt aan kinderen begonnen. We wilde namelijk zeker weten dat het verstandig was, en ook hoe we het beste maatregelen konden treffen. Ik ben namelijk herstellende van (chronische) depressie en een aantal angststoornissen. @Lijstje: Ik denk dat we best een paar namen uit het lijstje mogen halen. Er zijn inderdaad een aantal meiden die al weken niks meer van zich hebben laten horen. Ze zijn natuurlijk altijd nog welkom! Maar misschien is het voor nu overzichtelijker om ze uit het lijstje te halen, en dan misschien steeds onder het lijstje te zetten dat als je je naam er (weer) op wilt hebben, je het maar hoeft aan te geven?
Welkom aan de nieuwe meiden! @ Koali, spannend hoor als je het straks aan de rest ga vertellen. @secretangel baluh zeg dat je ongesteld bent geworden.. Hier gaat t wel goed. Gister een goed gesprek gehad met vl. Hij twijfelt nog steeds.. Maar heb toch weer een beetje hoop gekregen dat we er gewoon in november voor gaan. Heb alvast foliumzuur gehaald en deze pot aan hem laten zien. Toen moest ie lachen. Hij is er gelukkig weer veel mee bezig. Dus ik hou hoop.
@finally88 dat is mooi om te horen dat vl er weer meer mee bezig is dat geeft je indd weer een beetje meer hoop dat jullie gewoon gaan starten in nov mannen zijn soms zo wispeltuurig ik mag zelf niet klagen zou pas eind nov stoppen met de pil maar heb afgelopen zaterdag mn laatste pil genomen ik hoop zo voor je dat hij er nu wel klaar voor is die onzekerheid voor jou is ook niet leuk
Jullie hebben helemaal gelijk over het bevallen in de zomer, kleine moeite om dat dan voor je kindje over te hebben. Maar direct beginnen zit er toch niet in, ik slik nog geen foliumzuur (daar wil ik op 22 oktober mee beginnen, als we terugkomen van vakantie, we vertrekken begin volgende week). Dus eerst tenminste 4 weken foliumzuur slikken, dan zitten we al halverwege november. Wie weet beleven we romantische dagen onder de kerstboom en anders is het ook al snel het nieuwe jaar. Slikken jullie naast foliumzuur ook nog andere vitamines?
@catmommy ik slik vitaal zwanger van kruidvat daar zit naast de hoeveelheid foliumzuur nog meer vitamientjes in
@jippy: gaat goed op stage, heb me plekje er echt gevonden en misschien toch te gauw m'n oordeel klaar gehad over de mensen, het valt me steeds meer mee en heb het er erg naar m'n zin! Was inderdaad de webshop van mijn vriend haha. We zijn laatst naar een beurs geweest met allerlei leuke kinder spulletjes en zijn er dus wel uit wat we gaan verkopen. De website is als alles mee zit volgende week af. Dus dan is het nog een kwestie van voorraad bestellen en dan kunnen we open! Of ja.. De lucht in!
Waar ik me enorm over verbaas hier op het forum is dat ik berichtjes van meiden lees die een kleintje hebben die nog geen half jaar is en dat ze dan voor een brusje gaan. Ik kan mij dat, als hopelijk aankomende moeder van nummer 1, echt totaaaal niet voorstellen. Maar vrees dat ik niet veel anders ga zijn, hoewel ik nu eigenlijk pas aan een tweede wil beginnen als de eerste bijna naar de basisschool kan. ^^
Ik heb even het lijstje aangepast. Ik heb gekeken naar wie er al een tijdje niet heeft gereageerd. Mocht je wel meelezen, maar geen zin/tijd hebben om te reageren laat het dan even weten, dan zet ik je er weer tussen. Koali: 25 jaar, 1e kindje, zwanger Muisjex3: 24 jaar, 1e kindje, ronde 2, NOD 23 oktober Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, ronde 2, NOD 30 oktober Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, NOD eind oktober? Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, ronde 2, NOD 12 oktober Madeline: 27jaar, 1e kindje, ronde 2, NOD eind december? Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, november poging 1 Isis857: 27 jaar, 2e kindje, december poging 1 Catmommy: 24 jaar, 1e kindje, februari poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, maart poging 1 Fee89: 24 jaar, 1e kindje, april poging 1 Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer poging 1 Behappy: ?? jaar, 2e kindje, 2014 poging 1
@Secretangel: Bedankt voor het lijstje, ziet er leuk uit zo met het lettertype en de kleurtjes! @Catmommy: Heel slim om eerst 4 weken foliumzuur te slikken voordat jullie beginnen. Hier op ZP lees je toch vaak dat meiden hier geen rekening mee houden en eigenlijk te laat beginnen met foliumzuur... Ikzelf slik alleen foliumzuur en vitamine D, zoals wordt aangeraden door artsen en de Gezondheidsraad. Daarnaast zorg ik dat ik volgens de voedingsrichtlijnen van het Voedingscentrum eet, zodat ik geen dure multivitamines nodig heb. Hihi, ik moest juist heel erg wennen dat sommige mama's liever wachten met een tweede kindje totdat hun eerste al een paar jaar oud is Ik heb zelf altijd al gedacht om snel na de eerste door te gaan voor de tweede. Ik denk zelfs dat ik niet eens aan anticonceptie begin na de geboorte van de eerste. Mits de borstvoeding lukt natuurlijk, want ik reken er eigenlijk op dat die, tenminste de eerste 6 maanden, zal zorgen voor een natuurlijke vorm van anticonceptie. Mocht dat niet lukken, dan gebruiken we gewoon de eerste 6 maanden condooms, en daarna zien we wel wat er gebeurd Maar ja, eerst maar eens dat eerste kindje krijgen (en verwekken...), en dan nog maar eens kijken of we dat echt zo willen. Maar ik moet zeggen, dat ik ook wel grote voordelen zie in een aantal jaren wachten met de tweede krijgen. Lijkt me veel rustiger, omdat het eerste kindje al wat ouder is en best even voor zichzelf kan zorgen. Dus meid, als jij straks een kindje hebt en je wilt eigenlijk liever even een paar jaartjes wachten voor de volgende, dan moet je dat zeker doen! Laat vooral niemand je vertellen dat dat niet zo "hoort", want ieder mens is anders en het is tenslotte jouw leven
Oh ik zal me ook zeker niet iets aan laten praten hoor, en anderen mogen roepen wat ze willen, waar de tweede blijft, maar daar beslis je gelukkig samen over Maar vond het zo apart om te lezen dat sommige al na 5 maanden weer kriebels krijgen en dan denk ik pff hoop dat ik dat niet heb, hoop dat mijn kriebels zich een tijdje rustig houden als we het geluk hebben om ooit ons eerste kindje te krijgen! Kriebels die ik nu heb zijn soms best vervelend. Ik wil er veel over praten, loop soms met een big smile rond omdat de laatste maandjes wegtikken voor we het gaan proberen en sta zelfs mijn buik voor de spiegel uit te doen.. Foliumzuur was ook echt een leuk moment om te kopen, het moet niet gekker worden... Ik heb altijd al het idee gehad om een tijdje te wachten, ik zie daar veel voordelen in. Zo vinden mijn vriend en ik het belangrijk om samen echt ons kindje op te voeden, en het kindje de eerste o zo belangrijke jaren alle aandacht te geven die hij/zij nodig heeft. Dit kunnen wij ook omdat wij beide thuis werken. 4 jaar er tussen lijkt mij om die reden ook echt ideaal. Ik hoor veel in mijn omgeving dat mensen aan een tweede willen beginnen omdat ze dan veel aan elkaar hebben, maar heb ook erg veel voorbeelden gezien waar dat absoluut niet het geval is. Zelfs zit er tussen mij en mijn broertje 7 jaar verschil. Teveel om samen met elkaar te spelen, maar ik heb bijvoorbeeld de zwangerschap, tijd rondom geboorte, eerste ontmoeting, de kraamhulp helpen en dergelijke echt goed meegekregen. Ik heb m zelfs leren fietsen! Nu zou ik zelf niet voor 7 jaar kiezen, als ik die keus heb, maar het heeft wel zijn charmes. Mijn vriend scheelt maar 1,5 jaar met zijn broer en broertje, maar daar heeft hij absoluut niets mee, ook nooit wat aan gehad, er was geen klik. Dan ben ik blij dat ik met mijn broertje wel een klik heb en dat we wel altijd wat aan elkaar hebben. Echter ken ik ook 2 pubermeiden hier uit mijn omgeving, die schelen net 1 jaar, en die zijn echt heel close met elkaar. Dus vanwege leeftijdsverschil zou ik niet zsm aan kinderen beginnen, en ik hoop dat ik mijn kriebels tegen die tijd in bedwang kan houden en een paar jaar kan wachten! Maar eerst de eerste maar..jeetje dat wachten tot Januari/Februari duurt wel lang zeg..