De operatie is reeds achter de rug, nu voorzichtig herstellen. Ik zat met vesico uretrale reflux (urine die van blaas naar nier terugkeert). Dit hebben ze nu verholpen door voor 2e keer ureter reïmplantatie te doen. Ik had dit in april reeds laten doen, maar bleek nu dat deze operatie was mislukt en nu heeft een professor in UZ Gent de boel recht getrokken. Zit nu thuis met 2 sondes: 1tje die rechtstreeks naar de nier loopt en 1tje in de blaas. Komende vrijdag mag de uretersonde (in de nier) weg en 6/12 de blaassonde. Het herstel kan beginnen. En in 2014 gaan we er terug voor. Dan mag ik terug aan de Clomid en hopelijk met goed resultaat ditmaal.
@secretangel wat een rot nieuws meid bha dat zijn geen leuke dingen @rozientje vroeger ben ik zelf als klein meisje ook geholpen aan mn urineleider dat liep bij mij ook niet goed ik was toen een jaar of 3 hopen dat het dan nu straks klaar is en dat het niet nog een keer over moet sterkte met herstellen meid @muisje wat vervelend van je baan maar als het niet naar je zin is dan is daar blijven werken ook niet goed ik weet wat het is om ergens te werken wat niet goed voelt en dat het niet na de zi is dan zijn het hele lange dagen ik hoop dat je snel weer een nieuwe job vind waar je wel met plezier heen gaat dan hou je het langer vol
Oooowww, wat heb ik mij hier schandalig lang niet laten horen zeg! Foei! Ik had het ook heel erg druk met nieuw werk, bruiloft plannen, klussen in huis, huishouden, sporten. Smoesjes allemaal... Maar daardoor heel moeilijk om meerdere forum clubs bij te houden jammer genoeg. En het ziet ernaar uit dat dat de komende tijd niet zal gaan veranderen... En wat is er hier veel gebeurd in die tijd! Een troostende knuffel voor iedereen die dat nodig heeft, en een felicitatie voor diegene die goed nieuws hebben gekregen Maar ik wilde jullie het goede nieuws niet ontzeggen, dus hier is het: Ik ben zwanger! Gister op 9dpo een heel vaag streepje op een Action test, vandaag 10dpo een duidelijker streepje en net vanavond een ClearBlue Digital waarop 1-2 weken stond! Vl en ik zijn heel blij natuurlijk, maar ook heel bang, ivm de vroege miskraam. Dat wordt dus hard duimen dat alles dit keer wel goed zal gaan. Meiden, ik wil jullie allemaal ontzettend veel succes wensen de komende tijd, want ik ben bang dat het mij niet zal lukken om dit clubje te blijven volgen Echt balen, maar ik wil mijzelf ook beschermen dat ZP niet mijn hele leven gaat beheersen. Hopelijk kunnen jullie het mij vergeven! En we zullen elkaar vast nog wel tegen komen hier op ZP Heel veel liefs en baby dust for all!
Oh MommyOWl, ik herken je verhaal heel erg. Ook ik heb het hier verwaarloosd, maar hier dan toch even een berichtje. Wat een geweldig nieuws MommyOwl!! Gefeliciteerd!! Al last van kwaaltjes of iets anders waar je het aan merkt? Super hoor! Rozientje, heftig zo'n operatie. Beterschap! SecretAngel, wat een rotnieuws zeg! Houd de moed erin meid! Ze zal er vast hard voor vechten om oma te worden! Sterkte! Muisje, balen zeg van je baan! Hopelijk vind je snel wat anders. Zijn er nog meer dames die bijna mogen testen? Spannend allemaal hoor Hier gaat alles eigenlijk wel heel erg goed. De misselijkheid is bijna helemaal weg. Vermoeidheid gelukkig ook een heel stuk minder. Mijn buik begint echt een beetje vorm te krijgen en naar voren te groeien. Over 2 weekjes hebben we een pretecho met geslachtsbepaling. Ik ben heel benieuwd! Heb een voorgevoel dat het een meisje wordt. Volgende week ook weer een controle bij de verloskundige. Ik hoop dat ik de kleine plopjes/vlinders in de buik snel kan voelen Kan niet wachten tot ik leven voel in mijn buik.
@Rozientje, Heel veel beterschap toegewenst! @smiley80, Dankje! Het waren mss maar 2 weken maar het was wel een echte hel voor mij! Ben toch blij dat ik daar weg ben! Mijn vriend begreep het eerst niet want in die 2 weken heb nog al zitten zagen tegen hem dat ik het niet graag deed. Hij zei wel ok maar je hebt wel geld, dus eigenlijk vond hij het geld veel belangrijker dan wat ik niet en wel graag deed. Heeft wel een klein beetje gelijk want er kwam geld binnen. Maar zoals je al zei hou je dat toch niet vol! Maar swat, kijk ik werk er niet meer en ik kan een werkeloosheidsuitkering krijgen. Hoop natuurlijk snel een andere job te vinden die mij wel ligt! @MommyOwl, Gefeliciteerd!!! Tuurlijk nemen wij je dit niet kwalijk! Je moet nu vooral genieten en al de rest is bij zaak! Ik wens je alle sinds een mooie zwangerschap toe en hopelijk met niet te veel kwaaltjes! @Koali, Ben blij dat alles goed gaat met jou en de baby! Het vliegt enorm snel voorbij en over 2 weekjes weet je het geslacht al, als hij/zij goed ligt te minste! hehe! Wij zitten nu in de klus-daagjes en we hebben er al werk van gemaakt. Hoopt om morgen ook nog eens te klussen, anders wouden we het vandaag doen maar dat gaat niet omdat we s'avonds weg moeten... en ik weet zeker dat er dan niks van in huis zou komen, dus dan wordt het morgen vroeger klusser de klus! En ik heb nog goed nieuws! Ben gisterenavond tante geworden van de Kleine Lana en dat wordt zaterdag op baby bezoek gaan!
Bedankt meiden En fijn dat jullie het niet erg vinden als ik niet meer mee praat hier, dank je. Okee, nog één laatste berichtje hier dan over de kwaaltjes Ik had al een sterk vermoeden 3dpo. Toen voelde ik een lange pijnlijke steek, het leek net nog een eisprong, maar dan iets anders. De paar dagen daarna kreeg ik steken rechts in mijn baarmoeder, die in die dagen eerst steeds erger werden en vervolgens weer minder. Na een dagje minder steken, werd ik 7dpo wakker met behoorlijk bruinverlies. Dit werd overdag minder, maar 's avonds kreeg ik menstruatiekrampen en was mijn wc papiertje helemaal rood! Ook mijn temperatuur was lager dan normaal in deze tijd in de cyclus. Ik natuurlijk helemaal panieken dat mijn ongesteldheid een week te vroeg was en daardoor mijn LF ineens veels te kort! Maar nu achteraf gezien was dit dus een innestelingsbloeding. De volgende ochtend (8dpo) vond ik alleen wat bruinverlies, dat overdag steeds minder werd. Ook kreeg ik best pijnlijke steken weer rechts in mijn baarmoeder, met benen over elkaar zitten was erg ongemakkelijk, en het voelde echt alsof er zich iets in mijn baarmoeder aan het boren was. Mijn temperatuur leek zich ook weer te herstellen. De dag daarna (9dpo) was er nog minder bruinverlies, en de steken bleven (leken erger te worden met inspanning, lang stil zitten of gewoon na een lange dag). 's Ochtends had ik een Zwanger & Kids dipstick test gedaan, maar die was omo-wit. 's Middags een Action test, en daar kwam een vaag streepje op te staan! *stuiter* Inmiddels was het bruinverlies zo goed als opgehouden. Op 10dpo waren de steken een stuk minder en kreeg ik een nog duidelijker streepje op een Action test. 's Avonds een Clearblue Digital gedaan: 1-2wk! Vandaag (11dpo) is eind-duh-luk de Zwanger & Kids dipstick ook mee gaan doen, en een Action test is al heel duidelijk. Sinds eergister zijn mijn borsten ook een beetje pijnlijk geworden, en lijkt het alsof ik soms een beetje misselijk ben/veel moet boeren, maar ik ben nog niet overtuigd dat dat door de zwangerschap komt. Ook ben ik sinds gister best futloos, maar dat kan ook wel goed komen door alle zorgen die ik heb over de zwangerschap (erg vermoeiend). Maar dat was het wel zo'n beetje qua kwaaltjes. Klinkt misschien gek, maar ik hoop dat de kwaaltjes alleen maar meer/erger zullen worden. Dan heb ik tenminste bevestiging dat het allemaal goed gaat daarbinnen Meiden, nogmaals heel veel succes gewenst aan jullie allemaal en hopelijk tot ziens hier ergens op ZP! Veel liefs.
Hoi meiden, zoals de laatste berichtjes moet ook ik bekennen dat ik jullie een beetje verwaarloosd heb .. Die drukte ook Ik wil vooral Mommyowl even feliciteren..dat je kleintje maar goed mag blijven zitten en dat je niet te ziek bent Welkom aan alle nieuwe meiden! Fijn dat het met jou beter gaat Koali! Het wordt nu wel tijd voor meer zwangeren!!! Succes Finally Ik kijk me soms suf op sites, vooral de babyuitzet is favoriet onderwerp..heerlijk wegzwijmelenbij al die babykleertjes! Nog even wachten, maar heb nu wel besloten dat ik eerst een andere baan wil en dat er dan niets meer inde weg staat.. *wordt vervolgd* Fijn weekend meiden!
goedemorgen allemaal nou mijn banner zegt dat ik vandaag mijn ei heb ik heb de hele week totaal geen vruchtbaar slijm of iets dergelijks gehad ja afgelopen zondag alleen en toen die dag ook steeds krampen gehad dat was het eigenlijk wel dus wanner mn ei nu is ik heb geen idee @muisje het is leuk dat er meer geld binnen komt maar om met tegenzin naar het werk te gaan is ook niet alles ik weet wat het is heb dat een half jaar volgehouden toen was het voor mij echt wel genoeg prettig weekend iedereen
Hallo meiden, Ik heb toch van de week ovulatietesten gehaald, zou dit eigenlijk nog niet doen de eerste ronde.. Maar wilde toch wat meer zekerheid.. Nou dat schiet dus nog niks op.. Ik heb van de week en keer een witte ovu test gehad, nu vandaag een giste en licht streepje. Maar geen rekbaarslijm, baarmoeder lijkt ook wel dagelijks anders te staan en aan te voelen.. Ik ben misselijk, ik heb steken in m'n buik gehad, m'n darmen zijn echt super in de weer. Ik snap er niks meer van.. Maar ik moet maar geduld hebben, alleen dat is nou net mijn probleem dat heen Ik namelijk niet.. Gister avond weer echt super goed gesprek gehad met vl. Over hoe hij er over m'n sporten denkt mocht ik zwanger zijn. Ik ben nl keeper bij de voetbal.. eerst zei hij altijd nou geen idee.. Maar nu gaf hij toch wel aan dat ie liever wel dat ik dan rustiger aan doe. En hij wilde dat ik goed naar m'n lichaam zou luisteren. Echt super leuk dat hij er ook veel met me bezig is. Laatst ook stuurde ik hem dat ik echt al de hele dag misselijk wad, kreeg ik een berichtje terug; zal t ??
@Smiley Lastig wanneer het dan is. Ik zou gewoon er veel voor gaan haha Zonder gekheid snap ik dat het wel lastig wordt zo.. Misschien net als Finally beginnen met ovulatietesten? @Finally Hoe werken die testen eigenlijk? Als ik het ergens goed las, moeten de strepen donkerder zijn dan de teststreep? Ik hoop dat je ei wat laat is en dat je wel degelijk een mooie streep krijgt..zie je direct waa je aan toe bent. Ik ben al mijn cyclus aan het bijhouden (kon geen kwaad dacht ik zo), maar er is ook nog geen streep op te trekken. Ik ben vorig jaar al gestopt met de pil dus dat is het denk ik niet. Ik reken nu 3 maanden gezien ik in de zomer nog wel even de pil heb geslikt ivm vakantie. Zou die wisselende cyclus (30-32-26) kunnen komen van die 2 maanden pilgebruik? Iemand een idee? Ik las ergens dat iemand geen onderschrift wilt, omdat de dagen nog zo lang duren. Voor mij is het wel fijn, mits ik hier niet tè vaak ben, want ik ben al van meer dan 300 dagen naar bijna onder de 200..lekker gevoel! Mijn man wil toch eigenlijk wel nú beginnen..lief..maar toch nog maar heel even wachten! Goed weekend
Vrijdag op controle geweest. Zit nu nog steeds met 2 buisjes. Bij controle gezien dat er een kleine lekkage is, dus risico te groot om al 1 weg te halen. 6/12 opnieuw naar Gent. Duimen dat het goed gaat. Naast dit probeer ik alsnog mijn cyclus wat int oog te houden. Ik neem momenteel geen Clomid (mag niet zwanger worden voorlopig). En sindsdien is m'n cyclus weer helemaal dooreen. Moest normaal 8/11 ongesteld zijn, was 28/10 reeds ongesteld en dan nog 14d aaneen. Sinds gisteren opnieuw ongesteld. 'k Ga me er niet echt op focussen denk ik, want dan kom ik helemaal zot. Zonder Clomid is het zo'n warboel. Nog van jullie die dit herkennen? Proficiat aan alle meiden die goed nieuws kregen!
Muisje, gefeliciteerd! Wat leuk! Hoe was het babybezoek dit weekend? Heerlijk om zo'n kleintje vast te houden. Jippy, erg herkenbaar hoor.. het afstruinen van websites voor de baby uitzet/kleertjes. Doe ik ook regelmatig. Het komt nu ook wel dichterbij. Rond januari willen we en begin maken met opknappen van de slaapkamers. Dus daarna moet er ook wel een kamertje komen. Kleertjes wacht ik nog even mee tot we het geslacht weten. Dat is toch leuker shoppen Over je cyclus.. mijne wisselde sinds het stoppen met de pil (periode van een jaar) tussen de 28 en 37 dagen. Had je voordat je die paar maand de pil weer even gebruikte wel een hele regelmatige cyclus? Smiley, lastig is dat hè? Er is soms geen pijl op te trekken. Mijn banner had het ook niet goed hoor. We hebben rond die tijd maar om de 1 a 2 dagen geprobeerd en dat ging gelukkig ook goed Finally, spannend hoor. Nu wordt het wel heel echt allemaal hè? Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt door de ovulatietesten. Was het streepje alweer donkerder geworden? Rozientje, dat klinkt heftig allemaal joh. Beterschap! Ik hoop dat snel weer alles in orde is.
@ koali en jippy, helaas was de streep gister weer lichter. Dus miss heb ik em gemist.. Maar nu sinds 2 dagen hele zere tepels. En de misselijkheid blijft ook steeds aanhouden.. Ik moet maar gewoon rustig afwachten of ik wel of niet ongesteld wordt. Als is van m'n ontrekkingsbloeding uitga en van een cyclus van 28 dagen, dan moet dat rond 16 december zijn.
Dag meiden Ik lees elke dag mee, maar vind helaas weinig tijd om op alles te reageren. MommyOwl, gefeliciteerd!! Succes met de ovu testen, Finally. Ik zal eerst zonder proberen de eerste maanden. Ik herinner van vroeger in mijn tienerjaren dat ik wel elke maand mijn ongie had, dus zou toch redelijk regelmatig moeten zijn. Hield niet bij of het 28 of 30 dagen waren bvb... maar wist ongeveer op een paar dagen na wanneer het zou komen dus dat stelt me wel gerust voor binnen enkele maanden. Nog een extra geruststelling is dat ik ook doorzichtig rekbaar slijm herinner van vroeger. Wist toen nog niet wat het betekende, maar ik had het alleszins. Vreselijk vond ik dat. Sorry, maar kon wel 5 x afvegen en het bleef maar komen op mijn wc-papiertje Welkom aan de nieuwe dames! Jippy, bij mijn onderschrift is het ook zo! Zag het al van 5*6*7 maanden vermindere naar een 3-tal maanden, dus joepie!! Zelf hou ik ook mijn cyclus nu bij, maar dat heeft niet echt nut aangezien ik de pil neem en ik exact kan voorspellen op welke dag ik ongie zal worden... maar dan went het toch al wat voor als ik binnenkort echt mijn cyclus zal bijhouden. Gisteren terug een bevriend koppel die via FB heeft aangekondigd dat ze deze zomer hun eerste kindje verwachten. WAT WAS IK JALOERS TOEN IK HET ZAG pfff!!
@smiley80; Ja idd maar gelukkig werk daar niet meer. @Koali, Het was zalig!! Het baby bezoek en heeft een grote indruk nagelaten bij mijn vriend want die zat gisteren zielig in de zetel en te zuchten (ocharme!) Vroeg aan hem wat er scheelde maar kon al raden wat het was.. Zei hij in eens 'Ik wil een baby!' Ik zei direct 'Ja ik ook!' Dus je weet wat er u te doen staat! Eindelijk zitten we nu in de zelfde golf lengte, dat was al zo maar nu nog veel meer! @Finally88, Succes klussen! Ik ken niks van die ovu-testen en ik zou het ook nooit snappen. Mijn lichaam doet ook raar en ik moet op 13 december ongesteld worden. @Fee89, Het komt ook al dicht bij hé wanneer je kan starten voor een kleintje! Spannend! Waar is de tijd toen ik zat af te tellen. Gelukkig is die tijd nu voorbij en moet ik nu constant af te tellen als ik ongi wordt of zwanger ben. Oooh dit is zo herkenbaar! Ik was ook altijd jaloers toen ik op facebook las dat er iemand een kindje verwachte en ik zei altijd in mijn gedachten, waarom zei wel en wij niet! Hier is mijn lichaam precies weer van slag.... Mijn ei is tussen vrijdag en zaterdag geweest, ik heb toen duidelijke steekjes gevoelt in mijn onderbuik en ik had ook cervixslijm. Het deed zelf pijn toen ik ging zitten. En nu vandaag altijd ongi krampen precies ik ongesteld moet worden! Ik wordt knettergek... Moet wel zeggen dat ik al vanaf vrijdag zo'n gevoel heb en het stopt precies niet maar vandaag is het echt wel heviger. Het is precies of ik zwaar ongesteld ga worden. Ik ga proberen mijn gedachten te verzetten en de symptomen proberen te negeren! Ik heb echt geen zin om hele tijd knettergek rond te lopen tot nod!
Hier net nog een ovu test gedaan, deze was Nog lichter.. denk dat ik m'n ei heen gemist met die testen. Maar ben er eigenlijk wel zeker van dat ik em gister avond heb gevoeld. Heb tijdens m'n werk en ruim uur een hevige streek gevoeld links onder in m'n buik.. Nja we hebben gewoon aldoor om de dag geklust dus we gaan t zien. Kan alleen niet wachten tot ik kan testen!